Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Is zo’n vulplaatje ook te koop dan? Is het dan netter?

4468090F-059A-4267-AA59-6FF07AFCE337.jpeg

Vs (spuiten kan altijd nog)

6884413A-D734-492D-9F6F-F39B3119072E.jpeg
 
Niet veel mooier, dus je hebt het op zich perfect gedaan. Gewoon niet mijn smaak. Ik vind het standaard wiel al prachtig.
 
Nee ik vind dat met dat originele (?) plaatje iig ook niets.. titanium wielbouten.. zijn er in tig kleuren waaronder zwart.. of van die 6 kant dopjes. Die zitten op de skoda hiero ook. Die zijn er ook in hoogglans. Ik moet er trouwens nog een paar ergens vandaan zoeken want ik ben er 2 kwijt.. ik vermoed gejat… B|

hoeveel mm zijn die moeren in doorsnede?
 
Nee ik vind dat met dat originele (?) plaatje iig ook niets.. titanium wielbouten.. zijn er in tig kleuren waaronder zwart.. of van die 6 kant dopjes. Die zitten op de skoda hiero ook. Die zijn er ook in hoogglans. Ik moet er trouwens nog een paar ergens vandaan zoeken want ik ben er 2 kwijt.. ik vermoed gejat… B|

hoeveel mm zijn die moeren in doorsnede?

Ow? Had je reserve bouten dan die je kwijt bent?

Ik lees: 12mm 1.5 thread pitch (~38mm lang), BALL end (also sometimes called Acorn end) NOT Cone end.
 
Nee ben geen bouten kwijt, maar afdekdopjes die over de bouten heen gaan. Die zijn denk ik gewoon van mn wielen gejat want ik ben er nog nooit 1 kwijt geraakt in al die jaren met 2x wielen wisselen per jaar.. en dan ook nig van 2 verschillende wielen… :? B|

Jouw 12mm zal de draaddikte zijn. Meet anders met de schuifmaat de kop van de bout op.
Die van mij zijn dacht ik 17mm. Wellicht zelfde maat..?
 

Bijlagen

  • 1651694407629.jpeg
    1651694407629.jpeg
    32,8 KB · Weergaven: 6
  • 1651694472659.jpeg
    1651694472659.jpeg
    185,9 KB · Weergaven: 6
Ah je bedoelt de wheel caps! Dan moet ik idd even de buitenmaat opmeten. Ga ik vanavond of morgen eens doen.

Ben er bij de auto ook kwijt... Maar dat was omdat ik eerst niet in de gaten had dat er kunstof doppen op zaten en ik dus een dop sleutel erop had gezet 😅
 
Ik ervaar er geen problemen mee. Dit is toch een standaard pookje? In ieder geval voor de gen2.
 
Klapt om bij crash en breekt hierdoor niet af waardoor je nog kunt schakelen als de koppeling ook nog te bedienen is? Handig!!
 
Laatst bewerkt:
Geeft er iemand ervaring met het achteraf inbouwen van ABS op een SFV650? Weet dat ze optioneel geleverd zijn met ABS, echter heb ik bij aanschaf daar niet op gelet.
 
Dat gaat zeer lastig worden. Abs pomp, remleidingen links rechts vanaf het frame.. en dan de sensoren nabij het wiel voor en achter. Dan de sensor ring de wielen. De km teller ivm storings/indicatie lampje. Maar ook de ecu moet vervangen. Je zit her en der met de kabelboom met stekkers die dan ontbreken.. dus tjaa.. ik zou t idee laten varen.. word bovenal ook een erg kostbare onderneming..

Ik denk als je echt abs wil dat t zinvoller is om de fiets in te ruilen voor een model mét.
 
Ik moest even opzoeken wat de SFV650 is. De reactie van @Disaster-Master is uiterst mild toen ik zag waar ik op uitkwam. ☀️Bijzonder dat die überhaupt zonder ABS is geleverd. De laatste modellen 2nd gen SV kwamen niet meer zonder.
 
Bedankt heren voor de snelle reactie! Als ik het zo hoor gaat het hem niet worden. Misschien dat ik hem verkoop en een fiets aanschaf met ABS. Hoewel deze fiets wel erg lekker rijdt...
 
Zou je voor alleen het niet hebben van ABS de motor wegdoen? Hele volksstammen rijden zonder. Van al mijn gekentekende gekentekende voertuigen maar 1 met (uitgeschakeld) ABS
 
Ik zou persoonlijk gezien dan, die motor niet verkopen omdat ie geen ABS heeft. Ik heb makkelijk praten, heb nog nooit een motor met ABS gehad.
Als ie gewoon lekker rijd, zou ik hem gewoon houden als ik jou was.
 
Ik moest even opzoeken wat de SFV650 is. De reactie van @Disaster-Master is uiterst mild toen ik zag waar ik op uitkwam. ☀️Bijzonder dat die überhaupt zonder ABS is geleverd. De laatste modellen 2nd gen SV kwamen niet meer zonder.
Mijn motor komt uit 2010, gen2 en heeft toch echt geen ABS aan boord.

Overigens wel ingevoerd. Wellicht dat de regels in DL anders waren?
 
Dat is toch vrij laat. Ik weet niet in welk jaar ABS verplicht werd, maar kan me niet voorstellen dag dit na 2010 is geweest. Ik denk dat Google het wel weet. Ik zoek ‘m even op.

Het blijkt pas sinds 2016 verplicht. Pas heel kort dus. Ik dacht echt dat het al veel langer was.
 
Honderden levens per jaar!!?
Dat zal dan voor de hele EUROPESE UNIE gelden waarschijnlijk. Los hiervan gebeuren de meeste dodelijke ongevallen niet door klunzig remmen door de tweewielerbdstuurder, maar door onoplettendheid van een bestuurder van een groter voertuig. In beide gevallen m/v
33201D58-99D3-4080-9CAA-E055613F47F9.png
 
Als dat bericht idd uit 2016 is en dan dus 5 jaar later; dan geld de regel sinds 2021.. de verplichting dan.. in 2009 toen ik mijn SV kocht was er ook de keuze met of zonder ABS...

De ADV heeft igg wel keurig ABS :Y :t
Mijn snorbrom had idd geen ABS.. die was van 2014.. maar als ik nu even kijk bij SYM (europees marktleider) dan zijn de huidige 50cc modellen niet voorzien van ABS.. dus die regelgeving zal er wel nog niet doorheen zijn gok ik..

Edit; nou. zeker niet blijkbaar. want ik klik dat bericht aan: ANP/Redactie 05-12-11, 17:23 Laatste update: 30-08-16, 21:11

Dus hoe google aan de datum van 2016 komt???
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan