Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

30-40 dkm? zoiets? maar het is helemaal afhankelijke van hoe je de motor gebruikt. Ik doe relatief veel WW verkeer en ondanks zoveel mogelijk binnendoor slijt de boel bij mij niet snel. Bij lekker buiten spelen/circuit/vakantie/bergen etc slijt het echt wel sneller. 10 dkm klinkt mij erg kort, maar zeker niet onmogelijk. Weet je zeker dat de remmen (zuigers en pinnen) lekker soepel gaan en er geen blok blijft aanlopen? Het geluid van staal op staal klinkt inderdaad niet als muziek in de oren. De schijf kan er allicht wat beschadigd door zijn geraakt, maar tenzij enorme diepe groeven erin zou ik 'm er niet door vervangen.
 
Ik rem op zich best flink, maar lijkt me niet zo hard alsof ik op een circuit rijdt elke dag. 10K klinkt inderdaad erg snel. Maar goed, als ze op zijn zijn ze op.
 
Ik zou dan niet voor handvat verwarming gaan maar voor verwarmde handschoenen. Anders hebben de kou nog op de buitenkant van je handen en wordt het dus nog niet behaaglijk. Ik zelf heb een set gerbing handschoenen die ik op de accu kan aansluiten. Mogelijkheid is ook een losse kleine accu in de jas
 
Ik heb ze ook. Op 15 Volt heerlijk. Op 12 mwa. Op de accu’s nog iets koeler.
 
Iemand ervaring met zo'n goedkope gear indicator van ome ali? Ik heb er eentje besteld en inmiddels ontvangen, moet op de diagnose stekker worden aangesloten, maar er gebeurt bar weinig. Lees: hij gaat uberhaupt niet aan. Niet onwaarschijnlijk dat het ding al kapot is, maar misschien doe ik iets verkeerd.

Als ik zo in die stekkertjes loer dan is er 1 pinnetje van de ali stekker die in een leeg gat komt. Lijkt me niet de bedoeling...
20240222_141345.jpg

Die middelste (witte draad) komt in een leeg gat terecht:
20240222_141337.jpg


Ik weet, ali is meestal rommel en vaak een gok of het werkt. Maar 100 euro voor een gipro voor die ene keer dat ik wil weten of ik niet onnodig benzine zit te slurpen op de snelweg vind ik zonde van het geld.
 
20 km enkele reis is prima te doen op een SV. Ik doe ruim het dubbele.
De 1000 schijnt alleen wat meer kwaaltjes te hebben dan de 650. Voor ww heeft de 650 eigenlijk ook al vermogen zat en hij is wat lichter wat ook een voordeel is.
 
Iemand ervaring met zo'n goedkope gear indicator van ome ali? Ik heb er eentje besteld en inmiddels ontvangen, moet op de diagnose stekker worden aangesloten, maar er gebeurt bar weinig. Lees: hij gaat uberhaupt niet aan. Niet onwaarschijnlijk dat het ding al kapot is, maar misschien doe ik iets verkeerd.

Als ik zo in die stekkertjes loer dan is er 1 pinnetje van de ali stekker die in een leeg gat komt. Lijkt me niet de bedoeling...Bekijk bijlage 1976501
Die middelste (witte draad) komt in een leeg gat terecht:
Bekijk bijlage 1976502

Ik weet, ali is meestal rommel en vaak een gok of het werkt. Maar 100 euro voor een gipro voor die ene keer dat ik wil weten of ik niet onnodig benzine zit te slurpen op de snelweg vind ik zonde van het geld.
Bij de “echte” gi-pro zit er een soort van T-stuk bij om hem er tussen te knopen en voor de voeding uit mn hoofd een aparte draad. Massa gaat dan weet via het T-stuk. Maar t lijkt me idd dat 1 pin nogal karig is. Dat is dan alleen het signaal?
 
Wat vinden jullie van deze SV? Motor occasions – Straver Motoren
Hoe zou een Sv 1000 zijn in woon werkverkeer (20 km enkele reis)
1000 kan natuurlijk prima voor wwv. Al is 20km niet bijzonder veel. Krijg je hem dan wel goed warm in die afstand? Carter van de 1000 zal allicht iets groter zijn dan de 650.
Edit; ja. 2,7L. Ik weet dat de 650 een 2,3L carter heeft.

Ja voor wat betreft de kwaaltjes; is dat niet hoofdzakelijk de magneten van de rotor (of stator.. 🤔) die los kunnen komen. Dus die moet wel gemodificeerd zijn en zo niet dan t beste om dit na aanschaf wel meteen te doen.
 
Als ik t goed zie denk ik hier vlak naast t spatbord DOT te lezen en even verderop 4918..? Of staat er zelfs 4913..?

https://media-cdn.vwe.nl/Images/125675068?templateid=&overlay=&bgc=f5f5f5

Beetje ingezoomd en printscreen gemaakt.
Leuk dat er in 2020 een Mitas ofwel kutband opgezet is. Maar als ie uit week 49 van 2018 dateerd dan issie al 5-6 jaar oud. Meteen eraf mikken. En de achterband lijkt een flink vlak stuk in te zitten.
 

Bijlagen

  • IMG_0791.png
    IMG_0791.png
    535,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0790.png
    IMG_0790.png
    334,6 KB · Weergaven: 0
Heel trots ook een foto van onderhoud.. haha.. nu pas 3000km verder maar t onderhoud is van 2020 man! Is dus gewoon al 4 jaar geen moer aan gedaan.

Dus mocht dat t m zijn. En mocht je m kopen;
Vervangen: luchtfilter, oliefilter, motorolie, koelvloeistof, rempeut, bougies en beide banden.
 
Luchtfilter en bougies lijden niet van stilstaan. De rest inderdaad wel 😋
Check ook even of klepspeling is gedaan bij 48 dkm. Als dat niet is gedaan moet dat ook nog. Als je al deze dingen inclusief de rotormodificatie moet laten uitvoeren en moet bijbetalen wordt het een dure.
 
Luchtfilter en bougies lijden niet van stilstaan. De rest inderdaad wel 😋
Check ook even of klepspeling is gedaan bij 48 dkm. Als dat niet is gedaan moet dat ook nog. Als je al deze dingen inclusief de rotormodificatie moet laten uitvoeren en moet bijbetalen wordt het een dure.
Da klop wel, maar de interval zit iig bij die 48.000 dus waarschijnlijk is dat net als kleppen (ook) niet gedaan.
 
Voor woon werk is zo’n ding ideaal.

Ik heb geen ervaring met topkoffers, maar snap niet dat je tientallen liters aan opslag nodig hebt om naar je werk te gaan. Volstaat een simpele tanktas niet? De enige reden die ik mij zo snel kan bedenken is dat je een opslagplek voor je helm nodig hebt.
 
Geen idee, je kunt dat wellicht best zelf. Of niet.
Aantal berichten hier terug staan wel wat foto’s van iemand die het zelf gedaan heeft.
 
Bij de “echte” gi-pro zit er een soort van T-stuk bij om hem er tussen te knopen en voor de voeding uit mn hoofd een aparte draad. Massa gaat dan weet via het T-stuk. Maar t lijkt me idd dat 1 pin nogal karig is. Dat is dan alleen het signaal?
De ali stekker heeft 3 pinnen met rode, zwarte en witte draad. Alleen rood en zwart maken contact met de pinnen van de diagnosestekker. De witte draad komt in een leeg gat terecht, maar ik zou niet weten met welke pin die contact zou moeten maken.

Ter info: ik kreeg een losse stekker bij de gear indicator en moest zelf de pinnen daarin steken. Heb daarin gewoon de erg summiere beschrijving gevolgd, maar ik kan ze zo ergens anders in steken.

Volgens sommige reviews werkt het ding wel en volgens anderen weer niet. Kan verschil in bouwjaar ermee te maken hebben? Dat de aansluitingen anders zijn (meer of minder draden oid)?
 
De ali stekker heeft 3 pinnen met rode, zwarte en witte draad. Alleen rood en zwart maken contact met de pinnen van de diagnosestekker. De witte draad komt in een leeg gat terecht, maar ik zou niet weten met welke pin die contact zou moeten maken.

Ter info: ik kreeg een losse stekker bij de gear indicator en moest zelf de pinnen daarin steken. Heb daarin gewoon de erg summiere beschrijving gevolgd, maar ik kan ze zo ergens anders in steken.

Volgens sommige reviews werkt het ding wel en volgens anderen weer niet. Kan verschil in bouwjaar ermee te maken hebben? Dat de aansluitingen anders zijn (meer of minder draden oid)?
De GiPro van Healtech pakt het signaal van de Gear Position Sensor (GPS), dus niet de diagnose stekker. Naar mijn mening een betere oplossing ;).

Maar heb je een foto van je diagnostics connector? Inclusief de kleuren van de draden?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan