Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Gefeliciteerd met je aankoop. Ik vind het altijd mooi om te zien dat een motorfiets het zo lang en goed volhoudt. Niet dat me dat verrast natuurlijk... ;)
 
Goedemorgen allen,

ik ben sinds gisteren de eigenaar van een ervaren NC700X die ik voor een zacht prijsje mocht overnemen van een dealer.
Ze heeft 89k gelopen bij de eerste eigenaar, 100% voor woon-werk ingezet. De slijtage is vooral cosmetisch, je ziet aanslag op aluwerk (hendels b.v.), de achterbrug en veer, zijn roestig op de plek waar pekel en troep binnen geslingerd word en wat pitting op de bovenkant van de veerpoten. Blokje en bakje schakelen echter alsof ze nieuw zijn en ze lijkt op schema te zijn bijgehouden. De dealer zet er nog even nieuwe voorwiellagers in (die waren te horen tijdens de proefrit) en dan mag ze mee naar huis.

Omdat mijn Transalp te oud en ervaren is voor nog een keer een jaar forensen en Nederland doorcrossen gaat die met pensioen en neemt de NC het stokje over.
De NC krijgt binnenkort een onderhouds-update, een middenbok om dit makkelijker te maken en wat bescherming op de vork en achterbrug.
Over de zomer komen er nog wat koffers en handvatverwarming op. Mijn hoop is dat ik er in ieder geval nog 45 tot 60k bij kan zetten, maar als ik voor de 2 ton kan gaan zal ik dat zeer zeker niet nalaten.

Bekijk bijlage 1473414

Mooie motor!, de NC reeks kan met gemak over de 2 ton.. denk dat dit blok het eeuwige leven heeft met het juiste onderhoud.
 
Aftermarket LED’s in de koplamp zou ik momenteel al helemaal niet doen, gezien het belabberde lichtbeeld.
Hangt er toch echt vanaf wat je er in steekt.
Ik had het trouwens over een lens (projector) ;)
Heb er twee in mijn huidige motor, en een zeer goed lichtbeeld :t
Bij de NC 750 X kan er natuurlijk maar 1tje in :P
Bij het importeren van een motor uit het buitenland komen er nog wat extra kosten bij; nieuw zit er ongeveer €1200,- BPM op zo’n NC750XD.
In het geval dat jij laat zien mag je rekenen op ongeveer €700,- aan kosten voor dat die op Nederlands kenteken staat.
Dan is €6700,- nog steeds niet veel geld voor zo’n motor. Maar nog altijd een flinke klap duurder dan een oudere NC700X.
Heb ik allemaal geen last van he, woon in België, vandaar de linkjes naar Belgische advertenties ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hangt er toch echt vanaf wat je er in steekt.
Ik had het trouwens over een lens (projector) ;)
Heb er twee in mijn huidige motor, en een zeer goed lichtbeeld :t
Bij de NC 750 X kan er natuurlijk maar 1tje in :P

Heb ik allemaal geen last van he, woon in België, vandaar de linkjes naar Belgische advertenties ;)
:] :] 🤣🤣🤣👍🏻👌🏻
 
Wie in dit topic heeft welke soort koffers op zijn nc?
Ik heb namelijk aluminium zijkoffers van hepco&becker op mijn transalp nu en vroeg me af of iemand deze ooit op een nc heeft gemonteerd...
De honda zijkoffers vind ik ook wel knap maar er komen zelden tweedehands dct nc’s te koop met volledige kofferset heb ik de indruk.
 
Wie in dit topic heeft welke soort koffers op zijn nc?
Ik heb namelijk aluminium zijkoffers van hepco&becker op mijn transalp nu en vroeg me af of iemand deze ooit op een nc heeft gemonteerd...
De honda zijkoffers vind ik ook wel knap maar er komen zelden tweedehands dct nc’s te koop met volledige kofferset heb ik de indruk.
Is de ophanging niet aan te passen ?
 
Ik ben niet zo van de zijkoffers (ze zijn vaak net iets breder dan je stuur en dan vergis ik me vroeg of laat) en heb ook genoeg aan de topkoffer. Het is een 46 liter Givi TRK (zie avatar). Dat is met de ‘tank’ erbij 68 liter totaal. En je kunt ook nog voorop een tanktas en/of achterop een roltas doen.
Mocht je ze toch nodig hebben, dan vind ik de Honda kofferset met alu panelen of van die alu (look?) vierkante adventure koffers zeker fraai.
 
Vraag: wie heeft hier ervaring mee:
Ik heb een NC700 DCT van 2013.
Als ik ga stoppen voor bijvoorbeeld een verkeerslicht, schakelt de motor automatisch terug, dit hoor je ook duidelijk. Maar de laatste tijd, heb ik een paar keer gehad dat hij moeite heeft met het vinden van de eerste versnelling, waardoor hij blijft hangen. Ik hoor hem dan ook zoeken naar de eerste versnelling. Als ik het niet in de gaten heb en weer op gang wil komen, kan ik wel gas geven en krijg ik ook snelheid, maar hij schakelt niet op. Op mijn scherm zie ik dan een horizontaal streepje i.p.v. mijn versnelling waar in ik rijd. Hierdoor kan ik gelukkig wel weg rijden bij een verkeerslicht en voorzichtig een veilige plek zoeken. Ik moet dan de motor uitzetten en op nieuw starten. Dan vindt hij gewoon zijn versnellingen weer.
Moet ik met dit probleem acuut stoppen met rijden of kan ik nog even doorrijden tot de beurt over 3 weken?
 
Daar zou ik geen 3 weken mee doorrijden. De kans is dat het erger wordt en je ergens komt stil te staan. Dan kan de schade groter zijn dan nu. Maar dat is allemaal vanachter mijn tablet geredeneerd. Ik ben er niet bij natuurlijk.
Kun je 3 weken wachten, dan zou ik hem tot de beurt stil laten staan. Anders zou ik er een aparte afspraak voor maken. Grote kans dat dat sowieso moet trouwens. Lijkt me niet iets dat ze tijdens de beurt even fixen.
Houd ons op de hoogte...
 
Daar zou ik geen 3 weken mee doorrijden. De kans is dat het erger wordt en je ergens komt stil te staan. Dan kan de schade groter zijn dan nu. Maar dat is allemaal vanachter mijn tablet geredeneerd. Ik ben er niet bij natuurlijk.
Kun je 3 weken wachten, dan zou ik hem tot de beurt stil laten staan. Anders zou ik er een aparte afspraak voor maken. Grote kans dat dat sowieso moet trouwens. Lijkt me niet iets dat ze tijdens de beurt even fixen.
Houd ons op de hoogte...

Kan mss wel meevallen. Als de bakolie en/of filter niet volgens schema gewisseld is kan het zijn dat vervuilde olie het probleem is.
Dat zou dan wel meevallen, want dat moet toch bij een beurt. ☺

Maar door blijven rijden is iig niet zo'n heel goed idee.|(
 
Ik ben niet zo van de zijkoffers (ze zijn vaak net iets breder dan je stuur en dan vergis ik me vroeg of laat) en heb ook genoeg aan de topkoffer. Het is een 46 liter Givi TRK (zie avatar). Dat is met de ‘tank’ erbij 68 liter totaal. En je kunt ook nog voorop een tanktas en/of achterop een roltas doen.
Mocht je ze toch nodig hebben, dan vind ik de Honda kofferset met alu panelen of van die alu (look?) vierkante adventure koffers zeker fraai.

Mijn hepco&becker koffers zijn van die vierkante alu bakken en die vind ik ook mooi. Daarom denkik ze te houden en aan een toekomstige nc te bevestigen.
Ik gebruik ze ook niet vaak want dan is je motor inderdaad breder, maar ze komen wel van pas.
Klopt het dat de koffers aan beide zijden even breed hangen doordat de uitlaat eronder past? Dit is vaak bij andere motoren met 1 grote en 1 kleine koffer omwile van de uitstekende uitlaat. Of een koffer met uitsparing erin.

Is de ophanging niet aan te passen ?
Gevonden!
 
Ik heb vandaag even een toertje gemaakt met de nieuwe aanwinst. Tank was nog halfvol, maar ik kom een voordelig station tegen...

en ik giet er dertien liter in. Vreemd. Dus ik reken af, stap op, rij weg....

tank nog steeds 'halfvol'.

De meter blijft hangen :P. Even kijken waar hem dat in zit, maar ik verdenk de vlotter.
 
Hangt er toch echt vanaf wat je er in steekt.
Ik had het trouwens over een lens (projector) ;)
Heb er twee in mijn huidige motor, en een zeer goed lichtbeeld :t
Bij de NC 750 X kan er natuurlijk maar 1tje in :P

Heb ik allemaal geen last van he, woon in België, vandaar de linkjes naar Belgische advertenties ;)
Met welke LED’s heb jij zo’n goede ervaring?
Ik zou graag willen overstappen naar betere verlichting, maar lampen die in de praktijk beter uitpakken dan de halogeen Phillips X-tremeVision Moto heb ik nog niet kunnen vinden.

Enn dat je in België woont scheelt natuurlijk de import procedure :p

Wie in dit topic heeft welke soort koffers op zijn nc?
Ik heb namelijk aluminium zijkoffers van hepco&becker op mijn transalp nu en vroeg me af of iemand deze ooit op een nc heeft gemonteerd...
De honda zijkoffers vind ik ook wel knap maar er komen zelden tweedehands dct nc’s te koop met volledige kofferset heb ik de indruk.

Zelf heb ik er een Givi monokey kofferset (V47 en V35’s) op zitten, inclusief de frunk 138L in totaal. Voor de NC-X komt er af en toe een complete kofferset met beugels voorbij op Marktplaats. Ook volledig uitgeruste DCT NC’s komen regelmatig voorbij, dus door het goed in de gate te houden moet dat goed komen.

Vraag: wie heeft hier ervaring mee:
Ik heb een NC700 DCT van 2013.
Als ik ga stoppen voor bijvoorbeeld een verkeerslicht, schakelt de motor automatisch terug, dit hoor je ook duidelijk. Maar de laatste tijd, heb ik een paar keer gehad dat hij moeite heeft met het vinden van de eerste versnelling, waardoor hij blijft hangen. Ik hoor hem dan ook zoeken naar de eerste versnelling. Als ik het niet in de gaten heb en weer op gang wil komen, kan ik wel gas geven en krijg ik ook snelheid, maar hij schakelt niet op. Op mijn scherm zie ik dan een horizontaal streepje i.p.v. mijn versnelling waar in ik rijd. Hierdoor kan ik gelukkig wel weg rijden bij een verkeerslicht en voorzichtig een veilige plek zoeken. Ik moet dan de motor uitzetten en op nieuw starten. Dan vindt hij gewoon zijn versnellingen weer.
Moet ik met dit probleem acuut stoppen met rijden of kan ik nog even doorrijden tot de beurt over 3 weken?

Ja, exact hetzelfde probleem heb ik vorig jaar mogen ervaren. Een gebroken shifterpin in de versnellingsbak was het probleem.
Ik heb er zelf destijds nog honderden km’s mee gereden voor het probleem gevonden was. Maar ik zou het gewoon zo snel mogelijk laten repareren.
Hetzelfde probleem heb ik een keer in dit topic toegelicht, daar zal ik even naar zoeken.
 
Hier wordt de shift pin meer uitgebreid besproken;

Klopt het dat de koffers aan beide zijden even breed hangen doordat de uitlaat eronder past? Dit is vaak bij andere motoren met 1 grote en 1 kleine koffer omwile van de uitstekende uitlaat. Of een koffer met uitsparing erin.

Ja, dat klopt
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Zo, vandaag de 12V combi unit binnen gekregen met 2 USB aansluitingen (1 A en 2,1A ) en "gewone " 12V aansluiting, en meteen ingebouwd natuurlijk.
In-/ opgebouwd tegen de plaat welke voor de accu zit.
Achter het frontje zitten busjes van 1,5cm en de stekkers zijn aan de achterzijde om geknikt, omdat ze anders tegen de airbox aan komen. |(
Ik heb alles nu rechtstreeks op de accu zitten, uiteraard met zekering ertussen.
Mocht dit de accu leeg gaan trekken, dan koppel ik de usb en meter via een geschakelde accessoire aansluiting. De 12V blijft rechtstreeks, omdat er dan gemakkelijk de lader aan kan zonder de hele zwik lost te hoeven halen. Al valt 2 kruiskop schroeven los draaien ook wel weer mee😉




IMG_20200314_173917.jpg
Bekijk bijlage 1473862
IMG_20200314_172458.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn hepco&becker koffers zijn van die vierkante alu bakken en die vind ik ook mooi. Daarom denkik ze te houden en aan een toekomstige nc te bevestigen.
Ik gebruik ze ook niet vaak want dan is je motor inderdaad breder, maar ze komen wel van pas.
Klopt het dat de koffers aan beide zijden even breed hangen doordat de uitlaat eronder past? Dit is vaak bij andere motoren met 1 grote en 1 kleine koffer omwile van de uitstekende uitlaat. Of een koffer met uitsparing erin.


Gevonden!
Dat is ook serieus geld ......
 
Dat is ook serieus geld ......
Zeker en vast, maar als ik een nc ga kopen en ik kan geen vinden met honda koffers eraan lijkt het me wel interessant om mijn hepco koffers te kunnen blijven gebruiken.
De originele honda koffers zijn volgens mij ook best duur?
 
Zo, vandaag de 12V combi unit binnen gekregen met 2 USB aansluitingen (1 A en 2,1A ) en "gewone " 12V aansluiting, en meteen ingebouwd natuurlijk.
In-/ opgebouwd tegen de plaat welke voor de accu zit.
Achter het frontje zitten busjes van 1,5cm en de stekkers zijn aan de achterzijde om geknikt, omdat ze anders tegen de airbox aan komen. |(
Ik heb alles nu rechtstreeks op de accu zitten, uiteraard met zekering ertussen.
Mocht dit de accu leeg gaan trekken, dan koppel ik de usb en meter via een geschakelde accessoire aansluiting. De 12V blijft rechtstreeks, omdat er dan gemakkelijk de lader aan kan zonder de hele zwik lost te hoeven halen. Al valt 2 kruiskop schroeven los draaien ook wel weer mee😉
Bekijk bijlage 1473862

Dat ziet er echt serieus goed en handig uit, dat wil ik ook doen!!
 
Was algemeen bedoeld voor diegene wat het leest en interesse heeft. Ik heb n nc 750 x en ik gebruik ern waterdichte kledingrol
 
ik kom bijna niet in het buitenland en de koffers liggen te verstoffen, als iemand geïnteresseerd is stuur dan een berichtje!
 
Kan mss wel meevallen. Als de bakolie en/of filter niet volgens schema gewisseld is kan het zijn dat vervuilde olie het probleem is.
Dat zou dan wel meevallen, want dat moet toch bij een beurt. ☺

Maar door blijven rijden is iig niet zo'n heel goed idee.|(

Motor krijgt elke 6-7000 kilometer de voorgeschreven beurt. Olie en filter zouden ok moeten zijn. Vanmiddag maar eens kijken wanneer hij terecht kan voor beurt & reparatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan