Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik zorgde voor een degelijke doch abrupte deceleratie van het motorvoertuig door het gebruik van de daarvoorbedoelde reminrichting teneinde een collisie te voorkomen. :t

U ambieert een functie als persvoorlichter bij de politie of een functie als politievoorlichter?
 
U ambieert een functie als persvoorlichter bij de politie of een functie als politievoorlichter?

Ik heb ook nog wel eens wat "vertaald"

 
Zo heb ik een collega die rijdt altijd zo langzaam en voorzichtig af op een groen licht dat je zeker weet dat het rood is voordat je er bent...
Nog erger zijn die figuren die bij groen licht alle tijd van de wereld om eerst es ff goed te kijken of het echt wel groen is voor hun, de auto in de eerste moeten zetten, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllll langzaam optrekken en dan verhip!!! oranje!!!!! STOPPEN! want we mogen niet door rood! Je wil niet weten hoeveel en hoevaak ik dit in Den Haag en Rijswijk tegenkom op de in-/uitgaande wegen........... |(|(|(|(|(
 
Nog erger zijn die figuren die bij groen licht alle tijd van de wereld om eerst es ff goed te kijken of het echt wel groen is voor hun, de auto in de eerste moeten zetten, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllll langzaam optrekken en dan verhip!!! oranje!!!!! STOPPEN! want we mogen niet door rood! Je wil niet weten hoeveel en hoevaak ik dit in Den Haag en Rijswijk tegenkom op de in-/uitgaande wegen........... |(|(|(|(|(

STRESS !
 
eerder verschrikkelijk irritante oponthoud en je er niet langs kan... en dan een rij toeterende auto's erachter.. Geen idee of je de ingaande wegen kent in Rijswijk vanaf de A4, maar ik val pardoes van mijn motor af als ik zonder enige oponthoud, drukte en file zo dwars door Rijswijk kan tuffen naar huis.... En dan heb je zo'n slome henkie of katrientje voor je die de hele boel stagneert voor elke stoplicht..

Of bedoel je stress bij slome henkie of slome katrientje in de auto???
 
eerder verschrikkelijk irritante oponthoud en je er niet langs kan... en dan een rij toeterende auto's erachter.. Geen idee of je de ingaande wegen kent in Rijswijk vanaf de A4, maar ik val pardoes van mijn motor af als ik zonder enige oponthoud, drukte en file zo dwars door Rijswijk kan tuffen naar huis.... En dan heb je zo'n slome henkie of katrientje voor je die de hele boel stagneert voor elke stoplicht..

Of bedoel je stress bij slome henkie of slome katrientje in de auto???
ik maak me gewoon niet meer zo druk om slome henkies en katrientjes ,zonde van m n tijd,eigenlijk ben ik misschien wel slome jantje geworden ,wijs geworden in t westen van N.L
 
eerder verschrikkelijk irritante oponthoud en je er niet langs kan... en dan een rij toeterende auto's erachter.. Geen idee of je de ingaande wegen kent in Rijswijk vanaf de A4, maar ik val pardoes van mijn motor af als ik zonder enige oponthoud, drukte en file zo dwars door Rijswijk kan tuffen naar huis.... En dan heb je zo'n slome henkie of katrientje voor je die de hele boel stagneert voor elke stoplicht..

Of bedoel je stress bij slome henkie of slome katrientje in de auto???
Dat is idd een klote stuk, reed het elke week naar m'n ex, maar met de motor kan je er gewoon tussendoor is 9/10 gevallen
 
Nog erger zijn die figuren die bij groen licht alle tijd van de wereld om eerst es ff goed te kijken of het echt wel groen is voor hun, de auto in de eerste moeten zetten, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllll langzaam optrekken en dan verhip!!! oranje!!!!! STOPPEN! want we mogen niet door rood! Je wil niet weten hoeveel en hoevaak ik dit in Den Haag en Rijswijk tegenkom op de in-/uitgaande wegen........... |(|(|(|(|(
Ik herken dat wel op vergelijkbare situaties.
Probleem is dat doordat Katrientje veel te laat vertrekt de rij te laat in beweging komt en de 1e detectielus (ongeveer 50m voor het verkeerslicht) geen verkeer detecteert.
De oplossing die ik vond is om een stuk open te laten waar de detectielus ligt.
Bij groen een paar tellen wachten en dan het gat dichtrijden naar je voorligger.
Op deze manier detecteert de lus aankomend verkeer en blijft het heel lang groen.
 
Vanochtend, voor me op een bijna door rood rijder. Hij zag het gelukkig op tijd en wist zijn auto nog met een noodstop voor de stopstreep tot stilstand te brengen. Maar niet zonder dat de alarmlichten aansprongen tijdens de actie.

Meneer was er volgens mij erg van geschrokken, toen ik er naast kwam staan om hem erop te attenderen dat zijn lampjes nog stonden te knipperen begon hij zich meteen te verontschuldigen.
 
Niet zelf meegemaakt, maar mijn fiets wel vandaag. Ik zit deze week in het buitenland en mijn motor moest dit weekend naar de garage voor klein onderhoud, dus gevraagd of mijn pa dat even kon doen. Zo gezegd, zo gedaan.
Word ik nu net gebeld met de het bericht dat hij net onderweg naar de garage, vlakbij het AMC vanachter is aangereden door een of andere slapende tiefuslijer in een auto... Zelf reed mijn pa zo'n 40-45 km/h op dat moment, godzijdank stond hij niet stil waardoor de schade aan hem mee lijkt te vallen. Ligt inmiddels in het ziekenhuis, klonk wel helder en gaat zo voor wat scans aan de onderrug. Schade aan de motor weet ik nog niet en is ook van ondergeschikt belang. Politie was erbij, schuldvraag was duidelijk en lag bij de automobilist. Wat kan ik mezelf toch gruwelijk boos maken over die achterlijke klap mongolen achter het stuur die de meest belachelijke risico's nemen om 2 seconden eerder thuis te zijn en wat de consequenties zijn voor anderen interesseert ze geen ene ruk. :(:(:(:(:( Rij ontzegging voor het leven lijkt me het minimum, maar ik maak me geen enkele illusie dat er ook maar enige straf komt voor het iemand anders in levengevaar brengen. -O--O--O-

Praktische vraag, aangezien ik dit feest (gelukkig) niet eerder heb meegemaakt: Zo snel mogelijk met mijn verzekering schakelen neem ik aan? Het lastige is dat ze net dicht zijn gegaan voor het weekend, dus moet het wachten tot maandag of is dat te laat? Ik heb wa+beperkt casco + rechtsbijstand verzekering, dus hopelijk geeft de automobilist zijn schuld makkelijk toe en kan de schade simpel afgehandeld worden.
 
Vanochtend, voor me op een bijna door rood rijder. Hij zag het gelukkig op tijd en wist zijn auto nog met een noodstop voor de stopstreep tot stilstand te brengen. Maar niet zonder dat de alarmlichten aansprongen tijdens de actie.

Meneer was er volgens mij erg van geschrokken, toen ik er naast kwam staan om hem erop te attenderen dat zijn lampjes nog stonden te knipperen begon hij zich meteen te verontschuldigen.

Kan gebeuren toch dat je het echt niet gezien hebt? Is mij ook wel eens gebeurd, zaterdagavond laat terug van een verjaardag, aangehouden worden omdat ik door rood gereden zou zijn. Was een weg die ik elke dag naar het werk reed, natuurlijk niet gedronken, ook niet moe, maar de agent dacht al dat ik ofwel een heel groot hart had, of gewoon niet gezien, want met Vmax+10 een kruising op een niet vreselijk overzichtelijke plaats over knallen is niet een normale rood-negeerdersactie.
 
Meestal hebben verzekeraars een 24/7 bereikbaarheid voor schadegevallen en wellicht via de website mogelijk om de schade te melden.
 
Kan gebeuren toch dat je het echt niet gezien hebt? Is mij ook wel eens gebeurd, zaterdagavond laat terug van een verjaardag, aangehouden worden omdat ik door rood gereden zou zijn. Was een weg die ik elke dag naar het werk reed, natuurlijk niet gedronken, ook niet moe, maar de agent dacht al dat ik ofwel een heel groot hart had, of gewoon niet gezien, want met Vmax+10 een kruising op een niet vreselijk overzichtelijke plaats over knallen is niet een normale rood-negeerdersactie.
Bedoelde het ook niet kwaad: 'was allang blij dat hij nog op tijd kon stoppen. Was alleen verbaasd dat hij zich begon te veronderschuldigen wat -vind ik- helemaal niet nodig was.
 
@Miglowie
Online schade formulier vraagt om allerlei gegevens die ik nu nog niet heb, zoals gegevens van de tegenpartij en informatie van het politie rapport. Een 24/7 nummer is er wel, maar ze geven aan dat die er alleen is voor "ernstige aanrijdingen en noodgevallen". Noodgeval is het op dit moment niet meer. Stel dat ik zoiets maandag, wanneer ze weer open zijn meld, is het dan aannemelijk dat ik daar later gezeur om krijg dat ik het voorval niet eerder had gemeld?
 
Vandaag een beroepsshauffeur die op een rondweg (je mag er 60) voetgangers voor ging laten. Moet niet gekker worden, weg was niet echt leeg namelijk.

Vanochtend, voor me op een bijna door rood rijder. Hij zag het gelukkig op tijd en wist zijn auto nog met een noodstop voor de stopstreep tot stilstand te brengen. Maar niet zonder dat de alarmlichten aansprongen tijdens de actie.

Meneer was er volgens mij erg van geschrokken, toen ik er naast kwam staan om hem erop te attenderen dat zijn lampjes nog stonden te knipperen begon hij zich meteen te verontschuldigen.

Al een paar keer gehad dat het oranje werd en ik best stevig moest remmen om vervolgens een geagiteerd getoeter achter me te horen... Veel mensen denken blijkbaar dat orange gas geven betekent. Maar dan zou degene achter me toch echt moeten stoppen als ik het nog net haal |(
 
Praktische vraag, aangezien ik dit feest (gelukkig) niet eerder heb meegemaakt: Zo snel mogelijk met mijn verzekering schakelen neem ik aan? Het lastige is dat ze net dicht zijn gegaan voor het weekend, dus moet het wachten tot maandag of is dat te laat? Ik heb wa+beperkt casco + rechtsbijstand verzekering, dus hopelijk geeft de automobilist zijn schuld makkelijk toe en kan de schade simpel afgehandeld worden.

De schuldvraag is toch duidelijk, de politie was er ook bij, dus dat wordt betalen voor die automobilist...via zijn verzekering.

Maar je vader kan ook nog aangifte van zwaar lichamelijk letsel doen, om er ook een strafzaak van te maken voor de veroorzaker en schadevergoeding eisen.
 
Vandaag zat ik op de A2 (even) achter een dikke BMW die of een lekkende koppakking had, of net een nieuwe paus verkozen. O-)

Verder op de A2 richting A'dam een flink ongeluk, te oordelen aan de hoeveelheid RWS en Politie (en de file). Gelukkig ging ik de andere kant op, dus lekker met de cruise-control erop en de benen op de cylinders naar huis getuft...
 
@Miglowie
Online schade formulier vraagt om allerlei gegevens die ik nu nog niet heb, zoals gegevens van de tegenpartij en informatie van het politie rapport. Een 24/7 nummer is er wel, maar ze geven aan dat die er alleen is voor "ernstige aanrijdingen en noodgevallen". Noodgeval is het op dit moment niet meer. Stel dat ik zoiets maandag, wanneer ze weer open zijn meld, is het dan aannemelijk dat ik daar later gezeur om krijg dat ik het voorval niet eerder had gemeld?
Of het nu al gebeurt is of niet dit is een ernstige aanrijding aangezien je vader in het ziekenhuis ligt!
Dit is letterlijk waar dat nummer voor is. Ik weet uit ervaring dat medische kosten heel snel heel erg kunnen oplopen en verzekeringen erg traag zijn. Dus gewoon bellen en er vaart achter zetten.


En uiteraard veel sterkte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan