Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

5B25620D-7A07-4B05-967A-E846B724D9B7.jpeg
Nee ik nog wel, in het voor jaar nog lekker met de tent naar de Alpen. Mijn lief rijdt nog steeds motor, maar niet zoveel meer. Maar met de tent opstap, dat hoeft voor haar niet meer. :]
Ik twijfel ook zo langzamerhand gezien mijn leeftijd (75) vorig jaar nog wel gedaan,vind het leuker als een hotel.Maar ❓
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
He @Elco 1949 toch weg geweest met de tent, volgens mij riep je al toen je over gestapt was van de V-strom naar deze motor dat je voortaan niet zo ver meer ging en naar hotel ging, mooi om te lezen dat je toch weer met de tent ben weg gegaan. :t
 
Nix bijzonders eigenlijk.
Een beetje bejaarde (tegenwoordig) is vooral druk met leuke dingen!

Je hebt deze week het nieuws niet gevolgd.
Veel pensionado's werken tegenwoordig gewoon door. Totdat ze 80 zijn?
Niet ieder oudje is een kneus die z'n dagen slijt in het verzorgingshuis.

Op de leeftijd van pensioen is er heel veel verschil tussen mensen.
Sommigen halen op de knieën de eindstreep, voor anderen begint het leven dan pas!
Ik heb 't nog nooit zo goed gehad als sinds mijn pensioen. Niets hoeft, geen stress, alleen nog doen waar je zin in hebt.

Nee, ik ben nog geen 75, maar ik verwacht/ hoop dat ik tegen die tijd ook nog alive and kicking ben. (ben onderweg naar 70)
Ik ben al vele jaren NIET bij de huisarts geweest en pillen vreten daar doe ik niet aan mee.
Ja, ik hoor ook bij de genoemde groep van pensionado's die gewoon blijven doorwerken, genieten van het leven en vooral druk zijn met plannen voor de volgende vakantie. De tijd is nog niet aangebroken om met rollator en pillendoos naar de geraniums te staren.
 
Waarom doorwerken?
Elke dag dat ikzelf te lang werk omdat het niet nodig was.
Zou ik mezelf kwalijk nemen.

Als werken leuk was ,kreeg je er niet voor betaald :)
 
Hangt er vanaf WAT of dat je doet/ deed.
Ik heb nu geen last meer van deadlines of prestatiedruk. Gewoon rustig je werk doen.
Nix geen stress. Voor mij voelt het echt niet als inspanning.

En als het dan toch gaat tegenstaan, dan stoppen we er toch gewoon mee.
Op deze leeftijd ben je niet meer de loonslaaf, die iedere maand de hypotheek moet ophoesten.
 
Ik ben midden 50 jong, maar in mijn vriendengroep (uit de m-schooltijd en in de buurt) zijn er veel die zeggen: "wat met de motor? Kamperen? Gevaarlijk, afzien, regen, klotetentje, liever de leasebak automaat, gasbrandertje is kxt blabla".

Prima: ik ga solo op pad, ik hou wel van afzien en bochtenrijden, actief bezig zijn, primitief kamperen enz.
Ik ga ook graag op pad met mijn lief met de caravan, maar dat primitieve = top. Overgehouden uit mijn scouting tijd en militaire dienst!
 
Ik zit ook redelijk in het zuiden bij Torrevieja.
Heb al 2 x een week gekampeerd 1x vlakbij Granada, sierra nevada gebied en een keer bij Alcoy ten noord/westen van Benidorm in het binnenland. Het bevalt uitstekend met Temperaturen tot 24 gr aan toe.
Ik zit hier dan ook omdat ik niet stoer ben en aangezien ik alleen een koelkast bij me heb en geen vriezer, hoef ik ook geen temperaturen met een Min teken ervoor te hebben 🥶 .

In Alcoy had ik het rijp op de fiets staan in Februari 2019 dus nee.
Overigens is het nu aan het regenen en morgen nog het meest voor zowel Portugal als Spanje.
 
Nix bijzonders eigenlijk.
Een beetje bejaarde (tegenwoordig) is vooral druk met leuke dingen!

Je hebt deze week het nieuws niet gevolgd.
Veel pensionado's werken tegenwoordig gewoon door. Totdat ze 80 zijn?
Niet ieder oudje is een kneus die z'n dagen slijt in het verzorgingshuis.

Op de leeftijd van pensioen is er heel veel verschil tussen mensen.
Sommigen halen op de knieën de eindstreep, voor anderen begint het leven dan pas!
Ik heb 't nog nooit zo goed gehad als sinds mijn pensioen. Niets hoeft, geen stress, alleen nog doen waar je zin in hebt.

Nee, ik ben nog geen 75, maar ik verwacht/ hoop dat ik tegen die tijd ook nog alive and kicking ben. (ben onderweg naar 70)
Ik ben al vele jaren NIET bij de huisarts geweest en pillen vreten daar doe ik niet aan mee.
Ja, ik hoor ook bij de genoemde groep van pensionado's die gewoon blijven doorwerken, genieten van het leven en vooral druk zijn met plannen voor de volgende vakantie. De tijd is nog niet aangebroken om met rollator en pillendoos naar de geraniums te staren.
Nou zo erg is het nou ook weer niet met mijn hoor,gister nog een rondje van 160 km op de racefiets gereden,dus dat is het niet.
 
Ben inmiddels dus weer terug en vanmiddag een ritje gemaakt ri Murcia met 22 gr en ga omstreeks 22 Feb weer een weekje weg. Ga dit keer weer ri Granada en wil daar een paar hoge ( Pico Veleta 3375 ) meepakken als dat kan. en dan wat noordelijker ri Jean met bergpassen van zo'n 2000 m.
 
Ik ben al vele jaren NIET bij de huisarts geweest en pillen vreten daar doe ik niet aan mee.
Helaas heb je dat niet altijd zelf in de hand.
Zo is het maar net,was vorig jaar onderweg naar Griekenland,maar onderweg Corona op gelopen.
In Montenegro vlak voor ik Albanië in zou rijden besloten zo snel mogelijk terug te rijden.
Zo kan het je ook vergaan,ook als je gezond en gevaccineerd bent.
 
De respect ✊ was niet bedoeld alsof ik het zelf niet kan. Maar omdat het fijn en goed is als iemand van 75 nog met tentje en motor op pad gaat.
Ben de 60 ook al voorbij, rij nog steeds supersport en een rondje circuit of tent sla ik echt niet af. Lange afstanden doen ook nog mee, al is 1200 op 1 dag niet meer zo aantrekkelijk.

Kortom, tel je zegeningen want het is niet vanzelfsprekend!

Maar vanaf 10 graden naar beneden was in mijn jonge jaren ook al gewoon te koud 🤷‍♂️
 
Ik ben al vele jaren NIET bij de huisarts geweest en pillen vreten daar doe ik niet aan mee.
Helaas heb je dat niet altijd zelf in de hand.
Nee, dat heb je zeker niet (altijd) zelf in de hand.
Wel wordt vaak gedacht dat iemand die de pensioen-leeftijd bereikt oud, versleten, seniel of krakkemikkig hoort te zijn.
Voor velen (tegenwoordig steeds meer) geldt dat helemaal niet. (meer)
 
Frazer . Gaaf man maar overnacht je elke keer in de auto? Dan is een kacheltje wel handig omdat het vroeg donker is.
Strecher erin zie ik. Mooi man🤟
Er past precies een stretcher in inderdaad. De achterbank is er uit, en met de voorstoel helemaal plat heb je een redelijk vlakke bodem. Eén pootje van de stretcher zweeft, maar het is stevig genoeg. Voor de warmte en het comfort nog de Exped er bovenop.

IMG_9242.jpeg


Tot nu toe heb ik alle nachten in de auto geslapen. De eerste paar nachten gewoon op parkings, maar de laatste 2 op camping en camperplaats. Ik heb wel een elektrisch kacheltje mee, maar dan heb ik stroom nodig, dus daarom campings. 3e nacht stond ik op een parkeerplaats met -16, geen stroom dus geen kachel, en dat was wel een beetje op het randje van wat nog leuk was. Daarna besloten campings te pakken, valt alleen niet mee om iets te vinden wat open is. Kachel maakt een takkeherrie trouwens, dus die gaat 's nachts wel uit, maar dan kan je tenminste wel warm je bed in. Bijkomend voordeel is dat je op een camping meestal ook een binnenruimte hebt en kan douchen, dat maakt het toch net wat aangenamer. Ik zit nu in een B&B in Kautokeino (Noorwegen). Het is nu -19 en vannacht -25, dus dat wordt me net effe te gek. Morgen nog 350 km en dan een bakkie doen op de Noordkaap.
 
Nee, ik ben nog geen 75, maar ik verwacht/ hoop dat ik tegen die tijd ook nog alive and kicking ben. (ben onderweg naar 70)
Ik ben al vele jaren NIET bij de huisarts geweest en pillen vreten daar doe ik niet aan mee.
Ja, ik hoor ook bij de genoemde groep van pensionado's die gewoon blijven doorwerken, genieten van het leven en vooral druk zijn met plannen voor de volgende vakantie. De tijd is nog niet aangebroken om met rollator en pillendoos naar de geraniums te staren.
Ik werk alleen voor het geld. Als ik morgen de loterij win, stop ik met werken en ga ik reizen en nog wat andere dingen. Ik heb geen hekel aan mijn werk maar ik heb een aardige lijst van dingen die ik liever doe. Maar ja, die dingen kosten geld. Dus eerst nog maar wat langer pensioen opbouwen en meedoen aan de loterij.

Overigens ben ik van plan om tot ver na mijn dood nog door te gaan met motorrijden.
 
Laatst bewerkt:
Er past precies een stretcher in inderdaad. De achterbank is er uit, en met de voorstoel helemaal plat heb je een redelijk vlakke bodem. Eén pootje van de stretcher zweeft, maar het is stevig genoeg. Voor de warmte en het comfort nog de Exped er bovenop.

Bekijk bijlage 1971809

Tot nu toe heb ik alle nachten in de auto geslapen. De eerste paar nachten gewoon op parkings, maar de laatste 2 op camping en camperplaats. Ik heb wel een elektrisch kacheltje mee, maar dan heb ik stroom nodig, dus daarom campings. 3e nacht stond ik op een parkeerplaats met -16, geen stroom dus geen kachel, en dat was wel een beetje op het randje van wat nog leuk was. Daarna besloten campings te pakken, valt alleen niet mee om iets te vinden wat open is. Kachel maakt een takkeherrie trouwens, dus die gaat 's nachts wel uit, maar dan kan je tenminste wel warm je bed in. Bijkomend voordeel is dat je op een camping meestal ook een binnenruimte hebt en kan douchen, dat maakt het toch net wat aangenamer. Ik zit nu in een B&B in Kautokeino (Noorwegen). Het is nu -19 en vannacht -25, dus dat wordt me net effe te gek. Morgen nog 350 km en dan een bakkie doen op de Noordkaap.
Zo jammer dat ik dit niet niet mijn Smart cabrio kan doen. 😁
Lijkt me geweldig.

Wat leeftijd betreft, ik heb mijn Yamaha Nmax 155 verkocht aan een 86-jarige man. Die was toe aan een lichtere motor. Een jaar geleden reed ie nog alleen naar Dubrovnik en Spanje op een Yamaha Majestic 400, maar die werd te lomp en te zwaar voor hem.
En dan te bedenken dat ik de Nmax verkocht omdat ie voor mij te zwaar werd. 😂
Ik heb nu een Suzuki Address 110, maar wil er wel mee gaan kamperen. Adventure koffer zit er inmiddels op. 💪🏻

IMG_20231206_121030.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier die ervaring hebben met een helinox stretcher, wil er misschien een aanschaffen ipv een mat of luchtbed
Bekijk bijlage 1971970
Niet specifiek ervaring met deze stretcher maar ik heb wel op andere stretchers geslapen. Het belangrijkste is dat de stretcher niet isoleert en dat de lucht eronder vrij kan circuleren, Met andere woorden, je zult er nog een isolerend matje op moeten leggen als je buiten de zomermaanden of op grotere hoogte wilt gaan kamperen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan