Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Niet goed kijken is dus niet voorbehouden aan automobilisten..
Nope, iedereen maakt fouten in t verkeer.
Ik denk wel dat de meeste motorrijders alerter zijn in t verkeer dan automobilisten. Ik was echter een kuipruitje aan t testen en dan merk je dus hoe snel je je concentratie verliest in t verkeer als je ergens anders mee bezig bent.
 
Enigszins met haast naar werk (verkrampte kuit zorgde voor oponthoud) is de A4 tussen Rotterdam en Den haag opeens afgesloten op 1 baan na. Alles weer stil natuurlijk, mensen op het allerlaatste moment invoegen. Blijkt dat ze 2 vd 3 rijstroken hebben afgezet voor...eh...werkelijk geen idee!
Overal pionnen, borden etc, maar nergens enige vorm van werkzaamheden, ongeval of wat dan ook.
Zou dat weer zo'n "politie actie" zijn?
Rijkswaterstaat geeft heel leuk aan:
"Werkzaamheden van zondag 1 januari 2017 12:00 uur tot en met vrijdag 31 december 2021 12:00 uur" :?
Bordjes staan er al een paar weken, en zit ook bij de file meldingen op de radio , en 3 weekenden hier voor vanaf de andere kant zo geweest . Dus aan wie ligt het nu :}
 
Mens erger je niet, of schaken denk ik dan aan. :+

Die kegels op de weg zijn pylonen.

autocorrect houdt blijkbaar wel van een spelletje :+

Bordjes staan er al een paar weken, en zit ook bij de file meldingen op de radio , en 3 weekenden hier voor vanaf de andere kant zo geweest . Dus aan wie ligt het nu :}

Dat is bij knooppunt Ypenburg, tussen rijswijk en den haag, 10km verderop...you were saying :W
Gaat om het stuk tussen de Ketheltunnel en Delft.
 
Laatst bewerkt:
Dat is bij knooppunt Ypenburg, tussen rijswijk en den haag, 10km verderop...you were saying :W
Gaat om het stuk tussen de Ketheltunnel en Delft.
Vanmorgen om 7 uur al bij de filemeldingen op de radio; lag een vrachtwagen op de weg die geborgen moest worden.
Verkeer werd aangeraden om te rijden over de A13.

Ze zullen wel bezig zijn geweest de weg schoon te maken/repareren/inspecteren, zodat je veilig op je motor er overheen kan als ze de weg weer vrijgeven.
 
Dat zou het kunnen verklaren, maar waarom er dan minstens 1,5u lang pylonen en borden bleven staan nadat alles en iedereen weg was (reed er rond 10u nog een keer langs richting een klant) is mij een raadsel.
 
Dat zou het kunnen verklaren, maar waarom er dan minstens 1,5u lang pylonen en borden bleven staan nadat alles en iedereen weg was (reed er rond 10u nog een keer langs richting een klant) is mij een raadsel.

Rijkswaterstaat is allergisch voor iedere seconde dat een snelweg langer afgesloten blijft dan strikt noodzakelijk, die zijn daar echt heeel erg strikt in.

Ik heb geen idee waarom, maar anderhalf uur zal zeker een reden hebben gehad.

Schoonmaken/reparaties asfalt misschien ? een vrachtwagen op zijn kant levert eigenlijk altijd schade op aan het asfalt.
Materiaal en gereedschap moet gebracht worden/beschikbaar zijn enz enz ?
 
Dat zou het kunnen verklaren, maar waarom er dan minstens 1,5u lang pylonen en borden bleven staan nadat alles en iedereen weg was (reed er rond 10u nog een keer langs richting een klant) is mij een raadsel.
Vraag het RWS. ;)
 
Ik heb geen idee waarom, maar anderhalf uur zal zeker een reden hebben gehad

Als ik een gokje mag wagen zal het zijn wachten op uitharden asfalt/teerstrepen wat langer duurt dan normaal door de warmte.
Op dit moment is dat de meest logische verklaring waarom RWS zou wachten.
 
Dat zou het kunnen verklaren, maar waarom er dan minstens 1,5u lang pylonen en borden bleven staan nadat alles en iedereen weg was (reed er rond 10u nog een keer langs richting een klant) is mij een raadsel.
Op snelwegen zie ik dat niet vaak gebeuren, maar op gemeentelijke wegen gut oh gut oh gut. Soms blijven borden met snelheidsbeperkingen, hekken en pylonnen wel 3 weken staan. Je kijkt om je heen en denkt Wegwerkzaamheden? WAOR DAN?! Totdat iederéén op dag 3 er klaar mee is en gewoon weer 80 gaat rijden. Een boos mailtje levert dan een slappe reactie (of geen) van de gemeente op, 2 dagen later draaien ze de borden maar eens om, en nog enekel dagen later halen ze de zooi eindelijk eens weg.
 
Laatst bewerkt:
Als ik een gokje mag wagen zal het zijn wachten op uitharden asfalt/teerstrepen wat langer duurt dan normaal door de warmte.
Op dit moment is dat de meest logische verklaring waarom RWS zou wachten.

Is echt flinke schade dan want 't is nog steeds afgesloten zonder werkzaamheden of iets/iemand van RWS. :/
Iig de A4 vanaf Rotterdam vermijden dus.
 
Vandaag vanaf de motor een ooievaar in volle vlucht bestudeert op zo’n 10cm afstand van mijn helm. Onvergetelijke ervaring, wel ff langs huis voor een schone onderbroek.
 
Op snelwegen zie ik dat niet vaak gebeuren, maar op gemeentelijke wegen gut oh gut oh gut. Soms blijven borden met snelheidsbeperkingen, hekken en pylonnen wel 3 weken staan. Je kijkt om je heen en denkt Wegwerkzaamheden? WAOR DAN?! Totdat iederéén op dag 3 er klaar mee is en gewoon weer 80 gaat rijden. Een boos mailtje levert dan een slappe reactie (of geen) van de gemeente op, [*] 2 dagen later draaien ze de borden maar eens om, en nog enekel dagen later halen ze de zooi eindelijk eens weg.

[*] Je vergeet nog die eerste dag, de dag dat de politie er snelheid gaat staan controleren |( |(
 
Zo. Vandaag vanuit lelystad heen en weer naar Rhenen gegaan met de gehuurde xj6. Heen via barneveld en terug via Kesteren langs rivier naar Utrecht . Wat kom je dan veel rare automobilisten tegen. Iemand die op onlogische plek ging keren, vrachtwagen die vlak voor afslag stilstaat en verkeer hindert. Uitvoegende auto van helemaal links naar rechts die andere automobilist afsneed. En tot slot scooter jeugd waarvan 1 een wheelie maakte, dat vond ik dan nog wel grappig. Hij dacht echter dat ik t ook zou doen maar dat heb ik niet gedaan uiteraard.
 
Zo. Vandaag vanuit lelystad heen en weer naar Rhenen gegaan met de gehuurde xj6. Heen via barneveld en terug via Kesteren langs rivier naar Utrecht . Wat kom je dan veel rare automobilisten tegen. Iemand die op onlogische plek ging keren, vrachtwagen die vlak voor afslag stilstaat en verkeer hindert. Uitvoegende auto van helemaal links naar rechts die andere automobilist afsneed. En tot slot scooter jeugd waarvan 1 een wheelie maakte, dat vond ik dan nog wel grappig. Hij dacht echter dat ik t ook zou doen maar dat heb ik niet gedaan uiteraard.

Rare automobilisten rijden overal hoor :Y

Maar je hebt je in iedergeval niet uit den kast laten lokken ;)
 
Och... Ik wou soms dat ik kon wheelien zoals vroeger op de BMX. Maar ik kom niet verder dan mijn gewicht achterover gooien en gas geven (al dan niet met koppeling laten schieten) als ik het wel eens probeer, en dan kom ik wel overeind, maar ik houd 'm niet onder controle dus ik val weer terug. Ik houd ook nooit controle over mijn voetrem als ik zo "steiger".

Paar maanden geleden ook eens gehad dat een jong Marokkaans snorfietsertje (of 'ie 16 was vraag ik me af) mij supergecontroleerd voorbij reed op z'n achterwiel terwijl hij rechtop stond op zo'n achterbeugeltje achterop z'n zadel. Hij hoorde mij, keek grijnzend opzij, en zwaaide met een hand naar me, zonder een millimeter uit koers te raken, en reed door.

Ik mag dan ondertussen bijna 40 zijn, maar ik word daar echt meteen weer 15 van :) Het is maar goed dat ik dat niet kan en te schijterig/voorzichtig ben om dat te oefenen, want ik zou het, vrees ik, niet kunnen laten :')
 
Bijna een fietser aangereden omdat ik niet uit mijn doppen keek.

Tja, soms erger je je aan mensen die niet kunnen rijden, soms ben je het gewoon zelf. ;)
Heb me wel kunnen verontschuldigen en gelukkig ging alles goed.
 
Bijna een fietser aangereden omdat ik niet uit mijn doppen keek.

Tja, soms erger je je aan mensen die niet kunnen rijden, soms ben je het gewoon zelf. ;)
Heb me wel kunnen verontschuldigen en gelukkig ging alles goed.
Ik heb in Amsterdam een keer een fietser aangereden maar t was een toerist. :t
 
Laatst bewerkt:
Jawel, die tellen juist dubbel! *O*

En ik kan het weten, want ik heb vandaag tijdens een beetje randomly de binnenstad lopen doorkruizen. En vandaag is de Pride Parade (wat geloof ik geen Gay Pride meer mag heten omdat je dan de BTQIA uitsluit). Was overal erg gezellig:
cbBTge6.jpg


(... en zal hopelijk nog "tot in de kleine uurtjes" gezellig blijven.)

Ook heb ik deze jongeman nog even gewaarschuwd over zijn kleding die vervaarlijk dicht bijn zijn achterwiel kwam :o Je moet er toch niet aan denken :X Gelukkig schrok hij zelf ook en stopte hij de lange panden snel in zijn broek.

OfOPbqw.jpg
 
Wat mij opvalt is dat met dit weer in de volle zon én in volledige motoroutfit mede oververhitte motorrijders bijna net zo enthousiast groeten als tijdens een ijskoude winterdag.

Want wat rijden er veel korte broeken en t-shirts rond. Zelfs buiten de bebouwde kom. Zelf weten, maar mij niet gezien.
 
Heb vandaag ook weer den nodige ingeblikten, den stuipen op den lijf gejaagd :P

Op de kruisingen, rotondes, wegversmallingen waar er weer niet goed of helemaal niet gekeken werd door menig ingeblikte :N

Je ziet het al aankomen, met hoge stoere snelheid wordt er door ingeblikten genaderd, terwijl wij motorrijders dan altijd eerder zijn, maar gewoon genegeerd worden.

'k geef dan altijd even een vriendelijk claxon signaal om de aandacht te trekken en een rit, in een ambulance, naar het ziekenhuis te voorkomen })

Toch ook nog een helpende hand toegereikt aan een dame die zo schrok, terwijl schrikken eigenlijk nog niet eens zo nodig was, omdat ze nog tijd genoeg had om het gas los te laten, om mij voor te laten gaan.

Maar het ontbrak haar aan inzicht, voertuigbeheersing en uiteraard, verkeerde, zo niet helemaal geen kijktechniek '(

Ik claxoneerde ruim op tijd om haar dus de gelegenheid te geven, te kijken en te vertragen, maar ze schrok zo erg omdat ze mij niet gezien had, dat ze vol op de rem ging staan en daarbij met haar hoofd tegen het stuur aankwam, ondanks de veiligheidsgordel, die ze wel omhad.

Ik stopte om te kijken of alles met haar in orde was. Menig ingeblikte was luid en langdurig claxonered doorgereden })

Gelukkig kwam ze alleen met de schrik vrij, haar mobieltje lag op de grond, voor de stoel, had ze uit haar hand laten vallen, waarna wij onze wegen verder vervolgden :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan