Het grote kleine wielen topic - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Skyteam

Geel = Licht
Wit = Voeding Accu
Zwart/Groen = Massa
Zwart/Rood = Voeding CDI
Blauw/Wit = Puls CDI
Groen = Neutraal


ik dacht dat lifan er goed op leek....
 
Niet alle kleuren komen overeen, ik heb ook een Lifan 140.

Het is echt makkelijk door te elimineren: je begint met het neutraal lampje bv, dan de CDI, dat zijn er al 3 minder ;)

In ieder geval moest ik een verloopstukje maken om twee mannetjes met elkaar te verbinden. Wees verstandig en maak een verloopstukje, ga niet in de draden zitten knippen.. Ik moest er 1 of 2 hebben, kan me niet goed herinneren..
 
Thanks!! Ben al vrij ver met het aankoppelen. Alle draden kloppen, behalve de draad die bij het skyteam blok onderaan achter de startmotor zit gekoppeld. Op het lifan blok zit niet zo'n aansluiting.
Als het goed is heb ik een blok met startmotor, maar ik kan geen draad vinden waar die aan te koppelen. Iemand een idee?

Verder heeft de meegeleverde CDI een andere aansluiting dan op de kabelboom van de skyteam zit. Daar heb ik dit voor gevonden:
cdi_adapter.JPG


Is daar ook een makkelijkere manier voor?
 
Laatst bewerkt:
Thanks!! Ben al vrij ver met het aankoppelen. Alle draden kloppen, behalve de draad die bij het skyteam blok onderaan achter de startmotor zit gekoppeld. Op het lifan blok zit niet zo'n aansluiting.
Als het goed is heb ik een blok met startmotor, maar ik kan geen draad vinden waar die aan te koppelen. Iemand een idee?

Verder heeft de meegeleverde CDI een andere aansluiting dan op de kabelboom van de skyteam zit. Daar heb ik dit voor gevonden:
[afbeelding]

Is daar ook een makkelijkere manier voor?

Kan je wat foto's maken van cdi/blok/kabelboom e.d. dat is wat makkelijker. Ik heb nog nooit een CDI gezien waarvoor dat tussenstukje nodig is.

Iemand deze wel eens gezien?

Is een c90 trail, heel gaaf ding!

Kennis van mij heeft er een

http://www.jwoodandcompany.com/2002/daytona2002/pics_020702/Honda trial 90.jpg

http://farm2.static.flickr.com/1050/1241793300_b963ea0d0c.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7c/Honda_TRAIL110_CT110_Hunter_Cub.jpg

Standaard met auxiliry tank aan de zijkant, noppenbandjes, luchtfilter zit achter in het rekje.

Cool apparaat, amerika import?
 
Mijn skyteam CDI ziet er zo uit:

P330__100_1347__transparente_CDI_2.jpg


Mijn Lifan CDI heeft een dubbele connecter, zoals op dit plaatje:

CDI%20unit%20110-125cc%2019%20euro%2060.jpg


En deze:
cdi.jpg


Uit de omschrijvingen maak ik op dat er standaard een 4 pins CDI op een skyteam zit en dat Lifan er een 5 pins CDI heeft bijgeleverd.
 
Laatst bewerkt:
Iemand deze wel eens gezien?

Is een c90 trail, heel gaaf ding!

Kennis van mij heeft er een

http://www.jwoodandcompany.com/2002/daytona2002/pics_020702/Honda trial 90.jpg

http://farm2.static.flickr.com/1050/1241793300_b963ea0d0c.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7c/Honda_TRAIL110_CT110_Hunter_Cub.jpg

Standaard met auxiliry tank aan de zijkant, noppenbandjes, luchtfilter zit achter in het rekje.
Honda ct90

Volgens mij redelijk moeilijk op kenteken te krijgen, voor zover ik weet staat er geen 1 op kenteken.
 
Mijn skyteam CDI ziet er zo uit:

[afbeelding]

Mijn Lifan CDI heeft een dubbele connecter, zoals op dit plaatje:

[afbeelding]

En deze:
[afbeelding]

Uit de omschrijvingen maak ik op dat er standaard een 4 pins CDI op een skyteam zit en dat Lifan er een 5 pins CDI heeft bijgeleverd.

Apart, Ik heb dit type nog nooit gezien. Je kan eventueel gewoon je skyteam CDI gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
gaaaaah

Valse lucht probleem is opgelost...
nu hangt eronder/start gelijk een zonnetje maar ik zit nog met een serieus probleem kwa koppeling die plakt dus goe vast...

als ik hem in versnelling zet en en nijp de koppeling in ... lukt het me niet om de dax te verduwen...(met motor uit)

als motor draait, ik nijp koppeling in en zet hem in 2e,... knal stil (niet goed voor versnellingsbak lijkt me dus da ga ik niet meer proberen).... :idea:

gadver ..... iemand tips om serieus plakkende kopelling los te krijgen???

zou dat kunnen omdat er nog die honkeytonk olie inzit??
 
En wat als de motor warm is? Plakt die dan nog?

Dus even stationair draaien of in z'n 2 aanlopen en een stuk gaan rijden, na paar minuutjes moet het wel over zijn lijkt mij.
 
gaaaaah

Valse lucht probleem is opgelost...
nu hangt eronder/start gelijk een zonnetje maar ik zit nog met een serieus probleem kwa koppeling die plakt dus goe vast...

als ik hem in versnelling zet en en nijp de koppeling in ... lukt het me niet om de dax te verduwen...(met motor uit)

als motor draait, ik nijp koppeling in en zet hem in 2e,... knal stil (niet goed voor versnellingsbak lijkt me dus da ga ik niet meer proberen).... :idea:

gadver ..... iemand tips om serieus plakkende kopelling los te krijgen???

zou dat kunnen omdat er nog die honkeytonk olie inzit??

heb je aan de koppeling gesleuteld? Als je er niet aan hebt gezeten kan het alleen aan de afstelling van de kabel liggen. Aan de olie zal het niet liggen.
(of bij een koppeling op de krukas aan de afstelling van de koppelingshevel)
 
is nieuw blokje... niet aan gesleuteld...koppeling op de bak


kabel aanspannen doet niets... . als ik hendel met de hand aandruk tot op het einde ontkoppelt die zelfs niet....

mja aanlopen in zen 2 kan ik nogs es proberen, wel klote rijden want schakelen gaat dus niet...(of met veeeeel vieze geluiden)
 
Laatst bewerkt:
Schakelen zonder koppeling kan je wel doen, moet je gas geven en dan gas dicht (eventueel met dotje gas ervoor), schakelen. Je moet het wel met gevoel doen hoor. Zo kan ik het ook op m'n motor. Heerlijk zo'n sequentiële bak.
 
Laatst bewerkt:
schakelen zonder koppeling is fijn, maar op mijn lifan140 blok doe ik het liever niet :P
Dax heeft er wel eens last van dat hij wel in de versnelling gaat, maar na een paar seconden schiet die erna toch uit de versnelling. waarschijnlijk niet ver genoeg gedouwd.
 
Apart, Ik heb dit type nog nooit gezien. Je kan eventueel gewoon je skyteam CDI gebruiken.

Yep! Werkt super. Dank voor de draad-schema's en de tip van de CDI. Net m'n eerste rondje gereden met de lifan 140 en de eerste indruk is super! Vele malen beter dan het skyteam blok. Wanneer wordt het lente!!?? :Y
 
Laatst bewerkt:
21 maart. het schijnt dat je met een lifan 150 nokkenas in je 140 nog veel meer power uit dat blok kan halen.
 
Ik heb weer wat onderdeeltjes gekocht en ontvangen, o.a nieuwe kettingset!
Dax heb ik op de workmate gezet in het warme schuurtje, dus kan nu makkelijk de voorvork en achterbrug en wielen demonteren, alles flink schoon maken, poetsen en weer netjes maken.
ook meteen 2 nieuwe wiellagers monteren achter.

alles weer invetten, het nodige overspuiten, en hem weer perfect rijdend te maken :)

zal wel eens wat voor/na foto's maken/plaatsen binnenkort :P
 
Laatste tijd ook weer het één en ander geklust.
o.a een schrijfrem/voorvork met hydro klauw op de ss50 geknutseld :)
x229sw.jpg
 
bf2ef9.jpg


Geen idee wat het ook alweer is, slechte foto helaas. Ik zag hem toevallig bij Nedstore staan. Komt uit Japan, nooit eerder gezien. Heeft ook een speciale setting voor extra versnellingen: door een handle om te zetten heb je nog 3 extra versnellingen dus in totaal 6!

Ik ga binnenkort toch maar een originele Honda Dax achterhub bestellen zodat ik weer met rubber kan rijden. Het rijd zoveel fijner.. Maar ja, als je een imi hub neemt draai je dat tandwiel sluitring er steeds na een paar honderd km vanaf..
 
Het is vast een legermotorfiets in Japan. Hiermee konden ze vluchten van de vijanden. :+

Dat achtertandwiel probleem klinkt eerder als een achterwiel naaf probleem... maar het zal wel.

Ik heb mijn motorschade scooter verkocht aan Zealot. Dus nu ben ik weer aan het rondkijken. Maar ik zie zo goed als geen enkele gebruikte Skyteam motortjes te koop op marktplaats en speurders.
Ik zat ook nog te denken om misschien van een pitbike onderdelen over te zetten op een frame met kenteken. Misschien is dat goedkoper.... maar meh... Trouwens Zealot vond de kwaliteit van de Chineese motortjes echt minder. Ze schijnen echt uitelkaar te vallen binnen een paar duizend kilometers... -O-
Ik bedoel ik vind het niet erg als ik af en toe een onderdeel moet vervangen door origineel Honda onderdelen, maar het moet niet al te snel gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Honda Motra, allees dat zadel is aardig op.


Ik weet iemand in mijn woonplaats die z;n ding heeft, en mocht er ook op rijden.
Z'n Motra rijd echt super heerlijk, lekker soepel, stuurt ook nog best goed. gewoon leuke zeldzame honda's.

Hij had hem trouwens ook op motorkenteken staan. :)
 
Ik heb mijn motorschade scooter verkocht aan Zealot. Dus nu ben ik weer aan het rondkijken. Maar ik zie zo goed als geen enkele gebruikte Skyteam motortjes te koop op marktplaats en speurders.
Ik weet nog wel een skyteam dax 125cc te koop te staan. PM me maar voor meer informatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan