Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Tijdje stil geweest vanwege feest hierzo; wij worden papa en mama!Bekijk bijlage 1768646

Als ik het zo bekijk, pas ik m'n pak al bijna niet meer, dus gok zo dat 3 juli m'n pak echt een maatje te klein zal zijn🙃 ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier op de meet!❤️
Gefeliciteerd!

Iemand een idee waar je bagagerekken (inclusief zij en topkoffer kunt kopen)? Dus geen universeel product maar motor specifiek (SV1000S 2007).
Ik zou de set van SW Motech kopen, die is redelijk onzichtbaar wanneer je de zijrekken verwijderd. Is wel het beste met het originele achterspatbord.
Zit op mijn 1000 overigens. Het topkofferrekje zit op mijn 650.
Gewicht niet te veel bovenop doen, dat spul daar is allemaal aluminium.
 
Laatst bewerkt:
Hepco en becker is degelijk staal. In elk geval welvend dragers voor de sv650
 
Hepco en becker is degelijk staal. In elk geval welvend dragers voor de sv650
SW Motech is het topkofferplaatje (Alu-Rack) van dik aluminium, daarnaast zit hij vast aan de achterkant van het subframe met 4 bouten. Ik vind het ding erg subtiel en mooi. Maar, als je graag véél in je topkoffer doet (ik niet), wil je er misschien liever één hebben die ook een bevestiging heeft richting de passagiersteunen.
Ik heb best veel km's gereden met deze alu racks, op zich zijn ze best stevig. Ik rijd altijd met topkoffer en vaak met laptop erin.

Het quick lock zijkofferrek van SW Motech is wel volledig staal. Geniaal ding als je het mij vraagt. Ik heb momenteel er een adaptersetje en koffers van Hepco en Becker op zitten.

Heb op mijn curvy SV een Hepco Becker topkofferrek met SW Motech zijkofferrek gehad. Paste eigenlijk net niet samen, moest geforceerd worden. :-/
 
Aan de achterband te zien heeft hij in ieder geval een lekkere burnout gedaan. Dus ik gok dat hij zich een beetje heeft misdragen op de openbare weg.
image.jpg
 
Dit valt nog wel mee toch? Hier raak je je motor toch niet voor kwijt? :?
 
Zal of criminelen activiteiten op zn kerfstok hebben of belastingschulden..
 
Blijkbaar niet iemand van hier, of alle laptops en telefoons moeten ook in beslag zijn genomen 😁
 
Op moment van schrijven onderweg vanuit Italië naar NL. Na een lang weekend scheuren in de Dolomieten.
De bekende passen mochten uiteraard niet ontbreken(Timmelsjoch en Stelvio)

Maar wat een prachtig gebied om te rijden 😃 vele mooie wegen en uitzichten. En de SV wat een leuke fiets om daar door de bochten te wringen. Na vier dagen tot het gaatje gaan heeft hij komende week even rust,😅
 

Bijlagen

  • IMG20220606153354.jpg
    IMG20220606153354.jpg
    465,3 KB · Weergaven: 26
  • IMG20220606132756.jpg
    IMG20220606132756.jpg
    242 KB · Weergaven: 27
  • IMG20220606130844.jpg
    IMG20220606130844.jpg
    697,8 KB · Weergaven: 27
  • IMG20220605214520.jpg
    IMG20220605214520.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 27
  • IMG20220604135558.jpg
    IMG20220604135558.jpg
    265,3 KB · Weergaven: 24
  • IMG20220606130825.jpg
    IMG20220606130825.jpg
    652,6 KB · Weergaven: 25
  • IMG20220606130752.jpg
    IMG20220606130752.jpg
    425,8 KB · Weergaven: 25
  • IMG20220604150144.jpg
    IMG20220604150144.jpg
    485,1 KB · Weergaven: 25
  • IMG20220604135558.jpg
    IMG20220604135558.jpg
    265,3 KB · Weergaven: 28
  • IMG20220604123046.jpg
    IMG20220604123046.jpg
    249,9 KB · Weergaven: 27
Goeden avond dames en heren . Ik bezit nu een aprillia shiver 750 maar denk eraan om deze inte ruilen op een suzuki sv 650n , na 3 jaar lijkt de shiver toch niet mijn motor te zijn. Het lijkt wel of ik er bang voor ben terwijl er nooit echt iets mee is gebeurd (een keer stil staand laten vallen maar dat gebeurd iedereen wel eens) ; ) . Hierdoor rijdt ik bijna nooit meer , ik vind het zonden van de motor en het geld om hem maar stof laten te verzamelen , dus ik wou een goedkopen motor om wat mee rond te tuffen en hopelijk weer het plezier terug te vinden dus kwam ik bij de sv 650 uit , ik heb wel eens op de sv van een collega gereden en die beviel me wel alleen was dat een injectie , en de meeste die ik voorbij zie komen is allemaal caberateur , dus mijn vragen lopen de sv's met caberateur goed , zijn ze moelijk te onderhouden , na wat voor een km stand zijn ze niet meer de moeite waard om te kijken , en zijn er dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf, en wat ie gemiddeld verbruikt

Alvast bedankt vriendelijke groet kevin
 
Laatst bewerkt:
Goeden avond dames en heren . Ik bezit nu een aprillia shiver 750 maar denk eraan om deze inte ruilen op een suzuki sv 650n , na 3 jaar lijkt de shiver toch niet mijn motor te zijn. Het lijkt wel of ik er bang voor ben terwijl er nooit echt iets mee is gebeurd (een keer stil staand laten vallen maar dat gebeurd iedereen wel eens) ; ) . Hierdoor rijdt ik bijna nooit meer , ik vind het zonden van de motor en het geld om hem maar stof laten te verzamelen , dus ik wou een goedkopen motor om wat mee rond te tuffen en hopelijk weer het plezier terug te vinden dus kwam ik bij de sv 650 uit , ik heb wel eens op de sv van een collega gereden en die beviel me wel alleen was dat een injectie , en de meeste die ik voorbij zie komen is allemaal caberateur , dus mijn vragen lopen de sv's met caberateur goed , zijn ze moelijk te onderhouden , na wat voor een km stand zijn ze niet meer de moeite waard om te kijken , en zijn er dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf, en wat ie gemiddeld verbruikt

Alvast bedankt vriendelijke groet kevin
Ruilen?:)*D:P

Ik ben opzoek naar een iets meer oempf, ofterwel meer power want kwam er afgelopen week achter dat is soms harder wil dan de SV aan kan8)7
 
Goeden avond dames en heren . Ik bezit nu een aprillia shiver 750 maar denk eraan om deze inte ruilen op een suzuki sv 650n , na 3 jaar lijkt de shiver toch niet mijn motor te zijn. Het lijkt wel of ik er bang voor ben terwijl er nooit echt iets mee is gebeurd (een keer stil staand laten vallen maar dat gebeurd iedereen wel eens) ; ) . Hierdoor rijdt ik bijna nooit meer , ik vind het zonden van de motor en het geld om hem maar stof laten te verzamelen , dus ik wou een goedkopen motor om wat mee rond te tuffen en hopelijk weer het plezier terug te vinden dus kwam ik bij de sv 650 uit , ik heb wel eens op de sv van een collega gereden en die beviel me wel alleen was dat een injectie , en de meeste die ik voorbij zie komen is allemaal caberateur , dus mijn vragen lopen de sv's met caberateur goed , zijn ze moelijk te onderhouden , na wat voor een km stand zijn ze niet meer de moeite waard om te kijken , en zijn er dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf, en wat ie gemiddeld verbruikt

Alvast bedankt vriendelijke groet kevin
In principe zijn de gen1's prima motoren, als ze goed onderhoud hebben gehad en er is niet gek (aka wheelies) mee gedaan is kunnen ze prima 100.000 lopen.
Ze hebben natuurlijk allemaal (ook gen2) kwaaltjes zoals elke motor dat wel heeft, maar die zijn prima op te lossen.

Ik ben van gen 1(carb) overgestapt op gen 2 (injectie) B1320778-A803-4599-B36F-C4081C491E6D.jpeg8F097B7D-C698-4A31-A28A-C4CD8ED38DC3.jpeg

Puur omdat ik een beetje uitgekeken was op de looks hoor..😬😬
 
Goeden avond dames en heren . Ik bezit nu een aprillia shiver 750 maar denk eraan om deze inte ruilen op een suzuki sv 650n , na 3 jaar lijkt de shiver toch niet mijn motor te zijn. Het lijkt wel of ik er bang voor ben terwijl er nooit echt iets mee is gebeurd (een keer stil staand laten vallen maar dat gebeurd iedereen wel eens) ; ) . Hierdoor rijdt ik bijna nooit meer , ik vind het zonden van de motor en het geld om hem maar stof laten te verzamelen , dus ik wou een goedkopen motor om wat mee rond te tuffen en hopelijk weer het plezier terug te vinden dus kwam ik bij de sv 650 uit , ik heb wel eens op de sv van een collega gereden en die beviel me wel alleen was dat een injectie , en de meeste die ik voorbij zie komen is allemaal caberateur , dus mijn vragen lopen de sv's met caberateur goed , zijn ze moelijk te onderhouden , na wat voor een km stand zijn ze niet meer de moeite waard om te kijken , en zijn er dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf, en wat ie gemiddeld verbruikt

Alvast bedankt vriendelijke groet kevin

Van de gen1 is vooral het motorblok een aandachtspunt. Big end lagers enzo willen kapot gaan als er niet goed voor de motor wordt gezorgd. Dit is voornamelijk door te weinig olie (spat smering) of wheelies (waarbij de Sv geen olie meer krijgt).

Ofwel goed op het oliepeil letten. :Y
 
In principe zijn de gen1's prima motoren, als ze goed onderhoud hebben gehad en er is niet gek (aka wheelies) mee gedaan is kunnen ze prima 100.000 lopen.
Ze hebben natuurlijk allemaal (ook gen2) kwaaltjes zoals elke motor dat wel heeft, maar die zijn prima op te lossen.

Ik ben van gen 1(carb) overgestapt op gen 2 (injectie) Bekijk bijlage 1769616Bekijk bijlage 1769618

Puur omdat ik een beetje uitgekeken was op de looks hoor..😬😬
Zo’n bijzondere, unieke curvy en dan toch uitgekeken op de looks?? Een standaard grijze pointy waar er tig van rondrijden is toch niet mooier dan jouw curvy-special….
 
Ruilen?:)*D:P

Ik ben opzoek naar een iets meer oempf, ofterwel meer power want kwam er afgelopen week achter dat is soms harder wil dan de SV aan kan8)7
🤣🤣 Volgens mij loopt de shiver niet veel harder 220 . en ik moet erbij zeggen hij is aan de zware kant met z'n 225 kilo ,maar als je interesse hebt dan kunnen we gerust een keer praten . Ik wou hem voornamelijk in ruilen omdat ik geen zin had in die hele verkoop zeik (laagste prijs , zeggen dat ze langs komen maar vervolgens niet op komen dagen , of komen en dan maar de helft van het geld hebben ) ik heb niet de beste ervaringen als het aankomt bij motoren verkopen
 
Ja nee klopt.. maar was de 'bumble bee' look een beetje zat, was opzoek naar een moderner model😬
Uniek was ie zeker en was er ook trots op hoor❤️
Ik rij geen sport meer omdat ik dan vaak last van mn knie krijg na een uurtje rijden maar die oude ziet er prachtig uit ( nieuwe natuurlijk ook ) 😅
 
Ik ben ook overgestapt van gen
Goeden avond dames en heren . Ik bezit nu een aprillia shiver 750 maar denk eraan om deze inte ruilen op een suzuki sv 650n , na 3 jaar lijkt de shiver toch niet mijn motor te zijn. Het lijkt wel of ik er bang voor ben terwijl er nooit echt iets mee is gebeurd (een keer stil staand laten vallen maar dat gebeurd iedereen wel eens) ; ) . Hierdoor rijdt ik bijna nooit meer , ik vind het zonden van de motor en het geld om hem maar stof laten te verzamelen , dus ik wou een goedkopen motor om wat mee rond te tuffen en hopelijk weer het plezier terug te vinden dus kwam ik bij de sv 650 uit , ik heb wel eens op de sv van een collega gereden en die beviel me wel alleen was dat een injectie , en de meeste die ik voorbij zie komen is allemaal caberateur , dus mijn vragen lopen de sv's met caberateur goed , zijn ze moelijk te onderhouden , na wat voor een km stand zijn ze niet meer de moeite waard om te kijken , en zijn er dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf, en wat ie gemiddeld verbruikt

Alvast bedankt vriendelijke groet kevin
Als eerste: je zou kunnen overwegen een bochten/circuittraining te doen met je Aprilia.

De carb versie is op zich prima, alleen inmiddels simpelweg oud aan het worden. Daarom kun je, als het nog niet is gedaan, revisies aan van alles en nog wat incl de carb zelf verwachten.
Ik zou zelf nu nooit meer een carb fiets kopen, omdat dat toch net gevoeliger is als injectie. Injectie is na een winter starten en lopen, carb wilde bij mij nog wel eens moeilijk starten na de winter.
Als je doorrijdt in de winter, kun je ook last krijgen van bevroren carbs (kan in koudere klimaten ook in de zomer gebeuren).

Ik heb een zelfde overstap gedaan als Frances, heb inmiddels sinds september een 2e gen SV650S naast mijn SV1000S. Goedkoop beestje uitgezocht om buiten te stallen en op het circuit uit te wringen. Heb een ex-pekelfiets gekocht van iemand met bij aanschaf rond de 60k op de teller.
Eigenlijk weinig problemen mee gehad (behalve wat pekel-gerelateerd gezeur). Er is wel iets geks dat hij niet altijd in zijn 1 wil starten (met koppeling in natuurlijk). In neutraal start hij wel altijd, heb er dus ook nog niet verder naar gekeken.

Brandstofverbruik van deze injectie-650 uit 2007 (met twin spark) was standaard (is hij niet meer nu) erg goed. 1 op 23 was makkelijk haalbaar als je niet continu in de toerenbegrenzer hangt. Carb was ook wel goed, iets slechter als deze twin spark.

Ik heb wel eens eerder gepost naar waar ik naar kijk als ik naar een SV kijk (heb er inmiddels 3 gekocht). Dat staat een stukje terug.
Vanaf welke km-stand het niet meer interessant is, hangt ook af van de onderhoudsstaat, prijs en hoe handig je zelf bent. Je kunt ook een wrak kopen met toch weinig km's erop.
Ogen open dus! Eventueel iemand meenemen met verstand ervan.
 
Zo’n bijzondere, unieke curvy en dan toch uitgekeken op de looks?? Een standaard grijze pointy waar er tig van rondrijden is toch niet mooier dan jouw curvy-special….
Zou zo graag een curvy 1000 willen, maar wat bedenkingen bij een TL....
Voorlopig maar met een Italiaan op pad.
 
Zijn er hier meer die een tanktas van SW Motech hebben? Ik ben wel toe aan een nieuwe en vind die dingen wel erg tof. Alleen, ik had een model van Oxford en die was (van binnen) groot. Wat daar allemaal wel niet in paste.... :) In de motorzaak heb ik niet alle modellen kunnen bekijken, maar de 'City' valt al af, kan volgens mij geen schoen in en dat is voor regelmatig woon-werk wel een vereiste. Of zijn er beter passende tanktassen voor de SV inmiddels op de markt?
 
Zijn er hier meer die een tanktas van SW Motech hebben? Ik ben wel toe aan een nieuwe en vind die dingen wel erg tof. Alleen, ik had een model van Oxford en die was (van binnen) groot. Wat daar allemaal wel niet in paste.... :) In de motorzaak heb ik niet alle modellen kunnen bekijken, maar de 'City' valt al af, kan volgens mij geen schoen in en dat is voor regelmatig woon-werk wel een vereiste. Of zijn er beter passende tanktassen voor de SV inmiddels op de markt?
Ik hoop dat je een kleine schoenmaat hebt?! Ik vind alles behalve de kleinere tanktassen vervelend, helemaal icm clipons.
Ik gebruik momenteel op de 1000 de enige waterdichte die ze hebben, Yukon 90 als ik het goed zeg. Daar passen mijn maat 36 gympjes wel in, maar niet veel groter.
Heeft SW Motech de maten niet op hun site?

Anders ff een motorzaak/webwinkel met het juiste assortiment laten meten?
 
Ik heb een SW Motech tasje voor achterop. Kwaliteit is heel goed, en zit niet in de weg. Een tanktas vind ik zelf niet zo fijn.
Mijn maat 43 sneakers passen er goed in. Als je meer ruimte nodig hebt kun je een ritsje losmaken en dan wordt hij 2 x zo hoog.

Nadeel is wel, dat als je hem wilt plaatsen of verwijderen, dat je je zadel los moet halen. Ik heb hem er niet permanent op zitten, alleen als ik een tripje maak waarbij ik bijvoorbeeld schoenen, lunch, fotocamera etc... mee wil nemen.

WhatsApp Image 2022-06-10 at 11.54.07 AM.jpeg
 
Ik heb een SW Motech tasje voor achterop. Kwaliteit is heel goed, en zit niet in de weg. Een tanktas vind ik zelf niet zo fijn.
Mijn maat 43 sneakers passen er goed in. Als je meer ruimte nodig hebt kun je een ritsje losmaken en dan wordt hij 2 x zo hoog.

Nadeel is wel, dat als je hem wilt plaatsen of verwijderen, dat je je zadel los moet halen. Ik heb hem er niet permanent op zitten, alleen als ik een tripje maak waarbij ik bijvoorbeeld schoenen, lunch, fotocamera etc... mee wil nemen.

Bekijk bijlage 1770219
Hangt jou radiateur nou zo scheef of wordt dat vertekend door je stuur positie :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan