Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Minder momentje vanavond vanuit Haarlem. Achter me reedt één of andere mafkees met een gepimpte BMW die klonkt alsof ze er een mislukte v12 in gestopt hadden. Bij het stoplicht komt hij naast me staan en bij groen trekt ie op alsof zijn leven er vanaf hangt. Tegen beter weten in geef ik zelf een dot gas bij, helaas iets te enthousiast voor het blijkbaar gladde wegdek daar. Mijn achterwiel verliest dan ook tractie. Ik voel de achterkant naar links en dan naar rechts zwalken, dus ik neem wat gas terug tot de band grip krijgt en kom tot stilstand bij het volgende rode licht zo'n 50 meter verder. Goed, een 'hmm' momentje maar kan gebeuren en ging allemaal goed.
Nu de BMW, die moest blijkbaar rechts afslaan, dus voegt gedwongen achter mij in, haalt mij terwijl ik voor het rode licht sta rechts in met 2 wielen nog op mijn rijstrook, rijdt me nog net niet van de sokken, en schuift door naar rechts voor hij met veel toeren de bocht door sjeest. Vanuit mijn ooghoek leek het net of dat niet helemaal goed ging. Nu zit ik net mijn camera beelden te bekijken, en ja hoor, duidelijk te zien hoe de BMW aan het einde van de bocht een rondje om zijn as draait _O-

Video (actie na pakweg 50 seconden, 1:03 zie je de BMW gaan tollen)
 
Laatst bewerkt:
Reed gisteren met t koekblik in Herk de Stad 30 km/u, traag maar niet onlogisch gezien enkele vluchtheuvels in centrum. Daar ga je op een bepaald moment rechtsaf en dan heb je zon 200meter later een rotonde waar ik dan rechtdoor moet, dus 2e afslag. Voor de grote volvo achter mij ging t blijkbaar niet snel genoeg. Die reed vlak achter mij en sloeg een klein straatje eerder rechtsaf met de bedoeling mij aan t rond punt voor te zijn. Ging maar net goed. Kwam die daar met een rotvaart dat rondpunt opgevlogen. Bijna de kant in. Ik moet m wel feliciteren hij zal wel enkele minuten vroeger thuisgeweest zijn. Manmanman. Herseninhoud omgekeerd evenredig aan de cilinderinhoud van de blikken doos ?
 
Minder momentje vanavond vanuit Haarlem. Achter me reedt één of andere mafkees met een gepimpte BMW die klonkt alsof ze er een mislukte v12 in gestopt hadden. Bij het stoplicht komt hij naast me staan en bij groen trekt ie op alsof zijn leven er vanaf hangt. Tegen beter weten in geef ik zelf een dot gas bij, helaas iets te enthousiast voor het blijkbaar gladde wegdek daar. Mijn achterwiel verliest dan ook tractie. Ik voel de achterkant naar links en dan naar rechts zwalken, dus ik neem wat gas terug tot de band grip krijgt en kom tot stilstand bij het volgende rode licht zo'n 50 meter verder. Goed, een 'hmm' momentje maar kan gebeuren en ging allemaal goed.
Nu de BMW, die moest blijkbaar rechts afslaan, dus voegt gedwongen achter mij in, haalt mij terwijl ik voor het rode licht sta rechts in met 2 wielen nog op mijn rijstrook, rijdt me nog net niet van de sokken, en schuift door naar rechts voor hij met veel toeren de bocht door sjeest. Vanuit mijn ooghoek leek het net of dat niet helemaal goed ging. Nu zit ik net mijn camera beelden te bekijken, en ja hoor, duidelijk te zien hoe de BMW aan het einde van de bocht een rondje om zijn as draait _O-

Video (actie na pakweg 50 seconden, 1:03 zie je de BMW gaan tollen)
Blijkbaar straft het kwaad nog steeds zichzelf.
Wel vreemd dat het zo glad is, misschien half weggereden olieresten?
Let er wel op dat 's nachts in het weekend vrijwel alle weggebruikers dronken en/of stoned zijn.
 
Ik zat in het blik, voor me reed net een motor (chopper model), opeens stond hij stil en geraakte niet vooruit. Ik wachte effe 5s en ben dan uitgestapt om te zeggen dat zijn ketting er af lag. Ik heb hem ook meegedeeld dat het handig is om af en toe je kettingspeling te controleren en de huidige kettingset te vervangen.
En toen reed je langs hem door en heb je hem aan z'n lot overgelaten? Vriendelijk. :)
 
Blijkbaar straft het kwaad nog steeds zichzelf.
Wel vreemd dat het zo glad is, misschien half weggereden olieresten?
Let er wel op dat 's nachts in het weekend vrijwel alle weggebruikers dronken en/of stoned zijn.

Ja was een mooi voorbeeld van karma 🙂 Merkte op een paar andere plekken ook dat het spekglad was. Het was iets van 5C dus vorst aan de grond zal het nog niet zijn.
 
Vandeweek kwam ik vanuit de zeeburger tunnel bij amsterdam richting zaandam. Voor me reed een bouwbusje met wat platen op het dak. De wind kwam onder de platen en dit schenen gipsplaten te zijn. 3 delen van ongeveer 3x3m braken af en belanden op 2 meter voor me op de weg... kon niet anders als erover heen rijden en hopen dat het niet ging glijden. Ging gelukkig allemaal goed...
 
Tijdje geleden ik rijdend op de snelweg op miene Deauville.
Reed achter een auto met aanhanger beladen met een auto waarvan de aanhanger 2 wielen aan elke zijde had.
Op het moment dat ik van plan was in te gaan halen maar dat nog niet kon ivm verkeer op de linker baan, zag ik spontaan rook van de linkerzijde aanhanger komen.
Paar tellen erna........klapband.
De stukken rubber vlogen me om de oren en ik reed er toch echt niet kort op.
Was even lichtelijk schrikken al die stukjes rubber die me letterlijk en figuurlijk om de oren (helm) vlogen.
 
Yup, ik had wel nog genoeg te doen en ik heb niets van gereedschap mee. Dus wat voor hulp kon ik bieden? (Serieuze vraag, want ik weet het echt niet, emotionele steun misschien?)
Precies dat wat je al nu eigenlijk al zegt. :) Enkel vertellen dat je hulp wil aanbieden, maar je weet niet precies hoe/wat, kan al veel betekenen bij de persoon tegen wie je het zegt.
 
Na een fietstocht van 25km conclusie dat mijn motor aan de optimate blijft hangen....

Ziet er vanuit de woonkamer nu heel verleidelijk uit maar ik doe het niet.....
 
ik reed kort geleden over de A67 richting Belgie. Opeens file vorming. Ik keek iets verder voor mij uit en zag enorm veel rook. Het leek wel alsof er iets in de fik stond. Dichterbij gekomen bleek er iets voorbij de afrit Bladel een Renault Laguna te staan waarvan waarschijnlijk de dieselmotor op hol was geslagen. Eerste keer dat ik een op hol geslagen diesel in het echt zag. Ongelofelijk hoeveel rook daarbij vrij komt! Gelukkig stond de wind gunstig en waaide er maar weinig over de weg.
Er stonden 2 of 3 mensen vertwijfeld onder de motorkap te staren. Maar als je niks doet raakt uiteindelijk toch je motorolie op en zegt het blokje KABOOM !
 
Moest vandaag ook even met het blik op pad, weer genoeg gezien. Mensen die continue op de middelste of linkerbaan blijven hangen, lui die je inhalen met 0,1km verschil terwijl ze zien dat je op een langzame voorligger inloopt en dan stug naast je blijven hangen en je dus min of meer klemrijden, een auto die voorbij komt, voor me terug naar rechts gaat en dan zonder aanwijsbare oorzaak opeens in de remmen gaat, of andersom, ik ben bezig een auto in te halen en terwijl ik er naast zit geeft de bestuurder opeens gas bij, iemand die mij nog net even moet inhalen en afsnijden om op het laatste moment toch de afrit te kunnen nemen, terwijl er achter mij plek zat was om op een normale manier uit te voegen. Dus nee, niet echt iets bijzonders meegemaakt'( Ohja toch nog, een trouwstoet met van die "ik wil gewoon tuuteren" figuren die het op een drukke A10 nodig vinden om het overig verkeer te snijden en zowat aan de kant te drukken om hun stoet bij elkaar te houden, en vervolgens een soort spelletje spelen door als een gek voorbij te komen, dan weer op rechts 60 gaan rijden en alles weer voorbij laten, en dat een paar keer te herhalen;(
 
Vandaag had ik nog 2 streepjes op mijn benzinemeter staan, maar die blokjes waren wel erg groot.
Een 5-tal minuten verdween het eerste blokje. Midden mijn commute (15 minuten in en 20km verder) begon het laatste blokje te blinken.
Op de snelweg geen zin om overdure benzine te betalen, dus ben ik gelukkig nog aangekomen (10 minuten later) op locatie, waar er in de buurt een goedkoper tankstation is.
Dat knaagt toch wel ergens aan je geweten als je tank al op reserve schiet in het midden van je rit :')
 
Ik zat in het blik, voor me reed net een motor (chopper model), opeens stond hij stil en geraakte niet vooruit. Ik wachte effe 5s en ben dan uitgestapt om te zeggen dat zijn ketting er af lag. Ik heb hem ook meegedeeld dat het handig is om af en toe je kettingspeling te controleren en de huidige kettingset te vervangen.
Mosterd na de maaltijd, daar zit je dan echt op te wachten :X
 
K-k-k-koud! Ik zag vanmorgen toen ik uit het raam keek al wat autoruiten met een laagje wit, maar natuurlijk niet even bedacht dat ik misschien de wintervoering eens in m'n jas zou moeten steken. :P
Halfuurtje naar Amsterdam was wel te doen, maar wel koud!
 
Mosterd na de maaltijd, daar zit je dan echt op te wachten :X
Tjah, het was een redelijk persoon, ik heb het ook een stuk tactvoller overgebracht dan ik hier neergetypt heb.
Volgende keer doe ik gewoon niets, dan kan je maar 1 ding verkeerd doen. (Namelijk niets doen)
Zoveel negatieve mensen hier...
Of ik kan volgende keer mijn afspraak afzeggen, 2u heen en terug naar huis rijden op gereedschap te halen, een nieuwe ketting te halen bij de dealer, kettingspray en alles ter plaatse monteren nadat ik hem een koffie heb aangeboden van Starbucks en in mijn warme auto laten zitten.
Nadat alles gemonteerd is en klaar voor vertrek geef ik hem nog een voetmassage en laat ik mijn nummer na zodat hij mij kan bereiken moest hij ooit nog eens problemen hebben....
 
K-k-k-koud! Ik zag vanmorgen toen ik uit het raam keek al wat autoruiten met een laagje wit, maar natuurlijk niet even bedacht dat ik misschien de wintervoering eens in m'n jas zou moeten steken. :P
Halfuurtje naar Amsterdam was wel te doen, maar wel koud!
Nou.....
En ik zag vanochtend een motorrijder met spijkerbroek aan!!!!
Even goed gekeken, maar het was een 'gewone' spijkerbroek, geen kevlar ofzo. Misschien had hij een thermolegging er onder? Geen overbodige luxe.
 
Nou.....
En ik zag vanochtend een motorrijder met spijkerbroek aan!!!!
Even goed gekeken, maar het was een 'gewone' spijkerbroek, geen kevlar ofzo. Misschien had hij een thermolegging er onder? Geen overbodige luxe.
Kan jij dat zien? Best knap. ;)

Maar pfff, nee, voor een spijkerbroek is 't me nu toch echt veel te koud. De wintervoering hoeft nog niet in m'n broek maar in m'n jas gaat 'ie morgen wel als het dan weer zo koud is.
 
Tjah, het was een redelijk persoon, ik heb het ook een stuk tactvoller overgebracht dan ik hier neergetypt heb.
Volgende keer doe ik gewoon niets, dan kan je maar 1 ding verkeerd doen. (Namelijk niets doen)
Zoveel negatieve mensen hier...
Of ik kan volgende keer mijn afspraak afzeggen, 2u heen en terug naar huis rijden op gereedschap te halen, een nieuwe ketting te halen bij de dealer, kettingspray en alles ter plaatse monteren nadat ik hem een koffie heb aangeboden van Starbucks en in mijn warme auto laten zitten.
Nadat alles gemonteerd is en klaar voor vertrek geef ik hem nog een voetmassage en laat ik mijn nummer na zodat hij mij kan bereiken moest hij ooit nog eens problemen hebben....
Er is niemand die zegt dat je dat allemaal doen moet. Maar zoals je het schreef kwam het over alsof je hem nog even op z'n nummer hebt gezet en hem daarna aan z'n lot overgelaten hebt. Dán kun je inderdaad beter helemaal niets doen, ja. ;)
 
Minder momentje vanavond vanuit Haarlem. Achter me reedt één of andere mafkees met een gepimpte BMW die klonkt alsof ze er een mislukte v12 in gestopt hadden. Bij het stoplicht komt hij naast me staan en bij groen trekt ie op alsof zijn leven er vanaf hangt. Tegen beter weten in geef ik zelf een dot gas bij, helaas iets te enthousiast voor het blijkbaar gladde wegdek daar. Mijn achterwiel verliest dan ook tractie. Ik voel de achterkant naar links en dan naar rechts zwalken, dus ik neem wat gas terug tot de band grip krijgt en kom tot stilstand bij het volgende rode licht zo'n 50 meter verder. Goed, een 'hmm' momentje maar kan gebeuren en ging allemaal goed.
Nu de BMW, die moest blijkbaar rechts afslaan, dus voegt gedwongen achter mij in, haalt mij terwijl ik voor het rode licht sta rechts in met 2 wielen nog op mijn rijstrook, rijdt me nog net niet van de sokken, en schuift door naar rechts voor hij met veel toeren de bocht door sjeest. Vanuit mijn ooghoek leek het net of dat niet helemaal goed ging. Nu zit ik net mijn camera beelden te bekijken, en ja hoor, duidelijk te zien hoe de BMW aan het einde van de bocht een rondje om zijn as draait _O-

Video (actie na pakweg 50 seconden, 1:03 zie je de BMW gaan tollen)
Bad karma ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan