Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vanochtend een Jaguar die al opviel door rechts inhalen. Maar die later op de linkerrijbaan bleef plakken waardoor ik er niet voorbij kon. Toen ik voor de derde keer naar rechts ging ben ik hem ook via de rechterbaan voorbij gegaan. En vervolgens te strak voor hem weer de linkerbaan op gegaan.............*kak* ik begin me dus ook al als een hufter te gedragen. Mot ik gauw weer afleren.
 
Helaas maak ik me ook wel eens schuldig aan rechts inhalen.
Met name als zo'n traag koekblik te lang of constant links blijft rijden.
Nadeel is wel dat op het moment van rechts passeren het koekblik spontaan naar de rechter rijbaan kan gaan, en dan zouden de rapen gaar kunnen zijn.
Ik doe het dus zelden.
Vr gr
 
Ik had op vakantie een aardig momentje.


Ik zag 'm pas laat aan komen racen - wel wat eerder dan de camera laat zien - en wist zeker dat we elkaar zouden raken, maar blokkerend en glijdend ging het net goed. Ik had daar voorrang, dus die gek heeft e.e.a genegeerd - zoals ik ook op het einde van de schrik een stopbord negeer.

Ik loop nu rond van 'Hey, wil je zien hoe ik in Griekenland bijna dood ben gereden', maar wat was dat schrikken zeg.

op die dagen ben je blij als je je bruine broek aan hebt :+
 
Vandaag voor het eerst in tijden een plotseling baanwisselaar die ik niet aan had zien komen. Midden in de oprit van de A2 naar A10 west, ging gelukkig goed. Maar ik was zo verbaast dat ik m'n knipper aangooide ipv m'n toeter...

Verder ook weer eens het oude spreekwoord 'you don't know what you've got till you lose it' meegemaakt. Was al twee keer een roostertje uit mijn helm verloren, dus Schuberth wilde hem graag ter controle hebben. Dus ik moet een weekje met een leenhelm rijden.

Dan merk je pas wat het verschil is tussen een luxe helm en een absolute basic: Geen systeemhelm, geen pinlock, geen zonnevizier, geen bluetooth, lawaaiig. Om nog maar te zwijgen over dat hij doorwaait langs het vizier (onder andere), zodat je absoluut in full-tuck moet rijden, anders gaan je ogen tranen...

Maar goed, nog altijd beter dan met de auto...
 
Gisterenmiddag was ik aan het filteren door de spits op de A15 t.h.v. Hardinxveld Giessendam. Ik zag een stukje voor me een vrachtwagen heel langzaam richting de middenbelijning schuiven. Voor de zekerheid voegde ik al links in tussen de auto's toen ik wat dichterbij kwam, en ineens gaf de chauffeur een ruk aan het stuur naar rechts. Misschien in slaap gevallen of op een telefoon aan het kijken ofzo, maargoed hij was weer naar rechts dus ik kon er weer tussendoor.

Terwijl ik langs 'm reed zag ik al een opgestoken hand, dus ik dacht ik steek m'n duim nog even op dat er allemaal niks aan de hand was verder. Kreeg ik nog een overtuigende spijtbetuiging in de vorm van zijn handen voor zijn gezicht ineen gevouwen en neerbuigende beweging... :P

Die was er duidelijk harder van geschrokken dan ik. :+
 
Vanochtend lekker een bumperklever aan m'n staart. Meneer wilde nog even tussen mij en een bus invoegen, omdat ie waarschijnlijk 2 minuten eerder op werk wilde zijn o.i.d. . Ik heb maar even op m'n helm getikt om te "vragen" of ie wel helemaal goed was en daarna een gebaar naar hem gemaakt of hij iets meer afstand wilde houden...

Dat bleek te werken.

Sommige mensen....*zucht*.
 
Helaas maak ik me ook wel eens schuldig aan rechts inhalen.
Met name als zo'n traag koekblik te lang of constant links blijft rijden.
Nadeel is wel dat op het moment van rechts passeren het koekblik spontaan naar de rechter rijbaan kan gaan, en dan zouden de rapen gaar kunnen zijn.
Ik doe het dus zelden.
Vr gr

Dan is het de schuld van de koekblik, want die maakt een bijzondere verrichting.
Want jij rijdt keurig rechtsO-)
 
Vanochtend lekker een bumperklever aan m'n staart. Meneer wilde nog even tussen mij en een bus invoegen, omdat ie waarschijnlijk 2 minuten eerder op werk wilde zijn o.i.d. . Ik heb maar even op m'n helm getikt om te "vragen" of ie wel helemaal goed was en daarna een gebaar naar hem gemaakt of hij iets meer afstand wilde houden...

Dat bleek te werken.

Sommige mensen....*zucht*.


Wat is het gebaar van meer afstand houden aub?
 
Sinds de aanschaf van een elektrische fiets niet meer op de motor gezeten tot vanochtend. Gister echt door gordijnen vliegjes heen gefietst waardoor ik besefte toch liever een helm op te hebben. Dus vanochtend weer op de motor naar het werk. Het viel me op dat men in de file keurig tegen de buitenkant van de rijstroken stond en ik alle ruimte had om te filteren. *O*
 
Al een tijdje niets van jou gelezen maar je zat gewoon op Fiets-Forum.nl te pochen met je nieuwe E-bike. *D
Sinds de aanschaf van een elektrische fiets niet meer op de motor gezeten tot vanochtend. Gister echt door gordijnen vliegjes heen gefietst waardoor ik besefte toch liever een helm op te hebben. Dus vanochtend weer op de motor naar het werk. Het viel me op dat men in de file keurig tegen de buitenkant van de rijstroken stond en ik alle ruimte had om te filteren. *O*
 
Heel beschamend, maar ik benvandaag ingehaald door een speed-pedelec terwijl ik, samen met een andere motorrijder, op een buitenweggetje reed. Achter een trekker die niet aan de kant kon door bomen om ons in te laten halen. gaat die flapdrol op de fiets op ongeveer 2 meter afstand achter de trekker rijden met 30 kmh. Als die trekker plots had moeten remmen had hij er vol tegenaan gezeten. Heb het hoofdschuddend aangekeken en me afgevraagd of die man echt zo dom is.

Later in Zwolle stond ik achter 2 auto's te wachten voor het rode licht, beetje smal dus ik kon er niet langs om vooraan te gaan staan. Het licht springt op groen, dus ik zet hem in de versnelling en maak me klaar om weg te rijden, en wacht totdat de rest gaat rijden. niks. Geef een keer gas om de aandacht weer op het verkeer te krijgen. Niks. Meer gas, niks. Druk een keer op de toeter, eindelijk! Het enigste wat ik ben opgeschoten is dat ik nu wel vooraan stond bij het rode licht....
Ik heb wel geleerd meer te toeteren, moest zoeken naar het knopje.
 
Vanmorgen file voor de Wijkertunnel. In de tunnel lag een motorrijder wel erg stil op het asfalt, met een aantal mensen waaronder nog een motorrijder eromheen. Hopelijk valt het mee. :/
 
Vanochtend een wonder mogen aanschouwen.

Het was een beetje nevelig/mistig met op sommige stukken lichte mistbanken.
Op de 65 kilometer naar mijn werk geen een mistlicht zien branden!*O*

Gaan mensen dan toch eens leren dat je je mistlichten alleen aan moet zetten als het echt mistig is?:t
 
Vanochtend een wonder mogen aanschouwen.

Het was een beetje nevelig/mistig met op sommige stukken lichte mistbanken.
Op de 65 kilometer naar mijn werk geen een mistlicht zien branden!*O*

Gaan mensen dan toch eens leren dat je je mistlichten alleen aan moet zetten als het echt mistig is?:t
Nee hoor, die automobilisten hebben helemaal geen mist gezien, veel te druk met appen.
 
Gisteren ook weer een hele zwerm auto's die bij een oplossende file lekker links blijven hangen, ver onder de vmax rijden en een gat van 100+ meter laten vallen op de voorgangers waardoor zij zelf de nieuwe voorloper van de file worden |(

Dan knal ik (en een hele kudde auto's) er gewoon rechts langs, waarna de auto's nog steeds links bleven plakken-O-
 
Nou ja hoe leg je dat uit...gewoon met je handje wapperen zo van ff wat achteruit a.u.b.
Handpalm naar beneden en dan vingers herhaardelijk omhoog bewegen zeg maar..._O-
Gebaren maken werkt vaak als een rode lap op een gefrustreerde verkeersstier ;)

Bij plakkers gewoon de toegestane snelheid blijven rijden, mits je zelf niet terug naar rechts kan natuurlijk.

Bij blijvende plakkers, langzaam...langzamer gaan rijden...totdat ze voldoende afstand nemen...daarna weer terug naar de toegestane snelheid...bij weer gaan plakken, deze methode herhalen, totdat plakker voldoende afstand houdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan