Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan zou de koppeling of drukveren nergens geen last van moeten/mogen hebben..
ja wellicht afstelling.. zal als ik thuis ben vrijdag/zaterdag even in mn haynes boek kijken.
 
Dan zou de koppeling of drukveren nergens geen last van moeten/mogen hebben..
ja wellicht afstelling.. zal als ik thuis ben vrijdag/zaterdag even in mn haynes boek kijken.
Ik las dat je 10 tot 15 MM speling moet hebben als je hem van onder afstelt. Wellicht heb ik daar niet goed gekeken.
Koppeling stelbout helemaal in, en onder afstellen op 10-15 mm spec met de kabel stellen van onder.
 
Ik blijf toch het probleem houden dat de motor ineens niet meer wil schakel lees pook vast.
Ik heb het vermoeden dat het door de procycle olie komt en dat de platen misschien gaan plakken oid?
Als ik dan even flink de koppeling laat knallen wil die weer schakelen.
Ik heb de koppeling nu 2 keer gesteld. boutje los shroefje in tot je iets voelt, kwart terug en klaar.
Nu lees ik dat meerdere mensen problemen hebben met schakelen met procycle olie.
Zou dit het euvel wel eens kunnen zijn?

Ik gebruik ook Procycle motorolie in mijn SV en heb geen problemen
 
Zojuist weer afgesteld in spec. Hij ramt weer lekker de versnelling in.
De fout die ik maakte was wat te weinig afstellen bij tandwiel. Dus daar tot 10-15 mm afgesteld op de hendel. En daarna de hendel afgesteld. Hoefde weinig aan te draaien bij de hendel
 
Laatst bewerkt:
Beste mede Suzuki rijders,

Ik heb een vraag waar ik niet uitkom. Gelet op de grote kennis en expertise hier, wil ik jullie hulp vragen.
Het koppelingsvloeistofreservoir heeft een heel klein scheurtje. Ik wil deze graag vervangen, echter kan ik het losse onderdeel niet vinden. Volgens mij heeft het reservoir zelf geen onderdeelnummer, terwijl deze wel demonteerbaar is van de houder.

Is er hier iemand die weet waar deze reservoirs nieuw te koop zijn? Of heeft iemand er nog 1 liggen in goede staat? Dan neem ik deze graag over!
Alvast bedankt voor het meedenken.
 

Bijlagen

  • Foto 2.png
    Foto 2.png
    460,7 KB · Weergaven: 18
Lijkt idd niet los leverbaar; ook de houder zelf heeft geen onderdeel nummer. Zou een tweedehandse complete set scoren bij een sloperij.
 
Woesthoff gebeld, maar heeft niets liggen. Dank voor de tip Joram.

Complete set is inderdaad plan B, maar ook direct €100+. Zonde van het geld als de rest gewoon nog goed is. Hopen dat hier iemand nog wat heeft liggen, anders idd volledig vervangen.
 
Boonstra.. ? De filter functie op de site is niet zo denderend en ook niet per bouwjaar consequent dus beste misschien ff bellen.
 
Even iets anders. Ik weet niet waar het scheurtje zit, maar is het niet de lijmen en/of aan de binnenzijde te vullen met epoxylijm?
 
Wel verdomd goed schoonmaken, want je wil niet dat zo'n lijmpropje loskomt en tussen je koppelingshendel en je koppeling ergens een nieuw nestje vindt :X
 
Uiteraard. Het ding eerst heel goed schoonmaken met warm water en zeep, daarna goed drogen en HEEL KORT met aceton ontvetten en laten drogen. Voordeel is dat aceton ook het laatste water verwijdert. Even kort drogen met een haarföhn en dan lijmen. Als het mogelijk is de spleet een beetje opentrekken voorzichtig zodat de lijm er een beetje tussenvloeit en van de overmaat een ‘rupsje’ leggen aan de binnenkant van het reservoir. Dan zie je er aan de buitenkant ook nog eens niets van.
 
Uiteraard. Het ding eerst heel goed schoonmaken met warm water en zeep, daarna goed drogen en HEEL KORT met aceton ontvetten en laten drogen. Voordeel is dat aceton ook het laatste water verwijdert. Even kort drogen met een haarföhn en dan lijmen. Als het mogelijk is de spleet een beetje opentrekken voorzichtig zodat de lijm er een beetje tussenvloeit en van de overmaat een ‘rupsje’ leggen aan de binnenkant van het reservoir. Dan zie je er aan de buitenkant ook nog eens niets van.
Wanneer heb jij voor het laatst eens -echt- goed naar andermans koppelingsreservoir gekeken..? :YY
 
Hoezo? Gaat dat niet werken. Ik heb nog nooit een koppelingsreservoir gezien. Veel te modern ;) , maar is toch hetzelfde als een remvloeistofreservoir? Een beetje afhankelijk van de schade moet dat te lijmen zijn. Zeker als het niet ‘dragend’ is. Als dat wel is of als het helemaal aan het verpulveren is heeft het niet veel zin meer, maar op de foto zag het er nog wel netjes uit.
 
Nee, je hebt helemaal gelijk. Ik maakte (probeerde.. -O-) een grap te maken over het doen van moeite om het reservoir er strak uit te laten zien.

De aanpak die je voorstelt lijkt me een prima oplossing!
 
Kun je er niet gewoon een aftermarket reservoir opzetten? Ik zat er zelf ook aan te denken om er ooit zon smokey op te gooien.
 
Naïef dat ik uitging dat een website compleet was. Maandag bel ik Boonstra even!

Liefst ga ik terug naar origineel. Rare kronkel in m’n hoofd, maar vindt dat een lekker idee. Ik ben niet super technisch, dus als ik dingen niet goed verwoord: excuses.
Dit reservoir klem je als het ware over de opening. Vervolgens borg je hem met een schroefje zodat ie geen kant op kan gaan. Schroefje zit in het reservoir. Vervangen voor een aftermarket is denk ik niet eenvoudig. Los van het ontbreken van een beugeltje zorgt het originele reservoir voor afdichten van het systeem. Misschien een goed plan D :-)
Lijmen had ik nog niet over nagedacht, is ook een goed idee. Heb een redelijk idee waar het scheurtje zit, reservoir zelf is verder nog in prima staat. Ik ga mij even inlezen op epoxylijm. Goede suggestie en dank voor het stappenplan. Leuk om te zien hoe jullie meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan