- Onderwerp starter
- #1.726
Nou nou, dat valt nou ook wel weer wat mee: Max Snelheid in "Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb..."Eigenwijze Engelsen ook...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nou nou, dat valt nou ook wel weer wat mee: Max Snelheid in "Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb..."Eigenwijze Engelsen ook...
Ik denk dat het wel meevalt. Ik heb met de V-strom meer dan 50K gereden (teller staat nu op ongeveer 97K) en die heb ik haast nooit met de sleutel uitgezet. Alleen maar met de killswitch of jiffy. Jij maakt nog pittig meer kilometers en hebt volgens mij ook niet echt vaak motorpech, wel? Na hoeveel tijd moet je dan problemen gaan krijgen?
De kill switch zit binnen handbereik, je kunt gelijk weer starten indien nodig, je licht blijft branden en het dashboard blijft het doen.
Wat is er mis mee om de motor met het sleuteltje uit te zetten? Doe je met het koekblik toch ook?
Hangt er allemaal van af.Wat is er mis mee om de motor met het sleuteltje uit te zetten? Doe je met het koekblik toch ook?
Is dat trouwens een vrouwending om direct over regels en wetten te beginnen?
Nu is dat laatste geen probleem, maar ondanks gaan de lichten eventjes uit
Ja, maar dan moet je de sleutel voorbij de stuurslotstand draaien. Kan alleen bij volledig afdraaien, en ook dan gaan tussendoor even je koplampen en alles uit.Heb je geen stadslicht stand? Dan blijft je achterlicht gewoon aan.
Ja, maar dan moet je de sleutel voorbij de stuurslotstand draaien. Kan alleen bij volledig afdraaien, en ook dan gaan tussendoor even je koplampen en alles uit.
Tja, snap je punt, maar de wet van Murphy treft mij altijdOh, ja. Maar dat is toch niet erg? Dan loop je een tiende seconde de kans dat iemand je niet ziet, en die zal niet binnen die tiende seconde tegen je aan rijden, toch? Of ze moeten wel heel hard rijden, en dan is er een ander probleem dan lichten.
Bijna de sjaak geweest vandaag. Na 45 minuten tergend traag stadsverkeer in de avondspits na een lange dag werken verloor ik mijn geduld, nooit een goed idee op de motor.
Licht sprong op oranje, voorganger gaf een dot gas om oranje te halen, ik gaf een nog grotere dot gas om het oranje ook te halen. Stom, stom, stom.
Helaas gingen de auto's voor in het rijtje boven op hun rem, waardoor mijn voorligger keihard moest remmen, waardoor ik dus midden in mijn dot gas een noodstop moest maken.
Muzikaal begeleid door het piepen van de band en het "Ooohhhh" van twintig bij het stoplicht wachtende toeristen blokkeerde mijn voorwiel en sloeg naar links. Kon de motor nog net maar dan ook net houden.
Dat speelt mee. Aan de andere kant, een ouder met kinderwagen en twee kleine kinderen die op de stoeprand staan te wachten, dat is ook niet veilig, die laat ik dan maar liever oversteken. En als het koud is en regent, en een fietser staat verregend langs de kant, en ik zit droog in mijn motorpak en helm, dan geef ik die fietser voorrang. En als iedereen ook 's aardig doet tegen anderen, dan gaat dat prima.
Voorrang is een recht, geen plicht, volgens de wet. Je bent niet verplicht voorrang te nemen op een fietser of voetganger. Je bent niet verplicht voorrang te nemen als je op een voorrangsrotonde rijdt, en rechts staat een lange rij auto's die er maar niet tussenkomt. Gewoon aardig zijn, dat maakt het leven zoveel fijner.
Als iedereen zo gaat handelen word het een zooitje op de weg,regels zijn er niet
voor niets,dat je in bepaalde situaties komt dat je anders moet handelen om een
ongeluk te voorkomen bijvoorbeeld bij kinderen die nog geen of weinig kennis van
verkeersregels hebben,of als je ziet dat iemand niet gaat stoppen die jou voorrang
zou moeten geven daar is niets mis mee,maar om iemand die toevallig met zijn fiets nat
staat te worden voorrang te verlenen dan ben je verkeerd bezig,sterker je ben gevaarlijk bezig,iemand die toevallig net achter je rijd en wel de regels volgt kan daar van schrikken
met alle vervelende gevolgen van dien.
Volg gewoon de opgegeven richtlijnen in het verkeer dat is voor velen al moeilijk genoeg,zo weet iedereen waar hij aan toe is en word het een stuk veiliger op de weg.
oja.. dat "beleefde voorrang verlenen", en dus maar onverwacht gaan stilstaan....
Lijkt vooral iets voor touristengebieden, en dan meestal bejaarde beleefde duitsers in tourans/tirans ofzo...(nee, ik ben niet racistisch, sommige van mijn beste vrienden zijn duitsers op leeftijd, maar toch wil ik even zeggen waar het op staat, Jah...)
Gaan deze mensen dus onverwacht stilstaan op rare plekken, en soms ook gewoon 50m voor of na een "echte VOP", een zebrapad of zelfs een echt ffing-stoplicht waar die badgasten-met-bolderwagen-kids gewoon met een knopje kunnen vragen om over te mogen...
bv hier
Google Maps
of hier.
Google Maps
is me nu zo vaak overkomen..
je hoopt bijna dat er eens een goed ongeluk mee gebeurt (en dat is dan helaas de schuld van de achteropkomende...)
Maar dit moet er wat mij betrft uitgeperst worden: slechte gewoonte, en slecht voor de doorstroming.
Laat die voetgangers PLEASE naar een VOP gaan. Bitte, Jah.
Edit: Ordnung Muss Sein !
Als iedereen zo gaat handelen word het een zooitje op de weg
maar om iemand die toevallig met zijn fiets nat
staat te worden voorrang te verlenen dan ben je verkeerd bezig,sterker je ben gevaarlijk bezig,iemand die toevallig net achter je rijd en wel de regels volgt kan daar van schrikken
met alle vervelende gevolgen van dien.