Het Grote Motovlog Topic Deel I

Ik heb van de Hero Black inmiddels een 7, 9 en een 10 en de verschillen zijn niet zo heel erg groot. Ook al is de 7 wat ouder kan je er echt prima beelden mee maken. Van de 9 en de 10 is de beeldstabilisatie wel beter, maar de 7 is er zeker niet slecht in.

De 7 is wel de eerste GoPro met echt goede stabilisatie, dus daarin verschilt hij nog wel met zijn voorgangers.
 
3+ is wel wat minder. Dan heb je overduidelijk minder goed beeld en die kan een stuk minder goed omgaan met licht en donker.

Het onderstaande filmpje heb ik met een 7 gefilmt.
Qua licht en donker klopt inderdaad wel maar vind het nog steeds geen slechte camera. Zeker de originele bestanden, dus niet na de YouTube compressie, zijn echt nog steeds top.
 
Zo het is alweer een maandje stil, dus hier maar weer wat posten.

Heb een video van mijn vakantie op Gran Canaria geupload in 1080 en dan krijg je die stomme avc1 codec. Omdat het een timelapse is van een uur rijden wat ik heb versneld naar 11 minuten, gaat dat heel slecht samen met avc1. Die kan gewoon geen snelle beelden aan.
Voorheen kon je de film editten en dan kreeg je de vp9 codec, maar helaas pindakaas, nu niet.

Heb de video ge-upscaled naar 4K en weer geupload, maar die blijft nu al een halve dag bijna hangen op 'Processing HD'. Hopelijk gaat die over naar vp9. Even een uurtje rijden in de bergen en ik denk voor 50 minuten alleen maar bochten. Heerlijk! Even afwachten dus wat er uit komt... met avc1 is het gewoon te blurry.

Ik moet nog zeker een keer terug, want wat kan je daar lekker sturen. Beter dan op Tenerife, waar ik twee maanden daarna nog ben wezen rijden.
 
Laatst bewerkt:
Duurde zeker een dag, maar hij is eindelijk met vp9 codec te zien. Dat scheelt echt veel.

Zie hier vp9 (dus betere codec):

Hier met avc1 (niet goed voor snelle bewegingen):

Gran Canaria is echt geweldig om te rijden, alleen maar bochtjes, weinig rechte stukken. Eigenlijk zou ik een keer een paar weken die kant op moeten gaan en de mooie wegen van elk eiland daar gaan rijden.
 
Jammer dat het een timelapse is, een stuk op normale snelheid lijkt me best ok om als lekker relaxt filmpje aan te zetten zo te zien :)
 
Jammer dat het een timelapse is, een stuk op normale snelheid lijkt me best ok om als lekker relaxt filmpje aan te zetten zo te zien :)

Dat gaat dan weer heel langzaam. Max snelheid daar is 40 km/u, al zat ik daar wel overheen. Meestal zo 50-60 km/u.
Als ik de video van een uur moet uploaden zit ik denk ik zo aan 50 GB aan video.

In China zijn ze de laatste tijd ook druk om Youtube-kanalen te vinden om hun rotzooi te verkopen. Laatst al 2x voor een camera, nu weer een intercom.. in de UK een importeur die mij een Chinese motor wilde laten testen. Volgens mij hebben ze inkomsten nodig. :+
 
Maar geen abbonees...

Zoveel heb ik er afgelopen jaar met gewone video's ook niet bij gekregen. Maar YouTube drukt mij naar achter, omdat ik alleen wat erop zet als ik daar zin in heb ipv kwantiteit uitpoepen.

Voor komend jaar blijf ik nog wel uploaden, maar ivm een baby erbij, denk ik nog minder dan afgelopen jaar. Komt wel weer.
 
De belasting pakt ook gewoon de helft ongeveer nog af. Tenzij je het niet opgeeft.
Maar je moet behoorlijk veel views krijgen om er wat mee te verdienen en motorvideo's betalen niet het beste uit, dan moet je echt bij gaming en finance zijn. Of je moet heel veel volgers en dus views hebben. 2022 is voor mij in elk geval slechter geweest dan 2021. 4,3 miljoen views tegen 5,5 miljoen vorig jaar. En als je denkt dat het veel geld oplevert; de meeste kijkers komen uit India, daar komt niet zoveel revenue vandaan. Meeste views voor 2022 komen ook uit oudere video's, die van 2022 zijn echt minimaal bekeken. Dus of YouTube drukt mijn kanaal naar achter of ik heb gewoon totaal oninteressante motoren behandeld.
 
Tot een paar honderd euro hoef je het niet op te geven, dus dat scheelt.
Minimale uitbetaling is 75 euro, zit je eronder mag je weer een maand wachten.

En Youtube heeft maar 3x uitbetaald vorig jaar.
Dus dat is net genoeg voor de benzine van alle demo motoren en events gok ik xD
 
Ik heb geen idee of er een ondergrens is, volgens mij niet en moet je het wel opgeven. Maar goed, ik verdien in elk geval wel een bedrag waarbij het slim is om het wel op te geven.

Volgens mij heb jij geen Google Adsense op je website, of wel? Dat telt namelijk bij YouTube op en dan kom je misschien sneller op die 75 eur en betalen ze dus vaker uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee of er een ondergrens is, volgens mij niet en moet je het wel opgeven. Maar goed, ik verdien in elk geval wel een bedrag waarbij het slim is om het wel op te geven.
Ja, er is een bedrag winst waarbij je het nog niet hoeft aan te geven.
Men moet kunnen hobbyen natuurlijk.

En daarna zou je een kvk kunnen nemen, dan heb je ook nog een ondergrens waarbij je belastingvrij kunt zijn dacht ik.

Volgens mij heb jij geen Google Adsense op je website, of wel? Dat telt namelijk bij YouTube op en dan kom je misschien sneller op die 75 eur en betalen ze dus vaker uit.

Nee klopt.
Er zitten nog een paar foutjes in de website. Die moeten eerst opgepoetst worden en dan pas dingen zoals adsense erachter hangen.
Hopelijk zal er in Feb een hoop werk aan verricht worden in korte tijd, en kunnen we het verder opmaken. :)
 
Hallo luitjes,
Deze week door mijn backlog heen gespit en nog beeldmateriaal gevonden dat ik nog niet verwerkt had tot een filmpje.

Is van mijn zomervakantie in Oostenrijk.
Veel kijkplezier
 
  • Leuk
Waarderingen: jjgv
Nu het seizoen weer in zijn hoogte punt zit, ervaren jullie veranderingen op YT?


Of meer op de andere social media platformen?
 
Nu het seizoen weer in zijn hoogte punt zit, ervaren jullie veranderingen op YT?


Of meer op de andere social media platformen?

Ik maak niet zoveel video's, maar ik merk wel op dat mijn totaal aantal views op nieuwe video's tov vorige jaren slecht is.
Geen idee waarom. Toont YT mijn video's minder bij zoekopdrachten omdat ik niet frequent upload? Is er geen interesse voor het type motoren? Zitten de jonge motorrijders nog wel op YT en misschien niet al op TikTok?

Ook de groei is er compleet uit. Het zal wel... ik doe de video's ter ondersteuning voor mijn geschreven tests en met twee jonge kinderen ben ik zo druk dat het me allemaal niet heel erg boeit. Meer kijkers is fijn, maar als het niet zo is, dan niet. Ik ben niet blond en heb ook geen dikke tieten.
Ik rijd nog steeds de nieuwste motoren, soms gewoon als eerste in NL (laatst nog als eerste de A2-versie van de GSX-8S) en de website doet het verder qua aantallen ongeveer gelijk aan voorgaande jaren, al merk je daar ook een beetje verschil. Kan ook zijn omdat het CBR nog steeds een wachttijd heeft van enkele maanden.

Merk jij nog verandering op, @Meifesto ?
 
Ik volg wel wat vlogs, maar of ik zelf ooit ga vloggen? Ik zou er wel 1 willen hebben om mee te spelen, maar ik ben duurzaam he :) dus over een paar jaar, koop ik de 4K van vandaag wel })
Keek veel naar Pedro Mota, die is meestal wel relaxed en down to earth, waar dan ook. Daar hou ik wel van.
Verder zijn er wel vlogs te vinden van gasten of meiden met welk voertuig dan ook,
de meeste kijk ik ff snel, maar over het algemeen vind ik YT eigenlijk tijdverspilling en staat hier vnl dus op de achtergrond)
 
Terug
Bovenaan Onderaan