Het grote kleding topic

Let er wel op dat je tegenwoordig invoerbelasting moet betalen als je spul uit de UK bestelt!
(AAA voor jeans is wel top!)

(oh, en ik moet even deze kleine taalnazi-opmerking maken: en cummuting (typo moet uiteraard commuting zijn) is woon-werk verkeer, dus 'commuting naar je werk' is hetzelfde als over 'BSN-nummer' hebben terwijl de N al voor nummer staat ;) )

Inhoudelijk over de verwijderbare protectoren, het is natuurlijk weer flink de randjes opzoeken. De protectoren moeten bij een val/schuiver goed op hun plek blijven zitten en niet tijdens het vallen van de knie naar de heup meeschuiven. Makkelijk verwijderen betekent meestal meteen minder strak op de plek blijven zitten.
Het is net als bij overige kleding: ja wel graag heel erg waterdicht maar ook heel veel doorwaai mogelijkheden als het warm is. En wel warme winterhandschoenen maar niet zo dik, er zullen dan altijd concessies gedaan moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: gvy
Bedankt beste taalnazi, ik nam je aanbeveling ter harte en heb de tekst aangepast. Laat me toe om fijntjes op te merken dat het geen goed idee is om zelf een taalfout te schrijven, in een opmerking over de taalfout die ik maakte. Dat staat zo raar. Ik denk niet dat cummuting, zoals je het schrijft, bestaat. Het is commuting, zoals je daarna in dezelfde zin gebruikt.
Maar ik vermoed dat het eerder een tikfout is, dan een taalfout.
Nu heb je met "cummuting" mogelijks een nieuw woord uitgevonden, waarmee bedoeld wordt "het dempen van geluid tijdens het klaarkomen". Maar dat was ongetwijfeld niet je bedoeling.

Overigens was mijn zin "commuting naar het werk" een soort tautologie. Een tautologie is een woordcombinatie waarin een begrip tweemaal of meerdere malen wordt genoemd. Dat is op zich niet echt een taalfout, eerder een stijlfiguur die een schrijver ook bewust kan gebruiken. Niet dat ik het bewust deed...

Even goede vrienden, ik moest het even kwijt ;)
(oh, en ik moet even deze kleine taalnazi-opmerking maken: en cummuting is woon-werk verkeer, dus 'commuting naar je werk' is hetzelfde als over 'BSN-nummer' hebben terwijl de N al voor nummer staat ;) )
 
Laatst bewerkt:
Inhoudelijk over de verwijderbare protectoren, het is natuurlijk weer flink de randjes opzoeken. De protectoren moeten bij een val/schuiver goed op hun plek blijven zitten en niet tijdens het vallen van de knie naar de heup meeschuiven. Makkelijk verwijderen betekent meestal meteen minder strak op de plek blijven zitten.
Het is net als bij overige kleding: ja wel graag heel erg waterdicht maar ook heel veel doorwaai mogelijkheden als het warm is. En wel warme winterhandschoenen maar niet zo dik, er zullen dan altijd concessies gedaan moeten worden.
Ik ben niet helemaal akkoord. Het is eerder een stijlkeuze. Ik vind, net als jij, dat de protectoren absoluut op de goede plaats moeten zitten, in een daarvoor voorziene pocket en daar ook blijven zitten bij een schuiver. Dat is ook zo bij de Hood SK11 waar ze in een pocket binnenin worden geplaatst en op de juiste hoogte kunnen worden gezet met velcro. Maar indien een fabrikant de keuze maakt om deze pocket aan de buitenzijde bereikbaar te maken, waarbij de protectoren nog steeds met een velcro kunnen worden op de juiste hoogte geplaatst en de pocket met een rits of velcro worden gesloten, dan blijven deze evengoed op hun plaats, maar zijn ze wel te verwijderen zonder de broek te moeten uitdoen.
Stilistisch is de tweede oplossing minder mooi, want er is die uitwendige rits of sleuf.
Ik meen dat er een fabrikant is die dit discreet verwerkt aan de binnenkant naad of buitenzijde naad van de broek ter hoogte van de knieen, zodat je de protectoren zijdelings uit hun pocket kan schuiven met de broek aan. Maar er blijven wel zichtbare stiksels aan de buitenzijde zichtbaar,waar de pocket is ingenaaid.
Knox heeft uitwendig verwijderbare protectoren en ook SPIDI J-tracker en Racered

De hood jeans en vooral de SK11 slim fit is op dat gebied een mooie, comfortabele , onopvallende en heel erg veilige jeans, maar zelfs met de broek op tafel is het inbrengen van de protectoren in hun pocket ,op de juiste plaats een gevalletje trial and error. Bij mij zitten ze goed, dus ik haal ze er niet meer uit (behalve voor het wassen).

Ik heb ook nog een modeka motorjeans, waar de protectoren ook wel op hun plaats zitten in een binnenpocket, maar doordat de broek enigszins torst rond mijn benen, zitten ze teveel naar binnen gedraaid als ik op de motor rijd. Dat vind ik niet OK en je kan er ook niets aan wijzigen. Je kan ze wel iets in de hoogte verplaatsen maar niet zijdelings. Ik gebruik deze jeans nu zonder protectoren als normale stevige winterjeans, maar niet meer tijdens het motorrijden, tenzij met mijn overbroek met protectoren er boven.
 
Laatst bewerkt:
De pockets van mijn motorjeans geven wel ruimte aan de inzetstukken.
Als je er niets aan doet zitten ze tijdens rijden verkeerd. Daarom wat stiksels aangebracht zodat ze nu wel goed blijven zitten.
 
Ik ben niet helemaal akkoord. Het is eerder een stijlkeuze. Ik vind, net als jij, dat de protectoren absoluut op de goede plaats moeten zitten, in een daarvoor voorziene pocket en daar ook blijven zitten bij een schuiver. Dat is ook zo bij de Hood SK11 waar ze in een pocket binnenin worden geplaatst en op de juiste hoogte kunnen worden gezet met velcro. Maar indien een fabrikant de keuze maakt om deze pocket aan de buitenzijde bereikbaar te maken, waarbij de protectoren nog steeds met een velcro kunnen worden op de juiste hoogte geplaatst en de pocket met een rits of velcro worden gesloten, dan blijven deze evengoed op hun plaats, maar zijn ze wel te verwijderen zonder de broek te moeten uitdoen.
Stilistisch is de tweede oplossing minder mooi, want er is die uitwendige rits of sleuf.
Ik meen dat er een fabrikant is die dit discreet verwerkt aan de binnenkant naad of buitenzijde naad van de broek ter hoogte van de knieen, zodat je de protectoren zijdelings uit hun pocket kan schuiven met de broek aan. Maar er blijven wel zichtbare stiksels aan de buitenzijde zichtbaar,waar de pocket is ingenaaid.
Knox heeft uitwendig verwijderbare protectoren en ook SPIDI J-tracker en Racered

De hood jeans en vooral de SK11 slim fit is op dat gebied een mooie, comfortabele , onopvallende en heel erg veilige jeans, maar zelfs met de broek op tafel is het inbrengen van de protectoren in hun pocket ,op de juiste plaats een gevalletje trial and error. Bij mij zitten ze goed, dus ik haal ze er niet meer uit (behalve voor het wassen).

Ik heb ook nog een modeka motorjeans, waar de protectoren ook wel op hun plaats zitten in een binnenpocket, maar doordat de broek enigszins torst rond mijn benen, zitten ze teveel naar binnen gedraaid als ik op de motor rijd. Dat vind ik niet OK en je kan er ook niets aan wijzigen. Je kan ze wel iets in de hoogte verplaatsen maar niet zijdelings. Ik gebruik deze jeans nu zonder protectoren als normale stevige winterjeans, maar niet meer tijdens het motorrijden, tenzij met mijn overbroek met protectoren er boven.
Dan ben je het volgens mij wel eens.
Als ze aan de buitenkant verwijderbaar zouden zijn, zitten daar minimaal zichtbare zakken/vakken met ritsen of klittenband wat de looks waarschijnlijk niet ten goede komt. EN je direct ziet dat je met een motorbroek rondloopt, dat was net de hele vraag.

Zoek eigenlijk iets dat op m’n werk relatief snel kan veranderen in een relatief normale jeans.

Vandaag mijn opmerking:
....er zullen dan altijd concessies gedaan moeten worden.
 
(Copy paste naar verkeerde topic naar deze)

Zit te denken om mijn chinguard van mijn helm te vewijderen. De zachte spons onderaan mijn helm heb ik al verwijdert, die wordt bij elke regenbui kletsnat, en zorgt voor een natte binnenkant. Nu zie ik dat de kin afdek stukje je CO2 flink verhoogd, naar een niveau waar je veel minder snel kan reageren, dus sneller ongelukken maakt. Heel interessant.

 
Ik ben fan van het youtube kanaal van Ryan F9 . De video's zijn pareltjes. Ze zijn goed geproduced, bevatten humor en interessante facts.
Maar ook zijn video's moet je met een korreltje zout nemen.
In deze video doet hij CO2 metingen in de helm en komt hij tot de conclusie dat er een groot verschil is van de CO2 concentratie met en zonder de chinguard , meer specifiek tijdens stilstand. Hieruit besluit hij , of laat hij in ieder geval de kijker besluiten, dat deze verhoogde concentraties verantwoordelijk kunnen zijn voor benauwdheid en mindere helderheid van de hersenen en dus een tragere reactietijd. Het klinkt logisch maar hij slaat een belangrijke stap over en die maakt een groot verschil.
Het is niet de "tijdelijk" ingeademde verhoogde CO2 concentratie (tijdens stilstand) die de helderheid gaat beinvloeden, maar wel de CO2 concentratie (via de longen overgezet ) aanwezig in het bloed en via het bloed getransporteerd naar de hersenen. En dat gaat echt niet beinvloed worden door korte tijdelijke verhoogde concentraties van de ingeademde lucht. Om echt problemen in de vorm van minder helderheid en tragere reactie te ondervinden ga je voor langere tijd in een lokaal of een omgeving met stabiele te hoge concentraties moeten zijn . Ik zou dus echt niet in paniek dat afdekdoekje onder je kin gaan verwijderen.
Ryan F9 had me overigens ook teleurgesteld destijds met zijn video over airbagvesten,meer bepaald de electronische ten opzichte van deze met een simpele draad. Ook hier sloeg hij de bal mis in sommige conclusies . Dit gaan ongetwijfeld ,door zijn hoge kijkcijfers, als gevolg gehad hebben , dat heel wat motorrijders overtuigd waren dat de "oude" theter airbags voor op de weg the way to go zijn , met als gevolg een minder veilige aankoopbeslissing. Jammer.
Het neemt niet weg dat ik zijn video's steeds met veel plezier bekijk en dat hij het vaak ook bij het rechte eind heeft.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het eens met orangektm:
De filmpjes van deze meneer kan je als wc papier gebruiken wat een flut verteld hij vaak zeg.
Die Ryan lult zoveel onzin, en ik ontwijk die 'leerzame' meuk van hem als de pest.



Laat ik het anders vragen: heb je zelf wel eens meegemaakt dat je loom/traag/incapabel op de motor zat door je eigen adem?
 
Ik ben het eens met orangektm:

Die Ryan lult zoveel onzin, en ik ontwijk die 'leerzame' meuk van hem als de pest.



Laat ik het anders vragen: heb je zelf wel eens meegemaakt dat je loom/traag/incapabel op de motor zat door je eigen adem?
Ik heb ook nog nooit zelf meegemaakt dat ik er iets van merk tijdens het rijden dat ik net 6 biertjes gedronken heb.
Dan rijd ik net een stuk beter. |( ;)
 
Ik ben wel benieuwd naar alle onzin die hij uitkraamt.

Volgens mij worden er hier veel conclusies getrokken die hij niet maakt, maar hij maakt wel even attent wat er gebeurt.
 
Sorry, ik weiger pertinent om zijn content te bekijken, maar hetgene wat me in het verleden is aangeraden door anderen zat vol met halve waarheden en haastige conclusies. Ik ga in deze dus puur af op wat er hier omschreven wordt.

k heb ook nog nooit zelf meegemaakt dat ik er iets van merk tijdens het rijden dat ik net 6 biertjes gedronken heb.
Dan rijd ik net een stuk beter. |( ;)

Welkom bij de club! Nee, goed punt van je, dat is ook zo.:t



Waar ik vooral op doel:
Vaak ben je te bang. En nu niet sarcastisch, half grappig ofzo, maar heel serieus: vaak ben je te bang. Je kan problemen zien waar ze niet zijn, van muggen olifanten maken en nog veel meer. De co/co2 gehalte in m'n helm is echt niet iets waar je jezelf langer dan 2 seconden mee bezig zou moeten houden, tenzij je elke ventilatieopening dichtstopt met PUR en kit en je met koppijn rond rijdt, dan moet je er eens over na gaan denken.

Coureurs die met 300+ topsport beoefenen hebben ook zo'n helm op. Ik weet niet of je (@lionofjudah ) ooit een onboard filmpje hebt gezien van F1 coureurs, of saves van MotoGP coureurs, maar die mannen hebben allemaal helmen op en reflexen waar menig mens bang van wordt.
 
  • Eens
Waarderingen: gvy
Ik zie dingen niet zwart -wit.
Ryan-F9 heeft doorgaans betere video's en goed uitgewerkte content in vergelijking met sommige rotzooi die wel eens meer op Youtube opduikt, zoals Yammienoob ... Het is goed gemaakt en leuk om te zien.
Maar hierboven probeerde ik gewoon helder uit te leggen, waarom zijn CO2 verhaal niet klopt.
Als er een dokter in de zaal is op het MF, dan hoor ik graag of mijn verklaring steek houdt. :)
 
Ik zie dingen niet zwart -wit.
Ryan-F9 heeft doorgaans betere video's en goed uitgewerkte content in vergelijking met sommige rotzooi die wel eens meer op Youtube opduikt, zoals Yammienoob ... Het is goed gemaakt en leuk om te zien.
Maar hierboven probeerde ik gewoon helder uit te leggen, waarom zijn CO2 verhaal niet klopt.
Als er een dokter in de zaal is op het MF, dan hoor ik graag of mijn verklaring steek houdt. :)

Ik kan me vooral ergeren aan niet kloppende conclusies, conclusies zonder het hele verhaal te bekijken, of mensen 'zelf iets laten beslissen' op basis van gebrekkige informatie. En helaas is dat wel zijn handelsmerk lijkt het. Overigens wel heel mooi verpakt in mooie geproduceerde video's, maar ik (ja, het ligt niet aan hem, maar aan mij! De kijkcijfers zeggen genoeg) ben gewoon een tikje allergisch voor hem. Dat heb je gewoon met sommige mensen. _O-
Het probleem is dat het zo mooi verpakt is als zijnde waarheden dat de gehele meute achter hem aan rent zonder zich af te vragen of alles wel klopt.

Maar goed, wie ben ik. In ieder geval iemand die nog nooit last gehad heeft van de co2 in mijn helm.
 
Sorry, ik weiger pertinent om zijn content te bekijken, maar hetgene wat me in het verleden is aangeraden door anderen zat vol met halve waarheden en haastige conclusies. Ik ga in deze dus puur af op wat er hier omschreven wordt.
Dat is de beste manier om met informatie om te gaan...
Welkom bij de club! Nee, goed punt van je, dat is ook zo.:t



Waar ik vooral op doel:
Vaak ben je te bang. En nu niet sarcastisch, half grappig ofzo, maar heel serieus: vaak ben je te bang. Je kan problemen zien waar ze niet zijn, van muggen olifanten maken en nog veel meer. De co/co2 gehalte in m'n helm is echt niet iets waar je jezelf langer dan 2 seconden mee bezig zou moeten houden, tenzij je elke ventilatieopening dichtstopt met PUR en kit en je met koppijn rond rijdt, dan moet je er eens over na gaan denken.

Coureurs die met 300+ topsport beoefenen hebben ook zo'n helm op. Ik weet niet of je (@lionofjudah ) ooit een onboard filmpje hebt gezien van F1 coureurs, of saves van MotoGP coureurs, maar die mannen hebben allemaal helmen op en reflexen waar menig mens bang van wordt.
Je bent niet kloppende conclusies aan het maken zonder het hele verhaal te bekijken.
Het ging alleen over stilstand, al rijdend zakt het direct weer weg.
Ik kan me vooral ergeren aan niet kloppende conclusies, conclusies zonder het hele verhaal te bekijken, of mensen 'zelf iets laten beslissen' op basis van gebrekkige informatie. En helaas is dat wel zijn handelsmerk lijkt het. Overigens wel heel mooi verpakt in mooie geproduceerde video's, maar ik (ja, het ligt niet aan hem, maar aan mij! De kijkcijfers zeggen genoeg) ben gewoon een tikje allergisch voor hem. Dat heb je gewoon met sommige mensen. _O-
Het probleem is dat het zo mooi verpakt is als zijnde waarheden dat de gehele meute achter hem aan rent zonder zich af te vragen of alles wel klopt.
Dat is het probleem van de meute, vaak ook al conclusies getrokken uit de eerste 3 minuten van de video...
Maar goed, wie ben ik. In ieder geval iemand die nog nooit last gehad heeft van de co2 in mijn helm.
Zie vorige reactie...
En neem het vooral met een korrel zout, het is gewoon ter attentie.
Er wordt nooit beweerd dat je direct murw wordt bij elke keer stilstaan.
 
Het is niet zo zeer de CO2 alswel dat het makkelijk de O2 verdringt. Gebrek aan O2 maakt je suf of erger dan dat. Zo bedwelmen ze varkens ook voor de slacht. Je hebt alleen iets meer CO2 nodig dan die gast in zijn filmpje beweert.
 
Vorig jaar heb ik een Richa Arc GTX broek gekocht, een hele fijne broek die dik 500 euro kostte. Voor dat geld gingen de reflectiestrepen af bladderen :+

Ik vond het niet heel erg, maar informeerde toch even bij de verkoper en die zei dat het een garantie issue was. Dus ze sturen 'm terug naar Richa.
 
Hi allemaal, ik kom me ook even melden op dit topic. Ik was eigenlijk zelf is aan het rondkijken op internet voor wat guides, tips etc voor verschillende kleding etc, en vroeg me al af of er op MF een topic over kleding was. Makkelijk gevonden.

Volgend jaar ga ik voor 95% zeker verhuizen, verder weg van werk maar ook de randstad uit. Daar komt dan bij dat ik gemakkelijker de motor kan gebruiken aangezien die in de schuur kan (op dit moment staan de paarden op stal). En hiervoor ben ik mezelf eigenlijk aan het oriënteren op verschillende kleding. Aangezien ik nog niet zo heel erg lang rij heb ik nu een revit kevlar jeans, alpinestar schoenen en een richa jas. Met deze kleding ben ik zeer tevreden, de jas houdt prima water tegen (eigen ervaring) alleen de broek uiteraard niet. De schoenen zijn ook wel grotendeels waterdicht dus dat is ook prima. Ik rij dan nu op een Fazer Fz8 en WR450 (supermoto) maar de fazer zal ik dan voor woon-werk verkeer gaan gebruiken.

Nu las ik al dat het sport-tour segment een beetje lastig kan zijn om kleding voor te vinden omdat het precies tussen andere segmenten in zit.

Dus waar ik eigenlijk met mn lange verhaal naar toe wil werken is wat hebben jullie voor tips/advies voor motorkleding voor mijn situatie? Ik denk dat momenteel ik mij focus op een beetje mid range, het zou niet het goedkoopste budget moeten zijn aangezien ik wel graag droog over kom en dan ook van plan ben om de winter door te rijden. Maar het duurste segment is ook wel weer too much denk ik
 
Ik begrijp dat je flink veel woon-werk gaat doen.
Dan zou ik gaan voor GTX-kleding (voor nat) en elektrische onderkleding. (voor kou) Zoals bijv Macna.
 
Ja inderdaad, het zal dan flink veel woon-werk worden. Ik las inderdaad dat GTX wel gewnest is in deze situatie, misschien wel wat prijziger, maar zal het dan ook waard zijn (ga ik dan vanuit). Verder is het denk ik het handigst om pakken te proberen en te zitten op de motor. Misschien toevallig iemand die een bepaalde combi heeft waar goed over te spreken valt?
 
Hallo,
ALS broek:
Bekijk eens de REV'IT! Axis 2 H2O. Dit is een zeer geschikte woon/werkverkeer overbroek.
Je draagt je normale broek (jeans whatever) er onder.
Je zipt de Axis er gewoon over , terwijl je je schoenen/boots gewoon aan houdt. Idem om ze uit te doen. Geen geklungel, het lukt in 1 minuutje. De Axis heeft aan de buitenzijde van beide benen een lange rits met zowel boven als onder een zipper. Je zipt dus links en rechts van onder naar boven en een klein beetje van boven naar onder en je stapt er gewoon uit of in.
Ze biedt bescherming 600D polyester met seesmart level 1 soepele knieprotectoren en optioneel een vak voor seesmart heupprotectoren. Aan de kuiten zitten reflectiestukken.
Ik heb zelf een voorganger de REVIT VARENNE en gebruik ze eigenlijk bijna dagelijks. Handig ding en niet duur.
 
Gisteren ook weer 280km gedaan in de regen, in het donker van Den-Haag naar Oost-Groningen. Met mijn trouwe Revit Afterburn jas(met brandgaten in de buitenlaag 😬) en gewoon een regenbroek over de motorjeans heen met GTX laarzen en gerbing XR handschoenen.

Ik heb ook een Richa GTX atlantic pak. Maar die draag ik zelden. Die pak ik pas wanneer het te warm wordt voor de revit jas, en wanneer het warm genoeg is dan stap ik weer over op mijn Knox Urbane pro mk2.

De revit is voor mij met afstand de beste aankoop voor de winter en na+koud die ik ooit heb gedaan in mijn 18 jaar rijden. Het is de enige jas die mij 3 jaar later ook nog steeds kurkdroog houdt, wat mijn oude rev-it defender met GTX liner niet voorelkaar kreeg. En waar de Richa soms ook gewoon faalt. En die softshell buitenlaag is ook zo weer droog. Hetzelfde geld trouwens voor de Gerbing handschoenen, ik heb de XR en GT, beide zijn de eerste handschoenen die ik mee heb gemaakt die gewoon droog blijven van binnen. Ongeacht hoe het regent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan