Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Maar ik kon het niet laten (helaas) en stak mijn middelvinger op. Maar op het moment dat ik dat deed keek ik ook, en toen keek ik recht in het gezicht van een huilend meisje van een jaar of acht. Om het nog naarder te maken vond pappa Noord-Afrikaan (die ik met het schuim op zijn mond naar me zag schreeuwen, gek hè dat je dochtertje dan gaat huilen) het ook nog nodig om een scherpe slinger naar rechts te maken alsof hij me van de weg wilde rijden.

Testostoron bommetjes zijn het, ze voelen zich onmiddellijk gediscrimineerd en gaan zelf discrimineren.B|
Ik zou me als ik jou was me niet schuldig voelen, zijn dochtertje weet en ziet niets anders, het is coeltoer.
 
Zo'n kind mag dan niet beter weten (en dat geloof ik zo), ik heb me nu laten verleiden om het beeld te bevestigen in plaats van gewoon de "moral high road" te nemen en het gewoon te laten gaan. Waardoor ik dus een situatie minder goed heb achtergelaten dan ik had gekund. En dat ik dat laat gebeuren door zo'n schertsfiguur baal ik altijd van. Meestal lukt het me wel om dit soort poephoofden te negeren. En een kwade kop trekken (laat staan een middelvinger) naar een klein meisje vind ik per definitie kwalijk, zelfs als het per ongeluk is en eigenlijk voor een ander bedoeld. Wel kan ik extra pissig worden als ik bedenk dat zo'n vader (neem ik maar even aan tenminste :) ) dat gedrag vertoont met zo'n koter in de auto.
 
Ho, ho, ho, ho, hier gaat iets fout.

Jij verontschuldigt je omdat je reageert op een situatie die al lang geëscaleerd was voordat jij je middelvinger op stak? Dat meisje heeft alleen maar het beeld bevestigd gekregen dat haar vader een lul is.
 
Woensdagavond reed ik vanuit Arnhem naar huis, binnendoor. Op een gegeven moment, ergens rond Ede, zijn er werkzaamheden op een N-weg waardoor de baan van het tegenliggend verkeer afgesloten is. Hiervoor zijn dan weer stoplichten geplaatst om het verkeer te leiden. Het was voor mij rood, dus ik stop. Sta ik bijna stil, hoor ik achter me een auto met piepende banden tot stilstand komen! Stond nog geen twee meter achter mij stil uiteindelijk. Holy fuck! Nou ja, gelukkig niks aan de hand natuurlijk. Had wel even een paar minuutjes nodig om mijn hartslag onder de 300 te krijgen.

Maar schrok ook van mezelf: 1. Dom dat ik mn spiegels niet vooraf al had gechecked en 2. Toen ik hem aan hoorde komen wist ik gewoon niet hoe ik moest reageren, ik stond als aan de grond genageld. Nou ja, uiteindelijk is het me gelukt om nog een klein beetje uit zijn baan weg te sturen. Maar denk niet dat het had uitgemaakt als het erop aan was gekomen.

Verder natuurlijk geen reactie van de bestuurder. Geen handje, geen sorry, helemaal niks. Hufter :(
 
Ik had afgelopen weekend voor het eerst in jaren last van een bumperklever. Ik zat, in koekblik, met zo'n 120, 125 op de linkerbaan in een 100-stuk (drukke rechterstrook met een heleboel vrachtwagens die 80 of zo reden), dus ik reed eigenlijk al veel harder door dan ik wilde, want achter me zat een opgewonden heerschap in een wit busje enorm te toeteren en de seinen op twee meter van mijn bumper. Maar ik kon helemaal niet naar rechts, en ik ga echt niet voor een of andere poephoofd nog harder te hard rijden. Dus ik rijd gewoon door tot ik wel netjes naar rechts kan, en ga dan ook. Maar ik kon het niet laten (helaas) en stak mijn middelvinger op. Maar op het moment dat ik dat deed keek ik ook, en toen keek ik recht in het gezicht van een huilend meisje van een jaar of acht. Om het nog naarder te maken vond pappa Noord-Afrikaan (die ik met het schuim op zijn mond naar me zag schreeuwen, gek hè dat je dochtertje dan gaat huilen) het ook nog nodig om een scherpe slinger naar rechts te maken alsof hij me van de weg wilde rijden.

Hij stoof weg met ik weet niet hoe hard, maar t*ring wat voelde ik me rot dat ik me dan toch zo laat opnaaien dat ik mijn middelvinger opsteek. En dat ik daar dan ook og een klein meisje extra mee raak. Wat moet dat kind zich ook ellendig hebben gevoeld.

Ik ben tegen de doodstraf, en de ene bumperklever is ook de andere niet (meestal doen een paar blikken in de spiegels en zelf een beetje afstand nemen tot je voorganger wonderen), maar zulke bumperklevers zou je toch bijna wat gaan toewensen. Als dat kind er dan buiten mag blijven is het misschien nog beter af ook. Ben er echt even niet lekker van geweest.


wellicht had papa nog een dochtertje in de auto liggen die een slokje schoonmaakmiddel had geprobeerd en hij wilde het liefst eerder dan later in het ziekenhuis zijn.

Niet om je geweten te bezwaren ;)

zelf mocht ik vanochtend de ABS in een modderige bocht uittesten toen er een haas wilde oversteken :] check!
 
Zo'n kind mag dan niet beter weten (en dat geloof ik zo), ik heb me nu laten verleiden om het beeld te bevestigen in plaats van gewoon de "moral high road" te nemen en het gewoon te laten gaan. Waardoor ik dus een situatie minder goed heb achtergelaten dan ik had gekund. En dat ik dat laat gebeuren door zo'n schertsfiguur baal ik altijd van. Meestal lukt het me wel om dit soort poephoofden te negeren. En een kwade kop trekken (laat staan een middelvinger) naar een klein meisje vind ik per definitie kwalijk, zelfs als het per ongeluk is en eigenlijk voor een ander bedoeld. Wel kan ik extra pissig worden als ik bedenk dat zo'n vader (neem ik maar even aan tenminste :) ) dat gedrag vertoont met zo'n koter in de auto.


Als dan jouw middelvinger t ergste is wat dat kind is overkomen met zo n vader,,ik vrees t ergste :X
 
Woensdagavond reed ik vanuit Arnhem naar huis, binnendoor. Op een gegeven moment, ergens rond Ede, zijn er werkzaamheden op een N-weg waardoor de baan van het tegenliggend verkeer afgesloten is. Hiervoor zijn dan weer stoplichten geplaatst om het verkeer te leiden. Het was voor mij rood, dus ik stop. Sta ik bijna stil, hoor ik achter me een auto met piepende banden tot stilstand komen! Stond nog geen twee meter achter mij stil uiteindelijk. Holy fuck! Nou ja, gelukkig niks aan de hand natuurlijk. Had wel even een paar minuutjes nodig om mijn hartslag onder de 300 te krijgen.

Maar schrok ook van mezelf: 1. Dom dat ik mn spiegels niet vooraf al had gechecked en 2. Toen ik hem aan hoorde komen wist ik gewoon niet hoe ik moest reageren, ik stond als aan de grond genageld. Nou ja, uiteindelijk is het me gelukt om nog een klein beetje uit zijn baan weg te sturen. Maar denk niet dat het had uitgemaakt als het erop aan was gekomen.

Verder natuurlijk geen reactie van de bestuurder. Geen handje, geen sorry, helemaal niks. Hufter :(
Heb jij wel een vinger laten zien, of zat daar ook een klein meisje in de auto misschien? :')
 
Laatst bewerkt:
Ho, ho, ho, ho, hier gaat iets fout.

Jij verontschuldigt je omdat je reageert op een situatie die al lang geëscaleerd was voordat jij je middelvinger op stak? Dat meisje heeft alleen maar het beeld bevestigd gekregen dat haar vader een lul is.

Thanks, maar ik verontschuldig me niet, ik baal gewoon dat zo'n kwakhapper erin slaagt om mijn niveau naar beneden te trekken, waardoor ik dus iets doe dat ik beneden mijn eigen waardigheid acht. En dat er dan nog een klein meisje tussen zit maakt het alleen maar rotter.
 
Heb jij wel een vinger laten zien, of zat daar ook een klein meisje in de auto misschien? :')
Haha, geen klein meisje gezien. Maar had zelfs niet de tegenwoordigheid van geest om een 'one finger salute' te geven of een praatje te maken met de bestuurder.
 
wellicht had papa nog een dochtertje in de auto liggen die een slokje schoonmaakmiddel had geprobeerd en hij wilde het liefst eerder dan later in het ziekenhuis zijn.

Niet om je geweten te bezwaren ;)

zelf mocht ik vanochtend de ABS in een modderige bocht uittesten toen er een haas wilde oversteken :] check!
Daar hebben we in dit land 112 voor, zodat je dit soort situaties vermijd. Niet om je geweten te bezwaren, maar dit is echt een domme actie van de meneer.
 
We worden regelmatig de pas afgesneden, er wordt regelmatig voor ons ingereden, enz enz ...
Ik kijk regelmatig van die youtube filmpjes daarover.
Daarbij zie ik dat in de meeste gevallen de motorrijder wel in zijn recht is, maar er zijn evengoed veel gevallen waarin je toch had kunnen verwachten dat je als motorrijder niet opgemerkt wordt, hetzij door je geringe breedte, hetzij door je toch wat hoge snelheid, of gewoon omdat je "verdwijnt" tussen het verkeer.
Daarom heb ik mezelf voorgenomen om niet meer in te gaan op fouten van automobilisten, en al zeker niet om verhaal te gaan halen.

Volgende gesprek wil ik toch wel even linken:
Wat mij meest bijblijft van dit gesprek is een van de reacties van de vandriver: "If you don't like it ... get off the road!"
Nee, hij heeft geen gelijk, maar ik ben wel van mening dat die stelling algemeen juist is, als we de stommiteiten en handelingen van anderen niet kunnen laten voor wat het is, brengen we onszelf min of meer in gevaar, want door erop in te gaan, door bijvoorbeeld min of meer achtervolgen, spiegeltje smash en dan ervandoor, gaan we zelf gek doen, en brengen we onszelf in gevaar, en ook anderen.

Is dat gemakkelijk om een idioot altijd maar te laten gaan? Nee, absoluut niet.
Stel, iemand haalt je op de snelweg in, blijft deels op jou rijbaan en raakt je zelfs net niet.
Dan wil je graag verhaal halen, ja dat is begrijpelijk. Maar beter is, adem in, adem uit, laat ze gaan, en houdt je verder met het verkeer rond je bezig.

Nee, ook ik vind dat niet gemakkelijk, en laat me soms ook nog verleiden tot het "verhaal halen", zeker als het heel erge stomiteiten zijn, of meer bepaald bewuste en gevaarlijke stomiteiten van anderen. Maar ik probeer er aan te werken, en beetje bij beetje begint dat toch goed te lukken. En het rijdt zoveel relaxter :]
 
We worden regelmatig de pas afgesneden, er wordt regelmatig voor ons ingereden, enz enz ...
Ik kijk regelmatig van die youtube filmpjes daarover.
Daarbij zie ik dat in de meeste gevallen de motorrijder wel in zijn recht is, maar er zijn evengoed veel gevallen waarin je toch had kunnen verwachten dat je als motorrijder niet opgemerkt wordt, hetzij door je geringe breedte, hetzij door je toch wat hoge snelheid, of gewoon omdat je "verdwijnt" tussen het verkeer.
Daarom heb ik mezelf voorgenomen om niet meer in te gaan op fouten van automobilisten, en al zeker niet om verhaal te gaan halen.

Volgende gesprek wil ik toch wel even linken:
Wat mij meest bijblijft van dit gesprek is een van de reacties van de vandriver: "If you don't like it ... get off the road!"
Nee, hij heeft geen gelijk, maar ik ben wel van mening dat die stelling algemeen juist is, als we de stommiteiten en handelingen van anderen niet kunnen laten voor wat het is, brengen we onszelf min of meer in gevaar, want door erop in te gaan, door bijvoorbeeld min of meer achtervolgen, spiegeltje smash en dan ervandoor, gaan we zelf gek doen, en brengen we onszelf in gevaar, en ook anderen.

Is dat gemakkelijk om een idioot altijd maar te laten gaan? Nee, absoluut niet.
Stel, iemand haalt je op de snelweg in, blijft deels op jou rijbaan en raakt je zelfs net niet.
Dan wil je graag verhaal halen, ja dat is begrijpelijk. Maar beter is, adem in, adem uit, laat ze gaan, en houdt je verder met het verkeer rond je bezig.

Nee, ook ik vind dat niet gemakkelijk, en laat me soms ook nog verleiden tot het "verhaal halen", zeker als het heel erge stomiteiten zijn, of meer bepaald bewuste en gevaarlijke stomiteiten van anderen. Maar ik probeer er aan te werken, en beetje bij beetje begint dat toch goed te lukken. En het rijdt zoveel relaxter :]
Ik kan onder jouw post met één druk op de knop aangeven dat ik 'm "leuk" vind, maar dat is niet helemaal de kwalificatie die ik bedoel. Ik vind 'm verstandig en ik ben het ermee eens. Neem deel aan het verkeer met de gedachte dat iedereen gek is behalve jij. Dan heb je de meeste kans het er goed af te brengen.
 
Thanks, maar ik verontschuldig me niet, ik baal gewoon dat zo'n kwakhapper erin slaagt om mijn niveau naar beneden te trekken, waardoor ik dus iets doe dat ik beneden mijn eigen waardigheid acht. En dat er dan nog een klein meisje tussen zit maakt het alleen maar rotter.

Jij kan er toch niets aan doen dat die pislul zo achterlijk doet met zijn dochtertje in de auto ? als die er niet ingezeten had dan had je dit gevoel NIET GEHAD.
 
De vraag is of @de-poelier wachtenden voor zich had bij het stoplicht (ik had de indruk van niet uit zijn verhaal), anders had voorkruipen hier geen enkel effect gehad.
Inderdaad, het was een verlaten weg. Dus per definitie vooraan. En dan in het bos, in het donker, bij een stoplicht die er niet 'hoort'.
 
Testostoron bommetjes zijn het, ze voelen zich onmiddellijk gediscrimineerd en gaan zelf discrimineren.B|
Ik zou me als ik jou was me niet schuldig voelen, zijn dochtertje weet en ziet niets anders, het is coeltoer.
Ja, gisteren ook zoiets grappigs gezien op de A10: ene auto rijdt links en wil naar het midden, andere rijdt rechts en wil ook naar het midden. Beide geven richting aan, en zetten hun manoeuvre in. Linkerauto ziet het op tijd, stuurt terug. Nou, geregeld zou je zeggen. Maar nee, dan passeert de linkerauto, begint te toeteren en woeste gebaren te maken? Echt, waar slaat het nog op....
 
Op de Telegraaf staat ook weer een dashcam video waarin een ongeluk voorkomen had kunnen worden als de pislul die het veroorzaakt even had gekeken in zijn linkerspiegel. Maar ook de inhalende partij had even achter zijn natte oren moeten krabben en 2x moeten denken voordat hij ging inhalen.

Pagina op de telegraaf met de video.
 
Op de Telegraaf staat ook weer een dashcam video waarin een ongeluk voorkomen had kunnen worden als de pislul die het veroorzaakt even had gekeken in zijn linkerspiegel. Maar ook de inhalende partij had even achter zijn natte oren moeten krabben en 2x moeten denken voordat hij ging inhalen.

Pagina op de telegraaf met de video.
Geregeld voorkomende verkeerssituatie. Stel dat er drie auto's op de weg rijden: auto 1 rijdt 30 km/u, daarachter nadert auto 2 met 40 km/u en daarachter nadert auto 3 met 50 km/u.
Auto 2 wil auto 1 inhalen, auto 3 wil auto 2 inhalen. Moet auto 3 eerst auto 2 gelegenheid geven om auto 1 voorbij te gaan, of moet auto 2 inhouden zodat auto 2 eerst hem en auto 1 voorbijgaat?
 
Geregeld voorkomende verkeerssituatie. Stel dat er drie auto's op de weg rijden: auto 1 rijdt 30 km/u, daarachter nadert auto 2 met 40 km/u en daarachter nadert auto 3 met 50 km/u.
Auto 2 wil auto 1 inhalen, auto 3 wil auto 2 inhalen. Moet auto 3 eerst auto 2 gelegenheid geven om auto 1 voorbij te gaan, of moet auto 2 inhouden zodat auto 2 eerst hem en auto 1 voorbijgaat?
Moeten is er niet bij, maar voor de snelle verkeersafhandeling is het eerst a2 en dan volgt a3 vlotjes er achter aan. Omdat a3 ziende wat zich voor hem afspeelt, even de voet van het gas heeft genomen en dus moeiteloos achter a2 aanschuift.
 
Geregeld voorkomende verkeerssituatie. Stel dat er drie auto's op de weg rijden: auto 1 rijdt 30 km/u, daarachter nadert auto 2 met 40 km/u en daarachter nadert auto 3 met 50 km/u.
Auto 2 wil auto 1 inhalen, auto 3 wil auto 2 inhalen. Moet auto 3 eerst auto 2 gelegenheid geven om auto 1 voorbij te gaan, of moet auto 2 inhouden zodat auto 2 eerst hem en auto 1 voorbijgaat?

Ik denk dat je zo'n situatie kan vergelijken met hoe je handelt op een 80 weg met auto's achter een vrachtwagen. Over het algemeen geef je daar eerst iedereen opeenvolgend de mogelijkheid om de vrachtauto in te halen. Anders breng je jezelf bewust in de situatie dat als auto 2 jou niet gezien heeft, je van de weg gedrukt wordt, terwijl je die actie toch echt van tevoren aan had kunnen zien komen. Echter denk ik niet dat de wet iets voorschrijft van wat 'moet'. Mij dunkt dat diegene die als eerst inhaalt niet gehinderd mag worden, omdat de ander daarna een zijdelingse verplaatsing inzet en dus iedereen voorrang moet verlenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan