Het grote rijlesserstopic, Deel 32: Newbie Powerrrr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thnx, als alles goed gaat heb ik em nu binnen een maand.

Dat zou mooi zijn ja....

Ik kan ook niet wachten... Me vriend gaat in mei een motorweekend doen en zou graag mee willen dus ik hoop dat ik het ga redden... Snel me rijbewijs halen en een motor aanschaffen *O*
 
Te vette foto's, Yce! Echt stoer! *D



En..
Geslaagd voor AVD *D *D *D *D *D *O* *O* *O* *O* *O* 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)


Ruppert
Theorie: 26-05-2009 *O*
AVB: 07-09-2009 *O*
AVD: 28-10-2009 *O*
Lesmotor: Honda CBF500 (ABS)
Rijschool: Verkeersschool Ariesen Veenendaal

Heb echt een redelijk makkelijke rit gehad. Les vanmorgen was super relaxed en mn gevoel was echt optimaal. Wel paar kleine dingetjes niet goed gedaan met AVD maar ze vonden dat ik het goed oploste. Instructeur zei dat het een redelijke prestatie was om bij de desbetreffende examinator, zonder rbw B én voor lichte categorie in één keer te slagen. Dus ik ben helemaal blij 8-)

Morgenvroeg pasje aanvragen en hopelijk volgende week knallen! *OO*:]

Mijn beestje:
12.jpg
 
Te vette foto's, Yce! Echt stoer! *D



En..
Geslaagd voor AVD *D *D *D *D *D *O* *O* *O* *O* *O* 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)


Ruppert
Theorie: 26-05-2009 *O*
AVB: 07-09-2009 *O*
AVD: 28-10-2009 *O*
Lesmotor: Honda CBF500 (ABS)
Rijschool: Verkeersschool Ariesen Veenendaal

Heb echt een redelijk makkelijke rit gehad. Les vanmorgen was super relaxed en mn gevoel was echt optimaal. Wel paar kleine dingetjes niet goed gedaan met AVD maar ze vonden dat ik het goed oploste. Instructeur zei dat het een redelijke prestatie was om bij de desbetreffende examinator, zonder rbw B én voor lichte categorie in één keer te slagen. Dus ik ben helemaal blij 8-)

Morgenvroeg pasje aanvragen en hopelijk volgende week knallen! *OO*:]

Mijn beestje:
[afbeelding]

Gefeliciteerd! *O*

@tetta: Kijk, dat is lekker. Beter dan bij de vorige rijschool :Y
 
Laatst bewerkt:
Dank jullie :}


Trouwens, Tetta.
Ik denk dat jij gewoon enorm pech hebt gehad met je rijschool. Echt jammer dat er dan ook al zo veel geld en tijd in zit dat je hem nog niet hebt, maar opgeven is een nog slechter idee, want dat zou betekenen dat je er helemaal niks bereikt hebt.

Ik denk, en hoop natuurlijk, dat het er beter aan toe gaat voor je bij de nieuwe rijschool, en dat je hem maar gauw mag halen. Ik zat al te stressen omdat ik zo graag wilde, terwijl ik hem relatief snel gehaald heb. Dus kan me voorstellen hoe kut het voor jou moet zijn.
Maarrrr.. Niet opgeven *O* *O*
 
Te vette foto's, Yce! Echt stoer! *D



En..
Geslaagd voor AVD *D *D *D *D *D *O* *O* *O* *O* *O* 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)


Ruppert
Theorie: 26-05-2009 *O*
AVB: 07-09-2009 *O*
AVD: 28-10-2009 *O*
Lesmotor: Honda CBF500 (ABS)
Rijschool: Verkeersschool Ariesen Veenendaal

Heb echt een redelijk makkelijke rit gehad. Les vanmorgen was super relaxed en mn gevoel was echt optimaal. Wel paar kleine dingetjes niet goed gedaan met AVD maar ze vonden dat ik het goed oploste. Instructeur zei dat het een redelijke prestatie was om bij de desbetreffende examinator, zonder rbw B én voor lichte categorie in één keer te slagen. Dus ik ben helemaal blij 8-)

Morgenvroeg pasje aanvragen en hopelijk volgende week knallen! *OO*:]

Mijn beestje:
[afbeelding]


Gefeliciteerd!! *O* *O*
 
Ik zit in hetzelfde schuitje als Tetta, ben dus al een paar keer gezakt en ik zie het momenteel ook niet echt meer zitten, maar ik vind dat ik niet moet opgeven want ik heb er al zoveel geld en tijd in gestoken. Ik ben ook van rijschool verwisseld en ik mag eind november op komen dagen voor AVD.. En ik ben nu al ZE-NUW-ACH-TIG.... Ik ben zo bang dat ik weeeer ga zakken en de datum komt steeds dichterbij..
 
Ik zit in hetzelfde schuitje als Tetta, ben dus al een paar keer gezakt en ik zie het momenteel ook niet echt meer zitten, maar ik vind dat ik niet moet opgeven want ik heb er al zoveel geld en tijd in gestoken. Ik ben ook van rijschool verwisseld en ik mag eind november op komen dagen voor AVD.. En ik ben nu al ZE-NUW-ACH-TIG.... Ik ben zo bang dat ik weeeer ga zakken en de datum komt steeds dichterbij..

Over het algemeen laat een rijschool je niet naar het examen gaan als ze weten dat je het toch niet gaat halen.... En ik weet niet om welke redenen je de vorige keren bent gezakt maar probeer die punten in je achterhoofd te houden en verder het examen te rijden zoals je met lessen doet. Ik heb wat dat betreft makkelijk praten denk ik want ik heb niet in een situatie gezeten zoals deze.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen die geslaagd is; GEFELICITTEERD!

Heb vorige week zaterdag les gehad en mag van mijn instructeur (na 4 AVD lessen) het examen aanvragen. Nu heb ik gezegd dat ik nog eventjes wou wachten aangezien hij deze week niet kan met lessen, maar heb wel voor de volgende weken lessen ingepland van 2 uur achter mekaar.

Nu zit ik te twijfelen of ik me al niet zou opgeven voor het examen en dan gewoon over 4 of 5 weken examen te doen.
Iemand tips?
 
Iedereen die geslaagd is; GEFELICITTEERD!

Heb vorige week zaterdag les gehad en mag van mijn instructeur (na 4 AVD lessen) het examen aanvragen. Nu heb ik gezegd dat ik nog eventjes wou wachten aangezien hij deze week niet kan met lessen, maar heb wel voor de volgende weken lessen ingepland van 2 uur achter mekaar.

Nu zit ik te twijfelen of ik me al niet zou opgeven voor het examen en dan gewoon over 4 of 5 weken examen te doen.
Iemand tips?

Ik weet niet hoe lang die wachttijden zijn. Ik zou het denk ik overleggen met je instructeur. Hij/Zij zal toch op de hoogte zijn van de wachttijden bij het CBR en aan de hand daar van zou ik gaan bekijken wat het beste is :)
 
Ah netjes, heb je het al een beetje naar je zin in Breda?

Morgen een Suzuki SV 650 ophalen! Was een van de weinige motoren waar ik met m'n lengte nog enigszins op paste, het ziet er sowieso als een klein brommertje uit met mij erop maar hij rijdt fantastisch!
Samen knallen lijkt me heel leuk ja! Zorg maar dat je je pasje snel hebt! ;)

Ha, als het goed is heb je nu je motor ;) vet hoor, kan je gelijk profiteren van het mooie weer!
Ik zal er voor proberen zorgen dat ik mijn pasje zo snel mogelijk heb ja :+
En verder heb ik het op zich wel naar mijn zin in Breda, alhoewel mijn meeste vrienden hier in Zeeland wonen.
Have fun met je nieuwe bike!
 
Dat is wel snel, hoop het voor je! ;)


Weet er iemand trouwens nog een leuke topic titel voor deel 33?

Iets met doorrijden in de winter lijkt me wel leuk...

maar kan nog niet wat bedenken..

EDIT:

Mischien iets zoals:

''niet bang voor een beetje pekel''

''lesbrommers met winterbanden''

''2 zoutkorrels maakt nog geen winter''

''blij dat ik glij''
 
Laatst bewerkt:
Succes dan!Wordt in ieder geval goed weer en waarschijnlijk volledig droog. Da's alvast prettig.
(Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent. :X )

Stralend mooi weer, licht briesje was mooi weer toch vandaag?

Oja, heb m'n AVB gehaald :) op naar D, planning staat op ongeveer 4/5 weken :)
 
Over het algemeen laat een rijschool je niet naar het examen gaan als ze weten dat je het toch niet gaat halen.... En ik weet niet om welke redenen je de vorige keren bent gezakt maar probeer die punten in je achterhoofd te houden en verder het examen te rijden zoals je met lessen doet. Ik heb wat dat betreft makkelijk praten denk ik want ik heb niet in een situatie gezeten zoals deze.

De redenen waarom ik de vorige keren ben gezakt staan een aantal pagina's terug. Ik probeer ook om die punten te verbeteren voor zover dat mogelijk is, maar ik ben er wel een stuk onzekerder door geworden. Steeds dacht ik dat ik wel goed had gereden terwijl dat volgens de exminator niet zo was.

@ Tetta: Hoe vaak ben jij gezakt als ik vragen mag?
 
De redenen waarom ik de vorige keren ben gezakt staan een aantal pagina's terug. Ik probeer ook om die punten te verbeteren voor zover dat mogelijk is, maar ik ben er wel een stuk onzekerder door geworden. Steeds dacht ik dat ik wel goed had gereden terwijl dat volgens de exminator niet zo was.

@ Tetta: Hoe vaak ben jij gezakt als ik vragen mag?

Ah joh, ik ben ook al 3x gezakt. (AVB) Gewoon de beuk erin 2x een pech geval en de 1x terecht. Maak je niet druk. ;) ;)
 
Gisteren gezakt voor AVD. :(

Het begon al niet lekker. Om te beginnen een lekke band toen ik naar de rijschool wilde fietsen. Examen met een voor mij onbekende instructeur, want mijn vaste instructeur is (flink) ziek. Willen wegrijden bij rijschool: akku leeg. Snel andere motor uit de garage. Vervolgens totaal geen klik met de examinator (hij praatte nauwelijks tegen me). Dan wordt de achterband van de motor afgekeurd: motorwissel twee. Inmiddels ben ik niet bepaald ontspannen. ;)

En dan de rit: slordig. Ik keek niet ver genoeg vooruit, en daardoor was mijn keuze van rijstroken niet goed, en plaats op de weg niet fijn (te laat reageren op tegenliggers ed).

En dan de klap op de vuurpijl: ik sta voor het stoplicht om naar links te gaan op een rotonde/kruispunt dat ik niet ken. Er zit een vreemde splitsing van de rijstrook op het kruispunt en ik denk hard na over welke strook ik straks het beste kan nemen. Licht springt op groen, er komt nog een auto aanrijden van links, dus ik hou nog even in voor het geval ie doorrijdt. Dat zijn dus al twee dingen waar ik mee bezig ben terwijl ik de kruising op rijd. Goed, ik sla dus links af, kijk het kruispunt over, alles mooi vrij, dus ik geef gas bij, kijk nog even om me heen... en zie het rode stoplicht waar ik onderdoor rij. :o

Nou ja, volkomen terecht gezakt dus. Ik hoop wel dat ik de volgende keer een wat relaxter begin heb, want ik kan het best. :)

Over drie weken weer proberen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan