Het grote wat heb ik onderweg meegemaakt topic deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de stad heb je juist grotere kans om onderuit geschoffeld te worden.


Wat ik vandaag trouwens meemaakte... :X reed rustig op de rechterbaan (tank is bijna leeg, geen zin om te tanken), komt er een dame de oprit naar de snelweg oprijden. Ik kon niet opzij dus dat deed ik ook niet. Zie ik mevrouw in haar spiegels kijken, gas geven en netjes voor mijn neus invoegen :Y

Sinds wanneer gebruiken we spiegels en beschikbare ruimte?? Hoezo gooien we hem niet gewoon zonder te kijken de snelweg op met een gangetje van 60??

Spitsrijden behoeft zo een compleet andere benadering... verwarrend B|



(gisteren iemand tegengekomen die het wel begreep, die zag in dat je makkelijk met drie voertuigen over een tweerichtingsweg met twee banen kunt rijden, dat noem ik pas verkeersinzicht :} )
 
Als je in de stad rijdt rij je niet veel harder dan een fietser. Als ik 40 fiets op mijn racefiets heb ik blote armen en blote benen. Ik zie niet waarom ik dan als ik op de motor 40 rij, geen blote benen en armen kan hebben.
Kan wel, en kan bij 50, 130 en 300 ook... In bikini kan ook. |(
Maar een motor is nog steeds geen (normale) fiets.
 
Laatst bewerkt:
Gister bijna dood gereden..

Reed hier
vanaf Utrecht richting De Meern.

Vulde een grijze Audi A3 in de bocht vanaf de andere kant bijna helemaal mijn rijbaan op. Zijn rechterwielen op de stippellijn. Ik zo snel mogelijk naar binnen sturen en we misten elkaar net. Scheelde echt niks. Zag hem op tien meter afstand opkijken en reageren (maar veel te laat om een nog relevante koerswijziging in te zetten). Ik was zo verbijsterd dat ik nieteens gekeerd was, beetje ongeloof.
Zei wel hardop in me helm zoiets van 'Jezus ik was bijna dood....'

Die bestuurder was duidelijk met iets anders bezig wat niet met autorijden te maken had.

Ik reed daar 80 ofzo. Had het idee dat de audi nog een stukke harder reed... |(
 
Laatst bewerkt:
die heb ik bij motozoom in amsterdam aangehad, de leuke dame die daar werkte had hem aan omdat er geen airco in de winkel was, werkt echt heel goed, het is dat die dingen iets van 120 euro zijn, had er wel een gekocht als ze iets wat goedkoper waren, maar wie weet voor vogend jaar
Heb ze ook voor 50 gezien of zo bij ten kate op de site
 
Gister in amstelveen, een tutje op een tomos (aka 45kmh rommel) die aan het zwaaien was naar motoren..

Ben ik dan gek, of is zij dan gek?

ik zwaai ook altijd als ik op de brommer zit, is een gewoonte geworden, dan zit je daar op een blauwe kenteken door te tuffen met 40km/h en dan komt er een motorrijder tegemoet, *zwaai* en dan een vragende blik met een twijfelende zwaaitje terug, en dan herinner je je dat je op een brommert zit :P heb ook vaak dat ze niet zwaaien :(
 
Laatst bewerkt:
En hoe kom je erbij dat blote armen en benen op de racefiets veilig is? ;) Beschermende kleding is gewoon een beetje onhandig op de racefiets. (van een mede fietser)

Op de fiets maak ik die afweging. Op de motor ook. Ik vind het niet erg om door de stad te rijden op de motor met blote armen en benen. En idd, in een leren pak op de racefiets is net niet helemaal praktisch. Viel zaterdag ook zonder dat al bijna van de warmte van m'n fiets.
 
Gister in amstelveen, een tutje op een tomos (aka 45kmh rommel) die aan het zwaaien was naar motoren..
Hoezo "tutje"? Sexistisch? Discriminerend? Kende je haar dat je dat zo zegt? Zag ze er zo tuttig uit? Noem je mij ook een tutje als ik op de fiets voorbij kom? Of op de motor? Wat een onzin......
 
Gister bijna dood gereden..

Reed hier
vanaf Utrecht richting De Meern.

Vulde een grijze Audi A3 in de bocht vanaf de andere kant bijna helemaal mijn rijbaan op. Zijn rechterwielen op de stippellijn. Ik zo snel mogelijk naar binnen sturen en we misten elkaar net. Scheelde echt niks. Zag hem op tien meter afstand opkijken en reageren (maar veel te laat om een nog relevante koerswijziging in te zetten). Ik was zo verbijsterd dat ik nieteens gekeerd was, beetje ongeloof.
Zei wel hardop in me helm zoiets van 'Jezus ik was bijna dood....'

Die bestuurder was duidelijk met iets anders bezig wat niet met autorijden te maken had.

Ik reed daar 80 ofzo. Had het idee dat de audi nog een stukke harder reed... |(

Je link werkt niet, ook ik was een keer bijna finaal dood gereden door zon figuur. Die was volgens mij dronken maar dat besefde ik me pas later. Kwam volledig mijn baan op en vol op me af na een bocht. Toen snel mijn KTM omgekeerd, tot stoppen gedwongen, met veel moeite...bleef maar doordrukken dat figuur.

Vervolgens krijg je het standaard riedeltje "Je ging ook te hard bla bla(was absoluut niet zo in dit geval)" "Sorry" etc... Gewoon een deuk in die deur trappen voelt stukken beter dan omdraaien imho.
 
Laatst bewerkt:
Je link werkt niet, ook ik was een keer bijna finaal dood gereden door zon figuur. Die was volgens mij dronken maar dat besefde ik me pas later. Kwam volledig mijn baan op en vol op me af na een bocht. Toen snel mijn KTM omgekeerd, tot stoppen gedwongen, met veel moeite...bleef maar doordrukken dat figuur.

Vervolgens krijg je het standaard riedeltje "Je ging ook te hard bla bla(was absoluut niet zo in dit geval)" "Sorry" etc... Gewoon een deuk in die deur trappen voelt stukken beter dan omdraaien imho.
Ik raad het je af :P
 
Hoezo "tutje"? Sexistisch? Discriminerend? Kende je haar dat je dat zo zegt? Zag ze er zo tuttig uit? Noem je mij ook een tutje als ik op de fiets voorbij kom? Of op de motor? Wat een onzin......

Ahh god het vrouwtje voelt zich aangesproken. Neem jezelf niet zo serieus joh. :)

tumblr_lr6aswPL4M1qeas81o1_500.jpg


en om alvast antwoord te geven op je vervolg reactie, ja inderdaad ik ben nog steeds vrijgezel, maar dat lijkt mij logisch
 
Laatst bewerkt:
Hoezo "tutje"? Sexistisch? Discriminerend? Kende je haar dat je dat zo zegt? Zag ze er zo tuttig uit? Noem je mij ook een tutje als ik op de fiets voorbij kom? Of op de motor? Wat een onzin......
Mens denk aan je bloed druk.
Waar maak jij je druk om?
ik vindt tutje minder erg dan.
er was een wijf op een tomos naar motoren aan het zwaaien.
Had er ook kunnen staan :Y
 
Mens denk aan je bloed druk.
Waar maak jij je druk om?
ik vindt tutje minder erg dan.
er was een wijf op een tomos naar motoren aan het zwaaien.
Had er ook kunnen staan :Y

Wijf was ook prima geweest. Niets mis mee. Zou mij als onafhankelijke zelf-respecterende moderne vrouw met ballen eerder druk maken over benamingen als 'teef' 'slet' etc.

Of je kan er ook gewoon voor kiezen jezelf niet voor schut te zetten door überhaupt zo overdreven te reageren op een woord als 'tutje'. Alhoewel ik het idee heb dat het een verkapte 'ik-ben-vrouw-en-rij-ook-motor-post' is.
 
Vandaag soort vreemde achtervolging aan de hand gehad. Ben normaal niet zo een achterdochtig type, maar vanochtend in Utrecht kon ik zweren dat een busje me achterna reed. Was op weg naar mijn motorstalling en het zat me toch niet helemaal lekker. Dus toen toch maar het zeker voor het onzekere genomen en eens een woonwijk ingereden en wat willekeurige straten in. Busje nog steeds achter me aan. Rechts, rechts, rechts, route die geen normaal mens zou rijden. WTF busje nog steeds achter me aan. Ik draai een oprit op, alsof ik parkeer, en wat schets mijn verbazing; de bestuurder van het busje parkeert lang de kant van de weg 50 meter eerder. Ben direct omgedraaid en weggereden, de twee heren in het busje zaten enigszins beteuterd te kijken. Zwarte Volkswagen Transporter, Pools kenteken.
 
Hoezo "tutje"? Sexistisch? Discriminerend? Kende je haar dat je dat zo zegt? Zag ze er zo tuttig uit? Noem je mij ook een tutje als ik op de fiets voorbij kom? Of op de motor? Wat een onzin......


Wtf? Enige dagen geleden deed je het zelf. Niet dat het mij ene reet boeit. Vind het wel grappig.

Tutje op een Tomos. Gotta love the alliteratie.

*O*
 
Op de brommer hebben ook regelmatig motorrijders naar me gezwaaid _O- mooi ja! Mooiste is dat ik er zelf niet intrap :+
 
Gisteren op de A27 een dame (zo goed?) op een witte, type jaren-80, racer. Dame in zwart leren pak met eronder.........goudkleurige laarzen! _O- En dan niet wat accenten maar gewoon helemaal goudkleurig (met glinstertjes)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan