Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Meestal wel het meest relaxed, maar ik merk dat ik daar op zijn zachtst gezegd niet echt alerter van word... 😇
Met meer snelheidsverschillen word je echt meer gedwongen bij de les te blijven.

Je wordt niet alerter op het verkeer door die morons in die Audi's die denken dat ze Le Mans aan het winnen zijn. Het verschil is te groot en dat hebben ze absoluut niet in de gaten. Je kan een vrachtwagen die 90 rijdt niet voorbij met 200+, dat betaal je een keer met je leven en dat hebben ze niet door. Daarbij is het abnormaal dat ze dat in het Feierabend verkeer doen. Als ik netjes opzij ga voordat de automatische wegjaaglichtinstallatie in werking gaat kom ik niet meer tussen de Lasters vandaan. Daarbij rijden ze allemaal standaard 20 km te hard, de max in Baustellen is al teruggegaan naar 60 om te bereiken dat ze nog maar 80 rijden...

Vind je het gek dat Duitsers zeggen dat het zo superlocker rijden is, in Nederland.
 
Je wordt niet alerter op het verkeer door die morons in die Audi's die denken dat ze Le Mans aan het winnen zijn. Het verschil is te groot en dat hebben ze absoluut niet in de gaten. Je kan een vrachtwagen die 90 rijdt niet voorbij met 200+, dat betaal je een keer met je leven en dat hebben ze niet door. Daarbij is het abnormaal dat ze dat in het Feierabend verkeer doen. Als ik netjes opzij ga voordat de automatische wegjaaglichtinstallatie in werking gaat kom ik niet meer tussen de Lasters vandaan. Daarbij rijden ze allemaal standaard 20 km te hard, de max in Baustellen is al teruggegaan naar 60 om te bereiken dat ze nog maar 80 rijden...

Vind je het gek dat Duitsers zeggen dat het zo superlocker rijden is, in Nederland.
Vrienden van mij van vroeger reden zo. Toen ze een keer van wintersport terugkwamen, werden ze wakker in het ziekenhuis en wisten niet wat er gebeurd was (toevallig allebei arts...).
 
Meestal wel het meest relaxed, maar ik merk dat ik daar op zijn zachtst gezegd niet echt alerter van word... 😇
Met meer snelheidsverschillen word je echt meer gedwongen bij de les te blijven.
Met de Mrs ernaast hoef ik me niet te vervelen, die reageert te alert....of ik zie te weinig kan ook...8-)
 
Hahaha.....herkenbaar :)
Ik zeg dan altijd "Yes, Hyacint" Uw weet wel, Hyacint Bucket (spreek uit als Bouquet) uit de serie "Keeping up appearances".
Helpt echt, probeer het. })
Vandaag een paar honderd kilometer gereden, N18/A12/A325 gereden....CC aan, Radio1 aan en opletten. De Mrs hield zich vandaag koest, was niet druk dus dat zal de oorzaak zijn.... _O-
 
Zoon belt op, "pap, als je foto's van mij en mijn vrachtwaggel ziet op Regio15, niks loos... Er kwam er een over het verdrijvingsvlak de snelweg op en die heb ik samen met een betonmixer teruggekopt" woorden van die strekking... "Geen gewonden????" "Nah, ze hebben haar naar het ziekenhuis afgevoerd, chauffeur van die betonmixer en ik hebben alleen maar blikschade"
 
Vanmorgen in de Botlektunnel. Ik haal een vrachtwagen en een Corsa in met meer dan toegestane v-max.
Mercedes bus komt heel hard op mij inrijden en kleeft op nog geen 3m achter mij. Blijkbaar is hij niet blij want als hij een paar seconde later er langs kan snijdt hij mij en stampt hem op de rem. Om er niet op te klappen zat ik mijn auto op de linkerrijstrook ernaast en dat was kennelijk niet zijn bedoeling want hij schuift hem opzettelijk in de zijkant van mijn auto. Ik probeerde nog te ontwijken maar verder dan de tunnelbuis kan ik niet opschuiven en dus ramt hij mij. Nu is mijn auto waarschijnlijk zwaarder dan een Vito en dat levert leuke beelden op. Je ziet hem gewoon terug stuiteren.

Agressief mannetje uit Siberië en toen de verzekeraar de beelden zag hebben zij geadviseerd om maar aangifte te gaan doen van het opzettelijk veroorzaken van een aanrijding. Kan wellicht een EMG verwachten n.a.v. de beelden, een enkele reis terug naar Siberië is waarschijnlijk te veel gevraagd.
nu zijn we natuurlijk wel erg benieuwd naar de beelden. Al denk ik niet dat je ze mag delen zeker wegens de aangifte?
Gelukkig heb je er lichamelijk niks aan overgehouden. Wat een idioten bestaan er toch..
 
En jij rijdt?....

Zwaarder dan een vito?
Mooi dat het goed voor je is afgelopen en je beelden hebt
Is hij wel gestopt? Of ook nog gewoon doorgereden
 
Vanmorgen in de Botlektunnel. Ik haal een vrachtwagen en een Corsa in met meer dan toegestane v-max.
Mercedes bus komt heel hard op mij inrijden en kleeft op nog geen 3m achter mij. Blijkbaar is hij niet blij want als hij een paar seconde later er langs kan snijdt hij mij en stampt hem op de rem. Om er niet op te klappen zat ik mijn auto op de linkerrijstrook ernaast en dat was kennelijk niet zijn bedoeling want hij schuift hem opzettelijk in de zijkant van mijn auto. Ik probeerde nog te ontwijken maar verder dan de tunnelbuis kan ik niet opschuiven en dus ramt hij mij. Nu is mijn auto waarschijnlijk zwaarder dan een Vito en dat levert leuke beelden op. Je ziet hem gewoon terug stuiteren.

Agressief mannetje uit Siberië en toen de verzekeraar de beelden zag hebben zij geadviseerd om maar aangifte te gaan doen van het opzettelijk veroorzaken van een aanrijding. Kan wellicht een EMG verwachten n.a.v. de beelden, een enkele reis terug naar Siberië is waarschijnlijk te veel gevraagd.

Dat soort acties snap ik nou nooit. Dat je haast hebt en er graag langs wilt: prima. (Al kan dat ook zonder anderen in gevaar te brengen.)
Maar waarom dan remmen in plaats van het gas er weer op gooien zodra je voorbij het oponthoud bent?
Sommige mensen houden er een rare logica op na...

Maar natuurlijk goed om te lezen dat het (voor jou) niet ernstiger dan dit is afgelopen!
 
Dan moet je toch een behoorlijk camera arsenaal in en rond de auto hebben om een aanrijding rechts achter van je eigen voertuig te vangen.
 
Dat soort acties snap ik nou nooit. Dat je haast hebt en er graag langs wilt: prima. (Al kan dat ook zonder anderen in gevaar te brengen.)
Maar waarom dan remmen in plaats van het gas er weer op gooien zodra je voorbij het oponthoud bent?
Sommige mensen houden er een rare logica op na...

Maar natuurlijk goed om te lezen dat het (voor jou) niet ernstiger dan dit is afgelopen!
Ik heb het in 2019 twee keer mee gemaakt bij dit soort figuren. Kleven, Kleven, Kleven, Kleven, Kleven, en dan afsnijden en even vol in de ankers. En daarna uitstappen 8)7

Kost ze 2x zoveel tijd, maar ze zijn wel lekker stoer.

Heb zo dus een keer op de vluchtstrook zitten wachten totdat meneer was uitgepraat en wij weer door konden. Volgende keer zet ik m in zn achteruit. Laat zo iemand maar eerst een stuk lopen, kannie afkoelen.
 
Er zitten er standaard af fabriek 8 in en 4 kan je er daarvan zelf terug zien.
1 achter de voorruit, 1 naar achteren en links en rechts een die schuin naar achteren kijken vanaf het knipperlicht op de voorschermen.
Die vier zijn daarmee ook nog een stukje overlappend zodat je nooit iets mist.
Toch mooi van zo n Aygo ,

T zit je niet mee op t moment '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan