Het grote wat heb ik onderweg meegemaakt topic deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sta voor het verkeerslicht, krijg groen en trek op. Schiet er nog een muts voor me langs die door rood rijd. Als ik haar even later inhaal (moest rechts af) zie ik dat ze ook nog zit te facebooken whatsappen of iets dergelijks. Wat denken sommige blikkers tegenwoordig wat deelnemen aan het verkeer eigenlijk inhoud. :(
 
Laatst bewerkt:
Sta voor het verkeerslicht, krijg groen en trek op. Schiet er nog een muts voor me langs die door rood rijd. Als ik haar even later inhaal (moest rechts af) zie ik dat ze ook nog zit te facebooken whatsappen of iets dergelijks. Wat denken sommige blikkers tegenwoordig eigenlijk wat deelnemen aan het verkeer eigenlijk inhoud. :(
Autorijden is al best een tijdje puur een verlenging van je werkdag/afspraakje/app-groepjes-kletspraat... En het verkeer? Ach, dat doe je er gewoon een beetje bij. Of niet. :N
 
Ik ben ook geen vrouw :N


Maar ik heb jou wel gesproken, tijdje geleden. Nacht van 4 op 5 juli....en dat zal je je vast nog wel herinneren als we het toch over motoren hebben :+

Ze moest de boete in natura betalen zeker ? :+
 
Laatst bewerkt:
Sindskort een motor en wilde een meisje meenemen op een date. Ik dacht, laat ik haar lekker een stukje achterop meenemen en dan ergens langs het water gaan lunchen. Had wat hapjes gemaakt en haar meegenomen. Toen kwamen we daar aan en het was een schuin omhoog lopen parkerplaatsje. Reed langzaam en wilde keren op die licht oplopende helling. Maar combinatie iemand achterop, lichtoplopend en langzaam rijden resulteerde in bijna omvallen, zij sprong snel af, ik probeerde de motor weer omhoog te krijgen, faalde, ik schreeuw om hulp omdat ik het met 1 been niet redde, zij begreep het niet en keek rustig toe, ik leg rustig de motor neer, wat broodjes geplet, benzine lekken op de grond en een gedeukt ego :9 . Date was wel geslaagd.
 
Sindskort een motor en wilde een meisje meenemen op een date. Ik dacht, laat ik haar lekker een stukje achterop meenemen en dan ergens langs het water gaan lunchen. Had wat hapjes gemaakt en haar meegenomen. Toen kwamen we daar aan en het was een schuin omhoog lopen parkerplaatsje. Reed langzaam en wilde keren op die licht oplopende helling. Maar combinatie iemand achterop, lichtoplopend en langzaam rijden resulteerde in bijna omvallen, zij sprong snel af, ik probeerde de motor weer omhoog te krijgen, faalde, ik schreeuw om hulp omdat ik het met 1 been niet redde, zij begreep het niet en keek rustig toe, ik leg rustig de motor neer, wat broodjes geplet, benzine lekken op de grond en een gedeukt ego :9 . Date was wel geslaagd.
_O- _O- _O- _O-
en van te voren zeker maar hopen dat niks fout gaat :X :+
 
Vandaag op een lange overzichtelijke 80km weg kwam het volgende mij tegemoet. Een jaren 80 custom van Japanse makelij, voorop korte broek, t-shirt, slippers, achterop, zomerjurkje, hakken. Motor reed langzamer dan 80, een hele kudde blikkers erachter, helemaal rechts in zijn rijstrook. De laatste zijstraat was een kilometer verderop, maar zijn knipperlicht stond nog aan. Als die een rijbewijs had eet ik mijn helm op.
 
Vandaag op een lange overzichtelijke 80km weg kwam het volgende mij tegemoet. Een jaren 80 custom van Japanse makelij, voorop korte broek, t-shirt, slippers, achterop, zomerjurkje, hakken. Motor reed langzamer dan 80, een hele kudde blikkers erachter, helemaal rechts in zijn rijstrook. De laatste zijstraat was een kilometer verderop, maar zijn knipperlicht stond nog aan. Als die een rijbewijs had eet ik mijn helm op.
Blikkers kunnen er, op 80km wegen, ook wat van hoor })

Des al wel te plus is het inderdaad niet zo slim om op provinciale 80km wegen, waar ook daadwerkelijk 80km/u wordt gereden, op je brommert, in je zomerkloffie te gaan rijden.

Die gast zal ongetwijfeld een ervaren motorrijder zijn, met een rijbewijs, en die meid achterop zal ook wel een motorchick zijn, met of zonder rijbewijs. Beide zullen gedacht hebben, laat die blikkers nou ook maar is even ervaren wat het is om als een idioot op een 80km weg te rijden.

Ikzelf rij ook, bij hoge temperaturen zoals vandaag, graag in m'n zomerjurkje op m'n brommert, maar rij dan op de, rustiger, secundaire 80km provinciale wegen, waar je ook 50/60km/u kan rijden omdat er op dit soort wegen altijd gelegenheid is om ingehaald te worden door snelheids maniakken die ook op de naastgelegen, primaire, 80km weg kunnen rijden als ze zo'n haast hebben.

Dus ik kan me het avontuur _O- van die gozert met die meid achterop wel voorstellen maar zou dat zelf, uit veiligheidsoverwegingen, dus zo nooit doen :N

De meeste blikkers zijn bij het minst en geringst geïrriteerd, hebben een waardeloze verkeersmentaliteit, een slechte voertuigbeheersing, anticiperen zeer slecht, kennen de verkeersregels slecht en deinzen er niet voor terug om een aanrijding te veroorzaken i.p.v te voorkomen })
 
Laatst bewerkt:
Aantal punten waardoor ik toch denk dat de zaken anders liggen:

Motorrijder zag eruit of hij te jong was om een vol vermogen rijbewijs te hebben
Ervaren motorrijders vergeten hun knippers meestal en niet en reageren in ieder geval als ze hierop gewezen worden.
Als ik 70 zou gaan rijden op een 80 weg, zou ik altyd kiezen voor het midden of links van het midden om de blikkers niet tot tripleren te verleiden
Iedere motorrijder die bij 35 graden niet minstens de max snelheid rijd heeft iets te verbergen. Ik legde het haast af vandaag en hoe meer rijwind hoe beter.
 
Had de leefstijdsindicatie er even bij vermeld })

Dan had ik gereageerd "dat het dan wel een Punk" op een opgevoerde bromfiets zou zijn ;)

"Do you feel Lucky Punk" :]

2usair9.jpg
 
Had de leefstijdsindicatie er even bij vermeld })

Dan had ik gereageerd "dat het dan wel een Punk" op een opgevoerde bromfiets zou zijn ;)

"Do you feel Lucky Punk" :]

[afbeelding]

Dat was idd wel zo slim geweest ja, ik wilde het nog toevoegen, maar toen had je al gereageerd.
 
Aantal punten waardoor ik toch denk dat de zaken anders liggen:

Motorrijder zag eruit of hij te jong was om een vol vermogen rijbewijs te hebben
Ervaren motorrijders vergeten hun knippers meestal en niet en reageren in ieder geval als ze hierop gewezen worden.
Als ik 70 zou gaan rijden op een 80 weg, zou ik altyd kiezen voor het midden of links van het midden om de blikkers niet tot tripleren te verleiden
Iedere motorrijder die bij 35 graden niet minstens de max snelheid rijd heeft iets te verbergen. Ik legde het haast af vandaag en hoe meer rijwind hoe beter.
Je moet ook geen plastic winterkleding dragen.
Met jethelm, dunne handschoenen, doorwaaijas, motorjeans en korte laarzen was het vandaag heerlijk rijden. Ook bij 30 km/u was het prima uit te houden.
 
Je moet ook geen plastic winterkleding dragen.
Met jethelm, dunne handschoenen, doorwaaijas, motorjeans en korte laarzen was het vandaag heerlijk rijden. Ook bij 30 km/u was het prima uit te houden.

File en verkeerslichten uitgezonderd.
Lees in mij geval voor motorjeans doorwaaibroek.
 
Valt me ook op dat het vooral Harley en klonen zijn die in de traditionele zomerdracht verschijnen op de weg. Blijkbaar sterven er toch een boel hersencelletjes af als je met zo'n ding onderweg bent. (of zou het andersom zijn)

Benno
 
Zag vandaag omgebouwde (legaal opgevoerde) kreidlers en Zundapps rijden met een motorkenteken (rijbewijs A1) die reden zo rond de 80 km/u, in korte broek en T-shirt.
'k werd ook ingehaald, bij 60 km/u, door een snorscooter die er, met zo'n 80 km/u achteraan reed, zonder helm en idem dito gekleed.
 
Laatst bewerkt:
dat is toch niet zo gek?
op een langzamere motor of op een scooter val je toch echt minder hard, dat weet toch iedereen. daarom heeft beschermende kleding echt geen zin



:+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan