Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Sorry, beetje laat.

Ik heb van 2005-2007 zo'n 35.000 km rondgereden op een oud model 1000. Nieuw gekocht en ingeruild op een KTM. Daar kreeg ik al snel spijt van trouwens..

Inmiddels rij ik op een 2015 DL1000. Ook nieuw gekocht, km stand is inmiddels 50.000km. Die 2015 is lichter en voelt ook aanzienlijk lichter aan. Maar natuurlijk niet zo licht als een 650, daar kan ik ook wel iets over zeggen want daar rijdt mijn vrouw mee.

De 2015 is mincer spannend dan het oude model, reageert minder heftig op het gas en het vermogen komt er geleidelijker in. Persoonlijk vind ik de 2015 hierdoor iets comfortabeler. De 2015 is ook wat zuiniger. Met beide motoren heb ik al diverse malen (onbedoeld) meer dan 1000km op één dag gereden en dat inclusief bagage en passagier.

Tja, ik vind het gewoon een geweldig ding...
Thanks voor je reactie Akako :t
Je bent net te laat met je verkoop praatje :P

Als de planning loopt zoals beloofd krijg ik zaterdag een "andere" nieuwe motor geleverd.

IMG_20200424_104509997~2.jpg


De kofferset en het hoge scherm gaan er nog vanaf, ook nog wat andere opties die er op zitten maar niet op de foto te zien zijn.
Het is een Guzzi V85TT, een nieuwe .. :+
 
Geen verkoop praatje Bommes, gewoon ervaringen delen.

Maar ik zie dat je een andere keuze hebt gemaakt. Niet zo’n slechte denk ik. In elk geval wel een motor van mijn favoriete merk.

Mooi ding, veel plezier ermee!


EA15D3BF-93E8-45A2-96F9-F8F9931E32E1.jpeg
 
Ik heb mijn Vstrom na drie jaar ingeruild voor wat anders. Ga nu op een Triumph Street Triple rijden. Hoop dat ik geen spijt krijg, want mijn Vstrom heeft nooit een verkeerde klap gegeven. Ik heb nog wel een topkoffer van Givi en een Cosmo Fork Brace over, want die passen niet op de Triumph. Zijn in nieuwstraat. Voor model 2012-2017. Misschien iets voor een van jullie?

Alles verkocht
 
Laatst bewerkt:
Ik kom me ook even legaal in dit topic vertonen; vanmiddag mijn DL650A uit 2009 opgehaald! Ik wilde eigenlijk volledig Black Rhino, maar voor de prijs kon ik deze niet laten staan, en blauw/zwart smoelt ook erg goed. :+

WhatsApp Image 2020-05-12 at 20.47.07.jpeg


Rest van het budget mag ik stuk slaan op accessoires, dus op de lijst staan voor nu nog een middenbok (wel zo fijn voor het kettingsmeerwerk), de ER6-spiegels die in dit topic vaker genoemd zijn (ik vind mijn schouders erg mooi, maar hoef ze niet per se continu te zien), een zwarte carterbeschermer (maakt het uiterlijk af), en een 12V-aansluiting + navigatiemontage. Ikke is grote blij! *O*
 
Thanks voor je reactie Akako :t
Je bent net te laat met je verkoop praatje :P

Als de planning loopt zoals beloofd krijg ik zaterdag een "andere" nieuwe motor geleverd.

Bekijk bijlage 1499030

De kofferset en het hoge scherm gaan er nog vanaf, ook nog wat andere opties die er op zitten maar niet op de foto te zien zijn.
Het is een Guzzi V85TT, een nieuwe .. :+
De Italianen hebben een mooie fiets neer gezet, zeker in dat leuke kleurtje :Y
T' is dat een V-Strom fijn rijd maar mooi vind ik ze niet, hoewel de 1050 zeker een verbetering is in mijn ogen.

Veel plezier ermee!
 
Ik kom me ook even legaal in dit topic vertonen; vanmiddag mijn DL650A uit 2009 opgehaald! Ik wilde eigenlijk volledig Black Rhino, maar voor de prijs kon ik deze niet laten staan, en blauw/zwart smoelt ook erg goed. :+

Bekijk bijlage 1499524

Rest van het budget mag ik stuk slaan op accessoires, dus op de lijst staan voor nu nog een middenbok (wel zo fijn voor het kettingsmeerwerk), de ER6-spiegels die in dit topic vaker genoemd zijn (ik vind mijn schouders erg mooi, maar hoef ze niet per se continu te zien), een zwarte carterbeschermer (maakt het uiterlijk af), en een 12V-aansluiting + navigatiemontage. Ikke is grote blij! *O*
Mooi ding :t

Kleurtje vind ik leuk, zwart is ook maar zo zwart
 
Ik kom me ook even legaal in dit topic vertonen; vanmiddag mijn DL650A uit 2009 opgehaald! Ik wilde eigenlijk volledig Black Rhino, maar voor de prijs kon ik deze niet laten staan, en blauw/zwart smoelt ook erg goed. :+

Bekijk bijlage 1499524

Rest van het budget mag ik stuk slaan op accessoires, dus op de lijst staan voor nu nog een middenbok (wel zo fijn voor het kettingsmeerwerk), de ER6-spiegels die in dit topic vaker genoemd zijn (ik vind mijn schouders erg mooi, maar hoef ze niet per se continu te zien), een zwarte carterbeschermer (maakt het uiterlijk af), en een 12V-aansluiting + navigatiemontage. Ikke is grote blij! *O*

Voor accessoires kan ik je Cosmo accessoires aanraden. Is een Griekse webshop en behoorlijk goedkoper dan sw-motech en consorten.
 
Voor accessoires kan ik je Cosmo accessoires aanraden. Is een Griekse webshop en behoorlijk goedkoper dan sw-motech en consorten.

Ik heb op het V-Stromforum 'De Griek' meermaals voorbij zien komen inderdaad! Gisteren al even wezen neuzen, gaan we vandaag vrolijk mee verder. :Y
 
Voor de volledigheid wil ik wel even melden, dat hij gewoon ontwerpen van anderen kopieert, en dus geniet van de R&D van anderen.
Dit gezegd zijnde, voor ik dat wist bestelde ik van hem een middenbok en die was goed van kwaliteit en maten (de ingenieur-vriend-pietje precies met wie ik de installatie deed was onder de indruk van de kwaliteit).
 
Inmiddels in ieder geval de GPS-mount besteld, het USB-panel zit niet meer in het assortiment blijkbaar, dus daar komt dan maar een universele voor. De bok en skidplate wacht ik even mee tot het vakantiegeld gestort is. :+

Ik ben me op het moment even aan het inlezen hoe je zo'n 12V-aansluiting monteert, er schijnt een geschakelde loze stekker achter de radiator te zitten? De vorige eigenaar heeft de HVV direct op de accu gezet, dus die stekker zou nog vrij moeten zijn. Is dat redelijk plug-and-play? Een oliebeurtje lukt me nog wel, maar in elektra ben ik een ramp...
 
Ik kom me ook even legaal in dit topic vertonen; vanmiddag mijn DL650A uit 2009 opgehaald! Ik wilde eigenlijk volledig Black Rhino, maar voor de prijs kon ik deze niet laten staan, en blauw/zwart smoelt ook erg goed. :+

Bekijk bijlage 1499524

Rest van het budget mag ik stuk slaan op accessoires, dus op de lijst staan voor nu nog een middenbok (wel zo fijn voor het kettingsmeerwerk), de ER6-spiegels die in dit topic vaker genoemd zijn (ik vind mijn schouders erg mooi, maar hoef ze niet per se continu te zien), een zwarte carterbeschermer (maakt het uiterlijk af), en een 12V-aansluiting + navigatiemontage. Ikke is grote blij! *O*
Mooie bike!
 
Inmiddels in ieder geval de GPS-mount besteld, het USB-panel zit niet meer in het assortiment blijkbaar, dus daar komt dan maar een universele voor. De bok en skidplate wacht ik even mee tot het vakantiegeld gestort is. :+

Ik ben me op het moment even aan het inlezen hoe je zo'n 12V-aansluiting monteert, er schijnt een geschakelde loze stekker achter de radiator te zitten? De vorige eigenaar heeft de HVV direct op de accu gezet, dus die stekker zou nog vrij moeten zijn. Is dat redelijk plug-and-play? Een oliebeurtje lukt me nog wel, maar in elektra ben ik een ramp...

Heb ik nooit gevonden, maar aftakken van het achterlicht als schakeldraad voor een relais kan natuurlijk ook.
 
Sorry, beetje laat.

Ik heb van 2005-2007 zo'n 35.000 km rondgereden op een oud model 1000. Nieuw gekocht en ingeruild op een KTM. Daar kreeg ik al snel spijt van trouwens..

Inmiddels rij ik op een 2015 DL1000. Ook nieuw gekocht, km stand is inmiddels 50.000km. Die 2015 is lichter en voelt ook aanzienlijk lichter aan. Maar natuurlijk niet zo licht als een 650, daar kan ik ook wel iets over zeggen want daar rijdt mijn vrouw mee.

De 2015 is mincer spannend dan het oude model, reageert minder heftig op het gas en het vermogen komt er geleidelijker in. Persoonlijk vind ik de 2015 hierdoor iets comfortabeler. De 2015 is ook wat zuiniger. Met beide motoren heb ik al diverse malen (onbedoeld) meer dan 1000km op één dag gereden en dat inclusief bagage en passagier.

Tja, ik vind het gewoon een geweldig ding...
Eerst 2,5 jaar gereden op een 650xt, 60000 km, nu een vstrom 1050 xt, km gaan nu niet echt snel, maar toch al weer 2500 km er op staan
IMG_20190623_110541.jpg
IMG_20200429_135330.jpg
 
Afgelopen weekend even aan wezen klooien, maar ik moet duidelijk nog wennen aan een motor met kuipdelen. :+ Bij het afschroeven van mijn huidige telefoonhouder (gewoon op het stuur) liet ik natuurlijk de moer vallen, die verdween in de kuip en liet zich niet meer zien. Ik heb met m'n goeie gedrag dus maar eens geprobeerd het linkerscherm los te halen, maar het lijkt erop dat een individueel scherm verwijderen niet zomaar lukt? Als ik het boekje erbij hou lijkt het erop dat de hele tupperware eraf moet, nou heb ik alle bouten en plastic popnagels van het linkerscherm eruit weten te krijgen, maar hij blijft steken op een punt ergens links onder de koplamppartij. Voordat iemand het vraagt, de schroef die diep in het luchtrooster verborgen zit heb ik ook gevonden en losgedraaid. Leve het Forum. :+ Afijn, geen bout gevonden, dus maar gewoon gaan rijden, en er is onderweg niets af gevallen of aan het ratelen geweest, dus ik geloof het zo wel.

Heb ik nooit gevonden, maar aftakken van het achterlicht als schakeldraad voor een relais kan natuurlijk ook.
Stekkertje zit in de kabelboom en moet je wel ff open peuteren . Contra stekker is ook te bestellen ( bestelnummer staat ergens op het V-strom forum )

Uiteindelijk via RAD een 12v-aansluiting gekocht met ingebouwde zekering, die ik direct op de accu kan aansluiten. Ik ben al geen held met elektronica, en ik heb de stekker niet kunnen vinden. Heb idd wel de contra-stekker gevonden van de toeter die op het V-Stromforum wordt aangeraden, maar zonder stekker om 'm in te steken heb ik er alsnog niet veel aan. Dan maar gewoon gezekerd op de accu, ik heb er toch alleen iets op aangesloten als ik ga rijden. Zolang er niemand iets aan gaat opladen terwijl hij geparkeerd staat (of mijn HVV aanzet, die zit ook direct op de accu) moet het wel goedkomen. En zo flauw zullen mensen niet zijn... toch? :+

Na een rit van zo'n 5 uur afgelopen zaterdag heb ik wel besloten een andere aanpassing eerst te doen; het vervangen/aanpassen van het zadel. Na zo'n 2 uur begon ik toch een behoorlijke houten kont te krijgen, en aangezien ik de Strom juist gekocht heb voor het relaxed lange tourtjes rijden doet dit een beetje afbreuk. Nou kom ik op het andere forum al een hoop discussies hierover tegen, maar zijn er hier nog mensen die een (liefst niet al te dure...) optie weten om het bestaande zadel aan te passen/te vervangen? Met kussentjes etc. heb ik op de Dragstar al geëxperimenteerd, maar dat schuift en wiebelt me wat te veel.

Rest me alleen nog even een diepe buiging te maken voor de eerder genoemde Griek, vandaag kwam de GPS-beugel binnen, maar het bleek die voor 2017-2020 te zijn. Stond ook op de bon, en in mijn bestelbevestiging, maar ik zou er aardig wat geld op willen zetten dat ik toch echt de juiste motor geselecteerd heb voor het bestellen. Even over gemaild, meer van 'joh, volgens mij heb ik iets verkeerd gedaan, zou zweren dat ik de goeie had besteld maar daar heb jij natuurlijk niks aan, kan ik 'm terugsturen en de andere bestellen?', komt er binnen een paar minuten een mail terug met 'oh joh, geen probleem, heb ik zelf ook wel eens gehad. Stuur maar terug, ik heb de juiste vast voor je verstuurd', en jawel, een paar minuten later een UPS-link. Goed klantvriendelijkheid, die krijgt nog wat meer orders van me binnenkort!
 
Zadel: koop een zadel van een 1000. eventueel verhoogd, hangt af van je lengte. Probleem opgelost. Ik dacht rond de 150 euro, nog een goedkope oplossing ook dus.
 
Hallo mensen,

Ik heb een vraagje...

Maar eerst even een uitleg;
Mijn schoonvader rijdt nu nog een pan european, maar vind deze motor te zwaar. Op lage snelheden zorgt dit voor onzekerheid, vooral met duo.
Nu had hij het er gisteren over dat hij de vstrom1000 wel interessant vind als vervanging.
Alleen zijn het beide -uhm hoe zeg je het netjes- geen kleine mensen qua omvang. Ik ga het natuurlijk niet vragen, maar ik gok dat ze samen boven de 230kg wegen.
En dan nu de vraag;
Is de vering (en de rest) geschikt voor dat gewicht..?
Zou toch echt adviseren om een proefritje te maken. Een Pan is natuurlijk wel een ander type fiets, ook qua zithoogte en daardoor misschien gewichtsverdeling.
 
Ik probeer voor mijn V-Strom 650 (2019, L9) een workshop manual te vinden, maar in Belgie kan ik dat blijkbaar niet kopen ...
Kan je die in Nederland kopen ? Zo ja, zou iemand die voor mij willen kopen en opsturen ? Ik betaal natuurlijk op voorhand ..

Stefan.
 
Is vast online te vinden op het vstrom-forum?
Ik vind ‘m nergens, niet op V-Strom UK en niet op Stromtroopers of via een Google-zoekopdracht. Bedoel je nog een ander forum ?

EDIT: ok, je bedoelde allicht het Nederlandse V- Strom forum ... bedankt voor de herinnering. Ik ben daar nu aan het navragen.
 
Laatst bewerkt:
Remblokjes van de Strom ook vervangen door m'n favoriet de EBC HH's, vergeleken met wat eronder zat (Tokico) een stuk beter. Veel meer bijt, kan nu gewoon weer met 2 vingers remmen en fatsoenlijk vertragen. :)

Binnenkort nog de bandjes vervangen, zit nog wel te twijfelen wat ik eronder ga doen. Bridgestone A41, T31 of Conti trailattacks.
 
Volgens mij zit er ergens een pechduiveltje dat het mij niet gunt een net aangeschafte motor probleemloos te berijden. Bij de Dragstar was ik binnen een paar maanden de startkoppeling en -motor kwijt, en gisteren begon de Strom kuren te vertonen (inhouden, dashboard deed rare dingen, lampjes aan, stotterend rijgedrag en afslaan net voor ik de snelweg op draaide). Vanmiddag met telefonische hulp van mijn vaste motoradres wat dingen geprobeerd, eerste verdachte is de spanningsregelaar, maar er komt ook een foutcode terug die lijkt te duiden op de krukassensor... Afijn, dinsdag wordt 'ie opgepikt, eens kijken wat ervan te maken is... -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan