Het Grote Ra ra "Waar ben ik?" topic, deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eentje uit de heel oude doos van 1989 (met excuses voor de belabberde beeldkwaliteit)
Met streetview ...
full
 
Boulevard aan de kust (zie masten). Moest eerst aan Blanes denken maar daar is het net weer anders. Zit i qua land wel goed? Aan de schaduw te zien kijk je richting het westen en ligt de zee dus noordelijk (baai ofzo van een plaatsje) mits we op het noordelijke continent zitten....
 
Zit eerder aan Zuid-Frankrijk te denken, maar dat is zuiver op gevoel. Let ook op de palmen, dit zal niet op Texel zijn! Jammer, ik moet zo naar mijn werk, dit is een leuke om uit te zoeken.

:)
 
Saint tropes???
Edit:
Nope daar hebben ze niet zo een kasteel ruïne.. :N
 
Laatst bewerkt:
Oh wacht ik herken het ineens..ff streetview erbij zoeken.

Edit:
Bonefacio,
Quai jerome Comparetti
Op Corsica.
Krijg er op de tablet geen streetview link bij helaas.
 
Laatst bewerkt:
Is het niet gewoon een oude foto aan het Gardameer :?
In ieder geval is dat de eerste herrinering die ik hierbij krijg.
 
Staat een Renault 4 op de foto dus Frankrijk is zo gek nog niet :)

En de haven van Bonifacio ligt idd noordelijk van de kade, dat was goed gezien.
Ik heb wel SV, Google Maps
De originele foto is met meer telelens genomen dan de SV foto zo te zien :)

Mooi eiland dat Corsica, moet er toch nog eens met de motor naar terug :]
 
Dat is snel gevonden *O*

Tip was idd zeilbootmastjes, palmbomen, renault 4, compact stadje en de rotsen ... kom je grootste kans uit op Corsica. Zee of baai noordelijk (goed gezien) icm dat kasteel geeft dan Bonifacio.

De eer gaat naar Bommes :W

@ Dutch: origineel was het een dia, waarvan lang geleden een papieren foto werd gemaakt. Daar heb ik dan een nieuwe foto van gemaakt met een digireflex voor 'het archief'. Vandaar de ietwat belabberde kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook foto's van dia's, dat doet de kwaliteit geen goed '(
Opmerking telelens was meer de manier waarop de foto is ingezoomd, een foto met korte brandpunt afstand kijkt anders dan eentje genomen met lange brandpuntafstand.

Analoge camera's zaten vaak standaard een 50 mm lens als ik me goed herinner (ben absoluut geen fotograaf, hooguit kiekjesmaker). Digitale camera's meer grootbeeld (even gepiekt bij m'n paar jaar oude cameraatje* met zoom: f=6.2mm - 18.6mm, Equivalent to 35 - 113mm on a 35mm camera). De streetview wagen zal ook wel flink grootbeeld gebruiken zodat er veel op een plaatje komt [/gokmodus ;) ]
 
Laatst bewerkt:
Aan de foto te zien schat ik zo een 150mm ingezoomed.
Ik gebruikte toen twee Minoltas X700, een met 24-70 & een met 70-300 zoom.
Digitaal hou ik het nu al 9 jaar uit met een Nikon D50 + een zoom met 28-300 full frame equivalent.
De gewone google sv cameras hebben tegenwoordig een bolkop met 15 cameras van elk 5Mpx en een 5.1mmlens = 15mm equivalent. de eerste serie bolkoppen hadden 8.5 = 25mm FF.eq. lenzen)
 
Ik heb thuis nog een X500 liggen met een 28-85 lens. Jammergenoeg geen M42 fitting net zoals alle andere camera's uit die tijd zodat ik 'm niet op mijn Nikon kan zetten met mijn verloopstukje.
 
Tis tornanti 25 op de Stelvio.
Op de i pad geen lekkere sv

46.5347, 10.4905 zijn de coordinaten....

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan