Ik verbaas me er echt steeds vaker over hoe sommige mensen ooit een rijbewijs hebben gekregen.
Nu al een aantal dagen achter elkaar meegemaakt dat mensen met 60 (op de teller) de snelweg opgaan na een oprit van dik 800m en dan ook direct bij het eerste blokje 2 banen naar links opschuiven omdat ze over een kilometer of 3 die baan moeten hebben voor de afslag. Levensgevaarlijk dat soort types dus ik zorg dat als ik erachter rij dat ik al over de doorgetrokken streep/vluchtstrook ervoorbij ga indien mogelijk , want ik wil zo ver mogelijk bij dat soort mensen uit de buurt zijn wanneer het een keer fout gaat.
Ik verbaas me er echt steeds vaker over hoe sommige mensen ooit een rijbewijs hebben gekregen.Ik verbaas me er echt steeds vaker over hoe sommige mensen ooit een rijbewijs hebben gekregen.
Nu al een aantal dagen achter elkaar meegemaakt dat mensen met 60 (op de teller) de snelweg opgaan na een oprit van dik 800m en dan ook direct bij het eerste blokje 2 banen naar links opschuiven omdat ze over een kilometer of 3 die baan moeten hebben voor de afslag. Levensgevaarlijk dat soort types dus ik zorg dat als ik erachter rij dat ik al over de doorgetrokken streep/vluchtstrook ervoorbij ga indien mogelijk , want ik wil zo ver mogelijk bij dat soort mensen uit de buurt zijn wanneer het een keer fout gaat.
Ik verbaas me er echt steeds vaker over hoe sommige mensen ooit een rijbewijs hebben gekregen.
Nu al een aantal dagen achter elkaar meegemaakt dat ik met een zware aanhanger rij en daarom niet veel harder kan rijden dan 60 na een oprit van dik 800m en ik moet dan ook direct bij het eerste blokje 2 banen naar links opschuiven omdat er over een kilometer of 3 de afslag naar links is waar ik nooit tussen wordt gelaten. En dan zijn er van die types die niet even het geduld kunnen opbrengen en als ze erachter rijden over de doorgetrokken streep/vluchtstrook ervoorbij gaan, omdat ze niet even 3 seconde later bij het volgende stoplicht aan willen komen.
Wat ik bedoel; als een malle er langs schieten over de vluchtstrook is dan ook niet de beste oplossing. Je rijdt het grotere broertje van mijn donderpoesje en daarmee kan ik als ik halverwege de invoegstrook gas ga geven nog steeds makkelijk met 120 de snelweg op.Dan ben jij niet degene die ik tegenkom, want dat zijn personenauto's. Snelwegen hebben geen verkeerslichten en met 60 de snelweg op gaan, zeker aangezien iedereen achter je dus nog langerzamer rijdt voordat ze de snelweg op kunnen, waar iedereen 100+ rijdt is gewoon levensgevaarlijk
Er is een reden dat de oprit bij de Brienenoordbrug de gevaarlijkste is van Nederland, mensen gaan met 50/60 de snelweg op waar mensen 100+ rijden en veroorzaken zo ongelukken. In dit geval gaat het om een oprit die 4x zo lang is en nog steeds rijden ze het hele stuk 50/60 tot aan de snelweg zelf en blijven dan zo traag rijden, terwijl de oprit technisch gezien een snelweg is waar je al 100+ mag en geen doorgaande weg waar 50 de maximum snelheid is.
Ja dan zorg ik dat ik uit de buurt ben want ik heb het al eens fout zien gaan en daar wil ik als motorrijden niet in de buurt zijn en zeker niet erachter rijden
Zoals ik aangaf gaat het mij niet om zelf op snelheid de snelweg op te gaan, zoals je aangeeft is dat even naar het gas kijken en je zit op de 120, maar voorkomen dat ik betrokken raak bij het ongeval wat kan gebeuren als iemand voor je met 100 van links wordt getikt en dan naar rechts knalt. Een keer achter me zien gebeuren en de 2 auto's die erachter reden zaten tegen de vangrail, dat is niet een plek waar ik met de motor wil zitten. Dan maar liever af en toe aso en veilig zelf de snelweg op dan niet meer eraf rijden...
Afstand nemen is goed in theorie, maar ik ga niet nog langzamer rijden op de oprit, want dan veroorzaak je een opstopping wat ook niet wenselijk is, want ik kan dan wel doorrijden met de motor acceleratie, maar de auto's achter me niet.
Invoegen op de snelweg doe je door gebruik te maken van de gehele invoegstrook.
Om hier aandacht en verduidelijking aan te geven is het ritsen geïntroduceerd.
Dus maak je gebruik van de gehele invoegstrook om snelheid te maken, de één met 200 pk, zal aan het begin kunnen invoegen, en de andere met 60 pk, aan het einde van de invoegstrook.Dat is niet hoe ik het (20 jaar geleden) heb geleerd: je gebruikt de invoegstrook tot je de juiste snelheid hebt om in te voegen, tegelijkertijd zoekend naar een plek waar je dit veilig kunt doen zonder ander verkeer te hinderen.
Invoegend verkeer moet voorrang verlenen aan het op de hoofdrijbaan rijdende verkeer. Dus niet dirigeer stok uit en ram hem er maar tussen en schijt aan parijs.
Dus maak je gebruik van de gehele invoegstrook om snelheid te maken, de één met 200 pk, zal aan het begin kunnen invoegen, en de andere met 60 pk, aan het einde van de invoegstrook.
Dan heb je het ritsen toch niet helemaal goed begrepen.
Ritsen is een begrip toe te passen op punten waar meerdere rijstroken in dezelfde richting samengevoegd worden, dat is wat anders dan invoegen vanaf een invoegstrook op de doorgaande rijbaan. Er is nog nooit een campagne geweest om het doorgaand verkeer bij invoegstroken te laten ritsen.
Vandaar dat ik het in deze reactie over invoegen heb.
Invoegen op de snelweg doe je door gebruik te maken van de gehele invoegstrook.
Om hier aandacht en verduidelijking aan te geven is het ritsen geïntroduceerd.
Dit komt vooral doordat veel sukkels voor of aan het begin van het weefvak in volle paniek direct een plekje zoeken op de andere baan en dan dit plekje met hand en tand gaan verdedigen tegen de mensen die iets meer de ruimte nemen. Als iedereen het volledige weefvak zou gebruiken waarbij de invoegende auto's het gehele stuk gebruiken om aan het einde in te voegen en de auto's op de baan waar ingevoegd wordt het gehele stuk gebruiken om een plekje te maken dan gaat het goed.
Dat ligt vaak ook genuanceerder. Het is niet de bedoeling om dan nog auto's in te gaan halen. Invoegstrook/weefvakken/stroken waar geritst moet worden moet gebruikt worden om de snelheid hetzelfde te krijgen.Dit komt vooral doordat veel sukkels voor of aan het begin van het weefvak in volle paniek direct een plekje zoeken op de andere baan en dan dit plekje met hand en tand gaan verdedigen tegen de mensen die iets meer de ruimte nemen. Als iedereen het volledige weefvak zou gebruiken waarbij de invoegende auto's het gehele stuk gebruiken om aan het einde in te voegen en de auto's op de baan waar ingevoegd wordt het gehele stuk gebruiken om een plekje te maken dan gaat het goed.
Is dat zo ? Gaan we terug naar je onderstaande reply waar je mee begon:
Hier zeg je dat het ritsen is geïntroduceerd voor het invoegen. Dat klopt dus niet omdat ritsen en invoegen verschillende dingen zijn.
Nu is het vaak afhankelijk of er net wel of niet een onzin bericht de wereld in is gestuurd over EV's en Tesla's in het bijzonder.
In Duitsland zijn de regels niet zo "grijs" als in NLHet valt me steeds weer op dat het weven in Duitsland een stuk beter gaat, terwijl de weefvakken daar op sommige plekken echt wel extreem kort te noemen zijn. Met die enorme lappen in Nederland zou dit toch een eitje moeten zijn.
Nederlanders zijn blijkbaar egoïsten die de waard vertrouwen zoals ze zichzelf vertrouwen