Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gister rondje lekdijk gedaan, maar eigenlijk is dat helemaal niet meer zo leuk in het weekend. Veel te druk met wandelaars en fietsers. Wel een leuke foto laten maken 8-)

SAVE_20210418_092146.jpg
 
Dat is ook de rede waarom ik haast nooit meer voor de fun rijd, druk en hoop gezijk altijd.
Ah das jammer. Hier in de regio zijn nog genoeg wegen waar ik me nog prima kan vermaken. Het scheelt ook dat ik onregelmatig werk waardoor ik overdag en doordeweeks lekker kan genieten van de Nederlandse wegen terwijl het merendeel aan het werk is.

Over het algemeen vermijd ik dan ook de populaire routes in de weekenden en bewaar ik die voor doordeweekse dagen.
 
Toffe foto 👍🏻 Welke Leovince demper heb je eronder? Led koplamp, linkje? ☺️
LeoVince Nero met carbon tip. Mooie uitlaat, met super geluid. De DB-Killer in de linkpijp heb ik verwijderd. Degene aan de uiteinde heb ik laten zitten. Zorgt voor een mooi, maar niet overdreven hard geluid.

Koplamp is van Ledperf; Rond LED-koplamp voor Suzuki SV 650 X - 5 jaar Garantie

Vergeet ook niet de behuizing met pas ringen te kopen: Rond zwarte koplamp voor led projector voor Suzuki SV 650 X

Dan kun je hem ook in je orginele koplamp behuizing monteren. Heb je enkel de 2 binnenste koplamp ringen nodig.

Ze staat ook op AliExpress, maar ik weet niet of de kwaliteit en pasvorm daarvan goed is.
 
LeoVince Nero met carbon tip. Mooie uitlaat, met super geluid. De DB-Killer in de linkpijp heb ik verwijderd. Degene aan de uiteinde heb ik laten zitten. Zorgt voor een mooi, maar niet overdreven hard geluid.

Koplamp is van Ledperf; Rond LED-koplamp voor Suzuki SV 650 X - 5 jaar Garantie

Vergeet ook niet de behuizing met pas ringen te kopen: Rond zwarte koplamp voor led projector voor Suzuki SV 650 X

Dan kun je hem ook in je orginele koplamp behuizing monteren. Heb je enkel de 2 binnenste koplamp ringen nodig.

Ze staat ook op AliExpress, maar ik weet niet of de kwaliteit en pasvorm daarvan goed is.
Dank je wel! Ik ga er eens naar kijken. Ali is leuk voor speeltjes, maar ik wil wel betrouwbare verlichting 😄
 
De populaire weggetjes zijn in t weekend niet te doen, gwn lekker door de week overdag doen(kan prima als student) en in t weekend de weggetjes tussen weilanden door etc
 
als er iets krom is zijn het de binnenpoten. Het kan ook zijn dat het niet recht in de kroonplaat zit. Even alle bouten lossen behalve die in de bovenste kroonplaat. Even flink inveren en heen en weer rossen zodat alles zich recht kan zetten en daarna weer op moment vastzetten. Dan zou het allemaal spanningsvrij en recht moeten zitten. Als er iets krom is zul je dat ook merken met insteken van de wielas in de linker onderpoot, die niet 'lekker tegenover' zit in dat geval.
U gaat door voor de koelkast :).
Wiel pas er nu veel beter in. Dank voor de tip.
 
Oké ga ik doen. Vandaag het deksel eraf gehaald, zag al meteen dat naast de O-ring er ook vloeibare pakking gebruikt is. Welke aanpak raden jullie aan? Ik heb al de pakking en vuiligheid van beide delen gehaald zodat ik langs beide kanten terug een schoon oppervlak heb. Ik ben misschien ook wel van plan om vloeibare pakking te gebruiken in combinatie met een nieuwe O-ring, om zeker te zijn dat alles goed afsluit.

Blijkbaar zijn de deksels ook van plastic en vervormen ze na een tijd waardoor er beide oppervlakken niet goed aansluiten op elkaar. Ik kan niet zeggen of mijn plastic carter van de koppeling vervormt is ja/nee. Wat doe ik best om zeker te zijn?

Eén van de plekken waar hij lekte, daar kwam de lak los (zoals op het motorblok), ik heb het oppervlak terug glad gemaakt met staalwol, is dit voldoende? Moet ik best alle lak wegschuren omdat er anders op microniveau relief blijft? Als ik met mijn vinger erover gaat voelt het wel glad aan.

Video:
7WdTA61.jpg

UwWmZli.jpg
 
De populaire weggetjes zijn in t weekend niet te doen, gwn lekker door de week overdag doen(kan prima als student) en in t weekend de weggetjes tussen weilanden door etc

Dat is waar. Is dat altijd zo geweest of is dit meer een corona ding?

Hoe dan ook - waar is het verder een beetje goed sturen rond Rotterdam?
 

Ook gaaf! Maar geen e keur en kwaliteit zal ook wel minder zijn gezien de prijs.
Heel veel mensen in Engeland rijden met delkevic. Schijnt echt dikke prima te zijn. Jammer van het e-keur inderdaad.

Ik rijd met Renegade en die heeft ook geen e-keur (ook geen killers trouwens, moet ik nog even naar kijken🤣)

Je kan natuurlijk altijd het uitlaatsysteem kopen en de dempers verkopen, andere dempers erop die wél een e-keur hebben.
 
Ik heb op die website een uitlaat van Takkoni gekocht. Dat heeft wel e-keur. Het geluid (zonder DB) is echt fenomenaal! Het is ook de best uitziende uitlaat voor de SV als je mij vraagt. Kortom ik ben er zeer tevreden over

IMG_20181023_141442_348.jpg
 
Oké ga ik doen. Vandaag het deksel eraf gehaald, zag al meteen dat naast de O-ring er ook vloeibare pakking gebruikt is. Welke aanpak raden jullie aan? Ik heb al de pakking en vuiligheid van beide delen gehaald zodat ik langs beide kanten terug een schoon oppervlak heb. Ik ben misschien ook wel van plan om vloeibare pakking te gebruiken in combinatie met een nieuwe O-ring, om zeker te zijn dat alles goed afsluit.

Blijkbaar zijn de deksels ook van plastic en vervormen ze na een tijd waardoor er beide oppervlakken niet goed aansluiten op elkaar. Ik kan niet zeggen of mijn plastic carter van de koppeling vervormt is ja/nee. Wat doe ik best om zeker te zijn?

Eén van de plekken waar hij lekte, daar kwam de lak los (zoals op het motorblok), ik heb het oppervlak terug glad gemaakt met staalwol, is dit voldoende? Moet ik best alle lak wegschuren omdat er anders op microniveau relief blijft? Als ik met mijn vinger erover gaat voelt het wel glad aan.

Video:
7WdTA61.jpg

UwWmZli.jpg
Als er vloeibare pakking tussen zit heeft deze al een keer eerder gelekt. Kan zijn dat je deksel dan ook een beetje krom is. Je kunt hem dan vlak schuren met een vel schuurpapier op een egale/ rechte tafel.

Check ook je koeling of je ventilator het wel doet en/of de sensor het wel doet. (Sensor is vaak kapot) Een overhit blok kan die vervorming van het deksel veroorzaken.
 
Als er vloeibare pakking tussen zit heeft deze al een keer eerder gelekt. Kan zijn dat je deksel dan ook een beetje krom is. Je kunt hem dan vlak schuren met een vel schuurpapier op een egale/ rechte tafel.

Check ook je koeling of je ventilator het wel doet en/of de sensor het wel doet. (Sensor is vaak kapot) Een overhit blok kan die vervorming van het deksel veroorzaken.
Bedankt voor je reactie. Ik vermoed idd ook dat het deksel krom is en al eens eerder gefixt is op lekken. Hoe pak ik dit best aan? Ik heb best bang om mijn deksel naar de haaien te werken. Ik heb geen zeer rechte tafel die ik kan gebruiken. Welk schuurpapier en hoeveel moet ik er af halen?

EDIT: is een plexiglas plaat voldoende recht als vlak om het deksel recht te schuren? Plexiglas helder 4 mm 50x50 cm | Plexiglas.nl | Plexiglas.nl

Heb jij een idee waar ik een nieuwe sensor kan kopen? De temperatuursensor van de koelvloeistof doet het wel nog gewoon.

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Ik vermoed idd ook dat het deksel krom is en al eens eerder gefixt is op lekken. Hoe pak ik dit best aan? Ik heb best bang om mijn deksel naar de haaien te werken. Ik heb geen zeer rechte tafel die ik kan gebruiken. Welk schuurpapier en hoeveel moet ik er af halen?

EDIT: is een plexiglas plaat voldoende recht als vlak om het deksel recht te schuren? Plexiglas helder 4 mm 50x50 cm | Plexiglas.nl | Plexiglas.nl

Heb jij een idee waar ik een nieuwe sensor kan kopen? De temperatuursensor van de koelvloeistof doet het wel nog gewoon.

Bedankt!
Ik zou een spiegel of een stuk gewoon glas pakken.
 
bij mijn eerste sv ook weleens gehad. Toen een nieuwe gekocht. Ik dacht ongeveer 80 euro.
Las ergens ook iets over het plaatsen van rubberen ringetjes bij de boutjes waardoor de deksel gelijkmatig geplaatst wordt. dat zou ook een optie kunnen zijn.
 
Gewoon netjes kruislings aandraaien komt het deksel er ook recht voor. M'n vriendin heeft afgelopen zomer de motor aan de kook gehad, omdat de sensor voor de Fan stuk ging. Idiot light in het dash zou aan moeten gaan bij 115 graden. Naast dat dat bizar hoog is, is deze dus ook kapot. _O- Anyways... Gevolg is dat het deksel nu krom/lek is door de warmte.

Korrel 200 en daarna korrel 400 is prima. Als je je hand eroverheen haalt moet het gewoon glad voelen. Idd een spiegel, plexiglas ect. Als het maar recht is.

Test voor je tempsensor: Laat je motor op een dag als deze 15-20 min stationair draaien. Als je fan niet aanslaat is er iets mis. fan slaat overigens aan op 95-97 graden. Check wel even met 5-10 minuten ofzo dat je radiator warm word. Blijft deze koud, is je thermostaat kapot...
 
Gewoon netjes kruislings aandraaien komt het deksel er ook recht voor. M'n vriendin heeft afgelopen zomer de motor aan de kook gehad, omdat de sensor voor de Fan stuk ging. Idiot light in het dash zou aan moeten gaan bij 115 graden. Naast dat dat bizar hoog is, is deze dus ook kapot. _O- Anyways... Gevolg is dat het deksel nu krom/lek is door de warmte.

Korrel 200 en daarna korrel 400 is prima. Als je je hand eroverheen haalt moet het gewoon glad voelen. Idd een spiegel, plexiglas ect. Als het maar recht is.

Test voor je tempsensor: Laat je motor op een dag als deze 15-20 min stationair draaien. Als je fan niet aanslaat is er iets mis. fan slaat overigens aan op 95-97 graden. Check wel even met 5-10 minuten ofzo dat je radiator warm word. Blijft deze koud, is je thermostaat kapot...
Oké, voor het schuren van het deksel; doe je dit volgens een bepaalde techniek of is heen en weer schuren voldoende? :)
 
Ik heb op die website een uitlaat van Takkoni gekocht. Dat heeft wel e-keur. Het geluid (zonder DB) is echt fenomenaal! Het is ook de best uitziende uitlaat voor de SV als je mij vraagt. Kortom ik ben er zeer tevreden over

Bekijk bijlage 1621256

Nice,

ik heb dezelfde pijp op mijn 1st gen. Kende het merk voor de rest niet, zat er al op. Klinkt een stuk beter dan de leovince op mijn 2nd gen. Stukje donkerder en ietsjes minder 'plofferig'. Echt een goed geluid. Wel iets luider dan de leovince ook. Ondanks dat beide e-keur en de db-killer er no in hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan