HopHopGasErop
Die hard MF'er
- 24 okt 2016
- 386
- 252
Hahaha oja klopt ook inderdaadIk ben benieuwd naar het rijgedrag van de sv wanneer de hyperpro kit erop zit. Achtervering is namelijk naar mijn gevoel echt rampzalig );
Dat heb ik nog niet geprobeerd, is dat een keuze module bij een andere clubZoals de koppelingshendel repareren op Veenslang en Meeuwenmeer?
Nog niet, maar dan rijdt er nog instructeur op een SV en die heeft dat aardig onder de knieDat heb ik nog niet geprobeerd, is dat een keuze module bij een andere club
Het is ook gewoon een hele leuke fiets @martijn76Bekijk bijlage 1525556
Instructeur had de SV van z'n rijschool mee, moest iets verder afhangen om niet continu de lesbeugels aan de grond te rijden
Vanavond nieuwe kuipdelen ophalen
De standaard remmen op de SV zijn meh, ze vertragen prima maar qua gevoel zal het waarschijnlijk niet zo worden als de MT03. Dan moet je een andere rempomp en/of remklauwen hebben. Overigens vindt ik de remmen van de SV met stalen remleidingen (en dot 5.1) nog wel beter dan de V-Strom 2012, dat was helemaal slappe shit (op vakantie best wel aan geërgerd).Verder ben ik nog beetje in de weer met de rem aangezien ik vind dat deze ook erg sponzig en laat pas druk op levert vergeleken met mijn MT03...
Ik snap wel wat jij bedoeld.. mijm gen1 pruttelt helemaal niks, gewoon burgelijk uit laten rollen is het.. En ik heb nog een xt660x staan (zelfde blok als de mt03) en dat pruttelende geluid is verslavend!! Ik zoi ook wel iets meer feest willen maar geen idee hoe..Deze uitlaat zat er al op toen ik hem overnam. Zonder DB killer vind ik dat hij een geweldig geluid mooi diep lekker roffel (Vind ik zelf altijd wel mooi) Echter heb ik al wel gekeken naar wat mogelijke alternatieven aangezien ik helemaal weg ben van mijn Full system (Leovince) set op mijn 2e bike de Yamaha MT03 hier komt letterlijk echt een werelds gaaf geluidje uit met af en toe paar mooie knallen. Op mijn insta heb ik hier wel een en ander op gepost en ben ook bezig met het opzetten van een Youtube kanaal.
Naast je reguliere valschade en blablabla.....Vanmiddag even wezen kijken bij een fraaie, bijna smetteloze blauwe SV1000S uit 2003 (parallel import 2007), 2 eigenaren, met garantie t/m de zomer van 2021, 62.000km, Leovince SBK uitlaten, double bubble schermpje, valdoppen set en een grote beurt incl kleppen stellen. Starten en lopen, en wat een sound zeg! Donderdag proefritje maken....
Maar uh, even de roze bril af ... lijkt 3250,- EU een goede deal?
Ik vind de km stand eerlijk gezegd eigenlijk best hoog, maar moet ik me daar wel zorgen over maken?
En, zijn er specifieke issues waar ik op moet letten?
Naast je reguliere valschade en blablabla.....
Blokjes kunnen tonnen maken. Ze hebben echter wel twee fatale zwaktes.
- Magneten van het vliegwiel kunnen loslaten. Als die is vervangen mooi, anders goed op letten/ vervangen
- Originele NAKS is twijvelachtig. Zonder gekke geluiden prima, bij twijvel vervangen
Bij beide mogelijke issues kan het blok eraan gaan.
Verder goed kijken op benzinelekkage bij de throttlebodies en olielekkage bij de vliegwiel-inspectie-dop (die grote #10 inbus).
O en check of je fatsoenlijk een rotonde driekwart kan maken in de 3 zonder horken of stoten. Kan dit niet, moeten de throttlebodies synchroon (moet overigens ook na kleppenstellen, maar weinig mensen doen dat bij injectie) en de TPS gesteld worden.
Met garantie, als je kijkt op marktplaats, volgens mij een prima prijs bij een motorzaak.
Het 1000 blok specifiek. De VStrom 1000 heeft er ook last van. Kan echt een poeierpuinzooi worden intern.Je bedoelt het volledige vliegwiel vervangen, of alleen de magneten?? (Zal het eens vragen, zullen ze wel weer niet weten).
Door een origineel stock part, of is er een betere 3rd party vervanger? Is dat trouwens een dure klus?
Is er een specifieke km / fabrieks opgave voor het vervangen van het vliegwiel? Of is dat iets wat pas later aan het licht is gekomen?
En, heeft evt de SV650 er ook last van?
De SV650 wordt wel vaak verkozen boven de 1000. Lichter, makkelijker te smijten en wat speelser. Tevens een zuiniger, 1 op 20+ is te halen, de 1000 doet dat niet zo snel (geloof 1 op 16 eerder). Maar qua gevoel en keuze... dat kun je niet echt horen, dat moet je voelen. Ik kan het je niet uit ervaring vertellen eerlijk gezegd, de SV650 verveeld in ieder geval niet hierEn tot slot, zijn er een belangrijke redenen om evt toch te kiezen voor een 650 ipv een 1000? Bijv onderhoudskosten, issues, hoog brandstof- en of olieverbruik, handling, verkrijgbare accessoires? Ik noem maar wat.
Het 1000 blok specifiek. De VStrom 1000 heeft er ook last van. Kan echt een poeierpuinzooi worden intern.
SV650 heeft er geen last van. Oplossing is ze zelf met kit, or soort van lijm vast te zetten. Ik weet het even niet precies, maar dat kan relatief goedkoop, al moet je er wel een kapje voor loshalen en de olie deels aflaten.
De SV650 wordt wel vaak verkozen boven de 1000. Lichter, makkelijker te smijten en wat speelser. Tevens een zuiniger, 1 op 20+ is te halen, de 1000 doet dat niet zo snel (geloof 1 op 16 eerder). Maar qua gevoel en keuze... dat kun je niet echt horen, dat moet je voelen. Ik kan het je niet uit ervaring vertellen eerlijk gezegd, de SV650 verveeld in ieder geval niet hier
OK, als 't zich voordoet en eenmaal gerepareerd is, dan ook geen andere problemen? Ik bedoel aangetaste rubbers o.i.d. door de gelekte benzine? Gele vlekken zijn permanent??Anyways. Benzinelekkage kun je zien aan gele vlekken aan de standaard kant van het blok en ruiken. Motor ruikt dan 'te rijk', maar dat is gewoon een benzinelek.
Wat is de eerste indicatie dat 't misgaat, en ben je dan nog op tijd? Ik bedoel, kun je 't horen, zien, ruiken, meten?Vliegwiel is of vervangen, of repareren met jb-weld. Je moet er wel op tijd bij zijn als het mis gaat of voordat het mis gaat.
Updates zijn er wel geweest, maar chassis technisch en blok technisch niet noemenswaardig. Google it if you're curious.
Nu al niet meer tevreden met de Monster?Vanmiddag even wezen kijken bij een fraaie, bijna smetteloze blauwe SV1000S uit 2003 (parallel import 2007), 2 eigenaren, met garantie t/m de zomer van 2021, 62.000km, Leovince SBK uitlaten, double bubble schermpje, valdoppen set en een grote beurt incl kleppen stellen. Starten en lopen, en wat een sound zeg! Donderdag proefritje maken....
Maar uh, even de roze bril af ... lijkt 3250,- EU een goede deal?
Ik vind de km stand eerlijk gezegd eigenlijk best hoog, maar moet ik me daar wel zorgen over maken?
En, zijn er specifieke issues waar ik op moet letten?
Monster blijft hoor....Nu al niet meer tevreden met de Monster?
Ja, als 't kan doe ik dat ook, gewoon allebei uitproberen. De 650 komt wel steeds duidelijker in beeld.....En lek even op de hydraulische koppeling van de sv1000.
Heb nog nooit van de bovenstaande problemen last gehad, maar wel eens dat de koppeling een beetje sponsig werd, cilinder en koppeling asje waren vuil van opspattend kettingvet.
Heb nu de gen 1 sv650, ook de gen 2 650 gehad en de 1000, moet zeggen met de 1000 moet je echt werken voor leuk bochten werk en motor voeld wat lomp aan, de 650 is een speel fiets, gooien smijten en vol gas de bocht uit.
Maar je zult zelf moeten beslissen wat je lekker vind rijden, als het mogenlijk is op bijde achter elkaar rijden en zelf bevinden.
Ja, als 't kan doe ik dat ook, gewoon allebei uitproberen. De 650 komt wel steeds duidelijker in beeld.....
Ik heb trouwens aan het grote tandwiel (achterwiel) gevoeld, kon het gewoon heen en weer (links/rechts) bewegen, hangt dat soms in een soort van rubberophanging of zo?
650 is prima voor in Nederland, kun je nog een beetje spelen zonder dat het pasje gelijk ingenomen wordt. In het buitenland is een 1000 natuurlijk wel leuk, kun je het vermogen ook daadwerkelijk gebruiken. Geen ervaring met de SV1000, wel met een FZS1000 maar dan had je wel altijd het gevoel dat de motor ietwat zwaar was (wat ook wel klopt). Je kunt er natuurlijk wel prima bochten mee maken maar het is niet zo flickable als een 600/650.
In de naaf zit een rubber demper om schokken tegen te gaan. Als er echt speling op zit moet die vervangen worden (of binnenband erbij in stoppen)
Bekijk bijlage 1566347
Als het mis gaat hoor je geluiden die er niet horen te zijn. Dan is het zaak om gelijk de koppeling in te doen en de killswitch te gebruiken.Wat is de eerste indicatie dat 't misgaat, en ben je dan nog op tijd? Ik bedoel, kun je 't horen, zien, ruiken, meten?
Wauw, wat een mooi ding zeg. PM sent!@dirkzelf , ze staat al klaar voor je
Bekijk bijlage 1566785
Als je meer wilt weten stuur maar even een pb'tje!
Geen spatbord verlenger erop?Nou die van mij staat er ook weer klaar voor. @Disaster-Master zijn uitspraken over mijn bike zullen binnenkort weer van toepassing zijn. Nieuw achterbandje gemonteerd en het kettingsmeersysteem dmv het handbediende pompje aangesloten. Carburateurheaters aangesloten en blanke delen voorzien van een laagje vaseline, dus gegarandeerde bagger over een paar maanden. De emmer sop en spons zullen pas ergens in mei weer gehanteerd gaan worden.
Het huidige voorwiel is nog voorzien van een pp3 die nog net niet ver genoeg op is. Zodra het echt winter wordt zal ie wel op zijn en gaat dit wiel plaatsmaken voor het wiel met winterband. Een gebruikte band, hij maar zal nog een klein wintertje meegaan.
hopelijk blijft de winter nog lang weg en komt de lente vroeg.
Bekijk bijlage 1566799Bekijk bijlage 1566800Bekijk bijlage 1566801