Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Natuurlijk heb je daar een punt! Motorrijden met volledige bescherming is aannemelijk veiliger dan rijden zonder pak. Veiliger = beter, dus moeten we allemaal een pak aan.

Maar wacht es effe! Autorijden is aannemelijk veiliger dan motorrijden, dus moeten we eigenlijk allemaal autorijden!

Thuisblijven ... zou dat niet nog veiliger zijn?
Nee, want thuis gebeuren veel ongelukken en de meeste mensen overlijden in een bed.
 
Natuurlijk heb je daar een punt! Motorrijden met volledige bescherming is aannemelijk veiliger dan rijden zonder pak. Veiliger = beter, dus moeten we allemaal een pak aan.

Maar wacht es effe! Autorijden is aannemelijk nog veiliger dan motorrijden, dus moeten we eigenlijk allemaal autorijden!

Thuisblijven ... zou dat niet nog veiliger zijn?


Zoals ik, of George Carlin zojuist al zo treffend zei: Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
Thuisblijven is allicht nog veiliger, maar dit is een argumentatiefout.

Glijdende helling

Deze logische misvatting is dat het betoog van een persoon niet consistent of houdbaar is omdat het aanvaarden van een standpunt inhoudt dat het extreme van de positie ook aanvaard moet worden. Maar gematigde standpunten leiden niet noodzakelijk tot het afglijden naar het extreme. Er kunnen verantwoorde redenen zijn om gematigde standpunten te aanvaarden.



Wat nou, als je de risicovolle dingen die je doet, zo veilig mogelijk doet, zonder dat het ten koste gaat van de lol.

SmartSelect_20190707-231846_Chrome.jpg
 
Ook wel eens een man tegen zijn vrouw horen zeggen dat ik onverantwoordelijk en een orgaandonor was met mn spijkerbroek op de motor..

Een poosje terug bij mijn 102-jarige oma op bezoek en die woont dus in een bejaardentehuis. Er stond een ambulance voor de deur (gebeurt daar wel vaker) en toevallig stond ik met die ambulancebroeders in de lift met motorjas en motorjeans. Eén keek wat misprijzend naar mijn broek waarop ik zei dat het een broek met bescherming is en geen gewone spijkerbroek. "Oh, bestaat dan dan? Dan heb ik waarschijnlijk best vaak negatief gedaan over motorrijders in spijkerbroek, goed dat ik het weet..."
 
Toch heb ik het idee dat die kevlar spijkerbroeken lang niet de bescherming bieden van een motorbroek met knie en heup beschermers, maar wel veel beter dan het blote velletje.
 
Mijn motorjeans heeft knie en heupbescherming. Ik denk dat de bescherming net zo goed of slecht is als van een gewone cordura motorbroek. En dat die beiden slechtere schuifbescherming bieden dan mijn leren motorbroek. Dat is dan een beetje de afweging tussen wat praktisch<->bescherming.
 

Mongool van hier ? Hup de vangrail er mee in ..die domme lambal op twee wielen..O-)
 

Mongool van hier ? Hup de vangrail er mee in ..die domme lambal op twee wielen..O-)


Ik snap al niet zo goed wat die witte auto nu fout doet... Hij gaat zelfs netjes naar rechts ipv links blijven irriteren.
 
Ik snap al niet zo goed wat die witte auto nu fout doet... Hij gaat zelfs netjes naar rechts ipv links blijven irriteren.
Hij zal wel naar die idioot getoeterd hebben , en dat zinde de mongool op 2 wielen niet ?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren in Duitsland
Op de snelweg met 100 km/h
Scooterrijder T-shirt korte broek slippers .
2 meter achter een vrachtwagen.
Het ligt aan de situatie ik rij ook niet altijd volledig in het pak.
Als ik hier alleen binnen de bebouwde kom rij heb ik ook een spijkerbroek, stevige schoenen handschoenen en mijn motorjas aan.
Dus ben ook niet heiliger dan de paus.
Maar zo op de snelweg is ook overdreven.
De meeste ongelukken gebeuren binnen de bebouwde kom.. ;)
 
Yep. Volgens mij komt dat omdat bijna iedereen echt denkt dat hij één van de good guys is...

George Carlin zei het ooit zo treffend: Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
Niet waar. Iemand die rustiger rijdt dan ik heeft helemaal gelijk. Ik hoop alleen dat ze ook af en toe in hun spiegels kijken, en degenen die wel sneller willen rijden de kans geven om ze in te halen.
Iemand die sneller wil rijden dan ik gaat zijn gang maar. Zodra ik de kans zie zal ik ze er langs laten. En als ze echt als een mongool rijden, dan komen ze vast nog wel eens een object tegen dat niet meegeeft. Is mij ook al gebeurd. Hoort bij het spelletje.....
 
Thuisblijven is allicht nog veiliger, maar dit is een argumentatiefout.

Glijdende helling

Deze logische misvatting is dat het betoog van een persoon niet consistent of houdbaar is omdat het aanvaarden van een standpunt inhoudt dat het extreme van de positie ook aanvaard moet worden. Maar gematigde standpunten leiden niet noodzakelijk tot het afglijden naar het extreme. Er kunnen verantwoorde redenen zijn om gematigde standpunten te aanvaarden.



Wat nou, als je de risicovolle dingen die je doet, zo veilig mogelijk doet, zonder dat het ten koste gaat van de lol.

Bekijk bijlage 1407737

Nope.
 
Vanmorgen in de spits bijna afgesneden door een lesauto. Instructeur zat verdiept in zijn mobiel. Heb de stebel maar even laten loeien, omdat het kon.
 
De meeste ongelukken gebeuren binnen de bebouwde kom.. ;)
Klopt.
Maar op de trapfiets , bromscooter, bromfiets rijden jij toch ook niet volledig in het leer ?
Binnen in de bebouwde kom met legale snelheden heb je over het algemeen alleen materiële schade.

Hoewel 8-)ik 2 jaar geleden een frontale botsing op de trapfiets met een andere fietser op het fietspad had.
Ik mijn motorpak vergeten was 8)7 en daardoor een verbrijzeld sleutelbeen, gebroken ribben en een klaplong had.

In feite is het zo dat je je rijstijl moet aanpassen aan de kleding die je op dat moment draag.
De scooterrijder waar ik over begon deed dat dus niet.
De 100 km/h op een rechte weg viel nog wel mee, maar zo kort achter een vrachtwagen rijden en geen zicht hebben wat er voor je gebeurt , dat was het risico.
 
Hoewel ik 2 jaar geleden een frontale botsing op de trapfiets met een andere fietser op het fietspad had.

Jullie gunde elkaar, ook op het fietspad, de ruimte en het licht in de ogen niet of zo :?

Hoe kan je nou op de fiets een frontale aanrijding veroorzaken, fietsten jullie zo snel dat uitwijken niet meer mogelijk was :?
 
Jullie gunde elkaar, ook op het fietspad, de ruimte en het licht in de ogen niet of zo :?

Hoe kan je nou op de fiets een frontale aanrijding veroorzaken, fietsten jullie zo snel dat uitwijken niet meer mogelijk was :?
Heb jij wel eens een groep scholieren op een fietspad zien fietsen ?
Die rijden dus in groepen met 4 man naast elkaar.
Ik kwam dus van de andere kant aan en een scholier ging zijn voorgangers inhalen net op het moment dat ik daar dus reed.
Het fietspad was dus niet op 6 breed berekend.
Er was geen tijd meer om te reageren zo kort zaten we al op elkaar.
We raakte elkaar met de linker schouders, en als je beide ongeveer 25 km/h fietst..
hij viel in de groep en daar gingen er een aantal onderuit.
En ik rolde aan de rechterkant een stukje van de dijk af.
Hij had niet gekeken of er wel ruimte was.
Scholier had niets , ik en dus de eerder genoemde verwondingen.
De hele groep is trouwens wel netjes blijven wachten totdat ik met loeiende sirenes was afgevoerd.
Men dacht nl dat ik meerdere inwendige bloedingen had, wat gelukkig niet het geval was.
Klaplong kwamen ze trouwens pas een dag later achter nadat ik thuis 2 keer flauw gevallen was met het uitdoen van mijn t-shirt.
Pas daarna ben ik pas geopereerd aan het sleutelbeen wat in 5 stukken lag en met 7 schroeven en een plaat vast gezet werd.

Dus ja je kan best wel aardig gewond raken op de trapfiets ,, en ook een frontale aanrijding krijgen op de fiets.
 
Jullie gunde elkaar, ook op het fietspad, de ruimte en het licht in de ogen niet of zo :?

Hoe kan je nou op de fiets een frontale aanrijding veroorzaken, fietsten jullie zo snel dat uitwijken niet meer mogelijk was :?
Waren aan t appen :t
 
Klopt.
Maar op de trapfiets , bromscooter, bromfiets rijden jij toch ook niet volledig in het leer ?
Binnen in de bebouwde kom met legale snelheden heb je over het algemeen alleen materiële schade.
Hoe kom je daar bij?


Ik heb geen brommer.. maar ik zou waarschijnlijk inderdaad niet volledig in het leer rijden. Op de motor ook niet trouwens, ik heb (nog) geen leren motor outfit.
Een brommer is echter geen motor.. weegt geen 200+ kg, doet geen 0 - 100 in 3s.
 
Eerder ging ik korte stukkie s ook wel met de spijkerbroek op de motor , maar ik ben met ca 30km/u gevallen met m n pak aan, en als ik dan zie wat ik een pijn ervan gehad heb :X , dus voor mij niet meer zonder beschermende kleding :]
 
Heb jij wel eens een groep scholieren op een fietspad zien fietsen ?

Die rijden dus in groepen met 4 man naast elkaar.
Ik kwam dus van de andere kant aan en een scholier ging zijn voorgangers inhalen net op het moment dat ik daar dus reed.
Het fietspad was dus niet op 6 breed berekend.
Er was geen tijd meer om te reageren zo kort zaten we al op elkaar.
We raakte elkaar met de linker schouders, en als je beide ongeveer 25 km/h fietst..
hij viel in de groep en daar gingen er een aantal onderuit.
En ik rolde aan de rechterkant een stukje van de dijk af.
Hij had niet gekeken of er wel ruimte was.
Scholier had niets , ik en dus de eerder genoemde verwondingen.
De hele groep is trouwens wel netjes blijven wachten totdat ik met loeiende sirenes was afgevoerd.
Men dacht nl dat ik meerdere inwendige bloedingen had, wat gelukkig niet het geval was.
Klaplong kwamen ze trouwens pas een dag later achter nadat ik thuis 2 keer flauw gevallen was met het uitdoen van mijn t-shirt.
Pas daarna ben ik pas geopereerd aan het sleutelbeen wat in 5 stukken lag en met 7 schroeven en een plaat vast gezet werd.

Dus ja je kan best wel aardig gewond raken op de trapfiets ,, en ook een frontale aanrijding krijgen op de fiets.
Ik zie en kom regelmatig groepen scholieren tegen op het fietspad :Y

Ja, die zijn, voorspelbaar, onvoorspelbaar, uitgelaten, afgeleid, onvoorzichtig, en vooral puber.

En natuurlijk ook met hun mobieltje bezig :P

Als er dan even geen ruimte is, geef ik ze de ruimte en blijf dan zelf even stilstaan i.p.v. wat veel fietsers doen, die hun eigen pubertijd vergeten zijn, stug door blijven fietsen.
 
i.p.v. wat veel fietsers doen, die hun eigen pubertijd vergeten zijn, stug door blijven fietsen.

Sorry maar ik heb me gewoon aan de regels gehouden op de fiets, ook toen ik jong was.
Ik vertikte het om op de stoep te fietsen of tegen de richting in....Heb er nu nog steeds last van dat vrienden me voor gek uit maken dat ik me (zelfs als fietser) aan de verkeersregels hou..... (Dat wil dus ook zeggen, 's nachts om 03.00 voor een rood verkeerslicht wachten terwijl er verders niks in de buurt is)
 
Terug
Bovenaan Onderaan