Scooteric
Die hard MF'er
Bekijk mijn auto en GTS maar een keer live, dan krijg je waarschijnlijk een andere indruk daarvan én van mij
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waarom krijg ik zo de flauwe indruk dat de GTS 300 HPE (Euro 5) mogelijk (!) niét echt de geschiedenis zal ingaan als het toppunt van het technische vernuft van het 21ste eeuwse Piaggio ?
Let wel, het is slechts een vage, flauwe en door niets gestaafde indruk …
Dank je.
Nee, de standaard usb-aansluiting is alleen geschikt om een telefoon op te laden terwijl je die ongebruikt in het kastje hebt liggen (en geen haast hebt). Als je de telefoon onderweg gebruikt voor navigatie en/of muziek dan verbruikt dat meer dan de standaard usb-aansluiting kan laden.
Ja hoor, geen probleemJe woonde toch ook in Brabant…? Zou je je met je stappenboor ook eens op mijn zwarte klepje willen uitleven?
Ik weet niet welke telefoon je hebt, maar een iPhone wordt zelfs bij het dubbele (1A) niet voldoende bijgeladen om gebruik tijdens het laden te compenseren. Bovendien: hoe meer ampère die adapter kan leveren hoe sneller het laden kan gaan (met een grens natuurlijk). Je kunt nooit teveel ampère aanbieden, wel te weinig waardoor de adapter, mits deze slecht beveiligd is, overbelast/heet kan worden! Een aangesloten apparaat neemt af wat deze nodig heeft.Bijzonder, want ik gebruik de standaard aanwezige usb poort waar ik een telefoon op aansluit voor tomtom navi..
Telefoon wordt gewoon geladen tot 100%
Kijk, vespa is natuurlijk iconisch.. De oer-scooter.. Mijn vader reed hem al in de jaren 60. Hij geeft een gevoel van nostalgie.De vergelijking met auto's loopt wat mank, uiteraard, maar de meeste BMW-auto's die ik had, voldeden ook aan mijn vereisten van betrouwbaarheid + fun .
Mijn huidige wagen koppelt daar ook nog eens praktisch gebruik aan vast : een BMW M340i XDrive Touring (voor de hond ), die met zijn 374 PK nu ook niet echt een slak is.
Mijn beste vriend is daarentegen niet alleen een onverbeterlijke Vesparijder , maar ook een overtuigd Alfist en vindt het dus "normaal" dat er ALTIJD wel iéts mankeert aan zijn dure auto's... ik zou daar zelf gek van worden.
Kijk, ik mag je graag wat plagen op dit topic, maar ik kende uiteraard de "nadelen" (lees : het karakter) van een Vespa, alvorens ik hem kocht ...
Wat ik niét had voorzien was, dat de mijne vanaf het prille begin technische problemen had : doorslaande voorvering, slecht starten, inhouden bij optrekken en overdreven olieverbruik... dat zijn dingen , die ik niet kan afdoen met de term "karakter".
Neen, dat noem ik een maandagscooter.
Als ik dan voor een € 1.000 méér een "karakterloze" scooter kan hebben die kan geleverd en onderhouden worden door een uitstekende (ander)merkdealer, waarmee ik al meer dan 15 jaar goede ervaringen heb met mijn diverse motoren, tja, dan hoeft voor mij dat Vespa-icoon niet meer per se .
Ik las ergens hier dat iemand opperde dat Piaggio misschien de laatste maanden, wegens de gekende leveringsproblemen, ertoe verplicht is om genoegen te nemen met minder goede leveranciers van onderdelen... vermits mijn VESPA bij mijn weten de jongste was van dit topic, en dus volop tijdens de onderdelenschaarste in elkaar geschroefd werd, kan dit mogelijk kloppen... niettegenstaande dat, kost de GTS 300 HPE sinds enkele maanden bijna € 500 méér in B en dat maakt het voor mij, na mijn recente ervaringen, een NOG wat minder aantrekkelijk vehikel.
Maar ik vind het leuk te lezen dat jullie allemaal zo enthousiast over jullie VESPA's zijn... een enthousiasme dat ik herken en deel over mijn huidige GS-en en, wie weet, ooit ook over mijn C400X, ofschoon dat voor mij dan weer eerder een praktisch vervoermiddel moet zijn ,dan een louter fun-object .
Dat is zeker een leuke dagelijkse en snelle auto , maar emotieloos en geen fun car wat mij betreft. Ik heb niets met BMW.De vergelijking met auto's loopt wat mank, uiteraard, maar de meeste BMW-auto's die ik had, voldeden ook aan mijn vereisten van betrouwbaarheid + fun .
Mijn huidige wagen koppelt daar ook nog eens praktisch gebruik aan vast : een BMW M340i XDrive Touring (voor de hond ), die met zijn 374 PK nu ook niet echt een slak is.
Met die vriend zou ik het goed kunnen vinden denk ikMijn beste vriend is daarentegen niet alleen een onverbeterlijke Vesparijder , maar ook een overtuigd Alfist en vindt het dus "normaal" dat er ALTIJD wel iéts mankeert aan zijn dure auto's... ik zou daar zelf gek van worden.
Jouw eerste ervaring met Vespa is helaas geen goede geweest. Gezien ook de ervaringen van anderen hier was dat gelukkig niet representatief en heb je blijkbaar helaas een slechts exemplaar getroffen. Ik begrijp dan ook zeker jouw beslissing.Wat ik niét had voorzien was, dat de mijne vanaf het prille begin technische problemen had : doorslaande voorvering, slecht starten, inhouden bij optrekken en overdreven olieverbruik... dat zijn dingen , die ik niet kan afdoen met de term "karakter".
Neen, dat noem ik een maandagscooter.
Als ik dan voor een € 1.000 méér een "karakterloze" scooter kan hebben die kan geleverd en onderhouden worden door een uitstekende (ander)merkdealer, waarmee ik al meer dan 15 jaar goede ervaringen heb met mijn diverse motoren, tja, dan hoeft voor mij dat Vespa-icoon niet meer per se .