Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Nope. Als ik een uur lang op de GPS met 120km/u rij dan heb ik op de odo 120km afgelegd.
Ik moet dan op de snelheidmeter in de auto 124-125km/u rijden.

Toegestane afwijking op de odo is dacht ik max +/- 3% en op de snelheid is het dacht ik + 10%. Een - afwijking is niet toegestaan.

Als je het heel precies wilt formuleren...
Een snelheidsmeter mag maximaal 10% afwijken van het hoogste getal dat op de snelheidsmeter staat...

Dus geeft jouw snelheidsmeter een max snelheid aan van 250 dan mag hij op elk gewenst moment 25 kmh te veel aan geven....

dan afwijkende bandenmaten...
In Dld mag je alleen de maten gebruiken die in je kentekenbewijs staan als goedgekeurd, wil je daar van afwijken, moet je naar de TUV, en die meten de omtrek van de band, en die schrijven dan alleen in jouw kentekenbewijs dat je die en die maat ook mag gebruiken..

Zo voorkom je ook dat tellers (te veel) gaan afwijken
 
Als je het heel precies wilt formuleren...
Een snelheidsmeter mag maximaal 10% afwijken van het hoogste getal dat op de snelheidsmeter staat...

Dus geeft jouw snelheidsmeter een max snelheid aan van 250 dan mag hij op elk gewenst moment 25 kmh te veel aan geven....
Is dat zo? Dus hij mag 55 aangeven als je 30 rijdt? Dan ben je een obstakel op de weg. Lijkt me vreemd.
 
Huh? 10% van 30 is 3. 10% van 250 is 25 plus 30 is 55?
Ja, zo heb ik het gelezen.

"Dus geeft jouw snelheidsmeter een max snelheid aan van 250 dan mag hij op elk gewenst moment 25 kmh te veel aan geven...."

Ik lees: Als de getallenschaal op de meter loopt van 0 tot 250, mag de meter op elk gewenst moment, dus ongeacht de werkelijke snelheid, 10% van 250 km/u te veel aangeven. Of is bedoeld: op elk gewenst moment dat ik 250 km/u rij?
 
Dan zullen kleine autootjes sneller afwijken want top is lager maar tellers gaan meestal wel tot ruim 200. Dit lijkt mij ook niet te kloppen. Maar ik las het dus ook zo.

Dit kwam ik tegen:
Volgens de europeesche richtlijn 75/443/EEC

1) De weergegeven snelheid moet hoger zijn dan de werkelijke snelheid.
2) De weergegeven snelheid moet lager zijn dan 1,1* de werkelijke snelheid +4 km/u

Dus als je echt 80 rijdt, moet de meter tussen de 80 en 92 aangeven.

Bron: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:1975:196:0001:0005:EN:PDF
Dit komt dan overeen met 10% plus vier op elke willekeurige snelheid. Dus bij 250 mag dit maximaal 279 zijn en bij 30 dus 37.
 
Laatst bewerkt:
Werd net op de A4 overgaand in de A10 richting Amsterdam ingehaald door een Lamborghini die net als ik afsloeg richting Olympisch stadion. :Y
Arme jij , veel (on)plezier in Amsterdam drempelstad dacht ik toen _O-
Danny :W :]
 
Ik (in koekblik met vrouw) werd afgelopen zondag net voor de schipholtunnel ingehaald door een M4.
Die gast ging vervolgens een paar keer flink op het gas toen ie eenmaal in de tunnel reed :9 Mijn vrouw zat gelijk rechtop in d'r stoel en riep 'Wat is dat voor een geluid?'. Ik: 'Uh schat, dat is die BMW die ons net inhaalde'. Zij: 'Ooooh' :9~
 
Ik (in koekblik met vrouw) werd afgelopen zondag net voor de schipholtunnel ingehaald door een M4.
Die gast ging vervolgens een paar keer flink op het gas toen ie eenmaal in de tunnel reed :9 Mijn vrouw zat gelijk rechtop in d'r stoel en riep 'Wat is dat voor een geluid?'. Ik: 'Uh schat, dat is die BMW die ons net inhaalde'. Zij: 'Ooooh' :9~~

Voor mijn werk een tijd geleden in een M3 competition gereden :}
Als dat niet je dagelijkse blik is, is in tunneltjes en viaducten de verleiding niet te weerstaan. :9~ nou vinden omstanders dit vaak ook wel leuk dus zo erg is het dan ook weer niet..
(Al moet ik zeggen dat het op mijn Ducati Monster soms ook wel verleidelijk is :9 )
 
Laatst bewerkt:
Lambo in A’dam is minder. Van de week werd ik in de Pyreneeen ingehaald door een groepje: Lambo, Porsche, 2x Ferrari cabrio (vet geluid) Op die bergwegen doen ze het goed.
 
Voor het eerst dat ik mij echt onveilig voelde op de motor.

Een oud Corsaatje dat me niet met rust wilde laten. Ging ik langzamer, ging hij langzamer / op me wachten. Ging ik sneller, ging hij op me bumper zitten. Als hij naast me zat, ging hij me aanstaren... Wtf wilde hij van me?
 
Voor het eerst dat ik mij echt onveilig voelde op de motor.

Een oud Corsaatje dat me niet met rust wilde laten. Ging ik langzamer, ging hij langzamer / op me wachten. Ging ik sneller, ging hij op me bumper zitten. Als hij naast me zat, ging hij me aanstaren... Wtf wilde hij van me?

Tsja... Wat zat(en) erin voor sujet(ten)?
 
Voor het eerst dat ik mij echt onveilig voelde op de motor.

Een oud Corsaatje dat me niet met rust wilde laten. Ging ik langzamer, ging hij langzamer / op me wachten. Ging ik sneller, ging hij op me bumper zitten. Als hij naast me zat, ging hij me aanstaren... Wtf wilde hij van me?
Hee dat komt me bekend voor. Alleen zaten er twee dames in. Ik had als oplossing heel slim bedacht: even 130 blijven rijden in de 100 km/u zone.
Gelaserd + rechts inhalen erbij = hoogste boete die ik ooit gehad heb. B|
 
Laatst bewerkt:
Voor het eerst dat ik mij echt onveilig voelde op de motor.

Een oud Corsaatje dat me niet met rust wilde laten. Ging ik langzamer, ging hij langzamer / op me wachten. Ging ik sneller, ging hij op me bumper zitten. Als hij naast me zat, ging hij me aanstaren... Wtf wilde hij van me?

Bah dat is naar. Zeker omdat je niet weet wat de intenties zijn.
Volgende keer naar het politiebureau rijden en daar even parkeren.

En anders een oprit oprijden of een boerenerf oid. Of aanbellen als je bang bent.
 
Bah dat is naar. Zeker omdat je niet weet wat de intenties zijn.
Volgende keer naar het politiebureau rijden en daar even parkeren.

En anders een oprit oprijden of een boerenerf oid. Of aanbellen als je bang bent.
Maar er zijn bijna geen politiebureaus meer, en van de weinige die er nog zijn weet ik echt niet waar ik ze zou kunnen vinden '(
 
deze namiddag met vrouwtje korte trip naar Huy gemaakt. we zitten daar op een terrasje tussen een hoop andere motorrijders rustig van ons colaatje te slurpen.

Komt er daar ene met ne chopper met dikke achterband achteruit door de deur een café uitgemanouvreerd, en rijdt weg met knallende pijpen waar m'n oren nu nog van toeten.

zal wel de baas geweest zijn van die zaak, maar was toch een gek gezicht
:t
 
Bah dat is naar. Zeker omdat je niet weet wat de intenties zijn.
Volgende keer naar het politiebureau rijden en daar even parkeren.

En anders een oprit oprijden of een boerenerf oid. Of aanbellen als je bang bent.
Het was gelukkig op de snelweg en er was voldoende ander verkeer om er af en toe een auto tussen te hebben. Met name toen ik Vmax-10 reed liet hij er een auto tussen, tot ik er weer langs ging... Sneller dan Vmax kwakte hij hem overal ertussen om bij te blijven.

Hij ging op een gegeven moment de snelweg af, daarna niet meer gezien. Dat deed hij overigens ook door ineens op de rem te gaan staan en zich tussen twee auto's te gooien die netjes de afrit pakten...
Hee dat komt me bekend voor. Alleen zaten er twee dames in. Ik had als oplossing heel slim bedacht: even 130 blijven rijden in de 100 km/u zone.
Gelaserd + rechts inhalen erbij = hoogste boete die ik ooit gehad heb. B|
Ik weet dat daar camera's staan, heel veel boven de max had ik alleen gedaan als hij echt link ging doen. Maar goed, ik heb zijn kenteken onthouden en ben veilig thuis.
 
Maar goed, ik heb zijn kenteken onthouden en ben veilig thuis.

Die kun je altijd doorgeven, gewoon een melding doenbij de politie.
Betekend niet dat ze gelijk iets doen maar het word wel geregistreerd en komen er vaker gekke dingen naar boven kan dat reden tot een gesprek zijn.

Politie bureau hier is onbemand tenzij je een afspraak (kan) maken.
 
Laatst bewerkt:
Voor het eerst dat ik mij echt onveilig voelde op de motor.

Een oud Corsaatje dat me niet met rust wilde laten. Ging ik langzamer, ging hij langzamer / op me wachten. Ging ik sneller, ging hij op me bumper zitten. Als hij naast me zat, ging hij me aanstaren... Wtf wilde hij van me?
Snelweg?
Was een afrit / andere route geen optie?

Hee dat komt me bekend voor. Alleen zaten er twee dames in. Ik had als oplossing heel slim bedacht: even 130 blijven rijden in de 100 km/u zone.
Gelaserd + rechts inhalen erbij = hoogste boete die ik ooit gehad heb. B|
Waarom ben je in hemelsnaam bang voor twee dames?
 
Laatst bewerkt:
Achteruit uitparkerende auto op een smalle weg.
Die kon me wel eens niet gezien hebben.

Betrapte mezelf op minder remvermogen dan ik gewild had.

Daarna toch maar even wat remproeven gedaan.
 
Iets wat we morgen onderweg kunnen gaan meemaken: Echt waar: morgen kans op gladheid | RTV Utrecht

Morgen valt voor het eerst sinds lange tijd regen en dat kan leiden tot gladde wegen, waarschuwt Weeronline.

Doordat het wekenlang droog is geweest zijn de wegen vervuild. Veel wegen hebben een zwarte aanslag veroorzaakt door onder meer olie en rubber. "Zodra de wegen goed nat worden kan dit een glad filmlaagje vormen op het wegdek. Vooral motorrijders en fietsers doen er goed aan om voorzichtig te zijn in de bochten", stelt Jaco van Weezel van Weeronline.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ben ik de afsluitdijk overgereden. Van Zaandam tot Groningen bijna continu 130-140 gereden.

En toen ben ik gaan tanken. 1:17,5 :')

Het gaat lekker vlot maar jezus dat ding kan zuipen. Ik rijd normaal bijna alleen N-wegen en dan kan ie makkelijk 1:22 halen...
 
Ruilen? Die van mij doet 1 op 12.

Vandaag ben ik de afsluitdijk overgereden. Van Zaandam tot Groningen bijna continu 130-140 gereden.

En toen ben ik gaan tanken. 1:17,5 :')

Het gaat lekker vlot maar jezus dat ding kan zuipen. Ik rijd normaal bijna alleen N-wegen en dan kan ie makkelijk 1:22 halen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan