Het grote kleding topic

@Levoi absurd, zeg... het wordt tijd dat de motorbroeken ook hun klasse vermelden. Nu is dat alleen voor jeans en schoenen het geval. Een rare situatie, wat mij betreft.
Absoluut waar. Er wordt nu overal gestrooid met level 1 en 2 protectoren, maar abresion resistance zie je nergens, terwijl dat wellicht een nog veel belangrijker waarde is.
Op internet vindt ik alleen een hele oude test die niet de moderne materialen heeft
https://www.motorcycleforum.com/threads/abrasion-chart.100827/
 
Absoluut waar. Er wordt nu overal gestrooid met level 1 en 2 protectoren, maar abresion resistance zie je nergens, terwijl dat wellicht een nog veel belangrijker waarde is.
Op internet vindt ik alleen een hele oude test die niet de moderne materialen heeft
https://www.motorcycleforum.com/threads/abrasion-chart.100827/
Dat klopt niet helemaal hoor. Ga vb eens naar de website van RAD Textiel Motorbroek kopen? | #1 in M. Je kan daar ook bij de textiel broeken de gewenste rating ( A of AA) ingeven. Eigenlijk is het sinds 2020 verplicht om kledij als motorkledij te verkopen onder de EN17092 en om dat te vermelden in de kledij. Maar ik vind het inderdaad vreemd dat ik op de restyle website geen vermelding vind van de rating. Ik neem echt wel aan dat een restyle touring II broek gemaakt uit cordura 1000D goed zou moeten zijn voor een AA rating? Maar inderdaad geen vermelding.

Hieronder de uitleg A vs AA vs AAA. Het lichaam zowel boven (vesten) onder (broeken) wordt opgedeeld in protectiezones. Rating AAA is hier al wat strenger dan ratings A/ AA. Maar per zone wordt dan een abrasion resistance vastgelegd en ook die is veel hoger bij AAA en het laagst bij A waarbij AA in het midden zit




1701469923170.png
 
Laatst bewerkt:
Ja inderdaad weer apart dat er geen CE keuring op zit. Mag inderdaad aannemen dat het AA is, maar to assume...
Ik kende die site niet. Ik vind net wel dat de Klim Badlands pro a3 een AAA rating heeft, de enige die ik tot nu toe kan vinden. Dus als ik niet helemaal happy ben met deze weet ik waarvoor ik door kan sparen.
 
Dat klopt niet helemaal hoor. Ga vb eens naar de website van RAD Textiel Motorbroek kopen? | #1 in M. Je kan daar ook bij de textiel broeken de gewenste rating ( A of AA) ingeven.
Goeie tip! Net heb ik het nagekeken en bij MKC kan het nu ook, Louis en Biker Outfit nog niet.
Ik heb ook een jas en broek van restyle. Prima spul! Hangen wel her en der was draadjes die je even moet afknippen maar verder top. Enige grote nadeel vind ik het regenmembraam wat ik in m'n jas en broek moet ritsen als het gaat regenen.
Ja, zo denk ik er ook over, goed spul. Maar ik laat het regenmembraan er sowieso in, met deze temperaturen.
 
Dat snap ik. Sterker, het circuit mag je meestal niet op zonder leren pak. Maar dit gaat om stoffen die veel worden gebruikt in alledaagse situaties waarvan sommige wat mij betreft vies tegenvallen qua bescherming.
 

Praktijk test van materialen met een deels vrij verrassende conclusie die overeenkomt met mijn praktijk; 500/600D nylon is k.u.t.
Als ik me al ín textiel hul, dan altijd met mijn lange ondergoed van 100% aramide daaronder.
Maar het prettigst voel ik me nog steeds in mijn lederen pak.
 
Als ik me al ín textiel hul, dan altijd met mijn lange ondergoed van 100% aramide daaronder.
Maar het prettigst voel ik me nog steeds in mijn lederen pak.
Dat is een logische keuze inderdaad. Maar voor woon-werk verkeer is me geheel verkleden niet echt een optie.
 
En, bevallen ze?
Heb de accu packs er nu ook in. Tot rond 0 graden hoeft de heater niet perse aan. Gewoon weer fijne warme handschoenen is al 90% van het hele probleem. Heb ook een usb gevoede lichaams heater er bij:) die sluit ik aan op n powerbank in mijn jas. Gister in mijn jas gedaan met wandelen in het openlucht theater in Arnhem. Wordt niet schrikbarend heet, maar gewoon lekker warm;) ik heb er nog 2 mocht iemand interesse hebben. Ex power bank, die is van de action.
IMG_1355.jpeg
 
Daar was ik dus ook al achter, maar dat geeft nog niet het antwoord op de vraag die ik. Want dat dat er staat wil helaas nog niet zeggen dat ze überhaupt nog iets met elkaar van doen hebben.

De verschillende logo's en de verschillende productlijnen zeggen mij ergens dat het tegenwoordig los van elkaar staat.

Zou jammer zijn want de EX pro jas en broek ben ik wel in geïnteresseerd.
 
Een tijdje geleden ging ik terug naar de winkel met m'n Dainese Stelvio jas, met ingebouwde airbag. Dat ding was behoorlijk lek, ca. 5 gaatjes waar ook lichte regen doorheen kwam. Dainese heeft besloten niet te repareren, maar in plaats daarvan heb ik het bericht gekregen dat ik een nieuwe krijg. Ik was al benieuwd hoe ze zo'n jas gaan repareren, leek me een arbeidsintensief proces. Maar dat doen ze dus niet.

Meteen ook even een vraag voor mensen hier. Ik wil voor m'n dochter een Pando Moto legging kopen bij MKC Moto, maar die krengen zijn behoorlijk duur. Heeft iemand een goede kortingsbon?
 
Een tijdje geleden ging ik terug naar de winkel met m'n Dainese Stelvio jas, met ingebouwde airbag. Dat ding was behoorlijk lek, ca. 5 gaatjes waar ook lichte regen doorheen kwam. Dainese heeft besloten niet te repareren, maar in plaats daarvan heb ik het bericht gekregen dat ik een nieuwe krijg. Ik was al benieuwd hoe ze zo'n jas gaan repareren, leek me een arbeidsintensief proces. Maar dat doen ze dus niet.

Meteen ook even een vraag voor mensen hier. Ik wil voor m'n dochter een Pando Moto legging kopen bij MKC Moto, maar die krengen zijn behoorlijk duur. Heeft iemand een goede kortingsbon?
Beetje mosterd na de maaltijd; ik weet niet hoeveel haast de legging heeft; maar ik heb met black friday een legging gekocht met flinke korting.
Pando moto gaf zelf ook 40% korting; maar dan moet je dus wel middennacht of whenever het begint klaar staan..
 
Linkje naar de RevZilla review van de Rev'it Echelon jas, niet heel bijzonder maar op minuut 2:43 laten ze zien hoe je kunt ventileren als je de eerste rits open zet. Mooi systeem, ik zou willen dat mijn jassen dat ook hadden.

Edit: plaatje gevonden:
35193_Ventilation_panel_front_zipper.jpg
 
Meteen ook even een vraag voor mensen hier. Ik wil voor m'n dochter een Pando Moto legging kopen bij MKC Moto, maar die krengen zijn behoorlijk duur. Heeft iemand een goede kortingsbon?
Ik heb een kortingscode voor 20% in mn mail van Pando Moto zelf. Geen idee of die alleen icm met mijn mailadres werkt, stuur me anders maar even een privebericht. Volgens mij Pando Moto hanteert op hun eigen site wel de prijzen die andere zaken als adviesprijs weergeven, dus kan ook wel zijn dat er elders al 20% afgaat.

Ik heb zelf met de 40% die hierboven genoemd werd een jas gekocht, maar dat is idd een beetje mosterd na de maaltijd..
 
Sinds een maand ben ik op zoek naar nieuwe motorlaarzen. Al aardig wat merken en types heb ik aan gehad, maar de vorm van mijn voeten maken het een lastige zoektocht. Mijn wreef is namelijk hoog en de voorkant van mijn voet ook nog eens breed. Wellicht heeft hier echter hetzelfde probleem en weet welk merk laarzen verkoopt waarbij de pasvorm aan de vorm van mijn voeten voldoet?
Eigenlijk na het vele passen schoot het me eigenlijk pas weer te binnen, dat ik extra zooltjes in mijn huidige laarzen heb gestopt door hetzelfde probleem destijds. Dat zou anders wel weer een oplossing kunnen zijn denk ik
 
Kan ik misschien mee helpen (breed en hoge wreef) - Alpinestars toerlaars, goretex. Niet overdreven tour, wel al 100,000+ km waterdicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan