Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Vraagje/ overweging:
De Honda valbeugels staan mij wel aan, die waarop rekening is gehouden met de montage van mistlampen.
Nu heeft mijn dealer aangegeven dat ik op een bedrag van rond € 1000, incl. montage en BTW (dat dan weer wel...) moet rekenen.😮
Met name de lampen zijn veel werk c.q. kostbaar. Dat doet mij twijfelen.
Andere twijfel is dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat deze beugels de motor beschermen mocht hij om wat voor reden omvallen.
Wie heeft ze en wil zijn/haar ervaringen hier met me delen?
Excuses als dit al eens is langskomen is, maar ik had geen zin om alle topics te doorzoeken.

Die "valbeugels" die jij noemt van Honda noemt Honda zelf een "lightbar", en zal wel iets van bescherming bieden bij omvallen.. maar niet veel.

1000 euro incl montage voor een buisje metaal en wat verstralers vind ik ook absurd veel geld, te veel.

Een goedkopere optie is te gaan voor de SW-motech valbeugels, en daar verstralers op te zetten van bijv. sw-motech.
Dan ben je klaar voor totaal 500 euro.

Het kan nog goedkoper, door zelf verstralers te kopen en deze netjes te schakelen middels een relais en de schakelaar weg te werken in het plaatje waar normaal de schakelaar van de honda mistlampen zit (Die originele schakelaar kan je apart kopen). Ben zelf gegaan voor Wesem verstralers, en was klaar voor +- totaal 150 euro (excl valbeugels)

Als je al iets van een 12 volt aansluiting hebt op de motor welke geschakeld wordt met het contact is het helemaal makkelijk aan te sluiten.
 
Vraagje/ overweging:
De Honda valbeugels staan mij wel aan, die waarop rekening is gehouden met de montage van mistlampen.
Nu heeft mijn dealer aangegeven dat ik op een bedrag van rond € 1000, incl. montage en BTW (dat dan weer wel...) moet rekenen.😮
maar ik had geen zin om alle topic
De set mistlampen van Honda zijn overdreven duur. Ik heb bij aanschaf van mijn motor wel de valbeugel laten monteren en zelf later mistlampen gekocht en zelf geplaatst. Voor €100 heb je ledstralers met een zee van licht. Zie mijn blauwe “monster”
5F1B2104-91CD-41F7-9246-0E2E1C159FE9.jpeg
 
Vraagje/ overweging:
De Honda valbeugels staan mij wel aan, die waarop rekening is gehouden met de montage van mistlampen.
Nu heeft mijn dealer aangegeven dat ik op een bedrag van rond € 1000, incl. montage en BTW (dat dan weer wel...) moet rekenen.😮
Met name de lampen zijn veel werk c.q. kostbaar. Dat doet mij twijfelen.
Andere twijfel is dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat deze beugels de motor beschermen mocht hij om wat voor reden omvallen.
Wie heeft ze en wil zijn/haar ervaringen hier met me delen?
Excuses als dit al eens is langskomen is, maar ik had geen zin om alle topics te doorzoeken.
Mijn vader heeft op zijn 750 de beugeltest gedaan door hem per ongeluk uit zijn handen te laten vallen. Vrij stevig, daar deed de beugel zijn werk wel.
Ze helpen met rijden (rijdend vallen) vooral tegen het glijden over de weg, vangen wel een deel van de klap maar zullen altijd wel wat buigen dan. Zie het als de kreukelzone. ;-)
 
Die "valbeugels" die jij noemt van Honda noemt Honda zelf een "lightbar", en zal wel iets van bescherming bieden bij omvallen.. maar niet veel.

1000 euro incl montage voor een buisje metaal en wat verstralers vind ik ook absurd veel geld, te veel.

Een goedkopere optie is te gaan voor de SW-motech valbeugels, en daar verstralers op te zetten van bijv. sw-motech.
Dan ben je klaar voor totaal 500 euro.

Het kan nog goedkoper, door zelf verstralers te kopen en deze netjes te schakelen middels een relais en de schakelaar weg te werken in het plaatje waar normaal de schakelaar van de honda mistlampen zit (Die originele schakelaar kan je apart kopen). Ben zelf gegaan voor Wesem verstralers, en was klaar voor +- totaal 150 euro (excl valbeugels)

Als je al iets van een 12 volt aansluiting hebt op de motor welke geschakeld wordt met het contact is het helemaal makkelijk aan te sluiten.


Ben zelf wezen kijken voor een set van Puig. Zou volgens de dealer rond de 450-500 euro uitkomen, Handigst in combinatie met een, grote, beurt omdat ze dan toch al bezig zijn er er dan een en ander los ligt waar ze bij moeten voor het aansluiten.
 
Alleen als je de motor een winterslaap geeft. Een paar weken of een maand stilstand overleeft elke gezonde accu probleemloos.
Als je langere tijd niet rijdt, kun je de druppellader het best eens in de 3 a 4 weken koppelen gedurende ca 48 uur.
Voorwaarde is wel dat je lader een analyse- en onderhoudscyclus heeft.
Dank je! Maar wat bedoel je met de laatste zin?
 
Ben zelf wezen kijken voor een set van Puig. Zou volgens de dealer rond de 450-500 euro uitkomen, Handigst in combinatie met een, grote, beurt omdat ze dan toch al bezig zijn er er dan een en ander los ligt waar ze bij moeten voor het aansluiten.

Ook nog best veel geld voor een setje lampjes..

Denk dan dat je het over deze hebt?

Als je zelf handig bent / iemand kent die een beetje kan knutselen dan zou ik het zelf doen, bij een NC'16 zijn de kappen zo los om e.e.a. aan te sluiten.
Zelf lampjes kopen, relais kopen voor 5 euro en wat klein materiaal :P dan zijn ze zo gemonteerd.
 
Ben zelf wezen kijken voor een set van Puig. Zou volgens de dealer rond de 450-500 euro uitkomen, Handigst in combinatie met een, grote, beurt omdat ze dan toch al bezig zijn er er dan een en ander los ligt waar ze bij moeten voor het aansluiten.
Nog steeds enorm veel geld voor 2 lampjes... Ben geen handige thuismonteur, dus ik zie er maar van af.
 
Ook nog best veel geld voor een setje lampjes..

Denk dan dat je het over deze hebt?

Als je zelf handig bent / iemand kent die een beetje kan knutselen dan zou ik het zelf doen, bij een NC'16 zijn de kappen zo los om e.e.a. aan te sluiten.
Zelf lampjes kopen, relais kopen voor 5 euro en wat klein materiaal :P dan zijn ze zo gemonteerd.

IDD. In combinatie met een set valbeugels van Puig.
 
Misschien moet ik maar op maat kabelboompjes gaan maken (met instructie) die geschikt zijn voor de NC700/750 reeks om aan te sluiten.. zonder aanpassingen te hoeven maken aan de originele kabelboom.

Hoe ik het dan zou doen;
- Zekering + relais in de zekeringkast zetten zodat het "Accessoire harnas" actief wordt gesteld, zodat ik hier signaal vandaan kan halen voor de relais van het harnas van de lampen (dus met een nette stekker die precies past op die accessoire harnas aansluiting)

- Een kabelboom die aangesloten wordt direct op de accu, en geschakeld middels een relais wat zijn signaal krijgt van de accesoireplug, met een schakelaartje op het stuur om de lampjes aan / uit te kunnen zetten.

(Heb nu zelf de 12 volt voor mijn relais afgetapt van de zekering die normaal het accessoireharnas voorziet van spanning), Hiermee wordt een zekeringblok geschakeld wat op de accu zit aangesloten.. en daarop heb ik netjes alle accessoires aangesloten.

Heb heb zekeringkastje onderin de frunk geplaatst waar normaal de handleiding zit.. Een paar gaatjes geboord in het schotje voor de kabels.
Waarom Honda zelf niet voor deze plek gekozen heeft snap ik niet.. is mooi centraal en makkelijk toegankelijk.

499b53a8663e47493634e64986b99357.jpg

db5e9cf4ee786e1e2b62ec8a86885e54.png


En alle massa netjes bij elkaar.


d768b9769f0fab6592a73b23bab608b6.png

(dit is wel een oude foto.. heb ondertussen alles netjes in zo'n doosje zitten;) , voor de geintresseerde;
"Baas accupool verdeel setje"
2_es03-det1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zal je goed gaan bevallen, een S of een X?

Een X. Ik ga hem vanuit Duitsland importeren, i.v.m. het belachelijke prijsverschil. Omdat ik nog geen rijbewijs heb, koop ik hem zonder erop te hebben gereden. Mocht de motor totaal niet bevallen, raak ik hem ook zo weer kwijt hier in NL. In principe een koop zonder risico.

(ik ga uiteraard niet zomaar een motor kopen. Ik neem m'n pa mee, die kan proefrijden en de motor kan inspecteren.)
 
Ik heb de PCX nog te koop staan maar ik heb vanaf vandaag mijn foto aangepast naar de nieuwe fiets. Een NC750X dct van 2017 met veel opties.
Bijgaand wat foto's.
Ook hierop een paar opties die ik nog wilde zoals een OSCO, een verlenging op het voorspatbord en een paar highway steps.
Ik ben van plan hier heel wat kilometers mee te maken.

Groet, Ernst.
20200620_174705_resized.jpg20200620_163732_resized.jpg20200629_142541_resized.jpg20200707_160459_resized.jpg
 
Ben van plan om over een x aantal maanden de NC de deur uit te doen.. dan komt er een motor met wat meer vermogen voor terug. Nu gebruik ik de motor voor 1 - 2 dagen woon-werk in de week max (en sommige weken gewoonweg helemaal niet i.v.m. thuiswerken). Volgende week heb ik een testrit gepland op een BMW :P

Vraag me af wat ik nog mag vragen voor mijn "Nc'tje" .. met een "paar" opties (kuch)

De gegevens;
Bouwjaar; 2016, geschakelde versie, Zilver/Grijs
Tegen die tijd 15.000km, hele onderhoudshistorie aanwezig.. pas nog een nieuwe ketting geplaatst.

De "Opties" (alle originele onderdelen die hieronder veranderd zijn, zijn nog aanwezig)

Hyperpro voor + achter (3000km geleden gemonteerd)
BOS demper (700km oud)
Wesem verstralers + Bekabeling / schakelaar
Bruudt tail tidy
Kettingscherm staal
R&G covers Rechts + Links
Shin-yo led knipperlichten Stix + Led relay
Fehling val beugels
Windscherm Puig + Spoiler
Windscherm verstellers bruudt
CNC hendels v-trec
VoorSpatbord verlenging
Sw motech skidplate
Stebel Nautulus compact claxon lucht.
Stebel Nautulus kabelset
Sw motech topkofferrek
SW motech trax topkoffer met extra Sloten
SW motech adapterplaat
Rossocromo kettingscherm (extra), niet gemonteerd
Rossocromo achterspatbord
Bruudt radiator guard
Oxford verwarmde handvatten
Led achterlicht Shin-Yo

En zal nog wel dingen vergeten zijn..

Wat mag dit nog opbrengen?
 
Als je hem inruilt bij een dealer zal je niet veel voor de mooie lijst van accessoires extra krijgen, daar profiteert hij lekker van bij verkoop.

Nee idd, dat verhaal ken ik van eerdere motoren die ik heb verkocht / ingeruild.. het verschil tussen kaal inruilen en met een hele lijst aan accesoires is verwaarloosbaar.. Denk dat ik tegen die tijd een hele hoop accesoires apart ga verkopen. Zal ze tegen die tijd ook hier op het forum zetten.
 
Misschien een naar de bekende weg vraag, maar bij gebrek aan het antwoord stel ik de vraag toch maar. (Anders leer ik er toch ook niets van.)
Komen de Honda NC moteren ook boven de 35 kw ?
Of is dat gewoon wat het is?
Alvast bedankt!
 
Misschien een naar de bekende weg vraag, maar bij gebrek aan het antwoord stel ik de vraag toch maar. (Anders leer ik er toch ook niets van.)
Komen de Honda NC moteren ook boven de 35 kw ?
Of is dat gewoon wat het is?
Alvast bedankt!

Er zijn verschillende NC modellen..

De NC700S/X reeks is 35kw-ish.. de NC750S/X reeks 40kw-ish..

Zoek even het model wat je wilt weten op bij 'bikez.com" dan weet je het.
 
dat was precies wat ik wou weten.
NC 750 zou het dan worden.

Thnx!
 
Heb de volgende 2 dingen te koop voor de NC;

Kettingscherm (30 euro) en R&G clutch cover non dct (35 euro).. mocht iemand er wat aan hebben :)
De R&G cover is nieuw, het kettingscherm heeft wat plekjes maar ziet er nog zeer netjes uit.

749a33fd40903152e98e0001651b0ff4.jpg


e720c82f06bc201cf97fd3943a5634f2.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan