Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Omdat je met een aanhanger vol spul aan het rijden bent? De combinatie is langer, trekt langzamer op, het van baan wisselen neemt meer tijd in beslag en als je niet uitkijkt kan je ook nog gaan slingeren of je lading verliezen. Zijn toch zo een paar redenen 😅
Ik was hem al gepasseerd, dan bewust proberen het gat dicht te rijden :W
Trekt minder snel op, valt best mee, heeeele dikke diesel, heeft niet veel moeite met een karretje met 14 platen
Maar goed, meld wel niets meer, ga me niet verde verdedigen als een ander, die inmiddels achter je rijdt, want halverwege baan wissel, je probeerd dwars te zitten
 
Edit MBM: Reply aangepast/verwijderd en In het kader van 'doe 's lief".... doe 's lief !!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om maar weer eens on-topic te gaan, hoewel ik maakte niet zo veel mee. Ik was gisteren vroeg wakker en omdat ook bij mij die 1000 km vol moeten, dacht ik hup even koffie halen in Vlissingen. Er was regen voorspeld in de middag, maar die zaten er naast. Ik reed toch wel een uur in de zeikregen. De koffie dan? Nergens ook maar een bakkie te krijgen. Dat virus is echt ergerlijk, De rit was overigens prima en er staat nu 835 km op de klok. Maandag maar eens de 1 k beurt regelen.
D88D0CB2-BF3D-4255-BBA3-017F42D63650.jpeg
 
Oke, een fazant wegboksen met ong. 100km/h is, uhm, pijnlijk.
Achteraf denk ik dat ie gedeeltelijk de koppelingshendel raakte waardoor die met een rotgang tegen mn vingers aansloeg.
oef ja dat voel je wel.. heb ooit eens met 80 een duif gekopt dat was ook geen feest. Gelukkig ben je overeind gebleven!
 
Oke, een fazant wegboksen met ong. 100km/h is, uhm, pijnlijk.
Achteraf denk ik dat ie gedeeltelijk de koppelingshendel raakte waardoor die met een rotgang tegen mn vingers aansloeg.
Gelukkig de koppeling stel je voor dat het je rechter hendel was dan je gelanceerd 😜 of zou abs dan je reddden?
 
Zo'n klap duurt natuurlijk maar even, denk dus niet dat zelfs ABS tijd heeft om in te grijpen.
 
Overeind blijven was gelukkig niet zo moeilijk, een motor is schijnbaar toch (ruim) stabiel genoeg om een fazant op het stuur op te vangen.
Ik heb geen ABS, maar met of zonder, het lijkt me allebei geen pretje om mee te maken om opeens vol in de rem te gaan.
 
Toch ook wel begrijpelijk dat motorrijders steeds meer en grotere verlichting gaan voeren. Laatst zag ik een auto waarbij het achterlicht een grote streep over de hele breedte van de auto was.
Auto's krijgen steeds groter, feller, meer, zogenaamd 'betere' verlichting. Als motorrijder met een zielig achterlampje val je dan gewoon in het niet.
 
Toch ook wel begrijpelijk dat motorrijders steeds meer en grotere verlichting gaan voeren. Laatst zag ik een auto waarbij het achterlicht een grote streep over de hele breedte van de auto was.
Auto's krijgen steeds groter, feller, meer, zogenaamd 'betere' verlichting. Als motorrijder met een zielig achterlampje val je dan gewoon in het niet.
Het lijkt wel een wapenwedloop.
 
Verblinding is inderdaad wel irritant, maar dat zou te verhelpen moeten zijn met de goede afstelling. Op de motor moet je het doen met minder ruimte, kleinere lampjes. Dus moeten die lampjes wel lekker fel zijn. Maar de lampjes een beetje naar beneden richten zou al veel verhelpen wat betreft verblinden.
 
Het is onmiskenbaar aangetoond dat een driehoek beter gezien wordt dan een enkele koplamp. Voor alle verlichting geldt dat het natuurlijk wel goed afgesteld moet zijn. Die extra lampen van BMW hebben wel eens de neiging om wat omhoog te gaan wijzen.
 
Het is onmiskenbaar aangetoond dat een driehoek beter gezien wordt dan een enkele koplamp. Voor alle verlichting geldt dat het natuurlijk wel goed afgesteld moet zijn. Die extra lampen van BMW hebben wel eens de neiging om wat omhoog te gaan wijzen.
Geen wonder: een driehoek stelt een trein voor en daar zijn automobilisten bang van.
 
Gisteren met het blikje..
Sta voor het verkeerslicht te wachten, komt er een vrij dikke Jag aanrijden, met een typische Jag bestuurder.
Raampje staat open, beste kerel rookt zijn sigaartje (niets mis mee..)
En spontaan plettert hij zijn resterend stukje sigaar op straat, en doet zijn raampje weer dicht..
-O-

Ik rol een klein stukje naar voren, doet mijn eigen raampje open en kijkt hem aan.
Hij kijkt terug, doet ook zijn raampje open..

Ik:
Dat doet u thuis toch ook niet???
Hij:
Wat bedoelt u?
Ik:
Je peuk op de grond gooien!!
Hij:
(na een wat schichterig lachje) nee, niet echt nee...
Ik:
Dat is niet echt netjes hé!!
Hij:
Daar heb je wel gelijk is, zal het voortaan in de gaten houden..
Ik:
Ok, top..

En zo vervolgde wij onze weg weer!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan