Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Tja, ik zit niet in het weer, dus te plannen valt er in dit opzicht weinig. Jij hebt er verstand van want jij zit erin. Ik moet het maar nemen zoals het komt.

Buienradar?

Van onze concurrent maar een goede app met verwachting 1uur vooruit. Verder vooruit is in de meeste gevallen bullshit.
 
Meestal zitten sites als buienradar en weeronline er toch een beetje naast, dus daar valt weinig op te plannen. En als je naar je werk moet dan kan je niet zomaar een uurtje later opstappen. Och. Goede regenkleding scheelt veel.

Ik ben gisteren zeiknat geregend... tijdens m'n middagwandeling. Want ja, toen had ik m'n pak niet aan. _O-
 
Buienradar bekijk ik vooral als ik een paar uur speling op m'n vertrektijd heb. Bereid ik nog wat dingen thuis voor of doe ik dat op m'n werk zeg maar. Met een half uurtje speling heb je er geen bal aan, dan zie je alleen wat er gaat gebeuren zonder dat je er iets mee kan.

Niet dat ik door de regen rijden heel spannend vind, maar als het niet plenst heb ik wat comfortabelere kleren aan.
 
Ik reed hier, op de linker rijstrook om linksaf te gaan. Automobilisten die er niks van bakken (en dat zijn er steeds meer) snijden de bocht daar best vaak af. Meestal voorkom ik dat door gewoon als eerst weg te zijn.
En anders zorg je ervoor dat je niet naast maar (links) achter een auto zit.. ;)

Wat minder gas kan ook vrijwel altijd.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen een half uurtje later vertrokken van huis nadat ik op Buienradar.nl zag dat de plensbui dan wel weggetrokken was.
Ik heb de luxe dat ik ergens tussen half 7 en 8 uur verwacht wordt op mijn werk, dus maak 's ochtends toch altijd wel even gebruik van Buienradar.nl om te kijken of ik mijn eerste bakkie thuis of op mijn werk ga nemen :D.

Niet dat het ook altijd uitkomt, soms haal ik de bui in zoals vanmorgen. Maar ach, uiteindelijk boeit het dan ook weer niet zo veel. Iets minder comfortabel rijden inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Buienradar?

Van onze concurrent maar een goede app met verwachting 1uur vooruit. Verder vooruit is in de meeste gevallen bullshit.
Afgelopen woensdag, toen het westen des lands bijna overstroomde, had je vrijwel niets aan de buienradar omdat de buien zich lokaal vormden.
 
En anders zorg je ervoor dat je niet naast maar (links) achter een auto zit.. ;)

Wat minder gas kan ook vrijwel altijd.

Dan kom ik naast de eerst volgende auto terecht, het is daar druk.

Wat me bovendien erg opvalt, is dat als iemand vooraan de rechter rij de bocht afsnijdt, de rest dat vaak ook doet. Tot er twee auto's naast elkaar komen te zitten en dan wordt het een claxon > remmen > middelvingertje verhaal.
 
Dan kom ik naast de eerst volgende auto terecht, het is daar druk.
Maar wel op zo'n positie dat die bestuurder je goed ziet. Hopelijk.
En er zit meestal meer ruimte tussen auto's dan je denkt.

Het blijft wel een situatie om goed op te letten, ik heb een keer een bestuurder gehad die vanaf de rechter strook voor linksaf een U-bocht deed..
 
Laatst bewerkt:
Maar wel op zo'n positie dat die bestuurder je goed ziet. Hopelijk.
En er zit meestal meer ruimte tussen auto's dan je denkt.
:^


Het valt of staat een beetje met goede spiegels. M'n toerfiets is echt een lomp geval maar door de kuipspiegels prik ik hem tussen de kleinste gaatjes. Op de veel wendbaardere naked kost dat de grootste moeite omdat ik in de bar-ends geen reet zie :+
 
:^


Het valt of staat een beetje met goede spiegels. M'n toerfiets is echt een lomp geval maar door de kuipspiegels prik ik hem tussen de kleinste gaatjes. Op de veel wendbaardere naked kost dat de grootste moeite omdat ik in de bar-ends geen reet zie :+
Originele Bandit spiegels :Y
Design: :N
Zicht: :}
;)
 
Heb de mijne overgebouwd van een eerdere fiets, volgens mij komt ie uit 2013. Doet het prima.. 't is gewoon een compressortje, meer niet.

Wel via relais aansluiten anders doet ie geen bal.
 
Laatst bewerkt:
vandaag bijna onderuit gegaan.
kwam in een bocht een donkere vlek tegen, welke zo op t eerst leek op de vele donkere vlekken die regenwater achterlaat op t asfalt.
bleek olie te zijn -O-
voorwiel gleed even weg, maar vond nadien gelukkig weer grip.
was wel gelijk weer helemaal wakker!
 
vandaag bijna onderuit gegaan.
kwam in een bocht een donkere vlek tegen, welke zo op t eerst leek op de vele donkere vlekken die regenwater achterlaat op t asfalt.
bleek olie te zijn -O-
voorwiel gleed even weg, maar vond nadien gelukkig weer grip.
was wel gelijk weer helemaal wakker!
Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, ik probeer enkel wat te leren, maar was dit beetje olie ruim van te voren wel te zien? In de zin van, als je het als olie had herkend, had je wel daarop kunnen inspelen, of lag het wel een beetje verborgen in de bocht? Ik heb zelf nagenoeg geen ervaring op de weg met een motor, maar als ik het zo lees is olie op de weg wel echt verraderlijk!
 
Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, ik probeer enkel wat te leren, maar was dit beetje olie ruim van te voren wel te zien? In de zin van, als je het als olie had herkend, had je wel daarop kunnen inspelen
als motorolie zich vermengt met water, krijgt de regen plas een regenboog-achtige gloed.
deze vlekken vermijden is simpel :)

, of lag het wel een beetje verborgen in de bocht? maar als ik het zo lees is olie op de weg wel echt verraderlijk!
het lag idd in de bocht, precies op de lijn die de motorbanden rijden.
olie is vettig, en vet op je banden = geen grip.
als je recht voorruit rijd, kun je er doorheen rijden zonder er direct wat van te merken, maar in de bocht schuin je af.
valt de grip weg, dan schiet de massa van de motor rechtdoor en de bocht uit.
de olievlek uit mn verhaal was nog niet met water vermengt, dus de regenboog gloed ontbrak.
het was ook niet zwart ofzo, want ook dan is het simpel te herkennen en vermijden. :unsure:

de olie was helder (nieuw misschien?) waardoor het op afstand een gewone regenplas leek.

Groet,
Lonewulf
 
Gisteravond dan toch mijn eerste echte motorongeluk gehad in Den Haag.. Na een paar uurtjes op de traumakamer inmiddels weer thuis met een been in het gips. Ik reed netjes Vmax terwijl een gefileparkeerde auto met een rotvaart de weg op draaide, zonder te kijken en zonder richting aan te geven, en ik kon hem niet meer ontwijken. Volgens het ambulancepersoneel hebben ze me minstens 30 meter verderop opgeraapt. Ik herinner me nog dat me de schuld van het ongeluk werd aangepraat door de autobestuurder, terwijl ik op de grond lag te kermen..

Motor bij de berger, behoorlijk wat kapschade maar blok en frame lijken intact. Maandag de verzekering maar eens bellen.

Kleine kans dat ze het hier lezen, maar ik heb vaag wat motorrijders horen stoppen en later weer wegrijden, bedankt voor het stoppen!!
 
Klote dat je niet kon uitwijken...Soewe (to sued / aanklagen) dat stuk :poop:

Meestal rijden ze wel langzaam weg uit een parkeervak zonder te kijken, en dan ook nog met een slakkengangje voor je blijven rijden.

Waarom ingeblikten wegrijden zonder te kijken is me nog steeds een raadsel, je moet het lef maar hebben dat het je niets kan schelen als je daarbij aan aanrijding veroorzaakt.

Natuurlijk zijn er redenen voor het niet kijken, gehaast, in gedachte, automatisme van het eerst gaan rijden en dan pas kijken, en uiteraard....aan het bellen, appen o_O
 
Terug
Bovenaan Onderaan