Het grote kleding topic

Het grootste probleem bij veel mannen zit volgens mij ter hoogte van de navel.

home video belly GIF


Bij de schouders L en bij het probleemgebied XXXL.
 
Zeer herkenbaar allemaal, die hobbezak modellen van motorkleding. Het maakt niet uit of je betaalbare of luxe merken shopt, het zit gewoon niet goed. Is de lengte o.k., dan pas ik er 2x in, is de breedte o.k., dan mis ik 5 cm mouw en broekspijp. Ik heb textiel pakken aangehad van € 1500 en van 400, de pasvorm is nagenoeg hetzelfde. Daarom besteed ik er zo min mogelijk aan. Mijn enige criteria zijn waterdicht en multiseason.
P.s. Ik draag naar mijn werk en in mijn vrije tijd gewone confectiekleding, waar mijn maat altijd leverbaar is.
 
Laatst bewerkt:
Heb wel ns van n vertegenwoordiger van Rev'it! ( Nederlands merk, past mij iig goed) gehoord dat er een kledingreparatiebedrijf (3x letterwaarde) in Veenendaal zit, dij zij als leverancier aanbevelen voor maatwerk/aanpassingen.
En anders naar firma Verheul, voor n op maat gemaakt leren pak.
 
Heb wel ns van n vertegenwoordiger van Rev'it! ( Nederlands merk, past mij iig goed) gehoord dat er een kledingreparatiebedrijf (3x letterwaarde) in Veenendaal zit, dij zij als leverancier aanbevelen voor maatwerk/aanpassingen.
En anders naar firma Verheul, voor n op maat gemaakt leren pak.
Wellicht is het handiger om eerst het probleem gebied aan te pakken, ipv door te vreten met zo,n pens.

Het bedrijf in Veenendaal heb ik met de lengte van de benen eens aan laten passen , na vele jaren en km nooit iets los gelaten (lerenpak)
 
De slechte pasvorm is al jaren zo, toen ik begon met motorrijden rond 1979 alle soorten combi’s gepast van heel duur tot goedkoper. Niets paste goed en zat fijn. Dus MJK opgezocht en eindelijk kleding die past aan kunnen schaffen.

Tot op de dag van vandaag lijkt er niets veranderd, een tijd terug nog eens een poging ondernomen bij lokale motorzaken. Van alles gepast echter nog steeds hetzelfde probleem.

Dus weer naar MJK en na goed advies kleding gekocht welke wel goed zit.
Het feit dat Marie-Jeanne al direct vraagt wat voor motorrijder je bent en waarop zegt al genoeg. Je zithouding is compleet anders bij sport motoren, off road en alles wat daar tussen zit.

Dat de grote kledingmerken hier in al die jaren niet op ingesprongen zijn begrijp ik niet.
Het postuur van de gemiddelde mens is in de laatste decennia ook aan het veranderen.
 
Heb wel ns van n vertegenwoordiger van Rev'it! ( Nederlands merk, past mij iig goed) gehoord dat er een kledingreparatiebedrijf (3x letterwaarde) in Veenendaal zit, dij zij als leverancier aanbevelen voor maatwerk/aanpassingen.
De Zilveren Naald in Veenendaal
Heb daar ook wel eens een reparatie laten doen.

Goed werk, maar ook met een goed prijskaartje.
Mijn motorjassen kunnen nu weer een tijdje mee. Dus wel goed besteed!
 
Laatst bewerkt:
Tot op de dag van vandaag lijkt er niets veranderd, een tijd terug nog eens een poging ondernomen bij lokale motorzaken. Van alles gepast echter nog steeds hetzelfde probleem.
Dat is dus echt niet zo! Je generaliseerd iets wat bij jou het geval is en niet in het algemeen.
Leg eens een jas maat L uit 2000 naast een jas maar L van 2020. De pofmouwen en een bolle rug tijdens het rijden zijn geheel verdwenen.
Alles aan de jas/broek is meer getailleerd en strakker passend geworden. (Nog even los van de (technische) materialen, bescherming en oplossingen)
De gemiddelde mens is dikker geworden, en de maten zijn daarop meegegroeid, dat is zo in de confectie en ook in motorkleding.

Pasvorm is wel een moeilijk stuk omdat merken 1 en hetzelfde artikel in zoveel mogelijk landen willen verkopen, maar wij Nederlanders zijn echt een stukje groter dan bijvoorbeeld pasta of paella-eters en wij zijn nét 1 van de kleinste afzetmarkten.
Het merk Klim heeft in Europa wel andere modellen dan in thuisland USA omdat die Amerikanen nu eenmaal veel meer last hebben van een (te) hoog BMI.

Als kledingmerk moet je 1 tot hooguit 4 'klanten' definiëren waar je je op gaat richten. Je gaat die klant helemaal uitdiepen en omschrijven.
Dat is dus bijvoorbeeld voor merk X een man van een bepaalde leeftijdscategorie, bepaald gebruik en een bepaalde pasvorm. Maar ook een bepaalde levensstijl. Dit wordt dus ook de klant die je gaan aanspreken in je communicatie en marketing.
Goede bedrijven doen ook zeer regelmatig klantonderzoek of hun strategie nog bij de klant aansluit.

Dat veruit de meeste merken zich richten op een grote doelgroep is logisch. Val je daarbuiten door wat afwijkende lichaamsafmetingen dan wordt het inderdaad lastig. In broeken zijn nog wel wat lengte maten verkrijgbaar maar jassen wordt gewoon zeuren.
Broeken in een afwijkende lengtemaat scheelt ongeveer 4 cm in lengte langer of korter. Heb je nog langere of kortere benen dan wordt dat ook een bezoek aan een kleermaker.
Een merk zoals Grand Canyon richt zich met name op stevigere mensen en hebben zo kleding tot maar 12XL, pas je zelfs daar niet in dan is motorrijden waarschijnlijk iets wat je niet binnen je bereik ligt.

Zelf heb ik eigenlijk nooit veel moeite met het vinden van goed passende kleding, Ik pas dan met 1,76 en bijna 75kg waarschijnlijk goed in het gemiddelde EU maatje M.


Edit=typo
 
Laatst bewerkt:
Generaliseren is zeker niet mijn bedoeling, meer ervaringen die vele motor vrienden en vriendinnen en ik zelf ervaren, het past gewoon niet lekker.

Je verhaal is duidelijk, en geeft meer inzicht in het gedachtengoed van de fabrikanten en hoe deze inspelen op de wereldmarkt.
De kleding zal zeker in de loop der jaren veranderen zoals je omschrijft.

Maar als het niet past past het niet, en dan dien je zoals je zegt naar de kleermaker te gaan.

Daarom is het zo plezierig dat er nog bedrijven zijn die de blijkbaar de kleinere markt bedienen.
En ook een daadwerkelijk goed advies geven en luisteren naar wat de klant wil.
 
Mijn vorige laarzen die goedkoper zijn, zijn na 3 jaar kapot en dat werd erger en erger. Het bleek geen echt leer te zijn. En ikmaar denken dat, leer = leer.
Sterker nog,er zijn bijna geen leren laarzen meer te vinden,de meeste zijn tegenwoordig uit Lorica/microfiber gemaakt,en het resultaat zie je op je foto.
Kijk maar eens bij de specificaties van de meeste laarzen.
 
@Lucasfalt : zoveel neppe dingen in deze wereld. Echt huilen. Ik ga nooit meer nep leer kopen, dat weet ik wel. Want op de lange termijn betaal ik veel meer. Om de 2~3 jaar een nieuwe paar laarzen is mij iets te erg. Dan betaal ik liever meteen veel geld en dan 3~5 keer zo lang ermee doen. Ik denk meer en meer lange termijn dan kort termijn plannen. Kort termijn plannen is funest is sommige gevallen.
 
Het grootste probleem bij veel mannen zit volgens mij ter hoogte van de navel.

home video belly GIF


Bij de schouders L en bij het probleemgebied XXXL.

Vrouwen ook.....
Tegenwoordig zie je op televisie van: heb respect voor iedereen. Dat klopt helemaal. Maar dat werkt averechts. Waarom? Men denkt dan heel snel: mensen moeten mij maar accepteren zoals ik ben. En dan wilt men gewoon niet veranderen. Dan kan het 3 kanten opgaan: of te licht (teveel afvallen), Normaal blijven, of veel te zwaar worden. Ben pas erachter gekomen dat te dik zijn, nummer 1 probleem is bij kanker. Rara waarom zoveel mensen aan kanker dood gaan. Precies! teveel dikke mensen. Google maar op te dik zijn en kanker, dan kom je erachter dat onze arten jaren ons info heeft achtergehouden. Ze wisten het, maar ze legden de focus op alcohol en tabak.... wat trouwens veel minder erg is dan dik zijn.

link: Overgewicht voorkomen: geef kanker minder kans!

Ik weet dat deze post wel heel persoonlijk is. ,aar iemand moet het doen. Televisie doet alleen wat zij willen van jouw: meer geld $$$$ in hun laadje, je gezondheid zal hun worst zijn.

on topic:
Ik begrijp het soms niet, waarom mensen het probleem niet aanpakken, dan kan je alles aantrekken (kleding) wat je maar wilt. En je voelt jezelf veel lekkerder. Tijd om wat te doen?
 
@Lucasfalt : zoveel neppe dingen in deze wereld. Echt huilen. Ik ga nooit meer nep leer kopen, dat weet ik wel. Want op de lange termijn betaal ik veel meer. Om de 2~3 jaar een nieuwe paar laarzen is mij iets te erg. Dan betaal ik liever meteen veel geld en dan 3~5 keer zo lang ermee doen. Ik denk meer en meer lange termijn dan kort termijn plannen. Kort termijn plannen is funest is sommige gevallen.
De topmodellen van Dainese en Alpine Stars zijn van nepleer.
 
@Lucasfalt : zoveel neppe dingen in deze wereld. Echt huilen. Ik ga nooit meer nep leer kopen, dat weet ik wel. Want op de lange termijn betaal ik veel meer. Om de 2~3 jaar een nieuwe paar laarzen is mij iets te erg. Dan betaal ik liever meteen veel geld en dan 3~5 keer zo lang ermee doen. Ik denk meer en meer lange termijn dan kort termijn plannen. Kort termijn plannen is funest is sommige gevallen.
Als je veel rijdt dan is 2 tot 3 jaar toch niet zo gek? Ik koop ook elke drie jaar een nieuwe helm omdat ik hem gebruik.
 
Vrouwen ook.....
Tegenwoordig zie je op televisie van: heb respect voor iedereen. Dat klopt helemaal. Maar dat werkt averechts. Waarom? Men denkt dan heel snel: mensen moeten mij maar accepteren zoals ik ben. En dan wilt men gewoon niet veranderen. Dan kan het 3 kanten opgaan: of te licht (teveel afvallen), Normaal blijven, of veel te zwaar worden. Ben pas erachter gekomen dat te dik zijn, nummer 1 probleem is bij kanker. Rara waarom zoveel mensen aan kanker dood gaan. Precies! teveel dikke mensen. Google maar op te dik zijn en kanker, dan kom je erachter dat onze arten jaren ons info heeft achtergehouden. Ze wisten het, maar ze legden de focus op alcohol en tabak.... wat trouwens veel minder erg is dan dik zijn.

link: Overgewicht voorkomen: geef kanker minder kans!

Ik weet dat deze post wel heel persoonlijk is. ,aar iemand moet het doen. Televisie doet alleen wat zij willen van jouw: meer geld $$$$ in hun laadje, je gezondheid zal hun worst zijn.

on topic:
Ik begrijp het soms niet, waarom mensen het probleem niet aanpakken, dan kan je alles aantrekken (kleding) wat je maar wilt. En je voelt jezelf veel lekkerder. Tijd om wat te doen?
Het is toch al jaren algemeen bekend dat te dik zijn allerlei gezondheidsklachten kan gaan geven, doe niet alsof artsen dat verzwijgen, dat is gewoon niet zo.
 
Als je veel rijdt dan is 2 tot 3 jaar toch niet zo gek? Ik koop ook elke drie jaar een nieuwe helm omdat ik hem gebruik.
Helm is wat anders vind ik. Een helm is van plastic, en plastic wordt sterk beinvloed door de UV stralen van de zon. Maar leer wordt in mindere mate beinvloed door UV...als je leer onderhoud, kan het 10 jaar + meegaan. Dat vind ik toch wel een grote plus punt. Ik lees o.a. leer middelen met uv protectie. Even verder googlen..... hmm
 
Helm is wat anders vind ik. Een helm is van plastic, en plastic wordt sterk beinvloed door de UV stralen van de zon. Maar leer wordt niet / nauwelijks beinvloed door UV...als je leer onderhoud, kan het 10 jaar + meegaan. Dat vind ik toch wel een grote plus punt.
Laarzen slijten toch ook door bij het rijden? Of wil jij geen droge voeten houden?
 
slijten? nauwelijks. Bij mij barst de buitenlaag (nepleer) gewoon open....ik speel geen voetbal met mijn laarzen :+
Inderdaad,de barsten die je ziet in microfiber laarzen ga je nooit hebben bij echt leer.
Of je er nu veel of weinig mee rijdt,echt leer is veel beter dan die nep troep,en dan helemaal als je de prijs ziet.
 
De topmodellen van Dainese en Alpine Stars zijn van nepleer.

Zelf gebruik ik Daytona , zowel voor mijn touringlaarzen als voor mijn casual boots. En die zijn beiden gehydrofobeerd leder (van heel goeie kwaliteit en voorbewerking) , De casual boots zijn eigenlijk zelfs nubuckleer.

Maar Zover ik weet zijn veel toplaarzen van Alpinestars ( degene met Goretex) ook wel hoofdzakelijk leder : de Newland GTX (lage boots), de WEB GTX touring,De air plus V GTX ( mesh en volnerfleder), de Toucan GTX (adventure)... allemaal leder.
Er zijn inderdaad ook dure exemplaren zonder leder : De SMX6 V2 GTX , SMX+GTX en RT8 GTX zijn microfibermateriaal

Bij Dainese zie ik hetzelfde : Er zijn de Fulcrum GTX uit leder, maar de freeland is dan meer microfiber
 
Laatst bewerkt:
Ben je heel zeker van deze uitspraak ?
Zelf gebruik ik Daytona , zowel voor mijn touringlaarzen als voor mijn casual boots. En die zijn beiden leder (van heel goeie kwaliteit en voorbewerking) , De casual boots zijn eigenlijk zelfs nubuckleer.

Maar Zover ik weet zijn veel toplaarzen van Alpinestars ( degene met Goretex) ook wel hoofdzakelijk leder : de Newland GTX (lage boots), de WEB GTX touring,De air plus V GTX ( mesh en volnerfleder), de Toucan GTX (adventure)... allemaal leder.
Er zijn inderdaad ook dure exemplaren zonder leder : De SMX6 V2 GTX , SMX+GTX en RT8 GTX zijn microfibermateriaal
Net gekeken, mijn Alpinestars Grand Torino GTX, zijn helemaal van leder, behalve de binnenflap tussen je been en de rits, die is van nepleer.
 
Inderdaad zijn mijn dure SMX6 GTX (uit Vietnam) van nep leer, en mijn goedkopere WEB GTX (uit Croatië) van echt leer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan