Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat het wel meevalt. Ik heb met de V-strom meer dan 50K gereden (teller staat nu op ongeveer 97K) en die heb ik haast nooit met de sleutel uitgezet. Alleen maar met de killswitch of jiffy. Jij maakt nog pittig meer kilometers en hebt volgens mij ook niet echt vaak motorpech, wel? Na hoeveel tijd moet je dan problemen gaan krijgen? :P

LOL - jij volgt het F-jes topic niet...
Maar ik heb idd nog geen aanwijzing dat de jiffy problemen veroorzaakte.

Problemen zijn vnl slijtage van mechanische aard (riemen, alternators, lagers, bouten+schroeven die lostrillen, recent de accu na 1jr op, en oja: elke 10K km een nieuwe lamp nodig ik rijd alweer 2 dgn met GROOT licht). Dinsdag de 70K beurt, @67K iets te vroeg want straks op reis....
(ik voel volgens mij alweer iets extra-trillen bij >130k/hr, zou wiellager kunnen zijn..)
 
Laatst bewerkt:
Wat is er mis mee om de motor met het sleuteltje uit te zetten? Doe je met het koekblik toch ook? :?

Ja dat dacht ik ook. Ik heb die knop (gelukkig!) echt nog nooit bewust (hoeven) gebruiken. Net zoals de standaard. Die gebruik ik alleen om (zoals bedoeld) de motor te parkeren.
 
Laatst bewerkt:
Wat is er mis mee om de motor met het sleuteltje uit te zetten? Doe je met het koekblik toch ook? :?
Hangt er allemaal van af.
Op mijn woon werk route ken in een aantal verkeerslichten die lang op rood blijven staan. Ik leg dan graag mijn motor stil, en dat doe ik met de kill switch. Koplampen en achterlicht blijven branden, pinkers en stoplichten doen het ook nog, en het dashboard ook.
Leg ik hem stil met de sleutel gaat alles uit tot dat ik de sleutel weer op contact zet.
Nu is dat laatste geen probleem, maar ondanks gaan de lichten eventjes uit, en dat mag niet, ook niet overdag in België. En ten tweede, die kill switch is zo handig, gewoon effe om en om schakelen met de duim, easy.
Overigens ben ik nog nooit een auto tegengekomen die, ondanks ik moet herstarten, voor mij weg was, zelfs niet de die dat zo wat met hun koppeling zitten te spelen.

Edit: met het koekblik doe ik dat niet, die legt zichzelf stil aan een verkeerslicht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat trouwens een vrouwending om direct over regels en wetten te beginnen?

Hoezo "regels en wetten"?

Ik erger me er soms aan dat weggebruikers in ons land vaak een ander het licht in de ogen niet gunnen. Voorrangsregels zijn niet een recht dat je voor veel geld kunt kopen, het is een regeling om het verkeer soepel te laten verlopen. Als jij bijna bij de kruising bent en ik kom van rechts maar ik ben verder weg, dan heb ik er geen probleem mee dat jij eerst gaat. Maar niet veel mensen denken zo.
 
Heb je geen stadslicht stand? Dan blijft je achterlicht gewoon aan.
Ja, maar dan moet je de sleutel voorbij de stuurslotstand draaien. Kan alleen bij volledig afdraaien, en ook dan gaan tussendoor even je koplampen en alles uit.

Bij contact uit of stuurslot werkt er helemaal niets. Ook de alarmlicht functie niet. Logisch ook, anders kan er altijd een leukerd stiekem een licht aanzetten als hij je motor weet staan en je batterij leegpompen _O-

In België MOET je koplamp EN achterlicht van de motor ALTIJD branden als je je in het verkeer begeeft, ook overdag, zelfs bij felle zon.
DRL in plaats van dimlicht mag ook, maar enkel als de motor daarmee gehomologeerd is. Maar in tegenstelling tot bij auto's moet bij een motor dan nog steeds het achterlich ook branden.

Dus, de kill switch, dat is een goed gerief :t
 
Ja, maar dan moet je de sleutel voorbij de stuurslotstand draaien. Kan alleen bij volledig afdraaien, en ook dan gaan tussendoor even je koplampen en alles uit.

Oh, ja. Maar dat is toch niet erg? Dan loop je een tiende seconde de kans dat iemand je niet ziet, en die zal niet binnen die tiende seconde tegen je aan rijden, toch? Of ze moeten wel heel hard rijden, en dan is er een ander probleem dan lichten.
 
Oh, ja. Maar dat is toch niet erg? Dan loop je een tiende seconde de kans dat iemand je niet ziet, en die zal niet binnen die tiende seconde tegen je aan rijden, toch? Of ze moeten wel heel hard rijden, en dan is er een ander probleem dan lichten.
Tja, snap je punt, maar de wet van Murphy treft mij altijd :(

Zo laatst ook met mijn ongeval. Zaterdag ochtend, 02:50u, lege snelweg met drie baanvakken op USA formaat, 1 achteropkomende auto, ik zie in mijn spiegel dat hij naar de tweede baan opschuift, of daar al reed. Net voor die mij gaat passeren valt die in slaap, en wijkt die af, en net dat zag ik niet ... allemaal in een fractie. Keek ik misschien een halve seconde langer in mijn spiegel, had ik er misschien nog op kunnen anticiperen.

Nou ja, kans dat zulk een missing net in zo een fractie van een seconde weer voorkomt is natuurlijk klein.

Maar anderzijds, als een met het verkeerde been uit bed gestapte agent ziet dat je licht 1 a 2 sec uitging, kan en mag hij je daar wel voor beboeten.

Nu besef ik ook wel dat ik ten gevolge van mijn laatste ongeval ook wel erg paranoïde ben geworden. Ik hoop maar dat dat er uit gaat na verloop van tijd, want dat is wel erg irritant, vind ik voor mezelf.

En het blijft gewoon een feit dat de kill switch daar zo gemakkelijk voor werkt.
 
Bijna de sjaak geweest vandaag. Na 45 minuten tergend traag stadsverkeer in de avondspits na een lange dag werken verloor ik mijn geduld, nooit een goed idee op de motor.
Licht sprong op oranje, voorganger gaf een dot gas om oranje te halen, ik gaf een nog grotere dot gas om het oranje ook te halen. Stom, stom, stom. |(
Helaas gingen de auto's voor in het rijtje boven op hun rem, waardoor mijn voorligger keihard moest remmen, waardoor ik dus midden in mijn dot gas een noodstop moest maken.
Muzikaal begeleid door het piepen van de band en het "Ooohhhh" van twintig bij het stoplicht wachtende toeristen blokkeerde mijn voorwiel en sloeg naar links. Kon de motor nog net maar dan ook net houden. :N
 
Laatst bewerkt:
Je zegt het zelf, stomme actie. Ik ben blij voor je dat je er zo af bent gekomen! :o Plenty voorbeelden waarbij het anders afliep. :/ Goed dat je dit deelt trouwens. :t
 
Bijna de sjaak geweest vandaag. Na 45 minuten tergend traag stadsverkeer in de avondspits na een lange dag werken verloor ik mijn geduld, nooit een goed idee op de motor.
Licht sprong op oranje, voorganger gaf een dot gas om oranje te halen, ik gaf een nog grotere dot gas om het oranje ook te halen. Stom, stom, stom. |(
Helaas gingen de auto's voor in het rijtje boven op hun rem, waardoor mijn voorligger keihard moest remmen, waardoor ik dus midden in mijn dot gas een noodstop moest maken.
Muzikaal begeleid door het piepen van de band en het "Ooohhhh" van twintig bij het stoplicht wachtende toeristen blokkeerde mijn voorwiel en sloeg naar links. Kon de motor nog net maar dan ook net houden. :N


*Grinnikt* Assume... Ass, U, Me...
Goede Waarschuwing, Dank.

Jaren geleden heeft mijn moeder in blik eens zoiets uitgehaald:
Op en iets-te-vaak-gereden-gewoonte-traject kreeg ze Oranje, dus GAS..
De auto ervoor dacht daar anders over, en die heeft ze toen het kruispunt opgebezemd...
 
"meegemaakt"...

Mn dimlicht is weer stuk (elke 10K km, zucht) dus ik draag even Grootlicht..
en verrek, de koekblikken gaan wat beter opzij, linkerbaan-vegen gaat beter ?? ook wel lekker...

Hebben anderen dat ook?
Groot-Licht = meer respect van koekblikken ?
Handig bij file-filteren en linkerbaanvegen.

normaliter zet ik geeen groot licht, want ik vind het te agressief, maar als het helpt...
(net als die mistlampen op de gemiddelde mooi-weer-gsa, en de veel-te-fluo hesjes...wil ik niet aan meedoen)

voor de bmw-marketing: Please Please Pretty Please: LED lampen.. Please?
(Fucking krentekakkers en onderdelen/urenzuigers...)

#fail #bmw #bmwmotorrad (je hoopt dat de internet-zoekmachines het vinden...)
 
Laatst bewerkt:
Dat speelt mee. Aan de andere kant, een ouder met kinderwagen en twee kleine kinderen die op de stoeprand staan te wachten, dat is ook niet veilig, die laat ik dan maar liever oversteken. En als het koud is en regent, en een fietser staat verregend langs de kant, en ik zit droog in mijn motorpak en helm, dan geef ik die fietser voorrang. En als iedereen ook 's aardig doet tegen anderen, dan gaat dat prima.

Voorrang is een recht, geen plicht, volgens de wet. Je bent niet verplicht voorrang te nemen op een fietser of voetganger. Je bent niet verplicht voorrang te nemen als je op een voorrangsrotonde rijdt, en rechts staat een lange rij auto's die er maar niet tussenkomt. Gewoon aardig zijn, dat maakt het leven zoveel fijner.

Als iedereen zo gaat handelen word het een zooitje op de weg,regels zijn er niet
voor niets,dat je in bepaalde situaties komt dat je anders moet handelen om een
ongeluk te voorkomen bijvoorbeeld bij kinderen die nog geen of weinig kennis van
verkeersregels hebben,of als je ziet dat iemand niet gaat stoppen die jou voorrang
zou moeten geven daar is niets mis mee,maar om iemand die toevallig met zijn fiets nat
staat te worden voorrang te verlenen dan ben je verkeerd bezig,sterker je ben gevaarlijk bezig,iemand die toevallig net achter je rijd en wel de regels volgt kan daar van schrikken
met alle vervelende gevolgen van dien.
Volg gewoon de opgegeven richtlijnen in het verkeer dat is voor velen al moeilijk genoeg,zo weet iedereen waar hij aan toe is en word het een stuk veiliger op de weg.
 
Laatst bewerkt:
Als iedereen zo gaat handelen word het een zooitje op de weg,regels zijn er niet
voor niets,dat je in bepaalde situaties komt dat je anders moet handelen om een
ongeluk te voorkomen bijvoorbeeld bij kinderen die nog geen of weinig kennis van
verkeersregels hebben,of als je ziet dat iemand niet gaat stoppen die jou voorrang
zou moeten geven daar is niets mis mee,maar om iemand die toevallig met zijn fiets nat
staat te worden voorrang te verlenen dan ben je verkeerd bezig,sterker je ben gevaarlijk bezig,iemand die toevallig net achter je rijd en wel de regels volgt kan daar van schrikken
met alle vervelende gevolgen van dien.
Volg gewoon de opgegeven richtlijnen in het verkeer dat is voor velen al moeilijk genoeg,zo weet iedereen waar hij aan toe is en word het een stuk veiliger op de weg.

Ik geef nooit mensen met kinderen voorrang als ze het niet hebben en vind het super irritant als mensen het bij mij doen als ik met mijn kinderen op pad ben. Kinderen kunnen niet vroeg genoeg de voorrangsregels leren en als ze elke keer maar voorrang krijgen ontstaat er een stuk gewenning, dat ze duur kan komen te staan als er iemand een keer wel doorrijdt.
 
oja.. dat "beleefde voorrang verlenen", en dus maar onverwacht gaan stilstaan....

Lijkt vooral iets voor touristengebieden, en dan meestal bejaarde beleefde duitsers in tourans/tirans ofzo...(nee, ik ben niet racistisch, sommige van mijn beste vrienden zijn duitsers op leeftijd, maar toch wil ik even zeggen waar het op staat, Jah...)

Gaan deze mensen dus onverwacht stilstaan op rare plekken, en soms ook gewoon 50m voor of na een "echte VOP", een zebrapad of zelfs een echt ffing-stoplicht waar die badgasten-met-bolderwagen-kids gewoon met een knopje kunnen vragen om over te mogen...

bv hier
Google Maps

of hier.
Google Maps

is me nu zo vaak overkomen..
je hoopt bijna dat er eens een goed ongeluk mee gebeurt (en dat is dan helaas de schuld van de achteropkomende...)
Maar dit moet er wat mij betrft uitgeperst worden: slechte gewoonte, en slecht voor de doorstroming.
Laat die voetgangers PLEASE naar een VOP gaan. Bitte, Jah.

Edit: Ordnung Muss Sein !
 
Laatst bewerkt:
Ik hou niet van mensen.... En niet van regels. Ook niet van regelende mensen. Ik zie geregeld mensen die dit wel doen. Ongeregeld zooitje
 
oja.. dat "beleefde voorrang verlenen", en dus maar onverwacht gaan stilstaan....

Lijkt vooral iets voor touristengebieden, en dan meestal bejaarde beleefde duitsers in tourans/tirans ofzo...(nee, ik ben niet racistisch, sommige van mijn beste vrienden zijn duitsers op leeftijd, maar toch wil ik even zeggen waar het op staat, Jah...)

Gaan deze mensen dus onverwacht stilstaan op rare plekken, en soms ook gewoon 50m voor of na een "echte VOP", een zebrapad of zelfs een echt ffing-stoplicht waar die badgasten-met-bolderwagen-kids gewoon met een knopje kunnen vragen om over te mogen...

bv hier
Google Maps

of hier.
Google Maps

is me nu zo vaak overkomen..
je hoopt bijna dat er eens een goed ongeluk mee gebeurt (en dat is dan helaas de schuld van de achteropkomende...)
Maar dit moet er wat mij betrft uitgeperst worden: slechte gewoonte, en slecht voor de doorstroming.
Laat die voetgangers PLEASE naar een VOP gaan. Bitte, Jah.

Edit: Ordnung Muss Sein !


Om dat punt van "onnodig en foutief" voorrang verlenen nog een beetje meer te ondersteunen (om het NIET te doen!!)
dit punt:
Google Maps
Dit is een rotonde in een 80 km weg. Veel fiets verkeer van beverwijk naar wijk aan zee (en de zee zelf... gok ik). Er is altijd wel zo'n klaphark (en dat zijn ook gewoon locals) die behoorlijk in de ankers gaan, stil gaan staan voor een lege rotonde om een fietser door te laten. Achterop komend verkeer hard in de ankers..... echt... doe het niet...
 
Plotseling in de ankers gaan is natuurlijk nooit goed, tenzij je het doet om een aanrijding te voorkomen. Maar stel je nou voor dat er 1000 fietsers staan te wachten, en jij rijd in een langzaam rijdende file over de rotonde, de file rijdt net te hard voor de fietsers om ertussendoor te glippen. Ik stop dan ruim op tijd, en laat al die fietsers voorgaan. Wat is daartegen?

Ik had dat regelmatig bij een rotonde in Naarden, waar ik in een langzame file voorbij kwam, en van rechts stond het verkeer te wachten dat daar in Naarden woonde, en die konden nooit de rotonde op rijden omdat wij langzaam voorbij kwamen. Dan liet ik meestal wat auto's voorgaan, tot grote woede van de automobilisten achter me. Dan nam ik me voor "als ze weer toeteren laat ik er nog eentje voorgaan", maar toen stond ik daar de rest van de dag stil.
 
maar om iemand die toevallig met zijn fiets nat
staat te worden voorrang te verlenen dan ben je verkeerd bezig,sterker je ben gevaarlijk bezig,iemand die toevallig net achter je rijd en wel de regels volgt kan daar van schrikken
met alle vervelende gevolgen van dien.

Iemand die daarvan schrikt moet geen rijbewijs hebben.

Ik pleit er eenvoudigweg voor dat mensen wat meer relaxed in de auto zitten c.q. op de motor zitten. Dan gebeurt er iets en dan denk je "ok, moet kunnen, ik wacht wel even". Kinderen op de vluchtheuvel, beter als die maar gelijk oversteken, dus dan stop je even. Pizzakoerier komt van de verkeerde kant, nu ja, zonde als de pizza koud wordt, dus laat maar gaan. Het is allemaal zoveel beter voor je hart en bloedvaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan