Het grote kleine wielen topic - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
't Leuke is dat ik nog geen frame heb, omdat ik bezig ben om te kijken voor een frame uit de US, UK of DE, zodat ik hem kan keuren voor motor.
 
ik heb uiteindelijk m'n ZC108 gemonteerd, nu heb ik nkele probleempjes....


1) als ik de dax kick, kick die regelmatig terug... (om de 3 stampen heb ik prijs), ik kick en eer hendel beneden is, kickt de motor de starter terug...man man dat doet dus echt pijn.. het is niet dat de hendel gewoon blokkeerd, hij stampt echt terug... ;(

2) zonder choke start die niet, met choke veel makkelijk maar gaat die direct in toeren, volledig stationair schroef in/uitdraaien blijkt niet te helpen.. choke dicht en hij valt onmiddelijk dood

3) met het ZC blokje van ik het veertje van mijn achterrem niet monteren... ligt dan over het blok, wringt en 'veert' totaal niet... moet ik ander veertje/remhendel kopen?? of wordt het zelfbouw??
 
Je moet die kickstart ook in de compressiestand zetten, en dat blok in één keer aantrappen :+

geen last van valse lucht?
 
Je moet die kickstart ook in de compressiestand zetten, en dat blok in één keer aantrappen :+

explain... wss start ik hem verkeerd... in ieder geval... mijn DX90 startte op alle mogelijke manieren maar die heeft lang zoveel compressie niet als dit blokje....(DX90 moet open, lekt aan alle kanten)...wat is de juiste procedure dan (lieftst zo detailed mogelijk)


geen last van valse lucht?

ja wss... morgen es testen met deo
 
Ik kick altijd gewoon hard, en heb nog nooit echt eerst de compressie gezocht, en hem daar eerst zacht doorheen slaan, en dan kicken.
 
Soms werkt dat inderdaad, maar als je dat gaat doen bij blokken met echt hoge compressie gaat het niet werken. Kijk maar de grotere (cross) motoren, die kick je ook niet zo willekeurig in elke stand (van de zuiger) aan.
 
Soms werkt dat inderdaad, maar als je dat gaat doen bij blokken met echt hoge compressie gaat het niet werken. Kijk maar de grotere (cross) motoren, die kick je ook niet zo willekeurig in elke stand (van de zuiger) aan.
Heb wel eens terugslag gehad van mijn oude 125blok, en ook enkele keren met mijn 140blok.
Maar meestal als je goed door trapt, en kracht erop houd lukt het wel.

Bij de XL500 doe ik het wel rustig aan :P
 
Kan die valse lucht komen van carb niet goed aan te sluiten????

ik heb immers hoop aansluitingen waar ik niet weet wat er mee te doen...

1 = ?
2 = ?
3 = ?
4 = overloop??????

S = stationairschroef
L = luchtschroef

PS niet letten op zilveren darmpjes... was maar om te testen en had niks anders liggen :p
34483k2.jpg

4q1yxh.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou bijna zeggen 2 en 3 olietoevoer, maar aan 2 kanten is een beetje vreemd
denk ik nog eerder aan luchttoevoer als die 2 slangetjes op het spruitstuk van een skyteam 125.

4 ontluchting vlotterbak en 1 een aftapslangetje.
 
bingo, na hooop gegoogel toch iets gevonden/:

Ok.. admittedly the extra air ports and stuff had me baffled initially.. they were clearly intake ports, but for what purpose, and which way were they meant to be routed?? One was clearly a choke intake port, the other was an air port, which it turns out can either be a port for oil injection when used on a smoker, or an extra air intake port to add to GY6 engines... After a heap of ****ing about, and the assistance of Sean01's suggestions, the ports were blocked off, the bike was kicked, fired straight away and settled to a steady idle. Win!!

olie en lucht dus... wss trekt die langs daar ook de valse lucht.. (dichtmaken die hap dus)

ik hou jullie op de hoogte...
 
Laatst bewerkt:
Je kan natuurlijk even simpel de slangeklem losmaken, carbu uit het rubber trekken en kijken of er aan de binnenkant bij 2 en 3 gaatjes in de carbu zitten. (verwar deze niet met het gat van de choke)
 
bingo, na hooop gegoogel toch iets gevonden/:olie en lucht dus... wss trekt die langs daar ook de valse lucht.. (dichtmaken die hap dus)

ik hou jullie op de hoogte...

Die extra inlaat is volgens mij specifiek voor 2-takt carburateurs. Gewoon dichtmaken is de enige optie die je er voor hebt.
 
FF een update-je van mijn winterproject. Ik ben op zoek gegaan naar versnellingsbakken met een goede 1, die bestaan helaas niet, dus na het proberen van Lifan 125, 140, 150, Daytona 150 en GPX bakken heb ik gewoon weer de orginele bak met de veels te korte 1 gemonteerd. Verder mijn blokje wrinkle zwart gespoten en met een nieuwe Z28 nokkenas weer in elkaar gezet. Ik heb een nieuw frame en achterbrug en probeer alles weer een beetje in elkaar te zetten. Hier een los in elkaar gezet zootje. Alles moet nog worden aangesloten en vastgezet, hier en daar moet nog wat gelast worden, maar het ziet er al aardig uit. Ik ben alleen nog niet tevreden over de zithoogte(te laag) en de achterkant.


15o6vqo.jpg

(is wat onscherp omdat de lens niet automatisch scherp stelt)
 
Laatst bewerkt:
doet het al veel beter met die 2 nippeltjes toe...

blijft draaien... ook zonder choke... blaast niet direct in toeren...

heeft gewoon een snukje gas nodig om te starten...


maar nu volgende probleem...

momenteel ligt ketting eraf... (er moet nieuwe op)...

als ik in neutraal sta...draait het voorste kamwiel lustig mee, ik kan het gewoon tegenhouden, zit geen kracht achter (is wss de olie die alles doet meedraaien)...

nu als ik koppeling inknijp.. (zover die kan).. ik zet hem in versnelling en het kamwiel begint direct te draaien (en ik kan het niet tegenhouden (ook niet met werkschoen er tegen te houden...))... ligt dat nu aan mij maar moet het blok ook niet meedraaien???

of is dit normaal??? en wanneer ketting eropligt... houd het wiel dit tegen?? is dat dan niet enorme wrijving van binnen en extra slijtage??? Of plakt me koppeling vast?
 
Je zou je koppeling kunnen afstellen. Ik zou er eerst maar eens een nieuwe ketting opgooien, en daarna je koppeling afstellen. Heb je een koppeling op je krukas of op je versnellingsbak?
 
Je zou je koppeling kunnen afstellen. Ik zou er eerst maar eens een nieuwe ketting opgooien, en daarna je koppeling afstellen. Heb je een koppeling op je krukas of op je versnellingsbak?

ZC108 -> (4 plaats) op de bak

mja afstellen... veel afstellen is er niet aan... (buiten kabel inkorten), op me dx-blokje met koppeling op krukas kan da perfect afgesteld worden(achter da plaatje). Deze blijkbaar niet...(of moet die daarvoor open?)

of kan die cover er gewoon af zonder dat olie eruit loopt?? Ik heb nog nooit een blokje gezien/gehad met koppeling op de bak
 
Laatst bewerkt:
aan een koppeling op de de primaire as kan je inderdaad niks afstellen. Alleen aan de kabel kan je wat afstellen. Er loopt inderdaad olie uit je blok als je die cover verwijderd
 
mja moet die er eraf om die af te stellen?? of enkel met dat kabeltje?

als ik die cover er af haal? kwakt dan alle olie eruit of zit dat nog eens apart?? (en moet ik dus eerst olie aflaten??)

darn wel dom... koppeling op op krukas is op 2 minuutjes afgesteld...
 
Als het een nieuw blok is wat nog niet eerder heeft gelopen plakt de koppeling in het begin eigenlijk altijd. Na een paar x rijden wordt dat vanzelf minder.
En wat Johan zegt, er is niets aan af te stellen.

Johan, je had eerst toch een gorilla zadel erop, dat zit toch hoger?
 
Ja gorilla zitje is veel dikker, veel comfortabeler bij langere ritten. Ik ga meerdere setups maken: standaard met monkey tank+kitaco zitje, als ik wat verder rijd doe ik er een andere tank/zit op, en ik kan er ook een complete pitbike kappenset+zitje op schroeven.
 
quote:
shivvver schreef op 31 januari 2010 @ 10:41:Nope, dat is geen probleem; heb je een voorbeeld van zo'n blok?

Lifan 140/150 idd Of Jialing GPX.

Hammermarken had een tijdje een lifan 140 voor een vaste hoge prijs staan, maar nu zijn ze weer verkrijgbaar per opbod.
En gisteren heb ik er een "gewonnen" *O*
200 euri plus 39 euri verzendkosten is een mooie deal dacht ik.

Nog een snelle winterklus om 'm eronder te hangen en dan mag het rap lente worden !! :]
Vraag: heeft iemand de kleurschema's van de aansluiting van de lifan 140 op de skyteam kabelboom?

@Johanv: cool project! Ziet er goed uit!
 
Dank je :)

Op daxboard.be bij FAQ staan el. schemas voor o.a. Skyteam.
Maar als je de kleuren van de skyteam en Lifan140 ff opnoemt kan ik denk ik wel een aardig eindje komen met aan elkaar knopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan