Het grote wat heb ik onderweg meegemaakt topic deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, ik rij er altijd gewoon overheen.
Naarmate meer mensen dat gedaan hebben, wordt dat steeds makkelijker. ;)
Hij kwam ergens achter vandaan, ik zag hem pas laat, was afgeleid door tegemoetkomende sterk zwabberende fietsers, en uiteraard heb ik hem niet geraakt. Mij heeft hij wsch in het geheel niet opgemerkt.
Gevalletje Smidsy in het kwadraat?
Daar aan de overkant is een zebra die tussen dikke pilaren door gaat, de pilaren staan een meter van de weg. Bij een tramhalte, dus mensen die oversteken rennen om de tram te halen. Dus rij ik altijd maar zo hard mogelijk voorbij die pilaren om dat tenminste maar weer gehad te hebben.
 
regen dat heb ik onderweg meegemaakt.
Na 10 seconden op de Ring vant Stad was mijn broek zeiknat onderaan.
Mijn broekspijpen waren de wateroverlast aant dumpen in mijn schoenen.

Misschien toch is gaan kijken naar zo een regenbroek??
 
regen dat heb ik onderweg meegemaakt.
Na 10 seconden op de Ring vant Stad was mijn broek zeiknat onderaan.
Mijn broekspijpen waren de wateroverlast aant dumpen in mijn schoenen.

Misschien toch is gaan kijken naar zo een regenbroek??
Klopt, en het was nog koud ook. De herfst valt vroeg in dit jaar ... |(
 
Mag niet he :+

correctie, als je 300+ op de 'autobahn' rijdt zal dat niet je grootste zorg zijn :P


Ik rij dat stuk 2x per dag, al jaren.. en heb er in al die tijd nog nooit controle gezien en het asfalt is er super strak, overzichtelijk, 2 baans etc.. Dus af en toe kun je wel even los toch })

Ik zal met het ov gaan tot ik mijn nieuwe pasje heb :+
 
Weg waar je 60 mag.
Komt een grote, witte bestelbus tegemoet.
En die ging 30 meter voor mij opeens een parkeervak in... aan mijn kant.
Gelukkig op 20 cm gemist... anders was m'n vrouw van onze hypotheek af.

Na een welverdiende middelvinger opgestoken te hebben toch maar even aan de kant gestaan om mijn hartslag weer te doen laten zakken.


Remde wel goed, maar kreeg het echt niet voorgeremd en ging er maar voorlangs... maar als die bus niet had geremd op het laatste ogenblik, had ik dit bericht waarschijnlijk niet getypt. Hij kwam ook met 60 á 70 km/u aan, denk ik.
 
Weg waar je 60 mag.
Komt een grote, witte bestelbus tegemoet.
En die ging 30 meter voor mij opeens een parkeervak in... aan mijn kant.
Gelukkig op 20 cm gemist... anders was m'n vrouw van onze hypotheek af.

Na een welverdiende middelvinger opgestoken te hebben toch maar even aan de kant gestaan om mijn hartslag weer te doen laten zakken.


Remde wel goed, maar kreeg het echt niet voorgeremd en ging er maar voorlangs... maar als die bus niet had geremd op het laatste ogenblik, had ik dit bericht waarschijnlijk niet getypt. Hij kwam ook met 60 á 70 km/u aan, denk ik.

Doodeng dit, je kunt nog zo defensief rijden, maar als je zoiets overkomt is het gewoon afgelopen. Gelukkig dat het goed afliep.
 
De hele dag bochies draaien in de Pyreneeën. Nou is het weer niet geweldig. Maar opeens brak de zon door. Ik kijk naar de lucht en weer voor me... F*ck haarspeld bocht en ik rij 80! Afijn stevig in de ankers en haal de bocht net, alleen niet op mijn weghelft meer. Nou was ik nog geen tegenligger tegengekomen, maar nu was die er natuurlijk wel. Gelukkig ver genoeg weg om de schade te beperken tot mijn ego.
 
Lekker op een ruiterpad aan het rijden met mijn sm bandjes, ineens...........grote half opgedroogde plas = glad. BAM daar lag ik.................maar geen schade want = KTM. Ego ook geen schade want = offroad rijden.
 
Maandag vanuit het werk van de CBR afgereden door een blinde koekblikker. Binnen een 30 km zone, en op een kruising, dus we raakten elkaar met 20m
Km/u ofzo, maar toch je CBR op straat...spiegel stuk, knipperlicht stuk, voetsteun afgebroken en wat glijschade aan de kuipen...
Geraamde schade 887,- aan een motor die uit 94 komt en 68d heeft gelopen....ben benieuwd wat er gaat gebeuren allemaal....

Kutzooi
 
Dus rij ik altijd maar zo hard mogelijk voorbij die pilaren om dat tenminste maar weer gehad te hebben.

Dat is dom....

Bij puntstukken op de snelweg moet je deze techniek wel toepassen, mits je overzicht hebt natuurlijk.
 
Ik rij dat stuk 2x per dag, al jaren.. en heb er in al die tijd nog nooit controle gezien en het asfalt is er super strak, overzichtelijk, 2 baans etc.. Dus af en toe kun je wel even los toch })

Ik zal met het ov gaan tot ik mijn nieuwe pasje heb :+
Gisteren toevallig bij de lutte de grens over gegaan stonden ze achter de bosjes :P
En een stukje verder de auto om je aan te houden :P
Gelukkig reed ik niet te had op dat moment O-)
 
Ik reed vanmiddag op een tweebaansweg bibeko. Uit een zijstraat van rechts (edit: uitritconstructie) komt een auto en het leek erop dat-ie wel stopte. Ik wilde echter iets zichtbaarder zijn en wat meer ruimte tussen hem en mij, dus ik schuif op naar de linker baan (daar moest ik iets verderop toch al rijden). Precies op het moment dat ik in m'n dode hoek kijk, schiet die auto toch uit de zijstraat... ik kon gelukkig nog op tijd naar rechts sturen en achter hem langs rijden. Was wel ff schrikken.
 
Laatst bewerkt:
Zie je iemand met een rollator, zou het verstandig kunnen zijn er al rekening mee te houden.

Ik fietste daarnet weer voorbij die plek, er staat een groot reclamebord op de stoep vlak voor de plek waar mensen oversteken. Nou begrijp ik waarom ik de rollateur plotseling zo laat zag.


Verder op de rotonde twee hoofdoekjes in een auto die een rolstoeler op het fietspad keurig voor lieten gaan, maar mij vervolgens niet zagen. Daarna twee andere hoofddoekjes die stilstonden op een kruising, middenop het fietspad.

En daarna moest ik wachten voor een lange stoet van zijspannen, trikes en motoren met mensen achterop, begeleid door tig verkeersregelaars. Zal wel een liefdadigheidstocht zijn geweest.

Oh, en dan nog een fiat die me met grote snelheid inhaalt en vlak voor me zonder vaart minderen en zonder richting aangeven, zo vlak voor me naar rechts een zijweg in zeilt.
 
Ik fietste daarnet weer voorbij die plek, er staat een groot reclamebord op de stoep vlak voor de plek waar mensen oversteken. Nou begrijp ik waarom ik de rollateur plotseling zo laat zag.


Verder op de rotonde twee hoofdoekjes in een auto die een rolstoeler op het fietspad keurig voor lieten gaan, maar mij vervolgens niet zagen. Daarna twee andere hoofddoekjes die stilstonden op een kruising, middenop het fietspad.

En daarna moest ik wachten voor een lange stoet van zijspannen, trikes en motoren met mensen achterop, begeleid door tig verkeersregelaars. Zal wel een liefdadigheidstocht zijn geweest.

Oh, en dan nog een fiat die me met grote snelheid inhaalt en vlak voor me zonder vaart minderen en zonder richting aangeven, zo vlak voor me naar rechts een zijweg in zeilt.


Wat heeft de afkomst er mee te maken? Of is het stoer om de term hoofddoekjes te gebruiken? Of zijn hoofdoekjes wat anders?
Beetje sneu zo'n manier om allochtone vrouwen aan te duiden vind je niet?

Het zijn ook zeker mijn vrienden niet, maar om in dit geval de afkomst erbij te halen gaat wat ver.
 
Wat heeft de afkomst er mee te maken?

Niks. Hoofddoekjes zijn een teken van religie, in de wijk waar ik woon. En voor religie kies je zelf, dus mag ik er in het kader van vrijheid van meningsuiting iets van zeggen.

Ik zie ze (gezien waar ik woon) heel vaak rijden, en altijd stuntelen.
 
Niks. Hoofddoekjes zijn een teken van religie, in de wijk waar ik woon. En voor religie kies je zelf, dus mag ik er in het kader van vrijheid van meningsuiting iets van zeggen.

Ik zie ze (gezien waar ik woon) heel vaak rijden, en altijd stuntelen.

Eens, veel van deze dames zijn opgegroeid met een verkeersbeeld waar eens in de drie dagen een geitenkar voorbij komt. Dan is het Nederlandse verkeer even schakelen. Heeft niets met discriminatie te maken. Gewoon rekening mee houden en geduld mee hebben. Toen ik een tyd terug door het centrum van Sydney moest in een camper met het stuur rechts werd er ook rekening met mij gehouden. Stelde ik zeer op prijs.
 
Wat heeft de afkomst er mee te maken? Of is het stoer om de term hoofddoekjes te gebruiken? Of zijn hoofdoekjes wat anders?
Beetje sneu zo'n manier om allochtone vrouwen aan te duiden vind je niet?

Het zijn ook zeker mijn vrienden niet, maar om in dit geval de afkomst erbij te halen gaat wat ver.

Wat heeft de afkomst er mee te maken?
 
Laatst bewerkt:
Wou nieuwe zekering halen voor mijn mistlampen, wattage geen probleem, maar blijkt dat er zekeringen met pootjes van verschillende afmetingen bestaan ... Natuurlijk de verkeerde meegekregen. Wist ik veel, anders had ik de kapotte wel meegenomen ... Gelukkig geen mist van betekenis in het vooruitzicht!

Zo, weten jullie gelijk dat ik geen allround sleutelaar ben met een grote bak onderdelen in de schuur ;(
 
Laatst bewerkt:
Niet zo mauwen, *we* selecteren ook op:

Leeftijd ( blinde grijze postduiven )
Stropdassen ( bellende neuroten )
Gleuven ( watsappende snollen )
Petjes ( man 18-25 met halfords getunde auto )
Kneusjes ( 18+ in brommobiel )
Ali's ( brakke diesel bus, overladen )
Hoofddoekjes ( vrouw, ziet maar 50 % door gezicht bedekking )

ect.. ect.. ect..
 
Niet zo mauwen, *we* selecteren ook op:

Leeftijd ( blinde grijze postduiven )
Stropdassen ( bellende neuroten )
Gleuven ( watsappende snollen )
Petjes ( man 18-25 met halfords getunde auto )
Kneusjes ( 18+ in brommobiel )
Ali's ( brakke diesel bus, overladen )
Hoofddoekjes ( vrouw, ziet maar 50 % door gezicht bedekking )

ect.. ect.. ect..

Je vergeet de Gieters!
 
Eens, veel van deze dames zijn opgegroeid met een verkeersbeeld waar eens in de drie dagen een geitenkar voorbij komt.

Deze dames waren alle vier jong, die zijn geboren en getogen in Amsterdam, en dragen opzichtige uitingen van hun religie. Bovendien konden ze niet rijden, het ene stel reed me bijna aan.

Als vrouwen zijn opgegroeid tussen de geitenkarren dan hebben ze wsch niet zoveel opleiding, en daar kunnen ze zelf weinig aan doen. Maar als ze hier zijn opgegroeid, dan zijn ze wel naar school geweest en kunnen ze beter weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan