Thx voor de ontvangst!Allereerst welkom hier en leuke machine heb je joh.
De Challenge des Monos is denk ik kwa lowbudget aardig gelukt, beter als de ESA in ieder geval haha.
Ja zeker jammer dat hier nog weinig gepost word.
Tegenwoordig gaat alles via facebook he.
https://www.facebook.com/DutchSupermono?fref=ts
Ik hoop ook dat we juist in dit topic de boel tot leven houden, hier weten mensen ons ook te vinden denk ik.
ooh, dat is leuk speelgoed! Ik vind het very tempting....race klaar supermono aangeboden
bimota bb1 supermono omgebouwd door nolen tuning en pami duitsland om mee te doen met ONK Supermono kampioenschap.
in 2012 voor het laatst mee gedaan.
•onderblok gemodificeerd door PAMI(700cc)
•carillo drijfstang(licht en van titanium)
•70pk op achterwiel(80pk op krukas)
•speciale uitlaten typhoon inwendig(db killers los erbij)-speciale cylinderkop met grotere kleppen(nolen tuning)-speciale geslepen nokkenassen
•oliekoeler+olietank
•technoflex vering achter(preload instelling)
•voorvork binnenwerk technoflex aangepast
•race kuipwerk
•tank op de motor ipv onder het blok (brandveiligheid)
•veel reserve onderdelen
ik heb er ook een met kenteken.
zie de links:
Te koop: supermono circuitracer
Te koop: uitzonderlijke duits/italiaanse racemotor
mvg alex
Ik zou eerdaags eens wat posten over de vorderingen.Thx voor de ontvangst!
En bij deze roep ik alle leden van dit topic op om hier foto's te spammen (ook al staan ze al 10x in dit topic!) van hun mono'tje en honderduit te vertellen over hun plannen!
Dat wordt een leuk ding!Ik zou eerdaags eens wat posten over de vorderingen.
Ben achter de schermen wel bezig aan de mono maar heb ook nog niets op me blog gepost.
Ik heb heel veel bouten geel/goud laten verzinken voor het blok en voor de fiets zelf. Verder ben ik druk met me blokje te reviseren. Foto's van het blok volgen nog maar word weer erg netjes.
Sneak preview.
[afbeelding]
(telefoon foto)
Jammer dat het zo stil is in dit topic. Het supermonoracen verdient veel meer aandacht!
Ik wou dit jaar meedoen aan de Challenge des Monos, maar de data vielen slechtDaarom hou ik me bezig met 'races' in een ssp-klasse, zoals bij de Ladies Trophy
De FIM Europe Supermono Cup is voor mij een droom! Ik zou enorm graag meeracen, maar het lijkt me financieel niet haalbaar om een competitieve motor te maken.
Avond,
Nou als je zo plat kan/durft kun je zo met ons in de ESA mono meerijden! Bij de ESA rijden kost niet veel meer dan in een nationaal kampioenschap. Snel hoeft je motor niet echt te zijn, er zijner bij ons bij de met 50 pk aan het achterwiel rondrijden!
Wim
Ik heb er geen idee van hoeveel een nationaal kampioenschap kost.Jammer dat het zo stil is in dit topic. Het supermonoracen verdient veel meer aandacht!
Ik wou dit jaar meedoen aan de Challenge des Monos, maar de data vielen slechtDaarom hou ik me bezig met 'races' in een ssp-klasse, zoals bij de Ladies Trophy
De FIM Europe Supermono Cup is voor mij een droom! Ik zou enorm graag meeracen, maar het lijkt me financieel niet haalbaar om een competitieve motor te maken.
Avond,
Nou als je zo plat kan/durft kun je zo met ons in de ESA mono meerijden! Bij de ESA rijden kost niet veel meer dan in een nationaal kampioenschap. Snel hoeft je motor niet echt te zijn, er zijner bij ons bij de met 50 pk aan het achterwiel rondrijden!
Wim
Ik heb er geen idee van hoeveel een nationaal kampioenschap kost.
Bovendien heb ik dit jaar geen tijd, en volgend jaar breng ik de zomer in het buitenland door. Ik zou dus ten vroegste in 2016 kunnen deelnemen.
Hoe rooskleurig is de toekomst van het monoracen? Denk je dat het zinvol is voor mij om hieraan te werken met het oog op deelname in 2016?
Sorry, maar Zolder noem ik geen circuit.Das een antwoord naar men hart want was zwaar aan het twijfelen om de mono af te bouwen.
Is er geen mogelijkheid om in zolder de organiseren
Hoi,
2014 is een slecht jaar voor de gehele motorsport! Doordat het slecht gaat met de sport in het algemeen heeft onze klasse het nog iets zwaarder. Dat heeft niets te maken met het aantal rijders internationaal. Wat je laatst zag met de Ducati Clubraces is een gevolg van jarenlang ge-emmer tussen bond en DCR! DCR besloot de stekker eruit te halen waarmee onze klasse ernstig gedupeerd werd. We hebben er alles aan gedaan om dat te voorkomen maar het ego van de DCR was te groot! Voor komende jaren hebben we het zelf in de hand, er moeten genoeg rijders zijn en dan regelen wij wel wedstrijden,
Wim
Sorry, maar Zolder noem ik geen circuit.
Een circuit hoort een plaats te zijn waar je zo snel als je wilt/kunt rijden, terwijl externe risico's minimaal zijn.mooi gestaafde mening...?!
Een circuit hoort een plaats te zijn waar je zo snel als je wilt/kunt rijden, terwijl externe risico's minimaal zijn.
In Zolder staan er veel muurtjes en vangrails op verschrikkelijk slechte plaatsen of te dicht bij de baan. Ik wil die niet tegenkomen als ik van de baan ga.
Als ik dit vergelijk met de Slovakia Ring, een hele snelle baan waar je enórm veel ruimte hebt om 'veilig' te crashen, dan weet je wel waarom ik het ervoor heb om me meer dan 1000km te verplaatsen
Zolder is een autocircuit, maar voor een motor is het niet oké.
Zo kan je het zienAh persoonlijke mening dus. Is je goed recht om niet op Zolder te rijden, omdat je daar niet op je gemak rijd venwege de gevaren die jij ziet. Ik persoonlijk vind banen met een muurtje of een vreemde hobbel juist wel een uitdaging en extra interssant. En op dit moment zie juist veel meer mensen die er zo over denken. Het straatracen bijv. (IRRC, IOM en Ireland) zijn nog nooit zo populair geweest als nu.
Maar als het nu stevig regent tijdens een circuit-dag rij je dan ook niet?
Assen geld in de regel ook als een erg veilig circuit, maar ook daar zijn dodelijke ongelukken, of ernstig blijvend letsel voor gevallen.
Hoi,
2014 is een slecht jaar voor de gehele motorsport! Doordat het slecht gaat met de sport in het algemeen heeft onze klasse het nog iets zwaarder. Dat heeft niets te maken met het aantal rijders internationaal. Wat je laatst zag met de Ducati Clubraces is een gevolg van jarenlang ge-emmer tussen bond en DCR! DCR besloot de stekker eruit te halen waarmee onze klasse ernstig gedupeerd werd. We hebben er alles aan gedaan om dat te voorkomen maar het ego van de DCR was te groot! Voor komende jaren hebben we het zelf in de hand, er moeten genoeg rijders zijn en dan regelen wij wel wedstrijden,
Wim
Hallo monorijders
Ik vindt dat Wim in dit bericht toch wel heel erg de pet op heeft van KNMV wegrace commissielid. Mijn informatie vanuit de DCR en SMA is toch vooral dat de starre houding van de KNMV tot dit resultaat heeft geleid. Deze "bond" heeft de DCR gevraagd om in 2013 de Race of Champions te organiseren en liet de club voor het verlies opdraaien. Voor de openingsrace van 2014 was het een grote puinhoop, diverse clubs wilde niet weer voor een bodemloze KNMV put opdraaien. Waarom wil deze bond die van het ONK in 2014 een lachertje heeft gemaakt, niet op tijd inspelen op de moderne ontwikkelingen? Er zijn bij de CRT, ZAC en andere organisaties meer dan genoeg rijders. Alleen weet deze bond met zijn starre houding deze mensen niet naar zich toe te halen. Deze "bond" heeft wat betreft prijskaartjes al jaren hele slechte ideeën. Het prijsverschil tussen CRT en ZAC races en het ONK is enorm. De prijs van de A Licentie is totaal buiten proporties. Om nog maar te zwijgen over die belachelijk dure sportkeuring voor mensen boven de 40, die geen ruk voorstelt. Om nog maar te zwijgen over het prijsverschil in dag licentiekosten.
Als de "bond" voor een nationale amateur wegrace 28 afgevaardigden wil sturen die door de organisator betaald moeten worden, dan vraag ik me wel af wat deze 28 personen allemaal voor mij als deelnemer doen. Als je dan met 28 man aanwezig bent waarom was de keuring onder leiding van de KNMV dan elk jaar z'n puinhoop?
Er valt voor het organiseren van wegraces door de KNMV erg veel te verbeteren. Ik hoop dat de problemen met SMA en DCR als organisatoren eindelijk eens leidt tot het openen van de ogen binnen de wegrace commisie.
Er zal toch echt een samenwerkingsverband tussen de verschillende organisatoren moeten ontstaan, anders is het ONK binnenkort verledentijd.
Er ligt voor Wim en Evert een mooie taak om van deze puinhoop een gezond wegrace weekend te maken met nieuwe klassen waar veel deelnemers zich in kunnen terug vinden. En onthoudt dat niet het niveau maar het aantal deelnemers het succes van jullie taak zal bepalen, want die betalen gezamelijk de kosten die er gemaakt moeten worden voor een ONK raceweekend. Want we kunnen allemaal berekenen dat 400 deenemers op verschillende niveau's tegen een lagere prijs meer op leveren dan 45 deelnemers op europees niveau voor de hoofdprijs.
Groet remco