Het grote "RARA, waar was ik?"-topic, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
DSC_0263 resize.jpg
 
Als ik zo een eerste sprong in het diepe moet wagen, zeg ik dat dit ergens langs de grens van Italië is.
 
Deze grotendeels ongeplaveide weg is berucht om zijn (steen) lawines en daarom VERBOTEN! tijdens slecht weer.

DSC_0215 resize.jpg
DSC_0227 resize.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou nee..niet echt. Een dag doorknallen en je bent er. Hier wordt retro romaans gesproken. Gelukkig kan je hier ook met Duits uit de voeten .
 
Jazeker. Maar waar in der Schweiz?
De weg is trouwens doodlopend maar dat is geen straf vanwege de mooie uitzichten in dit ruigste deel van Zwitserland.
 
Verrek ja . Ook daar zijn ze geweest. Let wel.Het landschap wisselt nogal juist vanwege de vele landslides. De foto's zijn genomen Juni 2018. De winter daarvoor is door een enorme steenlawine zelfs een brug weggeslagen. Het gelijknamige dorp was toen van de buitenwereld afgesloten.
 
Hmm, even zo uit het hoofd was Zermatt een tijdje van de buitenwereld afgesloten, maar dat ligt niet in Graubunden. Even verder denken
 
De dorpen hebben hier allemaal hun originele retro-romaanse namen nog. Deze regio is de geboorteplaats van de rivier de Inn die naar Oostenrijk stroomt.
 
Bergbau en Beren museum Schmelzra. Hier werd in de 19e eeuw zilver en lood gewonnen.
 
Laatst bewerkt:
Wow, goed tip! En niet helemaal verboden zie ik, en dat in Swiss!. Zelf een keer overnacht in Scuol. En ook die lange weg door dat dal (Unterengadin) is super!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan