Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Dan nog geen zorgen over maken. Gewoon even bijhouden hoeveel er verbruikt wordt op 5 dkm of zo. Dan heb je het enigszins betrouwbaar.
 
Klepspeling in orde? Je kan ff compressie meten (ff de brandstoftoevoer onderbreken en met dan met gas vol open testen) ook kun je de carter ventilatie ff loskoppelen, deze dichthouden met je duim bij draaiende motor.. als er dan flink wat druk op bouwt dan weet je dat je blow-by langs je zuigerveren heb..

Flink rigoreuzer; blok eruit en dan cilinderkop demonteren, en dan beide koppen schoonmaken, ontdoen van kool etc, droog blazen.. dan neerzetten op een keukenpapiertje en een badje diesel bovenop de kleppen zetten.. als je kleppen lekken drupt het er onderlangs uit.. nachtje laten staan.. en als het héél langzaam lekt dan zie je sporen ervan op je keukenpapier terug van het opdrogen..
je kunt ook nog olie of diesel op de zuigers zetten, kijken of het er langs lekt, zuigers dan wel om en om verticaal testen..
 
Dat kan.. geef alleen maar de opties aan hoe er achter te komen waar dat olieverbruik door kan komen..
 
Klopt… weinig tijd en mogelijkheden… ben wel opzoek naar een huis met garage maar de woningmarkt is verschrikkelijk.

Vandaar dat ik ‘m voor nu in elkaar wil zetten en dan toch nog wil wegbrengen.
 
PXL_20231226_074129023.jpg
PXL_20231226_074200693.jpg

Beste SV650 rijders,

Ik ben ondertussen al een poosje SV650-loos (1ste generatie), maar na de opruiming van mijn schuur kwam ik nog wat onderdelen tegen:
Tank stand
Carb revisie set 2x
Olie filter

Mocht 1 van jullie interesse hebben dan hoor ik het graag.
Voor een klein bedrag over te nemen, is immers zonde om weg te gooien.

Met vriendelijke groet,
Martijn
 
Ook dit komt altijd op. In welke plaats woon je? Mag ook in PB
 
Mooi.. leuke klusjes zo voor als je er niet mee rijd?
Destijds op mijn SV in de parkeergarage (toenmalige woonflat) de uitlaten vervangen voor een vol systeem.. toch heeeeel even starten dan zonder buiswerk erop.. nou.. jonge.. ik kan je zege.. echt: wat een ehh.. hoe zeg ik dat netjes..? lawaai ? :+
 
Mooi.. leuke klusjes zo voor als je er niet mee rijd?
Destijds op mijn SV in de parkeergarage (toenmalige woonflat) de uitlaten vervangen voor een vol systeem.. toch heeeeel even starten dan zonder buiswerk erop.. nou.. jonge.. ik kan je zege.. echt: wat een ehh.. hoe zeg ik dat netjes..? lawaai ? :+
Heerlijk :Y
 
Mooi.. leuke klusjes zo voor als je er niet mee rijd?
Destijds op mijn SV in de parkeergarage (toenmalige woonflat) de uitlaten vervangen voor een vol systeem.. toch heeeeel even starten dan zonder buiswerk erop.. nou.. jonge.. ik kan je zege.. echt: wat een ehh.. hoe zeg ik dat netjes..? lawaai ? :+

De klusjes zelf zijn idd niet erg! Alleen die lambda is klote zeg. Heb nu wel een dop en wacht nog op een brander. Dempers overigens nog niet kunnen proberen want de koppeling moet ook nog terug. Dynamo zit al wel weer dicht.
 
Laatst bewerkt:
Dit ie zo vast gerot dan..?
Ken je nie beter een inductie verwarmer regele..? Lenen hure..? Want met de brander kans dat je de bedrading sloopt en krijg je een FI code te zien. Of ga je hem sowiewo vervangen..?

Voor lambda’s hebbie een speciale dop. Ik heb er 1 deatijds voor de skoda gekocht. Geen idee of daar verschillende maten in zijn.. (vast wel weer..) Soort open ringsleutel idee met een stuk star 3/4 inch opname.
 
Dit ie zo vast gerot dan..?
Ken je nie beter een inductie verwarmer regele..? Lenen hure..? Want met de brander kans dat je de bedrading sloopt en krijg je een FI code te zien. Of ga je hem sowiewo vervangen..?

Voor lambda’s hebbie een speciale dop. Ik heb er 1 deatijds voor de skoda gekocht. Geen idee of daar verschillende maten in zijn.. (vast wel weer..) Soort open ringsleutel idee met een stuk star 3/4 inch opname.

Ja die zit vaster dan vast in het middenstuk van Laser. En die dop heb ik dus nu! Ik ga eerst dat proberen en anders voorzichtig met de brander. En mocht het uiteindelijk niet lukken dan koop ik wel een andere.

IMG_1445.jpeg
 
Ja.. maar die dingen zitten echt vaak mega vast.. maar slagmoersleutel wil ondanks dat het een krachtig ding is soms iets niet los krijgen.

Zet er een 2 meter buis over je wringijzer. Dan komt ie wel los.
 
Mooi. het mag allemaal wel een keertje een polijstmachine van dichtbij zien ;)
 
Ik heb de einddemper ooit een keer gedaan omdat jij er een opmerking over maakt.
Vers gemonteerd zag ie er netjes uit, maar inmiddels begraven onder een dikke laag aangekoekt zand en straatvuil.
In tegen stelling tot de achterketting is de uitlaatdemper niet zelfreinigend :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan