Hoi Jeroen,
Ik ben wel benieuwd waarom je het niet eens bent met het closed-loop verhaal. En geef hieronder graag een toelichting waarom ik denk dat wat ik heb geschreven wel degelijk klopt. Overigens, de Woolich oplossing ken ik niet dus daar kan ik niet over oordelen. De toelichting hierna is volledig gebaseerd op flashtune.
Zodra ActiveTune in de flashtune software wordt geactiveerd en vervolgens de ecu wordt geflashed, worden er inderdaad een aantal extra tabellen in de ecu geschreven. De belangrijkste daarvan zijn de TPS en MAP trim tabellen. De trim tabellen worden tijdens het rijden continu bijgewerkt op basis van de feedback van de lambda sonde. Indien de optie 'Live correction mode' is ingeschakeld, wordt de trim direct toegepast op de basemap. Omdat er bepaalde limieten aan de trims verbonden zijn, is het natuurlijk verstandig om een aantal keer de aanpassingen uit de trim tabel naar de base map te flashen. Daarmee worden de trims in de trim tabel steeds kleiner. Blijft onverlet dat met live correction mode de base map nog steeds wordt aangepast op basis van de waarden uit de trim tabel. Daarmee wordt de feedback van de wide-band lambda sonde dus te allen tijde gebruikt om de inspuiting aan te passen, met andere woorden: closed-loop.
Ik heb het gelezen hoor, maar ik heb al aangegeven waarom het niet kan. Bij Flash_tune maken ze gebruik van een soort PowerCommander systeem, of te wel het gaat buiten de ECU om. Hoe wel ze erg hun best doen het te laten lijken dat het rechtstreeks in de ECU gebeurt is dat in de praktijk niet zo volgens Woolich.
Als ik op de instructie video van FT kijk, is het precies zoals ik al uitgelegd heb. Ik kan ook helemaal niets vinden over dat Live correction mode. Want als ze dat echt zouden kunnen ( De ECU closed loop laten werken) Dan zouden ze de enige in de gehele wereld zijn en denk ik dat ze er wel iets meer bekend over waren.
Veel meer ga ik er niet op in, ik heb het daar echt te druk voor.