Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vanmorgen zo'n linksrijder, en als je dan toch maar wat dichter aansluit na een paar seconden erachter te rijden om aan te geven dat er verkeer langs wil ze ruitenwisser gaan gebruiken :r
 
Vanmorgen.. Was met het blik en moest afremmen voor wat auto's voor me. Een motorrijder achter me had dat niet snel genoeg door, en ik kom niet aan de kant voor hem. Hij schoot me links voorbij, tussen mij en vangrails door.... Hij zal hem best even geknepen hebben....
 
Vanmorgen.. Was met het blik en moest afremmen voor wat auto's voor me. Een motorrijder achter me had dat niet snel genoeg door, en ik kom niet aan de kant voor hem. Hij schoot me links voorbij, tussen mij en vangrails door.... Hij zal hem best even geknepen hebben....
Beter daarlangs dan achterop je...
Heb het zelf ook een keer moeten doen op de motor... Was idd ff schrikken, maar ik was vooral blij dat ik die uitweg bedacht had en dat het goed ging :)
 
Binnenvoering van mijn doorwaaipak er vanochtend maar eens in gedaan, was desondanks best nog fris. 's Middags nog veel te warm voor mijn andere pak dus nog maar even bikkelen in de morgen.
 
Vanmorgen zo'n linksrijder, en als je dan toch maar wat dichter aansluit na een paar seconden erachter te rijden om aan te geven dat er verkeer langs wil ze ruitenwisser gaan gebruiken :r

Die heb ik er veel gezien afgelopen week op het hele kleine woon werk stukje wat ik tegenwoordig heb....
~45 rijden op een 70 weg op de linker baan omdat je over 3 Km linksaf zou moeten of iets dergelijks....
Mjah sorry dan ga ik er wel rechts langs met 70Km/u in z'n 2 (Zelfs de NC maakt dan een mooie brul)

Nog veel mooier, nadat ik ze rechts gepasseerd ben (en gas los laat ivm een rood verkeerslicht) gaan ze flink bij op het gas om mij dan weer in te willen halen.
Dan zien ze het rode verkeerslicht en stampen vol op de rem (of racen door rood en worden geflitst...)
Die die stoppen proberen daarna soms wel eens een stoplicht sprintje...


Wat ik nog steeds niet snap overigens, heb ik ook al een paar keer gehad, ik heb dan een koekblik ingehaald en een ander zat ruim achter ons en zag mij dat doen. Bij het verkeerslicht gaat het koekblik links van mij staan en de achtervolgende koekblik sluit daar bij aan.... (ik sta rechts en verder is het leeg).
Verkeerslicht groen, ik ben weg, koekblik moet nog van zijn start-stop systeem af oid. of zit te slapen want de auto erachter op de claxon.

Maar goed, koekblik gooit het gas er op dus de achtervolger kan niet inhalen want koekblik naast mij weer bij het volgende verkeerslicht...
En de achtervolger sluit toch weer links aan.... niet 1, niet 2 maar zelfs tot 3x toe en iedere keer hetzelfde verhaal (met of zonder claxon maar duidelijk wel wat irritatie) getuigen het flitsen met licht of bumperkleven daarna....

Ohja, ook al eens gehad dat ik dan eens vriendelijk wil zijn, op de linker baan ga staan bij het verkeerslicht zodat de auto rechts gaat staan (dan ineens wel) gaat de achtervolgende auto ook rechts xD
 
Gisteren op de A2, het is met 110 aanschuiven in in de 130 op de linkerbaan.

Komt er achter me een mercedes A klasse met daarin een gevalletje midlife crisis. Kaal, bril, jaartje of 40. Tot op 1,5-2 meter van mijn bumper.

Ik kijk naar achteren en wuif even dat hij eens wat rustiger aan mag doen, loopt ie wat te wuiven dat ik door moet rijden (volgende auto rijdt zo'n 10-15 meter voor me).

Verkeersinzicht van een aardappel en zich niet bewust van de kwetsbaarheid van een motorrijder... Heb maar een afrit eerder gepakt:')
 
Bij een wegversmalling over enkele honderden meters, geregeld door tijdelijke mobiele verkeerslichten.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren op de A2, het is met 110 aanschuiven in in de 130 op de linkerbaan.

Komt er achter me een mercedes A klasse met daarin een gevalletje midlife crisis. Kaal, bril, jaartje of 40. Tot op 1,5-2 meter van mijn bumper.

Ik kijk naar achteren en wuif even dat hij eens wat rustiger aan mag doen, loopt ie wat te wuiven dat ik door moet rijden (volgende auto rijdt zo'n 10-15 meter voor me).
Met 110 km/u moet je zelf natuurlijk ook al (minimaal) een meter of 60 afstand houden, dus bumperkleefde je zelf net zo goed op maar een kwart daarvan. Daarmee stimuleer je je achterligger ook niet om afstand op jou te houden.

Wat ik altijd doe in die gevallen: zelf heel nadrukkelijk op de afstand voor me gaan letten, en zeker net zo nadrukkelijk in mijn spiegels kijken naar de afstand achter me. Maar dan ook echt zo duidelijk dat iedereen denkt 'waar zit die gast toch naar te kijken'. Want dan krijgt 9 van de 10 keer de bumperklever achter me binnen een paar seconden door van "ja, hij kan inderdaad nergens heen en ik zit er ook wel erg dicht op" en nemen ze zelf ook afstand. Goed voorbeeld doet écht heel vaak goed volgen. Probeer het eens.
 
Het is wel mega irritant en gevaarlijk als zo'n blikpiloot vlak achter je gaat rijden. Je ziet onderweg meteen welke bestuurders wel rekening houden met de motorrijder.

Laatst reden we met vier motoren rustig door een dorp, ik als laatste en daar kroop zo'n SUV bokkum ongeveer op mijn achterwiel. Ik rem ook voor een overstekend huisdier en dan gaat hij dat nooit redden met zijn SUV reactietijd.

Ik ben niet zo vriendelijk naar dat soort eikels.
 
Vanmiddag kom ik aanrijden bij een stoplicht. Voor mij een wit autootje met achterin en jochie van een jaar of 10. Als we stil staan draait het manneke zich om en steekt zijn middelvinger op naar de stoere motorrijder.
Daarna zag ik hem opgewonden tegen mam’s vertellen hoe dapper hij was geweest.😂
 
Vanmiddag kom ik aanrijden bij een stoplicht. Voor mij een wit autootje met achterin en jochie van een jaar of 10. Als we stil staan draait het manneke zich om en steekt zijn middelvinger op naar de stoere motorrijder.
Daarna zag ik hem opgewonden tegen mam’s vertellen hoe dapper hij was geweest.😂

Zo onschuldig begint het, over een paar jaar jat hij je motor
 
Gisteren in de file in Duitsland, opvallend hoe sommige automobilisten je keurig de ruimte geven, en anderen al toeterend hun best doen om je er vanaf te rijden... Ik weet dat het niet mag daar, maar bij 10km file voor zo’n fucking baustelle ga ik toch echt niet achteraan sluiten
 
Zijn moeder zal wel verteld hebben dat zijn vader een motorrijder was. *D

Vanmiddag kom ik aanrijden bij een stoplicht. Voor mij een wit autootje met achterin en jochie van een jaar of 10. Als we stil staan draait het manneke zich om en steekt zijn middelvinger op naar de stoere motorrijder.
Daarna zag ik hem opgewonden tegen mam’s vertellen hoe dapper hij was geweest.😂
 
Bij een wegversmalling over enkele honderden meters, geregeld door tijdelijke mobiele verkeerslichten.

Afgelopen week reed ik in Slowakije ook op zo’n verkeerslicht af. Daar doen ze niet de minste moeite om die dingen op elkaar af te stemmen, dus die duren heul lang...

Ik zie dat licht in de verte op rood springen, en de wachtende rij auto’s was nog niet opgelost. Dus ik ga via de baan voor het tegemoetkomend verkeer, langs de wachtende rij auto’s naar voren, want van de andere kant komt toch nog geen verkeer en op de motor sluit je natuurlijk niet achteraan. Terwijl ik rustig naar voren rij, komt er van achter me met een bloedgang een Audi, die naast alle wachtende auto’s ook mij door de berm inhaalt en verderop full pull door rood de werkzaamheden in blaast. Die had duidelijk geen zin om te wachten 8)7

Ik schrok er flink van want ik had hem natuurlijk nooit verwacht daar.
 
Vanavond op een T splitsing waar je erg moet uitkijken, omdat blikkers je daar standaard van de weg rijden, een blik wat stopte en mij netjes voor liet gaan (zoals het daar hoort)
Heb haar een duimpje gegeven, greeg een duim, een zwaai en een dikke glimlach terug :t
Ook van een paar blikkers er tussen door gemogen:t

Tussendoor ff blazen bij politie controle, ik had een P en mocht door *O**O**O**O*

Ging zo lekker vanavond dat ik het niet ga hebben over die blikker die ging achtervolgen om me doelbewust van de brommer te rijden:(:(
 
Vanavond op een T splitsing waar je erg moet uitkijken, omdat blikkers je daar standaard van de weg rijden, een blik wat stopte en mij netjes voor liet gaan (zoals het daar hoort)
Heb haar een duimpje gegeven, greeg een duim, een zwaai en een dikke glimlach terug :t
Ook van een paar blikkers er tussen door gemogen:t

Tussendoor ff blazen bij politie controle, ik had een P en mocht door *O**O**O**O*

Ging zo lekker vanavond dat ik het niet ga hebben over die blikker die ging achtervolgen om me doelbewust van de brommer te rijden:(:(

Zijn wij toch wel benieuwd waarom die blikker jou van je brommert wilde rijden })
 
Afgelopen week reed ik in Slowakije ook op zo’n verkeerslicht af. Daar doen ze niet de minste moeite om die dingen op elkaar af te stemmen, dus die duren heul lang...

Ik zie dat licht in de verte op rood springen, en de wachtende rij auto’s was nog niet opgelost. Dus ik ga via de baan voor het tegemoetkomend verkeer, langs de wachtende rij auto’s naar voren, want van de andere kant komt toch nog geen verkeer en op de motor sluit je natuurlijk niet achteraan. Terwijl ik rustig naar voren rij, komt er van achter me met een bloedgang een Audi, die naast alle wachtende auto’s ook mij door de berm inhaalt en verderop full pull door rood de werkzaamheden in blaast. Die had duidelijk geen zin om te wachten 8)7

Ik schrok er flink van want ik had hem natuurlijk nooit verwacht daar.
Kijk eens naar "idioten op de weg" en je weet gelijk hoe het in Oost Europa toe gaat. Toen ik in Slowakije was, hadden ze gelukkig nog geen Audi's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan