Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Net toen ik uit het werk naar huis reed: Kruising N44 Den Deijl bij Wassenaar richting de A44, twee stroken voor recht doorgaand verkeer. Samen met zo'n 3wieler Piaggio geval stond ik vooraan op de rechter strook te wachten voor rood. Op de linker strook stond vooraan een witte Fiesta. Na een tijdje vond die het blijkbaar wel mooi geweest, want zomaar uit het niks trekt hij op en rijdt vol door rood. Geluk dat het kruisende verkeer goed oplette en net op tijd een noodstop kon maken, want anders zat hij er vol op. Gaat hij zelf ook nog zitten toeteren naar het kruisende verkeer wat gewoon groen had. En 500 meter bij de volgende kruising aan het begin van de A44 staat hij even later weer gewoon voor rood te wachten.

geduld is een schone zaak, de beste meneer zal wel met een goede reden op een driewieler zitten. zegt in mijn ogen genoeg.
 
Aantal daagjes terug... trok op bij een stoplicht op de randweg in haarlem. stond op de linker baan, met een best wel strakke porsche achter me. Echter was de bestuurder minder lief. gelijk na het optrekken zat dhr links van mij, waar geen ruimte was met een vangrail die verder op begon. Ik werd naar rechts geduwd waar een andere auto reed om maar niet aan gereden te worden. het ging net, kwam er ongedeerd van af... wilde er achter aan om hem aan te spreken maar met een 25kw motor maakte ik geen schijn van kans.... je komt nogal wat gekke tegen...
Motorrijden is doodeng … :(
 
..en je doet helemaal niets aan dit soort dingen.. Ook al 'heb'je het kenteken en rijden ze je bewust van de weg af, politie doet er helemaal niets mee...-O-
(dus wat rest je dan..)
 
Paar daag terug, stond voor rood licht te wachten, komt er een scoot van Domino, vol door rood (voorrangsweg) Verkeer van rechts, kwam al vol door groen. 1e auto remde fors, was die jongen bijna zo plat als een pizza
 
Paar daag terug, stond voor rood licht te wachten, komt er een scoot van Domino, vol door rood (voorrangsweg) Verkeer van rechts, kwam al vol door groen. 1e auto remde fors, was die jongen bijna zo plat als een pizza
Dan heeft die klant geluk gehad dat die jongen niet bij hem is afgeleverd:/
 
In totaal 4 meter gereden vandaag... Ivm ruimtegebrek stond de motor onder een hoes op de bok bij de voordeur. Het waaide wel wat maar niet heel flink. Nadat ik op de fiets terug kwam van het wegbrengen van de kinderen lag de motor ineens op zijn kant op het pad :(. Kuipdeel achter en spatbord goed stuk maar de motor startte wel direct en liep nog goed. Nu de motor maar even met de kont in de wind op de zijstandaard geparkeerd.
Stom stom stom! -O-
 
In totaal 4 meter gereden vandaag... Ivm ruimtegebrek stond de motor onder een hoes op de bok bij de voordeur. Het waaide wel wat maar niet heel flink. Nadat ik op de fiets terug kwam van het wegbrengen van de kinderen lag de motor ineens op zijn kant op het pad :(. Kuipdeel achter en spatbord goed stuk maar de motor startte wel direct en liep nog goed. Nu de motor maar even met de kont in de wind op de zijstandaard geparkeerd.
Stom stom stom! -O-
wat zonde! misschien 2e hands onderdelen kopen?
 
Vanavond ritje Leiden naar huis op de A4 toch een paar billenknijpmomentjes gehad door de windstoten dwars op de rijrichting. Bij het inhalen van een vrachtauto was ik m'n VX toch bijna kwijt, even vergeten dat je dan even uit de wind zit. Ik denk dat vanaf nu vrouwtje niet meer achterop wil 🤔
 
Laatst bewerkt:
Dank u mijn lieve lieve engel :}:}:}:}:}:}:}

Rij net naar een klant in Beekbergen, Loenenseweg richting Loenen. een blik komt van de afrit A50 en drait de Loenenseweg op richting Loenen, hierbij rijdt hij met mij op. Knipper gaat uit, en ik heb zo'n voorgevoel, dus gas los en iets bij remmen, en jahoor, volgas rechtsaf oprit A50 richting Apeldoorn |(|(|(
Zonder knipper van hem, of mijn voorgevoel en gas los/bijremmen, was hij dus vanaf 50km/u vol accelererend over mij heen gereden :o

Maar het ging goed, kon weer :]:] door naar de klant, eten op tijd, ipv opnieuw maken omdat het over de oprit verspreid ligt O-)O-)
 
Vandaag in de Pyreneeën reden we met 3 motoren op een tweebaansweg.
Komt er een Nederlander (in de auto) die gewoon op onze baan frontaal op ons inrijdt. Zijn baan (de rechter) was leeg....
Blik op oneindig, geen enkele reactie op onze knipperende lichten, claxoneren en handgebaren.
Het feit dat we alle drie helemaal de uiterst rechtse rand van onze rijbaan heeft ons vermoedelijk gered.
Geen idee waar deze man mee bezig was......
 
Nee, hij keek gewoon naar voren maar leek ons alle drie gewoon niet te zien. Maar dan blijft mijn vraag wat hij op de rijbaan voor tegemoetkomend verkeer deed....
 
Nou Frank
Dat was dus dat engeltje wat mee rijd
Ik heb gisteren een rondje ijzel meer gereden met colega-s
En toen we de dijk over waren zijn we goed nat geregend
Wanneer ben je weer op de zaak ?
 
Ik zag gister op mijn motor (nieuw met 1Km op de teller gekocht) 50.000Km aangeven op de Km teller, dit in ~1 jaar en 9 maanden tijd....
 
Dat krijg je van al dat omrijden. ;)

Ik zag gisteren een foto van de teller van m'n V-Strom, even ruim 69K. Die bleek van september vorig jaar te zijn. Gisteren heb ik hem over de 99K getild... en dan te bedenken dat ik er sinds februari nauwelijks op heb gereden omdat ik toen de ZRX kocht. 🤔
Maar komt vooral door de periode december-april waarin ik iedere dag naar Amersfoort moest, ruim 160km per dag. Vind het eigenlijk wel prima dat ik nu eens lekker in m'n eigen provincie kan blijven.
 
Vandaag in de Pyreneeën reden we met 3 motoren op een tweebaansweg.
Komt er een Nederlander (in de auto) die gewoon op onze baan frontaal op ons inrijdt. Zijn baan (de rechter) was leeg....
Blik op oneindig, geen enkele reactie op onze knipperende lichten, claxoneren en handgebaren.
Het feit dat we alle drie helemaal de uiterst rechtse rand van onze rijbaan heeft ons vermoedelijk gered.
Geen idee waar deze man mee bezig was......
Je zou bijna hopen dat meneer de auto tegen een boom parkeert. |(
Mooi dat jullie ongedeerd zijn gebleven.
 
Voor de bestuurder van een Porsche geldt omgekeerde bewijslast: die is per definitie crimineel en moet maar zien te bewijzen dat het niet zo is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan