Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik heb inmiddels zo vaak in mijn katoenen slaapzak geslapen dat de stof op nek hoogte begint te slijten en er al een stuk van de binnenvoering zichtbaar is.
Dat zal met camping spul niet vaak gebeuren lijkt me 😉 .

Had dat in huis met slaapzak hoezen op den duur ook hoor en truien die al 20 jaar meegaan 🤐
 
Ik krijg helemaal geen sticker, motor is van 1996.
Dus hoef ik hem ook niet te plakken.
Ach geen plannen voor de steden, en ik heb gelezen dat de snelwegen rond Nancy en Metz
Vrij gesteld zijn.
 
20240329_225912.jpg

Wordt een beetje vol. Heb een extra stellingkast nodig.
 
Daar zeg je wat. In de andere garage staan de spullen voor de vouwwagen en koelbox ed. Maar die heb ik niet nodig al ik met de motor wegga.
Wel fijn om deze ruimte te hebben, droog/geen vocht, warm. Voorheen lag het achter een knieschot. Wat een drama was dat om het te pakken.
 
Ook extra garage gehuurd.
2 extra motors erin dus ik zat er voor €30 per mnd.
Na klein jaartje weer snel weg gedaan.
Opruimen is het idee niet verzamelen van ouwe meuk.
En daarvoor extra ruimte te huren.
Moet het nu redden met 1 garagebox naast het huis en ik red het.
Alleen staan er nu weer tijdelijk 5 motoren in.
20240328_213708.jpg

Onthou 1 ding het bezit van de zaak is het einde van het vermaak.
Dus ontspullen met die ongebruikte troep.
Je kan maar in 1 tent tegelijk slapen.

Ben zo blij dat ik de Karsten tenten kwijt ben.
Onmeunig lomp en groot op zolder 49 weken liggen ze in de weg voor 3 week kamperen.
Heb ze net op tijd verkocht met prima winst.
Nu loopt het op z.n eind Karsten.
De Waard bestaat al niet meer.
ben weer terug op 1 kg tentje en een daktent om af en toe weekendje weg te gaan met la Femme.
Heb nu ook weer 3 eigen motors.
Het is allemaal niks waard.
De motor waar ik nog het meest van hou is m.n ktm 500.
De rest is lol maar niet genieten.
En dat doe ik wel met de ktm in romenië of marokko.
En niet met m.n harley of monkey in nederland.
De saaie weg asfalt kmters blijven mij niet bij wel de fantastische off road kmters.
En zo heeft een ieder wat om over te dromen als we straks dement zijn en wegkwijnen in verpleegkuis zonder bezoek.
En ja dat heb ik dus al bijna 25 jr gezien.
Er komt geen bezoek.
Dus geniet.
En ook als je grondzeil weer eens doorlekt:+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Primus Omnifuel en een Coleman/Peak 550B als benzinebrander als enkelpits. En een Coleman 424 2-pits pits benzinebrander. Die laatste is voor als we met het gezin weggaan. En 3 benzinelampen in verschillende formaten. Plus nog enkele gas toestelletjes, oa van de koffers met gasbusjs.
Tentjes: als ik met Rianne met de motor wegga heeft de Vango Galagy 300 de voorkeur: heerlijk ruime voortent waar je (bija) in kan staan. Als we 'licht' met het gezin weggaan is een tweede 3-persoonstentje voor de kinder erbij prettig. Als ik alleen ga wil ik soms licht en minimaal, soms zeul ik van alles mee en wil ik iets groters.
En met het gezin in de zomer een vouwwagen of een opblaastent.
Van de week nog misgegrepen op een Nordisk Telemark 2.2
Een leuke 'lichtgewicht' ESVO tent voor twee personen zou ik nog graag erbij willen.

Maar zeker; met minder zou ook moeten kunnen 😬
 
Laatst bewerkt:
Brandertjes zijn leuk.
Heb me beperkt tot 2.
Heb ook tijdje met Petromax zitten spelen.
Heb er nog eentje.
Vragen ze nu €200 voor op MP.
Ik heb geduld wordt vanzelf meer waard.
Gekocht voor €30. GENIOL HK150.
17118078800836337896701265349172.jpg
 
Onze Lowland Outdoor luchtbedden liepen langzaam leeg en dus heb ik 2 nieuwe gekocht.
Een Exped Versa 5 en een Naturehike.
Ik heb op beide geslapen en vind de Naturehike beter liggen. Wat vooral verschillend is, dat is de pakmaat. De Exped is ingepakt meer dan 2x zo groot.

De Naturehike heeft een R-waarde van 5 en is echt een heel klein pakketje, compleet met pompzak. Ideaal voor op de motor. En lekker dik en breed.
Vannacht bij vorst op geslapen en het was heerlijk warm. Ik ben in de Vogezen.
Dat wilde ik toch even delen.
Let er bij Alie wel op dat je voor een aankoop kortingsbonnen verzameld, want dat scheelt toch altijd weer.

€99,23 | Naturehike R5.0 Outdoor Ultralichte Opblaasbare Matras 1 Mensen 20d Draagbare Camping 13Cm Dikke Luchtmatten Met Opblaasbare Tas
 
Laatst bewerkt:
Hoe groot is de echte pakmaat van die Naturehike? Ik heb nu een Exped Ultra 3 MR en die vind ik qua pakmaat top, maat iets dikker is voor een zijslaper als ik prettiger.
 
Hoe groot is de echte pakmaat van die Naturehike? Ik heb nu een Exped Ultra 3 MR en die vind ik qua pakmaat top, maat iets dikker is voor een zijslaper als ik prettiger.
Ik kan het hier niet opmeten, maar ik denk dat die 22 x 11 cm aardig klopt.
Opgeblazen haalt ie echter geen 13 cm dikte, dat is wat overdreven. Ik heb thuis 10 cm opgemeten. Misschien kan ie harder worden opgeblazen om tot 13 te komen, maar dan zal je er niet lekker op liggen.
 
Pakmaat kan ik ook nog niet opmeten maar is wel slim bedacht. De pompzak is tevens een soort van compressie zak waar de mat in gaat.
Zelf ben ik ook zijslaper, rond de 80 kg, ligt comfortabel zat raak ieder geval niet de grond met de heupen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan