Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vanavond had een vrachtwagenchauffeur wat moeite met het verkeersplein Velperbroek, geloof ik. De vrachtwagen werd in eerste instantie van de middelste rijstrook met een ruk naar de rechter rijstrook gezet (de strook dus om af te slaan), waarbij ik vol in de ankers moest. Vervolgens volgt meneer uiteindelijk gewoon de rotonde, waarbij de daar rijdende automobilist weer vol in de remmen moest.
Je was hem toch niet rechts aan het inhalen he?
 
Vandaag mijn eerste keer de motor laten vallen :O Bij tankstation wilde ik hem op de middenbok zetten, normaal zwiep ik hem er in een keer op. Nu wat afgeleid en toen viel die weer terug en van mij af, kon hem niet meer houden :(. Wel fijn dat wat automobilisten me hielpen hem weer rechtop te zetten :) Gelukkig geen schade. Behalve aan ego :)
Ik zet 'm altijd zo dicht voor de pomp dat ie, als ie valt, niet helemaal valt. Gelukkig is het tot nu toe altijd nog goed gegaan.

Even kijken of er een eiken plankje is om af te kloppen :$
 
Merk het ook vaak in de file.
Als de boel eindelijk weer begint te rijden zijn er van die figuren die een gat van meer dan 100m laten vallen op de auto voor hun en dan ook gewoon lekker links blijven rijden met een slakkengangetje. Vorige week zelfs 3 achter elkaar (links rechts links) dus kon mn snelle slalom weer oefenen op de snelweg O-)

Altijd het positieve ervan inzien denk ik maar :+
 
Vandaag op het buro verschenen voor onze spuger van vorige week
Eerste wat die agent zegt: niet om je af te kraken of je ongelijk te geven, maar jij was alleen en die ander met 3, wat denk je zelf -O--O--O--O-
Wel verhaal aangehoord en wordt genoteerd maar verder nix

Camera dan maar?????
Is ook niet prettig voor klanten, geef je eten af, staan ze direct op film, zullen ze blij mee zijn:N
 
Vandaag mijn eerste keer de motor laten vallen :O Bij tankstation wilde ik hem op de middenbok zetten, normaal zwiep ik hem er in een keer op. Nu wat afgeleid en toen viel die weer terug en van mij af, kon hem niet meer houden :(. Wel fijn dat wat automobilisten me hielpen hem weer rechtop te zetten :) Gelukkig geen schade. Behalve aan ego :)
Aantrekkelijke kassière?
 
@martin117 dat is inderdaad wel zuur!


Maar je bent ze toch niet van plan ze te archiveren of online te posten?

Nee, dat niet, maar hoe vind jij het als ik voor je deur sta en aan het filmen ben

Vanavond 2x blik van links die de kruising opdraaid terwijl ik de kruising oversteek, met claxon 2x gered.
1x spiegel aan getikt, net als ik langsrij, draait een tegemoedkomende auto om een geparkeerde auto op zijn helft heen, laat te weinig ruimte over en zijn spiegel aan getikt, hij reed door, ik dan dus ook :W:W:W:W:W
Sorry, moet je maar ruimte geven, je draait vol op mijn weg helft, terwijl ik er aan kom, moet je niet zeiken als het niet past
 
Heb me vanochtend laten meeslepen...-O-

A10, 3 baans, langzaam rijdend.
Ik zit op de middelste baan, deze rijd op dat moment een fractie sneller en ik moet straks een afrit hebben. Komt er links inneens een auto wel heel dicht naast me rijden. Sterker nog, na oogcontact gaat meneer doodleuk door met mij naar rechts duwen.
- voor de visueel ingestelden: een jonge man met "gangsta rapper" look in een mosterd metallic station, type zoals je vroeger een auto tekende -
Dus beetje gas bij en ervoor en even een blik achterom van "wat ben je aan het doen?" Werd beantwoord met bandenplakkerij en claxon. Prima, maar wat meer afstand tussen mij en m'n voorganger creëeren. Was hij het denk ik niet mee eens want vervolgens hoorde ik een lange claxon van achter.
En ja, voor ik het wist ging het middelvingertje omhoog...

Niet de slimste actie van mijn kant gezien meneer dit niet zo tof vond en vervolgens besloot om de claxon maar ingedrukt te houden, terwijl terug te schieten naar links, mij in te halen en zich er weer voor te duwen, veel te krap op wat mijn voorganger was in een soort noodrem te eindigen. (Zooooo blij met de eerder extra gecreëerde buffer ruimte!)

Maar goed, voor mezelf weer een les om minder impulsief te reageren gezien dit ook heel anders had kunnen aflopen.
 
Tja... soms is het moeilijk om het van je af te laten glijden....

Gisteren bij het opdraaien van de A10 (reed langzaam) voordat ik m'n vizier dicht had een straal ruitensproeivloeistof (leuk galgje word) in de bakes. Blikker realiseerde dat hij zijn timing niet ideaal was toen hij me met grote haast m'n vizier zag dichtklappen en verontschuldigde zich uitvoerig, heb even vriendelijk gezwaaid voor zijn attente gedrag

vanochtend een minder vriendelijk typ wat zijn auto met een rotgang (zonder richting aangeven) naar links pleurt in de bocht waar ik naast hem rij. even een knippertje grootlicht om aan te geven dat ik het niet zo'n geweldige actie vond, maar blijkbaar vond ie het nogmaal want in de volgende kilometer deed ie hetzelfde met 3 andere weggebruikers.... :N
 
Vanochtend (in blik) op weg naar werk,
Petmans met blikje komt van de meest linkerbaan (A16 hoofdbaan Brienernoord -> Barendrecht) en schuift vol door naar rechts:X
Maar van het gas af, grootlicht en toeter gebruikt, Petmans kijkt in zijn spiegel en gaf een vriendelijk 'sorry handje'..


Ok, ge'accepteerd en door....

Zag hem al aankomen vliegen, als ik niet van het gas was af gegaan, had ik mijn Airbumps kunnen testen op mijn deurenO-)
 
Afgelopen ochtend een bijna oeps momentje.
Het was koud geweest afgelopen nacht en had gevroren.
Maar de wegen waren goed berijdbaar.
Dacht even boodschappen te gaan doen bij een lokale supermarkt die een soort van bovendeks openluchtparkeerplek had.
Dus ik rijd met de motorfiets naar boven toe en op het moment van betreden van dat parkeerdek zie ik het wegdek glimmen als een hondepik in de maneschijn.
Wat bleek: het hele bovendek was beijzeld.
Ik reed slechts een 20km per uur, maar dat was al hard genoeg om onderuit te kunnen gaan:
Gelijk gas losgelaten en vooral rechtdoor rijden met geen rem aanraken.
Gelukkig was het nog vroeg en stond er maar 1 auto.
Ik had alle ruimte nodig om de motorfiets uit te laten rollen tot aan de rand van het parkeerdek waar ik veilig tot stilstand kwam.
Mijn boodschappen kunnen doen en daarna weer gibberend dat parkeerdek verlaten.
Ik had het hart even ik de keel zitten door die ijsbaan.
 
Vanochtend (in blik) op weg naar werk,
Petmans met blikje komt van de meest linkerbaan (A16 hoofdbaan Brienernoord -> Barendrecht) en schuift vol door naar rechts:X
Maar van het gas af, grootlicht en toeter gebruikt, Petmans kijkt in zijn spiegel en gaf een vriendelijk 'sorry handje'..


Ok, ge'accepteerd en door....

Zag hem al aankomen vliegen, als ik niet van het gas was af gegaan, had ik mijn Airbumps kunnen testen op mijn deurenO-)

Aha. Een gevalletje Dynamisch uitvoegen
 
Afgelopen ochtend een bijna oeps momentje.
Het was koud geweest afgelopen nacht en had gevroren.
Maar de wegen waren goed berijdbaar.
Dacht even boodschappen te gaan doen bij een lokale supermarkt die een soort van bovendeks openluchtparkeerplek had.
Dus ik rijd met de motorfiets naar boven toe en op het moment van betreden van dat parkeerdek zie ik het wegdek glimmen als een hondepik in de maneschijn.
Wat bleek: het hele bovendek was beijzeld.
Ik reed slechts een 20km per uur, maar dat was al hard genoeg om onderuit te kunnen gaan:
Gelijk gas losgelaten en vooral rechtdoor rijden met geen rem aanraken.
Gelukkig was het nog vroeg en stond er maar 1 auto.
Ik had alle ruimte nodig om de motorfiets uit te laten rollen tot aan de rand van het parkeerdek waar ik veilig tot stilstand kwam.
Mijn boodschappen kunnen doen en daarna weer gibberend dat parkeerdek verlaten.
Ik had het hart even ik de keel zitten door die ijsbaan.

Word het blok van je motor wel warm,met ff een boodschapje doen?? hartje zomer lijkt het geen brobleem, maar in de winter? Met deze lagen temperaturen?
 
@scheurschuimpje, ik snap die bangheid niet zo, want met een scootah ga je toch ook niet 10-tallen km aan een stuk mee rijden? Als ik met de auto ga (die buiten staat 24/7) ga ik ook eventjes 1km rijden naar de winkel, en daar wordt de olie gewoon zo periodiek vervangen en er zijn daar geen problemen mee.
 
Nee, dat niet, maar hoe vind jij het als ik voor je deur sta en aan het filmen ben
Camerasysteempje op de fiets, die dingen maken om de x-minuten een nieuw bestandje aan en zodra de boel vol is wordt de oudste weer overschreven. Zo weet je zeker dat de beelden niet lang bewaard blijven tenzij jij ze er zelf afhaalt. En als je die camera op de fiets hebt zitten dan is je klant niet in beeld want als het goed is zet je 'm niet met de koplamp richting de voordeur, of wel? ;)
 
@scheurschuimpje, ik snap die bangheid niet zo, want met een scootah ga je toch ook niet 10-tallen km aan een stuk mee rijden? Als ik met de auto ga (die buiten staat 24/7) ga ik ook eventjes 1km rijden naar de winkel, en daar wordt de olie gewoon zo periodiek vervangen en er zijn daar geen problemen mee.
Er zullen best al wel en paar topic's over zijn volgeschreven, maar appels met peren vergelijken is slim. of jouw motorblokje van je motorfiets moet ook vloeistof gekoeld zijn.
Angst heb ik nergens voor, en met mij denk enkele meer. Ja als jij er een ben van de wegwerp maatschappij, en je motor na 2 jaar inruil voor een hagel nieuwe. Ga zo door.
Wil je langer dan die twee jaar probleemloos rijden, Verdiep je dan even in de materie. olie/water in je carter.
Groetjes Scheurschuimpje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan