Het grote motorhotel, pension, camping topic

Sonnenblick is idd een goed adres en niet duur, ik ben er zelf vaak geweest en geen klagen.
uitbater Bernd heeft afscheid genomen van zijn vrouw Sigrid en inmiddels een nieuwe (jongere poolse serveerster) vriendin aan de haak zag ik op de afgelopen motorbeurs.

Ook routes zijn er volop beschikbaar zowel op papier als gps :)
Lekker motorrijden doe je immers in de Eifel :]

Greetz: Cmon
sorry opoe.
even een vraag aan hen die hier vaker komen.
ik ben van plan hier in mei naar toe te gaan, maar nou heb ik geen enkele eifel ervaring.
en heb wel eens ergens gelezen van een weekend rijverbod voor motoren op sommige routes. geldt dit ook voor feest dagen. als wij gaan is het donderdags hemelvaart en hebben die duitsers meestal lang weekend, is er dan ook een rijverbod???
en de route van trier naar luetz mag je daar wel fahren op zondag.
 
sorry opoe.
even een vraag aan hen die hier vaker komen.
ik ben van plan hier in mei naar toe te gaan, maar nou heb ik geen enkele eifel ervaring.
en heb wel eens ergens gelezen van een weekend rijverbod voor motoren op sommige routes. geldt dit ook voor feest dagen. als wij gaan is het donderdags hemelvaart en hebben die duitsers meestal lang weekend, is er dan ook een rijverbod???
en de route van trier naar luetz mag je daar wel fahren op zondag.
Het rijverbod is mij niets over bekend, wel vinden ze uitlaten met veel kabaal niet echt tof en kan je daarvoor controle krijgen.
 
In bepaalde gebieden van Duitsland zijn sommige wegen in het weekend gesloten voor motorrijders.

Er is dus geen algeheel rijverbod voor motoren!
 
qua uitlaten en weet ik veel wat nog meer, dat is geen probleem.
we gaan met 3 vrij standaard motoren, maar willen zaterdag terug gaan naar nederland, maar er dan wel nog een weekend rijden tot zondag avond. dat wordt binnendoor kachelen.
maar zou lullig zijn als je vanuit leutz naar trier over de autobahn zou moeten en daar ook over heen moet richting luxemburg.
 
Hotel Maas in Lutzerath (Eifel) is ook een aanrader, twee jaar met 75 motorrijders geweest. Goed eten en drinken, goede bedden.
 
Hotel Maas in Lutzerath (Eifel) is ook een aanrader, twee jaar met 75 motorrijders geweest. Goed eten en drinken, goede bedden.

fjrbert,

Kun je wat meer van hotel Maas vertellen. Ik heb er toevallig afgelopen week een weekend geboekt voor 15 personen. Hoe is de sfeer? Is er ergens een gezellige bar? Hoe is het plaatsje Lutzerath? Is er wat te doen 's avonds?
Alvast bedankt.

Nog even een bijdrage...

Ik ga als ik naar de Alpen ga vaak naar het Alpetta hotel in Nauders. Ligt mooi centraal bij veel beroemde passen als Stelvio en Gavia pas.
Hotel is prima. Motor kan binnen gestald worden. Goed ontbijt en je kunt er ook nog in de sauna. Verder ruime kamers en goede bedden. Redelijke prijs.(2 persoonskamer met ontbijt, rond €35,=)

http://www.alpetta.at/de/motorrad/motorrad-touren.html
 
Laatst bewerkt:
Kun je wat meer van hotel Maas vertellen. Ik heb er toevallig afgelopen week een weekend geboekt voor 15 personen. Hoe is de sfeer? Is er ergens een gezellige bar? Hoe is het plaatsje Lutzerath? Is er wat te doen 's avonds?
Alvast bedankt.


Hotel Maas heeft zelf een klein barretje, in het dorp is het rustig. Wij zijn er in totaal drie maal geweest, altijd motorrijders aanwezig, dus de avond is zo voorbij. Goed hotel, uitgebreid ontbijt, avondeten in buffetvorm of a la carte, wat je wil. Achter het hotel is er plaats voor stalling van de motor. Wij hebben goede ervaring met het hotel en gaan er zeker nog een keer of vaker naar toe..
 
@Cmon. bedankt voor deze tip, hier kan ik wat mee.
wat betreft de zoek machines, soms zoek je in een totaal verkeerde hoek en vindt je weinig.
maar hier ben ik blij mee.
 
Hotel Sauerlanderhof in Willingen is een aanrader, leuke bar, goed eten (Barbeque klasse) en drinken. En 's-avonds stappen in Willingen is ook niet verkeerd als je ff buiten het hotel wil.
 
wie kent Gasthof Am Turm in Braunfels (Taunusgebergte) zie www.amturm.de
en wie kent Hotel Bigger Hof in Olsberg (Sauerland) zie www. bigger-hof.de
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit jaar naar www.derhollander.nl

zal mij benieuwen...

afgelopen 2 jaar bij www.villa-loewenherz.de was erg leuk.
Mooie omgeving en lekker rustig :] want onbekend.
Drinken en eten in overvloed... })
 
Laatst bewerkt:
richting/nabij de ardennen, in het plaatsje Acosse,
le petit tonneau, gratis camperen, leuke kroeg waar vaak live muziek is. geweldige kriek van de tap, Gastvrije mensen.
dichtbij huy.
 
Ik ga dit jaar naar www.derhollander.nl

zal mij benieuwen...

afgelopen 2 jaar bij www.villa-loewenherz.de was erg leuk.
Mooie omgeving en lekker rustig :] want onbekend.
Drinken en eten in overvloed... })

Is Loewenherz gezellig vol aan de bar in de avond?
 
Misschien een hele stomme vraag maar misschien ook nog iemand ervaringen met campings waar eventueel een rolstoel o.d. beschikbaar is?? We willen een weekend weg met de motor en het vervoer is geregeld dmv natuurlijk een zijspan maar hoe neem je een rolstoel mee......
Dus mochten er handige tips zijn dan hoor ik ze graag.. Mag ook in een PB hoor..

Ik hoor het graag,
 
Misschien een hele stomme vraag maar misschien ook nog iemand ervaringen met campings waar eventueel een rolstoel o.d. beschikbaar is?? We willen een weekend weg met de motor en het vervoer is geregeld dmv natuurlijk een zijspan maar hoe neem je een rolstoel mee......
Dus mochten er handige tips zijn dan hoor ik ze graag.. Mag ook in een PB hoor..

Ik hoor het graag,
Pfff dat is een goede, ik zou je aanraden om het bij de camping zelf te vragen, soms zijn ze er wel, vaak ook niet.
 
full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Ziet er goed uit zeg!
//off-topic
vraagje, zou ik jou foto's op mijn site mogen gebruiken? Dan zet ik ze daar erbij.
//on-topic


Thanks.
we zijn er nu 2 jaar achter elkaar geweest, geheel tegen onze principes in.
Elk jaar proberen we een nieuwe plek uit zodoende.
En eigenlijk had ik dit jaar wel weer willen gaan, nog steeds niet genoeg gezien in die hoek.
Harz , Teutoberg... etc...


Geen probleem met het gebruik van de foto's. *D
 
Super, heb het toegevoegd:

Villa Löwenherz - Harz (Niedersachsen) - Duitsland - MotorCamping

Is de omgeving ook mooi om te rijden daar?

Super, heb het toegevoegd:

Villa Löwenherz - Harz (Niedersachsen) - Duitsland - MotorCamping

Is de omgeving ook mooi om te rijden daar?

Cool, heb de link gelijk doorgestuurd naar wat mede rijders van mij ;)

Omgeving is zeker super, er zijn zoveel wegen daar. En lang niet zo druk als in de welbekende gebieden.


ds1f3i2.jpg

kcte2bq.jpg

frbjmdl.jpg

2iqyx74.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan