Het grote MF motorscooter topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
ga ik de deur uit op zoek voor wat reserve onderdelen voor de Lead 125 kom ik weer met een heel en rijdend apparaat thuis.

heeft iemand nog losse onderdelen voor deze machine?
ik stel het op prijs als ik een mailtje of reactie in dit topic kan ontvangen.

vroem vroem.
 
Laatst bewerkt:
Mooi die Bev! Zag dat ze in Belgie tweedehands goedkoper zijn dan in Nederland. Bovendien was de keuze ook groter. Ze staan zelden op marktplaats. Zie ik het nou goed dat er weer een Spaans kenteken op zit?
 
ik heb hem in duitsland gekocht en nu moet ik m nog invoeren, dus rijd ik in de tussentijd proefritten :Y
in duitsland zijn ze veel goedkoper!
 
ik heb hem in duitsland gekocht en nu moet ik m nog invoeren, dus rijd ik in de tussentijd proefritten :Y
in duitsland zijn ze veel goedkoper!

Mooie scooter, veel succes ermee. Ik vroeg mij al af waar je zo'n mooie Beverly 2e hands vandaan haalt in Nederland maar de truc is dus importeren vanuit Duitsland. Is dat importeren niet lastig :? en waar haal je die speciale kentekenplaten vandaan?
 
STEL;

je gaat voor het eerst een gebruikte motorscooter bekijken, waar moet je dan op letten? aandrijving, koppeling, achterwiel scheef, typische (scooter) geluidjes?

alvast bedankt
 
sta ik gisteren bij Hemo motorern met mijn Piaggio X9 250cc, komt er een oudere man naar me toe met een Piaggio X9 500cc. Zelfde kleur van januari 2002 terwijl de mijne van november 2001 is.
Hij wilde hem graag ruilen, die van hem was hem iets te zwaar en zijn vrouw kon net niet bij de steuntjes.
Nou heeft de 500 34000 gelopen en de mijne 19750.
Is het een goed eruil gezien de km of is alles bij een 500 zoveel zwaarder dat ik me daar geen zorgen om moet maken.
Wanneer er geruild wordt, komen de zaken dan overeen, de een 500cc en de ander 15000 minder gelopen.
Het ziet ernaar uit dat beide evengoed onderhouden zijn.

Straks komt de man even kijken. Ik ben benieuwd.
 
Mijn mening is , gezien de bouw (alles veel zwaarder uitgevoerd , remmen ed) en de leeftijd dat dit een goeie ruil is . Tenslotte is de 500 veel duurder en is ook wat degelijker . Als t een oudere man is zal hij hem ook wel goed behandeld hebben , als hij teminste de enige eigenaar is geweest .
Lijkt me niet verkeerd als je zelf een 500 wilt.
 
Druk hier, ik zat al een tijdje mee te lezen maar zal me nu toch maar eens voorstellen op dit motorscooter topic.
Mag ik mee komen kletsen ?

Ik rijd nu 7 jaar op een Honda Foresight die ik aanvankelijk kocht voor woon/ werk verkeer. De motor is echter zo handig dat ik hem nu veel meer gebruik dan mijn BMW R1100, die gebruik ik bijna alleen nog als we met z'n tweeën op pad gaan.
De teller van de scooter staat inmiddels op 88.000; eigenlijk wil ik de ton ermee halen, aan het blok mankeert nooit wat dus dat moet zeker kunnen.
Onderhoud valt erg mee, er zit niet veel aan en dus kan er niet veel stukgaan.
De motor bevalt erg goed, verbruik is altijd aan de goede kant van 1 op 30 en dan spaar ik hem niet.
Ik heb handvatverwarming en ik rijd zonder de ruit want daar heb ik alleen maar last van.

Enne, op de BMW groet ik dus ook motorscooteraars....
 
Misschien even vragen of de snaar al eens vervangen is?

Voor de rest lijkt het me een goede ruil...
Vanavond kwam de man even langs. Hij wilde er toch geld bij hebben. De scooter gaf overigens service aan bij 34900. Ik vermoed dat dit de 12000 km beurt is bij 36000.
Dan moet ook de snaar vervangen worden, de remleidingen :? (volgens het 250 cc boekje)en nog een flink aantal meerdere zaken.
Ook brande er maar 1 koplamp. Nou weet ik dat dat soms zo is maar de mijne heeft beide lampen brandend. Ik weet niet hoe het met een 500 is?
 
Als deze scoot je goed bevalt, zou ik het lekker zo laten...

Hij is wel iets jonger maar heeft bijna het dubbele gelopen als die van jou..

Hij wil hem graag kwijt, en er dan nog geld bij vragen..

En dan moet je mischien nog geld uitgeven aan een beurt ook.

De keuze is aan jou uiteraard... ;)
 
Als deze scoot je goed bevalt, zou ik het lekker zo laten...

Hij is wel iets jonger maar heeft bijna het dubbele gelopen als die van jou..

Hij wil hem graag kwijt, en er dan nog geld bij vragen..

En dan moet je mischien nog geld uitgeven aan een beurt ook.

De keuze is aan jou uiteraard... ;)
Je verwoord precies mijn gedachten hierover.
Ik laat het zo, mocht hij contact opnemen om het één op één te doen dan denk ik weer even extra na.
Voorlopig blijft deze. :)
 
Dan vraag ik me nog even af waarom die man denkt dat z'n vrouw wel bij de steuntjes van een X9 250 kan en niet bij die van een X9 500... :? Ik zou bij zo'n vraag meteen vermoeden dat er iets naars is met die 500, maar misschien ben ik te snel negatief... :X

Gefeliciteerd Ineke! Ziet er mooi uit, zelfde kleur als die van Bazaki, maar dan wat jonger! De mijne moet nog twee keer tanken en dan heeft-ie 6000 km gelopen, tijd voor de eerste (reguliere) beurt! :)
 
die nexus :9~

We gaan morgen kijken voor een burgman 650 ,eerst proefrit natuurlijk , daar gaat t om.
De broer van mijn man werd in de bocht ingehaald door een burgman 650 , met 2 man dr op . Hij heeft een Harly..haha,lachen :W .
Voor t geval je t wilt zeggen , hij is een goeie chauffeur, ik heb een keer achterop gezeten , maar nooit meer.
Dus nu moet er natuurlijk op een burgman geoefend worden. Ben benieuwd.

En hoe was de Burgman dan? Of heb je die niet meer gereden?

Even nog een leuke quote uit het gezaghebbende Italiaanse motorblad "Motociclismo" van september 2006: "De gelauwerde MASTER 500 van Piaggio is unaniem erkend als één der beste blokken op de markt." In het geval van de Aprilia Scarabeo 500, die blok en overbrenging deelt met de Bev500 schrijven ze: "Een blok tot in de perfectie getrouwd met de transmissie". Ben ik het ten dele mee eens, als je voornamelijk woon-werkverkeer rijdt is het een perfecte overbrenging, als je echter voornamelijk in de stad rijdt mag er best een andere variator in. :Y Een mooie oplossing zou een systeem zijn zoals op de Burgman 650, die een electronisch geregelde variatorkarakteristiek heeft die je met één knopje op het stuur kunt veranderen (Power). Wordt-ie wel weer erg duur van... Wat een problemen toch... O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan