Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Ik begrijp sommigen niet,ze willen een andere motor ipv hun 750 x, ik wilde ook een Tiger 850 maar die was dubbel zo duur als mijn 750 x, dus was de keuze vlug gemaakt. Ik zeg altijd ,je kan met een Lada portemonee niet naar een Mercedes garage gaan 8-) 8-)
 
Ik begrijp je reactie volledig! Reden dat ik de AT heb gekocht ipv een Nc750x is omwillen van mijn lengte. De Nc is toch net wat te klein, maar de AT past me perfect.
Dus mijn ideale mix zou een motor zijn tussen de AT en de NC in, ietsje meer voor de grotere motorrijder, maar het hoeft zeker geen 1000cc te zijn...
 
Ik kom van een FJR 1300 en nog geen moment spijt van de overstap.
Geldt ook voor mij, het concept van de NC750X is zo goed doordacht, ik mis de FJR echt niet. Ik ben ook blij dat het nieuwe model van de NC750X het concept nog beter maakt, maar wel in stand laat. Ik rij vaak met een FJR-rijder en ik kom echt niets te kort.
 
Spijt heb ik ook niet, maar mis (alleen) op de snelweg wel het "afschiet-effect" van die Yamaha.
Voor de rest doet de NC vrijwel alles minstens zo goed en véél voordeliger. Telt ook.

Grappig! Ik ervoer het afschieteffect toen ik net mijn NC 750 X had. In ca 5 seconden zit je op onze landelijke limiet en nog eens 5 tellen later staat de teller op 140 en dan is de koek nog niet op. Ik heb ook wel eens op een motor met meer dan 100 pk gereden, maar die was juist langzamer omdat de (veel grotere) tank eerder leeg was dan die van de NC.
 
Ik begrijp je reactie volledig! Reden dat ik de AT heb gekocht ipv een Nc750x is omwillen van mijn lengte. De Nc is toch net wat te klein, maar de AT past me perfect.
Dus mijn ideale mix zou een motor zijn tussen de AT en de NC in, ietsje meer voor de grotere motorrijder, maar het hoeft zeker geen 1000cc te zijn...
Ik twijfel tussen de tiger 800 en een veel jongere nc. Vind de nc echt een mooie motor. Ga volgende week eens kijken en zitten op de nc. Maar jij zegt vanwege je lengte een andere keuze te hebben gemaakt. Ik ben 1.87 en een redelijke Bourgondiër, zou ik dan te groot zijn voor de nc??
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Ik twijfel tussen de tiger 800 en een veel jongere nc. Vind de nc echt een mooie motor. Ga volgende week eens kijken en zitten op de nc. Maar jij zegt vanwege je lengte een andere keuze te hebben gemaakt. Ik ben 1.87 en een redelijke Bourgondiër, zou ik dan te groot zijn voor de nc??
Ik heb er een testrit mee gedaan van ongeveer 40minuten, maar merkte al na ongeveer 25min dat de Nc te klein voelt voor mijn 1,90m.
Dat valt misschien wel op te lossen/aan te passen met risers, ander stuur, andere voetsteunen en ander zadel maar dan zit je ook al wat te spenderen.
Ik zou graag een toekomstige AT/NC zien met een frunk, geschikt voor de grotere rijders, offroad mogelijkheden, en ipv 1100cc is 800 zeker voldoende!
 
Ik heb er een testrit mee gedaan van ongeveer 40minuten, maar merkte al na ongeveer 25min dat de Nc te klein voelt voor mijn 1,90m.
Dat valt misschien wel op te lossen/aan te passen met risers, ander stuur, andere voetsteunen en ander zadel maar dan zit je ook al wat te spenderen.
Ik zou graag een toekomstige AT/NC zien met een frunk, geschikt voor de grotere rijders, offroad mogelijkheden, en ipv 1100cc is 800 zeker voldoende!
Dat de NC te klein is voor 1,90 m snap ik meteen.
Met mijn 1,77 m vind ik al meer motoren te klein dan te groot (met de NC aan de kleine kant van het midden).
Waarom speelt Honda bij zo'n populair niet in op de behoefte aan verschillende zadelhoogtes?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Ik ben ook 1m90 en vond de NC aanvoelen als een kinderfiets. Nadat de aftermarket veerdemper correct was afgesteld, zat ik ineens 10cm hoger.
Voor mijn lange benen zou wat meer tussenruimte best lekker zijn maar op zich is het acceptabel. Bij de FJR paste het eigenlijk minder goed, met de knieën half buiten de knieruimte tegen een voelbare rand.
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Ik ben rond aan het kijken voor een nieuwe helm. De Shoei Neotec II lijkt al de criteria te vullen behalve één:
Heeft iemand toevallig ervaring met deze helm en past deze in de Kuip? Maat L


Edit:
Maat L past NIET in de NC750S 2014
Maat M past WEL in de NC750S 2014
 
Laatst bewerkt:
Ik ben rond aan het kijken voor een nieuwe helm. De Shoei Neotec II lijkt al de criteria te vullen behalve één:
Heeft iemand toevallig ervaring met deze helm en past deze in de Kuip? Maat L
Bij de meesten past vaak alleen de kleine en de middelmaat buitenschaal helm in de frunk...
Dat is als de fabrikant 3 maten voert waarbij M & L 1 schaalmaat delen...
Als er 2 maten gevoerd word of de L bij de XL buitenschaal gedeeld word dan past de helm niet...


Edit:
O en dan is het nog van belang of je het hebt over een NC700, NC750 of de nieuwe 2021 NC750...
Want die van de NC700 is de kleinste en daar past voor zover ik kon vinden alleen de kleinste maat buitenschaal in...
De NC750 heeft een grotere frunk, en de nieuwe 2021 NC750 krijgt wederom een grotere frunk... (waar naar volgens persbericht een "adventure stijl" helm in zou moeten kunnen... (dus met peak? of bedoelen ze dan de helm waarbij het kinstuk verder uit steekt....)
 
Ik heb 'n maatje S HJC ISMAXII; da's dan wel een systeemhelm, maar die krijg ik niet in de frunk van m'n NC700S hoor. Kan er echter ook mee te maken hebben dat ik er een sena pukkeltje op heb zitten... 😏

@Ramonoo , kun je niet bij het passen ook even...uh... passen? 😋
 
Ik heb 'n maatje S HJC ISMAXII; da's dan wel een systeemhelm, maar die krijg ik niet in de frunk van m'n NC700S hoor. Kan er echter ook mee te maken hebben dat ik er een sena pukkeltje op heb zitten... 😏

@Ramonoo , kun je niet bij het passen ook even...uh... passen? 😋
Ik heb deze helm maat L en krijg hem wel in de frunk van een 2012 NC700S
 
Mijn integraalhelm, maat S past met geen mogelijkheid, tenzij ik instructieboekje, gereedschapsetje, opladers en ander klein grut elke keer zorgvuldig rangschik. Dat vind ik verre van praktisch. Vandaar dat ik een flinke topkoffer heb en mijn frunk gebruik als dashboardkastje. Voordeel van de NC is dat je naast een topkoffer niet per se zijkoffers nodig hebt.
Mijn vorige helm, type systeem maat S paste sowieso niet.
 
Ik gebruik altijd die metalen lus uit de gereedschapset om m'n helm aan de buddyzit te bevestigen. Was eerst even frunniken maar is nu een fluitje van een cent.
 
... Vandaar dat ik een flinke topkoffer heb en mijn frunk gebruik als dashboardkastje. Voordeel van de NC is dat je naast een topkoffer niet per se zijkoffers nodig hebt...
Exact zoals ik dat ook doe. Mijn frunk is voor tweederde gevuld met een toilettas met boordgereedschap, handige spulletjes, energierepen en een regenbroek. De topkoffer met een regenjas, handdoek en extra handschoenen. Op locatie kan de helm dan zonder herinrichting veilig worden opgeborgen.
Zonder topkoffer oogt het mooier maar het praktische effect ervan wint het van de looks. :}
 
Ik heb 'n maatje S HJC ISMAXII; da's dan wel een systeemhelm, maar die krijg ik niet in de frunk van m'n NC700S hoor. Kan er echter ook mee te maken hebben dat ik er een sena pukkeltje op heb zitten... 😏

@Ramonoo , kun je niet bij het passen ook even...uh... passen? 😋

Hoe probeer je 'm er in te stoppen dan?

"de methode" is... Frunk-klep open.
Helm met de onderkant richting batterij-luik, vizier naar boven (de hemel) gericht... (iets open dan kan je helm vast pakken aan kin-stuk)
Dan, als er geen troep in je frunk ligt zou ie gewoon naar beneden moeten kunnen...
Zit je communicatie pukkel er op dan iets schuin dat de pukkel niet de breedte blokkeerd.
 
Hallo mede motormuizen!
Ik rijd een NC700 en ben er erg blij mee, maar de uitlaat valt me tegen. Ik wil dan ook zo snel mogelijk een andere uitlaat er op hebben!
Iemand tips qua merk etc? Oh en moet ik dan ook nog een andere luchtfilter hebben en een powercommander?
(ps. Heb de motor nog maar een maantje dus weet er nog niet zo veel over)

Hoop op een reactie,
Mvg,
Luuk
 
Hallo mede motormuizen!
Ik rijd een NC700 en ben er erg blij mee, maar de uitlaat valt me tegen. Ik wil dan ook zo snel mogelijk een andere uitlaat er op hebben!
Iemand tips qua merk etc? Oh en moet ik dan ook nog een andere luchtfilter hebben en een powercommander?
(ps. Heb de motor nog maar een maantje dus weet er nog niet zo veel over)

Hoop op een reactie,
Mvg,
Luuk

Een andere uitlaat geeft een wat dieper/harder geluid (bijv. een Leovince/BOS)..

Een K&N filter zorgt ervoor dat de motor iets beter loopt; maar een powercommander heb je niet nodig.. de NC700 heeft maar 35kw qua vermogen en dit wordt niet ineens meer door het monteren van een K&N/Powercommander.

Voor het monteren van een andere uitlaat is ook geen aanpassing verder nodig.. is gewoon plug en play.. of "Slip en ride 🤔
 
Wie kan mij wat tips geven om de achterkant van de motor beter zichtbaar te maken? Ik vind alleen een achterlamp niet echt genoeg en zou er graag een aantal reflecterende onderdelen bij hebben.

Een hesje is geen optie want ik heb altijd een rugzak op waardoor het hesje niet zichtbaar zou zijn.

EDIT: Ik heb op mijn rugzak wel een gele hoes zitten sinds vandaag.
 
Wie kan mij wat tips geven om de achterkant van de motor beter zichtbaar te maken? Ik vind alleen een achterlamp niet echt genoeg en zou er graag een aantal reflecterende onderdelen bij hebben.

Een hesje is geen optie want ik heb altijd een rugzak op waardoor het hesje niet zichtbaar zou zijn.

EDIT: Ik heb op mijn rugzak wel een gele hoes zitten sinds vandaag.

Als ze je met die hoes niet zien.. dan gaat een extra reflector ook niet helpen ben ik bang. Ten alle tijden gewoon goed achter je kijken of de auto achter je ook aanstalten maakt om te stoppen.

Mocht je toch voor de gemoedsrust extra reflectoren willen hebben; Zoek eens op kentekenplaat reflector.. of is misschien een extra achterlicht een optie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan