Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Over dat meerijden; toen ik nog op de basisschool zat, bijna 2 decennia geleden kwam er voor 'verkeersles' een vrachtwagen langs. Groepje kinderen in de cabine, andere groepjes vlak voor de cabine en in de dode hoek. En zo gerouleerd totdat elk groepje in de cabine had gezeten. Weten dat er tien van je vriendjes direct voor en naast de cabine staan maar je er vanachter het stuur geen enkele ziet; dat maakt indruk en kweekt inzicht en begrip. Doen ze dit niet overal? Wijze les van de dag; begeef je je dichtbij de cabine/truck? Dan kijk even of je de chauffeur kan zien en ga voor het wederzijds opgestoken duimpje, iets wat ik nog altijd doe als ik bij een stoplicht 'voorkruip'. Wieweet hoevaak me dat al een enkeltje in de lifeliner bespaard heeft.
Het wordt vaak wel uitgelegd, maar vrachtwagens uitnodigen doen ze bijna nooit. Bij ons hebben ze wel meegegeven dat je de chauffeur moet kunnen zien. En daar hou ik ook altijd rekening mee.
 
Ik heb het überhaupt niet zo op vrachtwagens.
afgelopen september kwam ik aan bij een stoplicht, 2baans rechtdoor. Rechterbaan staan een vrachtwagen en wat auto’s terwijl het licht net op groen gaat. De linkerbaan voor rechtdoor was helemaal leeg dus kies ervoor om alles in te halen en trek op van 80 (toegestaan) richting de 100. Vervolgens als de cabine net onder de lichten is komt de vrachtwagen naar de linker baan :? tja wat moet je dan met je motor, remmen ging ik niet halen. Ik ben dus uitgeweken naar het middenstuk. Helaas gaat dat ook niet zomaar, deze is al snel 20cm hoog-O-hij had mij duidelijk gezien (gaf hij ook toe terwijl ik op ambu lag te wachten) en 0 reden om naar links te komen omdat je gelijk weer samenvoegt naar 1baan.

ik heb er gelukkig niks blijvend aan over gehouden maar zie de schuld van de chauffeur maar eens te bewijzen als je hem niet geraakt hebt. Daarnaast werkt de politie ook totaal niet mee en hebben die gewoon al hun oordeel dat het een eenzijdig ongeluk is van een motor rijder.
 
Het wordt vaak wel uitgelegd, maar vrachtwagens uitnodigen doen ze bijna nooit. Bij ons hebben ze wel meegegeven dat je de chauffeur moet kunnen zien. En daar hou ik ook altijd rekening mee.

Jammer, want het met eigen ogen zien is wat de boodschap zo goed overbrengt. De vrachtwagen die bij ons langskwam werd ook puur en alleen voor dit educatieve doeleinde gebruikt. Gewoon landelijk instellen, ik zal Mark Rutte eens een appje sturen..
 
Vroeger werd je er mee opgevoed ,een vrachtwagen gevaarlijk ,uit de buurt blijven ,punt ,nu leer je dat op latere leeftijd pas schijnbaar :?
 
Ik heb het überhaupt niet zo op vrachtwagens.
afgelopen september kwam ik aan bij een stoplicht, 2baans rechtdoor. Rechterbaan staan een vrachtwagen en wat auto’s terwijl het licht net op groen gaat. De linkerbaan voor rechtdoor was helemaal leeg dus kies ervoor om alles in te halen en trek op van 80 (toegestaan) richting de 100. Vervolgens als de cabine net onder de lichten is komt de vrachtwagen naar de linker baan :? tja wat moet je dan met je motor, remmen ging ik niet halen. Ik ben dus uitgeweken naar het middenstuk. Helaas gaat dat ook niet zomaar, deze is al snel 20cm hoog-O-hij had mij duidelijk gezien (gaf hij ook toe terwijl ik op ambu lag te wachten) en 0 reden om naar links te komen omdat je gelijk weer samenvoegt naar 1baan.

ik heb er gelukkig niks blijvend aan over gehouden maar zie de schuld van de chauffeur maar eens te bewijzen als je hem niet geraakt hebt. Daarnaast werkt de politie ook totaal niet mee en hebben die gewoon al hun oordeel dat het een eenzijdig ongeluk is van een motor rijder.
Hoezo, zie maar te bewijzen.......
Ben vorig jaar ook zwaar ondruit gegaan door toedoen van een auto, maar niet geraakt
Verzekering heeft een prima uitkering gedaan
 
Hoezo, zie maar te bewijzen.......
Ben vorig jaar ook zwaar ondruit gegaan door toedoen van een auto, maar niet geraakt
Verzekering heeft een prima uitkering gedaan
Het is mijn woord tegen dat van hem. Hij zegt dat hij er niks mee te maken heeft en niet naar links kwam. Politie reageert niet op mijn verzoek om het bij getuige na te vragen en sluit gewoon het onderzoek als eenzijdig ongeval.
 
  • Wow
Waarderingen: Tcat
Het is mijn woord tegen dat van hem. Hij zegt dat hij er niks mee te maken heeft en niet naar links kwam. Politie reageert niet op mijn verzoek om het bij getuige na te vragen en sluit gewoon het onderzoek als eenzijdig ongeval.
Waren inderdaad getuigen genoeg
 
De eerder genoemde stickers zijn een poging tot Kloten Klaren.
Nee, die worden niet vanuit de branche of op verzoek van de chauffeur geplakt.
Het is een poging van de Franse overheid om ieder zelf eens na te laten denken over zijn eigen veiligheid.
 
Nee, die worden niet vanuit de branche of op verzoek van de chauffeur geplakt.
Het is een poging van de Franse overheid om ieder zelf eens na te laten denken over zijn eigen veiligheid.
Een nobel streven, maar waar moet je gaan staan om die stickers te kunnen lezen?
 
Sommige vrachtwagenchauffeurs zijn inderdaad minder prettig.
Gister kom ik het dorp binnen, waren de slagbomen van de spoorwegovergang dicht (er ligt een kruisende weg vlak voor de spoorwegovergang). Vrachtwagen was 1e voertuig (stond stil toen ik aankwam), ik was 2e voertuig. Normaal gesproken stoppen vrachtwagens en andere grote voertuigen niet voor de stopstreep, maar voor de kruising, zodat die niet geblokkeerd raakt (en dat laat voor de stopstreep direct ruimte voor fietsers, brommers enz.) Dat deed ook deze vrachtwagenchauffeur.
Ik kom aanrijden, schuif naar links om voorbij de vrachtwagen te kijken of er ruimte was (die was er dus) en ga voorbij de vrachtwagen. Gaat die chauffeur ook opeens naar voren en rijdt zo de vrije ruimte dicht.
Stond ik daar op de linker weghelft naast de vrachtwagen. Toen dus maar gekozen om op de kruising linksaf te slaan.
Had ik ook gedaan.
Je wordt het hele jaar links en rechts op de meest onmogelijke manier ingehaald, komt er weer zo een idioot voordringen als je gvd ff voor het spoor staat te wachten.....
 
Ik zou zeggen: bel de Franse overheid even om ze uit te leggen hoe het wel zou moeten.
Zo?

1618503996952.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan