Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vandaag weinig meegemaakt onderweg...nou er is wel wat gebeurt!!

Ik moest stoppen en dan dit verplicht naar binnen werken.

Bekijk bijlage 1791284
Ik heb ergere dingen meegemaakt, maar niet vandaag. })
Goh, ik doe dat gewoon vrijwillig :)
DFF9D0B2-C883-4528-B155-C0A82F6CEC35.jpeg
 
Of trajectcontroles aanpassen zodat ze ook op tijdelijk verlaagde segmenten (bijv. bij wegwerkzaamheden) controleren, wat ze trouwens nu ook wel willen gaan doen hoorde ik, en wat mij betreft mag dat per vandaag als je het gedrag van sommige mensen daar ziet.
wegwerkzaamheden A12 utrecht-> arnhem hebben ze de trajectcontrole al naar 70 verlaagd.
 
Ja precies, ik hoorde al zoiets, wist alleen niet waar. Nou, ik ben vóór.
Ik kom er elke dag doorheen die controle.

Hoewel ik ook voorben is het niet alleen aan aso gedrag te wijten. Toen ik nog op het MBO zat en de cursus veilig werken langs de weg heb gehad, werd er al gewaarschuwd dat als er werkzaamheden zijn, en er nooit of nauwelijks activiteit is, dat de geloofwaardigheid wegvalt en de mans dus weer de nominale toegestem Vmax gaan rijden of harder. Nu is dat natuurlijk geen excuus, maar dat is wel wat er aan vaak aan de hand is.

Maar dit is waatschijnlijk weer off topic.
 
Flitskasten onderaan! de bruggen (vaak 4-baas 50-gepruttel) over het Maas-Waalkanaal in Nijmegen.
Trajectcontroles waarbij je ook met enkele km's overschrijding een vette prent op de mat krijgt. (Waardoor mensen elkaar met 0,356 km/u verschil gaan inhalen)
Mobiele flitsers op andere 4-baanswegen door de stad, maar niet bij scholen, bejaardenhuizen of andere locaties met 'kwetsbaar' verkeer.
Enkele weken achter elkaar mobiele controle op een plek waar het net van 70 naar 50 km/u is gegaan, zodat onoplettenden enkele weken later een week lang elke dag worden verrast met weer een prent.

Controles prima, maar in Nederland is het gewoon gemierenn**k om maar te kunnen cashen. Voor echt gevaarlijke situaties of echt gevaarlijk gedrag is absoluut een gebrek aan blauw op straat. Nederland is antihandhavingsland. Liever nog worden zaken niet verboden (want er kan toch niet op worden gehandhaafd) of voor een groep compleet verboden (dijkwegen afsluiten voor motoren) dan dat er eens aandacht wordt besteed aan het eruit pikken en goed ('leerzaam') bestraffen van diegenen die een loopje nemen met de regels en voortdurend anderen in gevaar brengen.
sinds die tijd wel wat veranderd in nederland,
mobiele radars zie ik nog twee keer per jaar, ook de politie heeft manschappen tekort.
dan blijven alleen de vaste radars over, die zijn aardig voorspelbaar.
volgens mij hebben ze de max snelheid op de snelwegen ook opgegeven , ik heb afgelopen jaren één snelheidscontrole op de a73 gezien.
ik rijd bijna 500 km/week op de A73
ik rijd nu net als iedereen tussen de 110 en 120 km/uur.

handhaven gebeurt inderdaad nauwelijks meer
dat is een meevaller voor de bobber/caferacer/chopper rijders, soms minder grappig voor aanwonenden van populaire motorroutes.
ik heb ooit de gelegenheid gehad een huis in duitsland te kopen, duitsers zijn kampioen handhaven.
dat maar niet gedaan omdat dat niet handhaven toch wat beter bij mijn aard past O-)
 
Post gekregen uit Frankrijk.... Een brief en een stapeltje formulieren, in keurig Nederlands. Ik had de flits al gezien, Flitsmeister was even uitgevallen of ik was hem vergeten na een stop weer aan te zetten... 126 waar je 110 mocht. Daar maken ze dan 119 van. Schade viel me nog mee: 45 euro.
Ik ook... 138 wordt dan 131 en dat is op de Peage dan precies 1 km te hard..
 
Ik kom er elke dag doorheen die controle.

Hoewel ik ook voorben is het niet alleen aan aso gedrag te wijten. Toen ik nog op het MBO zat en de cursus veilig werken langs de weg heb gehad, werd er al gewaarschuwd dat als er werkzaamheden zijn, en er nooit of nauwelijks activiteit is, dat de geloofwaardigheid wegvalt en de mans dus weer de nominale toegestem Vmax gaan rijden of harder. Nu is dat natuurlijk geen excuus, maar dat is wel wat er aan vaak aan de hand is.

Maar dit is waatschijnlijk weer off topic.
De reden dat de 70 gehanteerd blijft buiten de reguliere werktijden, is dat er vaak slechts versmalde rijstroken beschikbaar zijn. Daarnaast komt het ook vaak voor dat er geen vluchtstrook beschikbaar is. Mocht er in zo'n situatie een pechgeval ontstaan (die vervolgens niet kan uitwijken en dus midden op de hoofdrijbaan stil komt te staan), moet het overige verkeer de gelegenheid krijgen deze te detecteren, een uitwijkmogelijkheid zoeken en verplaatsen, zonder het overige verkeer te hinderen. Verhoog je de snelheid naar 100, wordt de veilige marge te krap.
 
De reden dat de 70 gehanteerd blijft buiten de reguliere werktijden, is dat er vaak slechts versmalde rijstroken beschikbaar zijn. Daarnaast komt het ook vaak voor dat er geen vluchtstrook beschikbaar is. Mocht er in zo'n situatie een pechgeval ontstaan (die vervolgens niet kan uitwijken en dus midden op de hoofdrijbaan stil komt te staan), moet het overige verkeer de gelegenheid krijgen deze te detecteren, een uitwijkmogelijkheid zoeken en verplaatsen, zonder het overige verkeer te hinderen. Verhoog je de snelheid naar 100, wordt de veilige marge te krap.
Het was geen kritiek op de 70km/h. Het was gewoon de reden die opgegeven werd waarom mensen harder gaan rijden bij een snelheids beperking.

Puur dat bij het nauwelijk tot niet zien van bedrijvigheid de mens gaat denken door het verlies van de geloofwaardigheid van de snelheids beperking, die 70 klopt toch niet er is niemand, ik kan wel harder.

Dit stuk is al sinds iig januari 90. (Rood)
C3186714-6068-427E-A841-F024682588A8.jpeg


Bijna iedereen rijd daar 120+ omdat er gewoon niemand aan het werk is..

Dus de geloofwaardigheid is er af.


Daarnaast weten veel mensen niet dat de lage kant van de schuine strepen op een geleidebaken (dat schildje wat gebruikt dient te worden bij langdurige werkzaamheden), de kant aan geeft waar je verplicht bent langs te rijden. Staan er een paar met de lage kant richting het werkvak ben je dus eigenlijk verplicht als weggebruiker om door het werkvak heen te rijden.
 
Laatst bewerkt:
sinds die tijd wel wat veranderd in nederland,
mobiele radars zie ik nog twee keer per jaar, ook de politie heeft manschappen tekort.
dan blijven alleen de vaste radars over, die zijn aardig voorspelbaar.
volgens mij hebben ze de max snelheid op de snelwegen ook opgegeven , ik heb afgelopen jaren één snelheidscontrole op de a73 gezien.
ik rijd bijna 500 km/week op de A73
ik rijd nu net als iedereen tussen de 110 en 120 km/uur.
Op de A73 kom ik geregeld flitsers tegen net noordelijk van de Swalmtunnel, net zuidelijk van de Roertunnel (op de plekken waar de uitwijk voor te hoge vrachtwagens weer aansluiting krijgen op de A73) en bij de tankstations tussen de tunnels.
 
Post gekregen uit Frankrijk.... Een brief en een stapeltje formulieren, in keurig Nederlands. Ik had de flits al gezien, Flitsmeister was even uitgevallen of ik was hem vergeten na een stop weer aan te zetten... 126 waar je 110 mocht. Daar maken ze dan 119 van. Schade viel me nog mee: 45 euro.
 
Het was geen kritiek op de 70km/h. Het was gewoon de reden die opgegeven werd waarom mensen harder gaan rijden bij een snelheids beperking.

Puur dat bij het nauwelijk tot niet zien van bedrijvigheid de mens gaat denken door het verlies van de geloofwaardigheid van de snelheids beperking, die 70 klopt toch niet er is niemand, ik kan wel harder.

Dit stuk is al sinds iig januari 90. (Rood)Bekijk bijlage 1791527

Bijna iedereen rijd daar 120+ omdat er gewoon niemand aan het werk is..

Dus de geloofwaardigheid is er af.
Dat de geloofwaardigheid er af gaat, ben ik volledig met je eens. Als bevoegd bordoloog probeer ik uitvoerders ook telkens te bewegen de TVM's van de weg af te halen als zij geen meerwaarde hebben.

Ik moet even zoeken, maar ik heb er al eerder al wat over geschreven.

Daarnaast weten veel mensen niet dat de lage kant van de schuine strepen op een geleidebaken (dat schildje wat gebruikt dient te worden bij langdurige werkzaamheden), de kant aan geeft waar je verplicht bent langs te rijden. Staan er een paar met de lage kant richting het werkvak ben je dus eigenlijk verplicht als weggebruiker om door het werkvak heen te rijden.
Als gezegd: bordoloog. Ik plaats die krengen (o.a.) voor mijn werk. Ik stoor me ook aan een zigzagparcours bij werkzaamheden en moet in mijzelf blijven herhalen dat ik niet aan het werk ben, als ik daar privé langs kom.
 
sinds die tijd wel wat veranderd in nederland,
mobiele radars zie ik nog twee keer per jaar, ook de politie heeft manschappen tekort.
dan blijven alleen de vaste radars over, die zijn aardig voorspelbaar.
volgens mij hebben ze de max snelheid op de snelwegen ook opgegeven , ik heb afgelopen jaren één snelheidscontrole op de a73 gezien.
ik rijd bijna 500 km/week op de A73
ik rijd nu net als iedereen tussen de 110 en 120 km/uur.

handhaven gebeurt inderdaad nauwelijks meer
dat is een meevaller voor de bobber/caferacer/chopper rijders, soms minder grappig voor aanwonenden van populaire motorroutes.
ik heb ooit de gelegenheid gehad een huis in duitsland te kopen, duitsers zijn kampioen handhaven.
dat maar niet gedaan omdat dat niet handhaven toch wat beter bij mijn aard past O-)
A15 en A16 staan ze toch nog echt regelmatig..
Van de week zelfs nog.
Viel gelukkig niet op, zo'n donkergrijze bus aan de andere kant van de vangrail met een heel klein klastje in de vangrail..
(ja, in de vangrail, ruimte zat tussen de paaltjes).
Dus van te voren maar gas los..

Iedereen komt aan met 120 daar, en gaan vol in de ankers om er met 80 voorbij te hobbelen..
Ja, is echt veilig, zo'n snelheids controleB||(

En vandaag weer lekker op de :] met een nieuw accuutje.
De vorige heeft het toch dik 9 jaar vol gehouden (zag ik gisteren toen ik hem er uit frunnikte:Y:}
 
Oh ja, vrijdag op weg naar huis ook idd een wesp gehad die via 't kiertje binnen kwam... die heeft me meteen 3x op m'n neus gestoken.
Tranen stonden in m'n ogen, meteen klep open en met het hoofd/de helm schudden, hopen dat ie weg was en helm weer dicht....
"ik zag iets van laag op m'n vizier af vliegen, ik voel iets kriebelen, AUW!...."....

Vandaag met 't blik van 't werk netjes 100Km/u van Ehv naar Amsterdam... lijkt wel alsof niemand zich aan de 100Km/u houd... (reed 100 op (telefoon)GPS)
Met de motor naar huis... en een spijker opgepikt in m'n achterband... Propke erin, morgen eens kijken of ik 'm goed heb gezet en ie op spanning blijft.
 
Afgelopen zondag gezien:
motorrijder in T-shirt, en 1 zelfs in korte broek.
Duidelijk niet op de hoogte hoeveel boete daaraan verbonden is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan