Het Grote "Rara, waar was ik?"-topic, deel 4

Kende je Monpazier? Zat snel tussen twee dingen door even op dat wapen te zoeken maar had 'm nog niet gevonden.

Heb je een mooie nieuwe onder handbereik? Anders heb ik nog wel een weg-foto klaar staan :)
 
3wWiVbf.jpg


Hmm mischien te makkelijk teveel hints...
Zal eens een mapje msken met wat moeilijkere fotos moet ik eerst zelf uitzoeken waar het precies was etc ....
 
Kende je Monpazier? Zat snel tussen twee dingen door even op dat wapen te zoeken maar had 'm nog niet gevonden.

Heb je een mooie nieuwe onder handbereik? Anders heb ik nog wel een weg-foto klaar staan :)


Nee dat wapen en die stad kende ik niet sterker nog dacht zelf meteen aan spanje...maar simpel op afbeelding zoeken geklikt.....
 
Hmm gisteren en vannacht gezocht op vanalles maar nu bleef ik in wales en soms op engeland gezocht .

Omdat hij zei tijdens dezelfde trip...maar ja kan je natuurlijk zelfs naar ierland...

Nu bij honister pas inderdaad de foto tegen gekomen.

Zocht eerst op muur bij kasteel..
Broken bridge...pass between walls (omdat ik een fietser op de foto zag...etc etc

Maar wat een mooie fotos kom je zo tegen he geweldig.....
 
Hmm gisteren en vannacht gezocht op vanalles maar nu bleef ik in wales en soms op engeland gezocht .

Omdat hij zei tijdens dezelfde trip...maar ja kan je natuurlijk zelfs naar ierland...
Dat is het voordeel van een motor, je ziet niet aan een kleine regio gebonden *D

Maar Griekenland of Finland had je niet hoeven zoeken, dat zou wel een hele flinke trip zijn geweest, UK/IRL is idd al heel wat om te doorzoeken :P

Met de post van EgbertO had je 'm meteen gevonden. Isaac Newton was ook niet te beroerd om op de schouders van anderen te staan ;)

Mooi nog: toen wij aan kwamen rijden was de weg gesloten, filmopnames bleek achteraf. Na korte pauze gezorgd dat we vooraan stonden toen de weg open ging, lekker door kunnen rijden zonder verkeer :]
 
Laatst bewerkt:
@Dutch als jij nu zou moeten kiezen Schotland/stukje lake district of Wales vanaf hull.....welke vond jij dan het mooiste?

Nu wachten op nieuwe foto...morgen weer net als maandag op kleine letten dus minder zoektijd..😅
 
Schotland niet geweest, Hull - Lake District - Wales - Kanaaltunnel gedaan.

Wat voorkeur heeft hangt af van weer en periode. Lake District kan heel druk zijn, file rijden op Hartknott Pass :/ Wij hadden het geluk dat het die dag droog was, maar wel redelijk koel en winderig (dus niet druk :) )

Twee dagen later Wales was ook niet druk maar buien en miezerweer (en dan de kerncentrale op de achtergrond, het Dr. Strangelove sfeertje). Met dat weer zijn die kleine kruipdoor-sluipdoor wegen een stuk minder leuk. Ik ben sowieso geen liefhebber van nat wegdek en als dan ook nog de miezer op het vizier gaat zitten ;(
 
Ja dat weer is het enige wat ons al jaren tegenhoud (en wegens omstandigheden een paar annuleringen)

wil echt graag schotland,maar 11 dagen regen lijkt me niet zo leuk,afgelopen jaar was heerlijk met veel zon..........maar we willen dan 10 mei vertrekken dus te kort voor pyreneeën helaas denk ik ,ach ja we hebben nog de tijd ...
Ik wil een land toevoegen aan waar ik met de motor ben geweest namelijk...
En volgen nu de serie outlander (is in schotland)....en moet rekening houden met mijn gezondheid ..

Wie is nu aan de beurt voor nieuwe foto??
 
EgbertO was de eerste die de locatie noemde (weliswaar zonder SV link)

Ik wist het zonder te gaan zoeken op streetview. Ik ben daar al een paar keer geweest. De Slate groeve boven aan de pas staat bekend om hun groene leisteen. Honister was een stukje van de route van Land's End naar John'O Groats.

Maar ik heb problemen met Photobucket en kan zo geen foto plaatsen. Dus wie ??

EgbertO
 
Dat hoeft toch ook niet...
Is geen spelregel..

Oke dacht dat dit de bedoeling was, weet ik dat ook weer :t

@Dutch als jij nu zou moeten kiezen Schotland/stukje lake district of Wales vanaf hull.....welke vond jij dan het mooiste?

Je kan de Yorkshire Dales ook nog overwegen, liggen tegen het Lake District aan. Vond ik persoonlijk misschien nog wel iets mooier.
 
Had ik het vlaggetje op het bord toch weg moeten poetsen :+



Op het gele bord staat o.a. "verboden te fotograferen" :o
 
Oke dacht dat dit de bedoeling was, weet ik dat ook weer :tJe kan de Yorkshire Dales ook nog overwegen, liggen tegen het Lake District aan. Vond ik persoonlijk misschien nog wel iets mooier.

In mei ben ik daar geweest. Vanuyit Hull via Yorkshire Dales naar Kendall gereden. Dag erop Lake District gedaan. Dagje later het ook erg mooie Forest of Bowland en de zuidelijke kant van de Yorkshire Dales en daarna weer terug via Yorkshire dales En North York Moors (ook erg vet). Wat het mooiste is... de afwisseling in het landschap tussen deze gebieden die je zo in een 4 dagen rijden kunt combineren! Zie ook mijn reisverslag van dit tripje: Tripverslag: Lake District (en omgeving)
 
Terug
Bovenaan Onderaan