Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ja, maar je kunt wel heel ver zien en bergen heb je na een paar dagen ook wel weer gehad.

Loop ik net met de hond, zie ik een enorme rookwolk achter de huizen vandaan komen en denk dat daar brand is. Dus ik loop er naartoe en hoor gaandeweg het geluid van een motor.

Daar aangekomen staat er een Harley uit 1965 te draaien en ik heb zelden zoveel rook uit een uitlaat zien komen. Dus ik raak met de man in gesprek en hij zegt dat de kop er af is geweest, de kleppen gedaan en nieuwe klepseals

De monteur heeft gezegd dat het even op elkaar moet inlopen. Nou, dat lijkt me onzin want een klepseal is van een soort rubber en dat is dicht of het wordt nooit dicht. Net als een oliekeerring, die sluit meteen goed af en als hij dat niet doet is hij gescheurd of bokhard.

Leuk wel, zo'n monteur, ben benieuwd hoe dat verder gaat.
 
Ja, maar je kunt wel heel ver zien en bergen heb je na een paar dagen ook wel weer gehad.

Loop ik net met de hond, zie ik een enorme rookwolk achter de huizen vandaan komen en denk dat daar brand is. Dus ik loop er naartoe en hoor gaandeweg het geluid van een motor.

Daar aangekomen staat er een Harley uit 1965 te draaien en ik heb zelden zoveel rook uit een uitlaat zien komen. Dus ik raak met de man in gesprek en hij zegt dat de kop er af is geweest, de kleppen gedaan en nieuwe klepseals

De monteur heeft gezegd dat het even op elkaar moet inlopen. Nou, dat lijkt me onzin want een klepseal is van een soort rubber en dat is dicht of het wordt nooit dicht. Net als een oliekeerring, die sluit meteen goed af en als hij dat niet doet is hij gescheurd of bokhard.

Leuk wel, zo'n monteur, ben benieuwd hoe dat verder gaat.


Je moet ervan houden Han ,ik vind er geen zak aan als ik zo n eind van me af kan kijken ,ben meer een bosmens
 
Tussen al die nare ervaringen en problemen, nu eens iets positiefs, hoewel we vanmiddag ook wel weer zo'n bokkum tegenkwamen, maar ook blikbestuurders die hun duim naar ons opstaken.

Mijn zus heeft een zoon die een heel ervaren motorrijder is en samen rijden we regelmatig een mooie rit. Zo ook vanmiddag. Via allerlei binnenwegen en dorpen naar de motorzaak in Hippolytushoef, waar veel motorrijders bij elkaar waren en waar we weer een prima sfeer aantroffen zoals we van motorrijders gewend zijn.

Een paar mannen met hun mooie vriendinnen/vrouwen gesproken uit Maassluis, waarvan ik hoop dat ze ook hier op dit forum actief zijn. Maar wat ik vooral wil benadrukken is dat heel veel mensen geen idee hebben hoe mooi de kop van Noord Holland is en zeker met deze mooie herfstkleuren. Ik heb er intens van genoten.

Maar uiteraard nam er weer een blikboer voorrang, we zijn het gewend, ze weten niet beter.

Het is zeker mooi bij ons op Wieringen!
Ik was ook bij de motoport,wel in de namiddag ik deed ook een rit door Westfriesland.
 
Vanmiddag weer een hele tocht gemaakt, dit keer met z'n vieren, ook heel wat motoren tegengekomen, maar verder geen bokkums in blik waargenomen, ging allemaal keurig.

Deze keer de andere kant op gegaan, via Zuidermeer, Ursem, de schermer, Graft, de Rijp, patatje gehaald in Middenbeemster en puur genoten van de rit.
 
Net een lange tijd op de linkerbaan geduldig afgewacht tot iemand op een Zero motorfiets naar de lege rechter baan op zou schuiven
Ik wil alleen even benadrukken dat ik het niet was :P

Meegemaakt: een taxi die lekker aan het banenschuiven was in de file (wat bezielt mensen toch? ooo als ik die baan neem, ben ik vast 10 minuten eerder!) ... maarrrrr.... mèt richtingaanwijzer, en als klap op de vuurpijl: hij onderbrak zijn poging toen hij mij aan zag komen :o *O*

Toch wel het vermelden waard, dunkt mij!
 
Net rustig stukje door de stad gereden, rij op iets van 20m achter de auto voor me, besluit een of andere tuthola dat ze vanuit stilstand uit een uitrit even der golfje ertussen kan rammen. Mocht dus weer noodrem testen op nog geen meter afstand van der achterbumper. Gaat ze bij het stoplicht vervolgens ook nog eens helemaal uit der plaat dat IK (!) moet leren rijden... :r

Zo herkenbaar, pas met een buurvrouw uit de naast gelegen straat mee gemaakt.
Zij wist dat alleen toen nog niet....8-)

Wel jammer, nu zegt ze niets meer8)7
 
Bijna omver gekegeld op de A10 vanmiddag tijdens de spits tussen afslag sloten en afslag oud-west. Verkeer had een gangetje of 50-60km/h. Ik reed op de middelste rijstrook, rechts van mij is een gat, dus ik kijk, doe mijn richtingaanwijzer aan en schuif op. Terwijl ik opschuif en al op de rijstrook rechts van mij ben komt van schuin achter mij op de meest rechter rijstrook een auto, die gewoon zonder te kijken opschuift naar links. Gelukkig zag ik het terwijl ik mijn hoofd naar voren draaide vanuit mijn ooghoek gebeuren en kon ik op tijd terugsturen naar links, anders had de auto midden in mijn flank gezeten. Terwijl ik terugstuur kijk ik naar de automobiliste, een blonde vrouw van begin 30, met haar hoofd helemaal naar rechts gedraait terwijl ze naar links opschuift met haar auto.|(Voor het eerst in een jaar ofzo mijn toeter gebruik nadat ik veilig was, ze keek niet op of om, ik denk niet eens dat ze uberhaupt in de gaten had wat er bijna gebeurde.8)7
 
Ik wil alleen even benadrukken dat ik het niet was :P

Meegemaakt: een taxi die lekker aan het banenschuiven was in de file (wat bezielt mensen toch? ooo als ik die baan neem, ben ik vast 10 minuten eerder!) ... maarrrrr.... mèt richtingaanwijzer, en als klap op de vuurpijl: hij onderbrak zijn poging toen hij mij aan zag komen :o*O*

Toch wel het vermelden waard, dunkt mij!
Ga je nu echt beweren dat je een taxi gespot hebt die de linker baan verliet? Dat is zeker het vermelden waard!
 
Middenvakplakkers ... vind het allang niet meer de moeite om het te melden, maar vanmorgen had ik ere ene die aan ongeveer 80km/u niet op het tweede, maar op het derde (van 4) baanvakken bleef hangen.
Ja, zelfs nadat eerst een vrachtwagen, twee andere auto's, en dan ikzelf, hem over het eerste en tweede vak ver voorbij gereden waren, reed kroop die nog steeds verder over vak 3 ...
... er wordt wel eens gezegd, "de wereld is om zeep", dat lijkt me wat overdreven, maar het verkeer, ja, dat is wel al om zeep ...
 
Middenvakplakkers ... vind het allang niet meer de moeite om het te melden, maar vanmorgen had ik ere ene die aan ongeveer 80km/u niet op het tweede, maar op het derde (van 4) baanvakken bleef hangen.
Ja, zelfs nadat eerst een vrachtwagen, twee andere auto's, en dan ikzelf, hem over het eerste en tweede vak ver voorbij gereden waren, reed kroop die nog steeds verder over vak 3 ...
... er wordt wel eens gezegd, "de wereld is om zeep", dat lijkt me wat overdreven, maar het verkeer, ja, dat is wel al om zeep ...
Het "keep your lane" principe in veel staten in USA is lang zo slecht nog niet. Heel wat miles afgelegd daar, best lekker.
 
Het "keep your lane" principe in veel staten in USA is lang zo slecht nog niet. Heel wat miles afgelegd daar, best lekker.
Ja idd, ben het daar enegszins mee eens. Daar is men dat gewoon, bij ons niet. Ik merkte dat ook bij mijn schoonzussen in Tennessee, een weg opdraaien en meteen dat linker vak op, en daar blijven rijden, vrachtwagens haalden ons rechts in. De eerste keer dacht ik, dat gaat hier miserie geven ... maar nee hoor, gewoonste zaak van de wereld.

Op de Filipijnen hanteren we een nog leuker principe "drive everywhere, as long you have the skills" })
 
Keep your lane principe is hartstikke leuk.. Totdat er een rijtje mensen besluit 100 te gaan rijden waar je 130 mag.. Naast elkaar. Of 2 vrachtwagens naast elkaar gaan rijden. Daar hebben we nu ook al een hekel aan.
 
Keep your lane principe is hartstikke leuk.. Totdat er een rijtje mensen besluit 100 te gaan rijden waar je 130 mag.. Naast elkaar. Of 2 vrachtwagens naast elkaar gaan rijden. Daar hebben we nu ook al een hekel aan.
In de joeweséé rijden de vrachtwagens lekker mee aan 70m/h (of sneller :X), dus het hindert weinig.
Hier in België laat ik het mij niet ergeren, als de ene vrachtwagen de andere inhaalt, neem je toch het derde vak, en als je maar 2 vakken hebt, moet je een beetje geduld hebben.
 
Ja idd, ben het daar enegszins mee eens. Daar is men dat gewoon, bij ons niet. Ik merkte dat ook bij mijn schoonzussen in Tennessee, een weg opdraaien en meteen dat linker vak op, en daar blijven rijden, vrachtwagens haalden ons rechts in. De eerste keer dacht ik, dat gaat hier miserie geven ... maar nee hoor, gewoonste zaak van de wereld.

Op de Filipijnen hanteren we een nog leuker principe "drive everywhere, as long you have the skills" })
Zou me inderdaad kunnen voorstellen dat in dat soort landen een dergelijke regel in de wet staat … :j
 
Zou me inderdaad kunnen voorstellen dat in dat soort landen een dergelijke regel in de wet staat … :j
Haha! Nee hoor, de verkeersregels wijken er weinig af van de onze, naleving, dat is een ander verhaal.
H
et grootste verschil dat je hebt is, dat je net als in America, bij rood licht wél rechts mag afslaan als dat veilig kan. Tenzij vermeld "no right turn if red".
 
Vanochtend om 6 uur viel de koplamp van mijn motor uit op de donkere snelweg. (stadslicht voor en achterlicht deden het wel) Bedankt medeweggebruikers voor het toeteren en wijzen om mij te laten dat mijn koplamp het niet meer deed. :W Ik wist dit zelf ook al. Omdat dit 2 km voor de afrit was,de snelweg rustig was en mijn werk daar vlakbij is ben ik in de meeste rechtse baan gaan rijden.
 
Onderweg voor mijn werk, lekker vlot aan het inhalen op de meeste linkse baan van de A50 bij Arnhem, komt er een of andere eikel in een zwarte Seat Arosa links voorbij gefrot. Ik reed niet onnodig lang links, een km of 15 boven toegestaan max dus waarom dat nou nodig was?
Ik ga op de weg geen confrontaties aan (en al helemaal niet op de motor tegenover een automobilist) maar ik had gehoopt dat hij een paar kilometer verderop net als ik had moeten tanken, dan had ik hem wel naar de reden gevraagd.
 
Onderweg voor mijn werk, lekker vlot aan het inhalen op de meeste linkse baan van de A50 bij Arnhem, komt er een of andere eikel in een zwarte Seat Arosa links voorbij gefrot. Ik reed niet onnodig lang links, een km of 15 boven toegestaan max dus waarom dat nou nodig was?
Ik ga op de weg geen confrontaties aan (en al helemaal niet op de motor tegenover een automobilist) maar ik had gehoopt dat hij een paar kilometer verderop net als ik had moeten tanken, dan had ik hem wel naar de reden gevraagd.

Als een Arosa er al voorbij kan-O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan