Het grote KTM topic !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Boven de 600cc:wat logger, minder fel, rustiger karakter, zwaarder zijn nou niet echt aantrekkelijke dingen wanneer ik aan een SM denk. Maar dat krijg ik telkens te horen als ik over de modellen praat. De "extremere" modellen zijn wel veel aantrekkelijker kwa uiterlijk!
Regulier onderhoud wil ik toch zelf gaan doen (moet nog wel veel leren), maar zo kan ik er niet onderuit!
 
Boven de 600cc:wat logger, minder fel, rustiger karakter, zwaarder zijn nou niet echt aantrekkelijke dingen wanneer ik aan een SM denk. Maar dat krijg ik telkens te horen als ik over de modellen praat. De "extremere" modellen zijn wel veel aantrekkelijker kwa uiterlijk!
Regulier onderhoud wil ik toch zelf gaan doen (moet nog wel veel leren), maar zo kan ik er niet onderuit!
Als je geen circuit of bagger gaat opzoeken zou ik voor de LC4 gaan.
 
Hij zegt ook eerdaags!,dat wil zeggen binnenkort,maar als het een maat van Rokex is zou ik het onder elkaar proberen te regelen,mits de vorige eigenaar nog geen deal met andRe heeft.

Motor is al ingeruild en wordt zaterdag naar André gebracht.

Ik heb wel foto's van de motor.....te groot om te plaatsen...zal ik ze mailen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo KTM experts!!

Ik ben opzoek naar een 525 exc sm. Nou kwam ik net bij "Schoonus motoren" in Udenhout, en daar staat een 625 supercomp. Volgens de verkoper echt een beest van een fiets. 130kg,65pk en zo uit de fabriek gemaakt en getuned. zo'n kleine 2000km op de teller.
Kent iemand dit model en wat vindt je, in vergelijking met de 525 exc, hiervan?
Welkom bij Schoonus motoren

Volgens hem hebben de 525 een kwaaltje met de nokkenas, deze zou nogal eens kapotgaan en zou hij eerder een 520 kopen (oude model) die dat niet heeft.

Wat is jullie mening/ervaringen met beide fietsen?

een bijna SM rijder!!!
Schoonus Motoren?!? :?

Moet dat niet SchoonZus Motoren zijn? _O-

Okee, een beetje flauw, maar kon het niet laten...

Heb zelf wel eens een stukje op een 525 gereden. Is een zeer lichte fiets, zowat even licht als mijn Honda XR 250. Ook zijn trillingen nagenoeg afwezig, en is het ook een zeer mooi model om te zien. Er zit een hoop power in. Alleen niet zulke vette klappen als een (in mijn geval) een 660. D'r zit best wat koppel in dat kleine blokkie van de de 525, alleen niet zo vet als een LC4. Een LC4 blok loopt een stuk ruwer en rauwer. ik vind het 525 blok net zo "smooth" lopen als een Honda XR 650. Sommigen in dit topic zullen gaan :r , maar ik niet. Ik zie het als een compliment naar de 525. Het is een zeer fraai model, maar vraagt inderdaad wat meer onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik het geweest ben, KTM 660 SMC 2006 met Akrapovics.
Rij nu al een klein jaartje door zoetermeer en omstreken.
Vorig jaar de GSX-R750 ingeruild voor KTM ter bescherming van mijn rijbewijs, is gedeeltelijk gelukt met de KTM.
Voor de hogere snelheden ben ik actief in de ZAC, GSX-R600, startnummer 293.
Iemand nog tips voor mooie SM routes rond Zoetermeer ?

Groeten van Ruud.

Ik dacht al akrapovics te herkennen qua geluid en de zwarte kleur achteraan de motor.
Grappig dat je hier langs kwam :)
 
Ik hoor hier geruchten over een Zoetermeer meeting, daar ben ik voor!
Volgende is mijn husqvarna klaar om er weer tegenaan te gaan!!
*O*

Dus Harry, we gaan snel weer rijden!
 
Ik heb vandaag mijn eerste SM ervaring gehad. Op een 660 smc wel te verstaan!

Even een proefritje gemaakt bij "Eddy lemmens". Idd loopt die 660 erg rauw.

Het is zeker een andere ervaring dan een 4-cilinder! Ik moest er erg aan wennen. Na een uurtje rijden begint het gewen wel en kwam zelfs voor het eerst mijn voorwiel al omhoog!(ik kan geen wheelie).

Ik weet het niet. Ga zaterdag toch even kijken, bij een particulier, naar een 525 exc sm uit 2003.
Toch even voelen wat nu echt het verschil is.

een twijfelende / potentiele sm rijder
 
Ik heb vandaag mijn eerste SM ervaring gehad. Op een 660 smc wel te verstaan!

Even een proefritje gemaakt bij "Eddy lemmens". Idd loopt die 660 erg rauw.

Het is zeker een andere ervaring dan een 4-cilinder! Ik moest er erg aan wennen. Na een uurtje rijden begint het gewen wel en kwam zelfs voor het eerst mijn voorwiel al omhoog!(ik kan geen wheelie).

Ik weet het niet. Ga zaterdag toch even kijken, bij een particulier, naar een 525 exc sm uit 2003.
Toch even voelen wat nu echt het verschil is.

een twijfelende / potentiele sm rijder

Be prepared! *D

als je de 660 al een flink verschil vind,dan zal de 525 helemaal een schokeffect hebben,dat stuurt en rijd als een brommer,alleen dan met power....de 660 is toch meer motor voor je geld.
 
Laatst bewerkt:
Goeie avond :)

Aangezien ik een paar uur geleden een half uurtje heb mogen raggen op een KTM450 EXC ben ik nu ook besmet vandaar dat ik hier een kijkje kom nemen... :)

De eigenaar van de motor waar ik op mocht rijden heeft de motor pas net en ik vroeg me af of jullie me wat meer kunnen vertellen over het onderhoud van deze machine?

Na hoeveel uur of km olie/ olie filter / luchtfilter etc wisselen?
Wat handige tips om te zorgen dat het allemaal zo lang mogelijk heel blijft.

Ik vrees dat ik naar de bekende weg vraag hier, maar ik hoop dat er toch iemand kort wat tips kan geven. Heb helaas nog niet alle 100 pagina's gelezen ;)

Alvast bedankt :}
 
In de laatste editie van "motor" staat een test van de 690 en de Superduke!

Tja...wat valt er op aan te merken..... :}
 
Laatst bewerkt:
Goeie avond :)

Aangezien ik een paar uur geleden een half uurtje heb mogen raggen op een KTM450 EXC ben ik nu ook besmet vandaar dat ik hier een kijkje kom nemen... :)

De eigenaar van de motor waar ik op mocht rijden heeft de motor pas net en ik vroeg me af of jullie me wat meer kunnen vertellen over het onderhoud van deze machine?

Na hoeveel uur of km olie/ olie filter / luchtfilter etc wisselen?
Wat handige tips om te zorgen dat het allemaal zo lang mogelijk heel blijft.

Ik vrees dat ik naar de bekende weg vraag hier, maar ik hoop dat er toch iemand kort wat tips kan geven. Heb helaas nog niet alle 100 pagina's gelezen ;)

Alvast bedankt :}

Zoekfunctie al gebruikt? Deze vraag is inderdaad al 1000 keer voorbij gekomen.
 
Goeie avond :)

Aangezien ik een paar uur geleden een half uurtje heb mogen raggen op een KTM450 EXC ben ik nu ook besmet vandaar dat ik hier een kijkje kom nemen... :)

De eigenaar van de motor waar ik op mocht rijden heeft de motor pas net en ik vroeg me af of jullie me wat meer kunnen vertellen over het onderhoud van deze machine?

Na hoeveel uur of km olie/ olie filter / luchtfilter etc wisselen?
Wat handige tips om te zorgen dat het allemaal zo lang mogelijk heel blijft.

Ik vrees dat ik naar de bekende weg vraag hier, maar ik hoop dat er toch iemand kort wat tips kan geven. Heb helaas nog niet alle 100 pagina's gelezen ;)

Alvast bedankt :}
Niets vragen, niet zeuren... Gewoon doen! Weg met die R6! Inruilen die hap!! :X

LOL :+

Ben net een week van mn R6 af, ingeruild voor een 640 LC4, vandaar...! ;) Ruil van m´n leven geweest! :Y *O*

Kan je vraag helaas niet beantwoorden maar heb ff snel in de zoekfuncie gekeken enneh... topics zat! Succes!
 
Heeren,
Ik zou graag even aanspraak willen doen op jullie met olie doorlopende aderen ;). Ik heb een 625 smc 2002 op het oog bij Brouwer, maar ik vind het kontje zo lelijk. Ik zou er graag een 2006 kontje op willen hebben. Het feit is dat nu het gehele subframe vervangen moet worden naar 2006 model. Is dit zo? En hoeveel gaat dit denk jullie kosten? En als het teveel wordt waar kan ik dan het beste gaan shoppen voor een ander kontje?
 
Heeren,
Ik zou graag even aanspraak willen doen op jullie met olie doorlopende aderen ;). Ik heb een 625 smc 2002 op het oog bij Brouwer, maar ik vind het kontje zo lelijk. Ik zou er graag een 2006 kontje op willen hebben. Het feit is dat nu het gehele subframe vervangen moet worden naar 2006 model. Is dit zo? En hoeveel gaat dit denk jullie kosten? En als het teveel wordt waar kan ik dan het beste gaan shoppen voor een ander kontje?
Ik geloof dat hij Ronald Schumacher heet, is er handig met zulk soort dingen! ff googlen en je hebt m denk! :+











ff zonder dollen... Kan het je niet vertellen, sorry!

:W
 
Laatst bewerkt:
Heeren,
Ik zou graag even aanspraak willen doen op jullie met olie doorlopende aderen ;). Ik heb een 625 smc 2002 op het oog bij Brouwer, maar ik vind het kontje zo lelijk. Ik zou er graag een 2006 kontje op willen hebben. Het feit is dat nu het gehele subframe vervangen moet worden naar 2006 model. Is dit zo? En hoeveel gaat dit denk jullie kosten? En als het teveel wordt waar kan ik dan het beste gaan shoppen voor een ander kontje?
De markt is dunbezaaid als het om nieuw model subframe's gaat,je kan voor de optie gaan van elke KTM-dealer bellen,of je hebt geduld en wacht totdat er 1 op ebay voorbij komt,het is een populair item dus is de prijs er ook naar,denk dat ze al gauw 150 euro moeten kosten...dan komt je luchtfilterkast en je kapwerk er nog eens bij...je doet het goed als je alles voor 400 eurie geregeld krijgt..
 
ik heb ook even gekeken voor de ombouw
hier komt die dan
kunstof kontje uit 1 deel spatbord en de zijkappen achter is 1 deel 55.60 euro
nieuw zadel 157 euro
subframe laten maken 250 euro of je oude zelf aan passen 80 euro
dan zit ik alleen nog met zeg maar het luchtfilterhuis of kappen daar ben ik nog niet uit
het achter licht kan je alle kanten mee op origineel daar moet je dan ff voor bellen
maar er zijn zat andere opties led of van een andere motor
ik weet niet of je het zonder binnen spatbord af kan i.v.m achterlicht
 
Ik zou nog ff wat foto's posten van mn nieuwe aanwinst! Bij deze! :Y *O* De foto's zijn genomen met mijn mobiele telefoon dus niet van superkwaliteit... En voorbandje gaat nog vervangen worden mensen... O-)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

:]

Heerlijke fiets mensen, super!! Geen spijt van dat ik mn SS heb weg gedaan!!! :N


doe gelijk je achterband ook vervangen! Ik heb die ook gehad.. wat een kutband was dat zeg.. Mijn KTM ging echt debocht niet normaal door.

Verders mooie fiets :b
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan